Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 28 van 40
Pagina 28 van 40 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Ik heb intussen ook al een aardige verzameling, een zo'n vak van die Expedit van Ikea staat helemaal vol met boeken ^^
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
MamaDaan schreef:ccc: Wil je brei of haakpatronen? En iets bijzonders of gewoon simpel met een bloemetje oid? Je kan voor een baby een beanie haken en dan tijdens het haken de maat bepalen. Op deze site staan wat haakpatroontjes:
http://beesandappletrees.blogspot.nl/2012/01/superschattig-mutsje-zelf-haken.html
Of deze, die heb ik laatst gemaakt, is eigenlijk gewoon een simpel patroon maar je haakt er oren en randje aan, en hij is superleuk(vind ik!):
Thnx!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
VeryCherry schreef:Ik heb hem al gezien in het echt, staan superleuke dingen in. En met mijn megabudget kan ik zo'n beetje alles kopen wat ik wil morgen. Van mijn vriend mag ik nergens over twijfelen en het gewoon doen
Ik heb volgens mij ook ergens een van de boekjes van Christel, ik weet alleen niet meer waar die gebleven is sinds we verhuisd zijn
Trouwens VC, die mobile met die regenboog, die is echt superleuk! (Ik zag em op je FB)
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Haha, ja dat is 't hè, je wilt de boekjes ook gewoon voor de 'leuk', verzameling hebben! Ik herken het Mijn schoonzusje was hier van de week en die kon de boekjes niet meer volgen, welke ik wél en niet heb en wat waar uit kwam enzo
Gisteravond vroeg iemand nog hoe je kon beginnen met haken, Labird volgens mij. Tja, het is gewoon een kwestie van beginnen volgens mij. Vele hier zijn via you-tube filmpjes begonnen, maar voor mij werkt dat niet. Ik had wel eens ooit een haaknaald vast gehouden maar al die termen zeiden mij ook niets. Ik heb een patroontje gekocht, in een boekje en op internet uitgezocht wat de afkortingen betekende en hoe de steken moesten en maar meteen aan dat patroontje begonnen. Als ik m'n 1e werkstuk nu zie dan uh denk ik 'Hoe in hemelsnaam heb ik dát cadeau durven geven?!' maar dat was vooral ook nog onhandigheid qua afwerking en de steken waren nog niet zo mooi gelijk als nu. Oefening baart gewoon écht kunst!
CCC, ik heb een patroontje voor een mutsje gekocht op tjeempie.com. Je moet alleen wel ff goed op de maat letten want ik ben er dus achter gekomen dat die niet helemaal kloppen. Althans, de grootste maat was van 9 tot 18 maanden en een kindje van 14 maanden pastte er maar echt nét in.
Rush & VC, jullie gaan dus allebei naar de KreaDoe? Leuheuk! Veel plezier, shop ze!!! Ennuh, laat gerust weten wat jullie gekocht hebben, altijd leuk om te horen Wat fijn dat je een goed budget hebt VC en dus lekker geld kunt 'verbrassen', dat moet je ook hebben op zo'n beurs anders wordt het een lijdensweg
Gisteravond vroeg iemand nog hoe je kon beginnen met haken, Labird volgens mij. Tja, het is gewoon een kwestie van beginnen volgens mij. Vele hier zijn via you-tube filmpjes begonnen, maar voor mij werkt dat niet. Ik had wel eens ooit een haaknaald vast gehouden maar al die termen zeiden mij ook niets. Ik heb een patroontje gekocht, in een boekje en op internet uitgezocht wat de afkortingen betekende en hoe de steken moesten en maar meteen aan dat patroontje begonnen. Als ik m'n 1e werkstuk nu zie dan uh denk ik 'Hoe in hemelsnaam heb ik dát cadeau durven geven?!' maar dat was vooral ook nog onhandigheid qua afwerking en de steken waren nog niet zo mooi gelijk als nu. Oefening baart gewoon écht kunst!
CCC, ik heb een patroontje voor een mutsje gekocht op tjeempie.com. Je moet alleen wel ff goed op de maat letten want ik ben er dus achter gekomen dat die niet helemaal kloppen. Althans, de grootste maat was van 9 tot 18 maanden en een kindje van 14 maanden pastte er maar echt nét in.
Rush & VC, jullie gaan dus allebei naar de KreaDoe? Leuheuk! Veel plezier, shop ze!!! Ennuh, laat gerust weten wat jullie gekocht hebben, altijd leuk om te horen Wat fijn dat je een goed budget hebt VC en dus lekker geld kunt 'verbrassen', dat moet je ook hebben op zo'n beurs anders wordt het een lijdensweg
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Nou, dan denk ik dat ik de spulletjes maar gewoon moet aanschaffen, een relatief simpel patroontje moet uitzoeken en het gewoon doen. Zowel adhv filmpjes als tekstuele uitleg. Het klinkt allemaal soms zo ingewikkeld, de verschillende steken enzo. En aangezien ik er totaal geen kaas van heb gegeten (maar het me wel heel leuk lijkt) denk ik dat ik maar gewoon moet gaan proberen ja. Thanks voor je reactie!Angela_1986 schreef: Gisteravond vroeg iemand nog hoe je kon beginnen met haken, Labird volgens mij. Tja, het is gewoon een kwestie van beginnen volgens mij. Vele hier zijn via you-tube filmpjes begonnen, maar voor mij werkt dat niet. Ik had wel eens ooit een haaknaald vast gehouden maar al die termen zeiden mij ook niets. Ik heb een patroontje gekocht, in een boekje en op internet uitgezocht wat de afkortingen betekende en hoe de steken moesten en maar meteen aan dat patroontje begonnen. Als ik m'n 1e werkstuk nu zie dan uh denk ik 'Hoe in hemelsnaam heb ik dát cadeau durven geven?!' maar dat was vooral ook nog onhandigheid qua afwerking en de steken waren nog niet zo mooi gelijk als nu. Oefening baart gewoon écht kunst!
