Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 29 van 40
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Wauw VC, jij hebt echt veel gekocht! Ik word helemaal hebberig van je foto!!
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Alle bolletjes, behalve de regenboogbollen, waren niet duurder dan €2.- En die oogjes scheelden ook veel. 5 paar voor €3.- in plaats van €3.50
Ik wil, nee móet, nog een nieuwe curverbox of zoiets aanschaffen, want ik kan het allemaal niet meer kwijt, whahaha. En ik ben eigenlijk nog niet uitgekocht hoor, ze hadden niet alles wat ik wilde.
Ik wil, nee móet, nog een nieuwe curverbox of zoiets aanschaffen, want ik kan het allemaal niet meer kwijt, whahaha. En ik ben eigenlijk nog niet uitgekocht hoor, ze hadden niet alles wat ik wilde.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Lekker inslaan is dat dan he!!
Ik heb het boek gehaakte dierenvriendjes van Christel Krukkert gekocht voor 7,99 bij de boekvoordeel gisteren en vandaag was ik er weer en zag ik ineens nog een ander boek wat ik eerder al wilde hebben maar wat ze niet meer hadden, dus dat heb ik ook gekocht. Het heet '300 haaktips en technieken' en ik vind het erg handig dat je gewoon er in kan bladeren voor ideeën, op internet moet je vaak toch wat specifieker zoeken. En alle basisdingen staan er in, dat is ook wel fijn als naslagwerk! Er staat ook in hoe je zelf garen moet verven...wie weet ga ik dat ook ooit nog eens doen, lijkt me superleuk namelijk!
Ik heb het boek gehaakte dierenvriendjes van Christel Krukkert gekocht voor 7,99 bij de boekvoordeel gisteren en vandaag was ik er weer en zag ik ineens nog een ander boek wat ik eerder al wilde hebben maar wat ze niet meer hadden, dus dat heb ik ook gekocht. Het heet '300 haaktips en technieken' en ik vind het erg handig dat je gewoon er in kan bladeren voor ideeën, op internet moet je vaak toch wat specifieker zoeken. En alle basisdingen staan er in, dat is ook wel fijn als naslagwerk! Er staat ook in hoe je zelf garen moet verven...wie weet ga ik dat ook ooit nog eens doen, lijkt me superleuk namelijk!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Jaaa, die heb ik vorige week ook gekocht Ik heb deze zomer van mijn vriend ook zo'n fijn boek gekregen met allerlei technieken, ik blader er regelmatig in.
Een béétje groot uitgevallen plaatje, maar ik heb mezelf dus leren haken een paar weken terug. En dit was mijn proeflapje zeg maar, inmiddels in gebruik als deken voor de poppen van mijn dochter.
Dat grannysquares haken vond ik niet zo heel moeilijk (het mag nog wat netter, maar het principe heb ik wel door). Nu wil ik graag een simpel beestje proberen. Ik krijg alleen die magic circle níet voor elkaar. En ik snap nog niet zo goed hoe je nu weet waar je toer begint en ophoudt als je rondjes haakt. Iemand een simpel patroontje om mee te beginnen?
Dat grannysquares haken vond ik niet zo heel moeilijk (het mag nog wat netter, maar het principe heb ik wel door). Nu wil ik graag een simpel beestje proberen. Ik krijg alleen die magic circle níet voor elkaar. En ik snap nog niet zo goed hoe je nu weet waar je toer begint en ophoudt als je rondjes haakt. Iemand een simpel patroontje om mee te beginnen?
Gast- Gast
Leuk poppendekentje Eucalypta! En voor een proeflapje inderdaad heel goed en netjes gelukt
Haha ja die magic ring, das me een ding... Na ik weet niet hoeveel keer oefenen is het me gelukt en gaat het nu goed!
Wat ik doe als ik rondjes haak is een ander kleur draadje gebruiken om het begin van de toer aan te geven. Voordat je de eerste steek van de volgende toer haakt, leg je een draadje (gewoon 'n klein stukje) neer op de vorige toer en dan haak je de eerste steek. Het draadje komt dan dus vast te zitten tussen de laatste steek van de vorige toer en de eerste steek van de huidige toer. Als je weer bij het draadje bent ben je dus rond, haal je het draadje eruit en doe je hem weer opnieuw bij de volgende toer.
Ik weet niet of ik dit wel duidelijk uitleg haha! Was al een plaatje aan het zoeken op internet maar kan niet vinden wat ik bedoel. Mocht je het niet snappen dan kan ik wel 'n foto voor je maken!
Haha ja die magic ring, das me een ding... Na ik weet niet hoeveel keer oefenen is het me gelukt en gaat het nu goed!
Wat ik doe als ik rondjes haak is een ander kleur draadje gebruiken om het begin van de toer aan te geven. Voordat je de eerste steek van de volgende toer haakt, leg je een draadje (gewoon 'n klein stukje) neer op de vorige toer en dan haak je de eerste steek. Het draadje komt dan dus vast te zitten tussen de laatste steek van de vorige toer en de eerste steek van de huidige toer. Als je weer bij het draadje bent ben je dus rond, haal je het draadje eruit en doe je hem weer opnieuw bij de volgende toer.
Ik weet niet of ik dit wel duidelijk uitleg haha! Was al een plaatje aan het zoeken op internet maar kan niet vinden wat ik bedoel. Mocht je het niet snappen dan kan ik wel 'n foto voor je maken!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Magic ring is meestal toch gewoon zes normale steken achter elkaar en dan een slip stitch in de eerste?
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Bij rondjes haken tel ik altijd gewoon, maar ik maak geen hele grote ronde dingen waardoor dat goed te doen is.
Twellie- Ratel
Nee, bij een magic ring haak je het aantal steken in een soort ring om je vinger. Daarna van.je vinger halen, aantrekken en je hebt een mooi dicht begin rondje.Twellie schreef:Magic ring is meestal toch gewoon zes normale steken achter elkaar en dan een slip stitch in de eerste?
Veel mooier dan 4 losse rond haken met een halve vaste sluiten en dan het aantal vasten erin haken
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
hebben jullie tips hoe ik kan zorgen dat ik niet te strak haak.
het maakt niet uit wat voor kantoen/wol/ garen ik gebruik en heb ook al 5 verschillende haaknaalden gebruikt maar telkens worden met eerste losse al zo strak dat ik mijn haaknaald er geeneens doorkrijg als ik een vaste wil maken.
wat doe ik verkeerd?
het maakt niet uit wat voor kantoen/wol/ garen ik gebruik en heb ook al 5 verschillende haaknaalden gebruikt maar telkens worden met eerste losse al zo strak dat ik mijn haaknaald er geeneens doorkrijg als ik een vaste wil maken.
wat doe ik verkeerd?
Twellie schreef:Magic ring is meestal toch gewoon zes normale steken achter elkaar en dan een slip stitch in de eerste?
Nee, dat is geen Magic ring, het is wél een vervanging voor de Magic Ring als je die nog niet kunt!
Ik heb op youtube een filmpje gezocht voor de uitleg van de Magic Ring, na een paar keer oefenen begon het mij toen eindelijk te dagen.
Leuk hoor Eucalypta, ziet er goed uit!! Hoe Angela het doet met dat draadje, zo doe ik het ook. Ik markeer dus zeg maar het begin. Ik begin daarmee na de magic ring.
Appelstar, ik denk dat je het steeds aantrekt, dat is helemaal niet nodig. Verder is het begin van de haaknaald na het haakje een stuk dunner, als je 'm dan aantrekt word ie veel te strak. Dus niet te hard aan het touwtje trekken en er op letten dat je dat al helemaal niet doet als je lus nog op het beginstukje zit. Het is ook een kwestie van gevoel hoor, oefenen met losser haken, dan word het eerst misschien wel te los, maar dan kun je het uiteindelijk waarschijnlijk wel.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Oh oke, dat klinkt goed, zo'n magic ring . Ik ga eens kijken hoe het moet.
Twellie- Ratel
Pompoen schreef:
Appelstar, ik denk dat je het steeds aantrekt, dat is helemaal niet nodig. Verder is het begin van de haaknaald na het haakje een stuk dunner, als je 'm dan aantrekt word ie veel te strak. Dus niet te hard aan het touwtje trekken en er op letten dat je dat al helemaal niet doet als je lus nog op het beginstukje zit. Het is ook een kwestie van gevoel hoor, oefenen met losser haken, dan word het eerst misschien wel te los, maar dan kun je het uiteindelijk waarschijnlijk wel.