LaBird- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12
ik ga het ook proberen, voor het eerst haken!
Heb het garen al in huis, morgen nog wat haaknaalden halen.
Als ik de filmpjes op internet bekijk, gaan mijn handen jeuken :-)
Heb het garen al in huis, morgen nog wat haaknaalden halen.
Als ik de filmpjes op internet bekijk, gaan mijn handen jeuken :-)
chococupcake schreef:MamaDaan schreef:ccc: Wil je brei of haakpatronen? En iets bijzonders of gewoon simpel met een bloemetje oid? Je kan voor een baby een beanie haken en dan tijdens het haken de maat bepalen. Op deze site staan wat haakpatroontjes:
http://beesandappletrees.blogspot.nl/2012/01/superschattig-mutsje-zelf-haken.html
Of deze, die heb ik laatst gemaakt, is eigenlijk gewoon een simpel patroon maar je haakt er oren en randje aan, en hij is superleuk(vind ik!):
Thnx!
Wat een leuk mutsje. Is zoiets moeilijk/ingewikkeld om te maken?
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Weet iemand toevallig of er boekjes bestaan waarin je van die mutsjes kunt maken?
meisje- Prater
heb vandaag op mijn werk wat van jullie creaties laten zien, ik werk in een verpleeghuis en ze vonden het allemaal erg mooi. Hadden een heel gesprek over haken breien e.d. was erg leuk
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben vanavond naar een workshop Zpaghetti haken geweest! Was erg leuk, die vrouw die het gaf heeft ook nog even goede uitleg gegeven over stokjes etc dus dat kan ik nu ook! Net als de magic loop, eindelijk.
Foto´s niet heel scherp, maar de bovenste natuurlijk 2 hartjes en die onderste om een glazen pot heen gehaakt.
Foto´s niet heel scherp, maar de bovenste natuurlijk 2 hartjes en die onderste om een glazen pot heen gehaakt.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Meisje: Zo'n mutsje is niet moeilijk om te maken als je weet hoe je moet meerderen/minderen. Het is continue dezelfde steek (meestal half stokje).
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
MamaDaan schreef:Meisje: Zo'n mutsje is niet moeilijk om te maken als je weet hoe je moet meerderen/minderen. Het is continue dezelfde steek (meestal half stokje).
Dank je wel.
Ik heb net wat naalden bij mijn schoonmoeder gehaald en wat katoengaren. En een pakketje met beestjes haken. Eerst eens zo proberen. Maar wil het liefst zo'n mutsje voor mijn dochtertjes
meisje- Prater
Meisje, je kunt ook een youtubefilmpje volgen voor het haken van een mutsje, zo heb ik het de eerste paar keer gedaan!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Heb je toevallig een linkje voor me? Eentje die duidelijk is.
Een losse steek lukt me prima, maar bij een vaste loop ik al vast
Moet nog heel wat oefenen denk ik.
Een losse steek lukt me prima, maar bij een vaste loop ik al vast
Moet nog heel wat oefenen denk ik.
meisje- Prater
Nee sorry, heb dat al een tijdje niet meer gedaan. Ik denk dat het ook een kwestie is van zelf kijken welke je duidelijk zichtbaar en duidelijk uitgelegd vind. Smaken verschillen namelijk! Ik haak ook zelf net zo lief met Engelstalige filmpjes als met Nederlandstalige.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Nou ik ben ook begonnen.
vond het in het begin was lastig de overgang van losse naar vaste maar dat heb ik aardig onder de knie.
heb nog wel aardig wat schoonheidsfoutjes maar oefenen baard kunst :-)
Ga mij van het weekend eens richten op de stokjes en dubbele stokjes.
heb volgens mij wel niet de goede combi haaknaald en katoen/wol. ik krijg de naald er lastig in en mjnn haaksel krult heel erg en voeld hard aan.
zaterdag dan ook maar op pad voor echte goede naalden.
ook de magic circle heb ik geprobeerd maar dat lijkt nog nergens op hahaha.
vond het in het begin was lastig de overgang van losse naar vaste maar dat heb ik aardig onder de knie.
heb volgens mij wel niet de goede combi haaknaald en katoen/wol. ik krijg de naald er lastig in en mjnn haaksel krult heel erg en voeld hard aan.
Ik vind de vaste ook erg lastig.
Kan dat komen omdat ik alles te strak aan trek. Krijg mijn naald er niet goed tussen.
Ook het vasthouden blijft nog lastig..
Frustrerend hoor.
Kan dat komen omdat ik alles te strak aan trek. Krijg mijn naald er niet goed tussen.
Ook het vasthouden blijft nog lastig..
Frustrerend hoor.
meisje- Prater
applestar schreef:Nou ik ben ook begonnen.
Hahaha ja? Krijg je een sik van dat oefenen?
In het begin heb ik vooral gewoon er op los zitten haken en echt van alles uitgeprobeerd, pas daarna heb ik de steken geleerd, maar toen had ik al een paar potjes gehaakt (zo'n hoesje om een potje heen bedoel ik .)
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen schreef:applestar schreef:Nou ik ben ook begonnen.
Hahaha ja? Krijg je een sik van dat oefenen?
In het begin heb ik vooral gewoon er op los zitten haken en echt van alles uitgeprobeerd, pas daarna heb