Het is denk ik inderdaad vooral een kwestie van gevoel. Ik deed zowel met breien als met haken in het begin alles zo ontzettend strak dat ik helemaal verkrampt zat te werken, moest ook zó veel kracht zetten om door de steken te komen
Wat misschien wel helpt is om eens wat proeflapjes te maken en dan, voor jouw gevoel, extreem los te haken. Dan kun je misschien van daaruit weer een beetje strakker gaan haken en zo het gevoel krijgen.
pfff ik heb een hele beer gehaakt, van wel 30 cm hoog, maar de oren waren helemaal uit verhouding. Kom ik erachter dat ik alles in stokjes heb gehaakt ipv van vaste. Dat krijg je ervan als je ook tv zit te kijken tijdens het haken. Dus nu kan ik het helemaal uit gaan halen en opnieuw beginnen Ben er 3 avonden mee bezig geweest.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Tazz schreef:pfff ik heb een hele beer gehaakt, van wel 30 cm hoog, maar de oren waren helemaal uit verhouding. Kom ik erachter dat ik alles in stokjes heb gehaakt ipv van vaste. Dat krijg je ervan als je ook tv zit te kijken tijdens het haken. Dus nu kan ik het helemaal uit gaan halen en opnieuw beginnen Ben er 3 avonden mee bezig geweest.
Al moet ik er stiekem wel om lachen hoor
Wel heel erg zonde van al je werk! Eén voordeel, met vaste ben je eerder klaar
Ik heb het haken inmiddels een beetje onder de knie.
Ik doe het niet meer zo strak ( kan nog wel losser ) maar dat komt wel goed
Heb vanmiddag 3 uur gezeten op een klein lapje van 5 bij 5 cm, hahah. Gaat nog niet heel rap
Ik doe het niet meer zo strak ( kan nog wel losser ) maar dat komt wel goed
Heb vanmiddag 3 uur gezeten op een klein lapje van 5 bij 5 cm, hahah. Gaat nog niet heel rap
Wat leuk dat je het haken op zich onder de knie heb! En dat je niet te strak en niet te los gaat haken komt inderdaad vanzelf wel goed, dat is gewoon een kwestie van veel haken, net zoals de snelheid!
Ik heb gisteren één heel pootje van Rudolph gehaakt Ga nu eerst een kruik maken, een paar oefeningen doen en wat drinken nemen en dan beginnen aan zijn tweede voorpootje!
Ik heb gisteren één heel pootje van Rudolph gehaakt Ga nu eerst een kruik maken, een paar oefeningen doen en wat drinken nemen en dan beginnen aan zijn tweede voorpootje!
Weer even een paddenstoel in elkaar gehaakt.
Ondertussen ook nog met wat andere dingen bezig, maar ging samen met mijn zus deze maken. Haar ook een beetje geleerd hoe het werkt.
Ondertussen ook nog met wat andere dingen bezig, maar ging samen met mijn zus deze maken. Haar ook een beetje geleerd hoe het werkt.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Ik ben bezig met mijn hertje, zeepaardje is al een paar dagen af en ik ben er helemaal verliefd op, whahaha.
Foto!!
Ik ga vandaag 'iets' afmaken wat ik hier niet kan noemen op het forum haha. En dan verder met de olifant van Shy, daar ben ik ook al mee begonnen!
Daarna ga ik een hele rits slofjes haken. Ook een paar voor jongens, daar heb ik een ander patroon voor. Heel veel zin in!
Ik ga vandaag 'iets' afmaken wat ik hier niet kan noemen op het forum haha. En dan verder met de olifant van Shy, daar ben ik ook al mee begonnen!
Daarna ga ik een hele rits slofjes haken. Ook een paar voor jongens, daar heb ik een ander patroon voor. Heel veel zin in!
Rush- Lady Post-a-lot
wat een mooie en leuke dingen ik wou dat ik zo creatief was
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Rush, nu ben ik natuurlijk reuze nieuwsgierig!!!!
Leuk VC! Doe jij altijd die kant als voorkant? De ene zegt de kant met de "ribbels/randjes" en de ander zegt deze kant...
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Ik moet trouwens even zeggen dat ik niet van Euc had verwacht dat ze haakt haha, leuk! Je granny`s zien er erg mooi uit!
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 29 van 40
Permissies van dit forum: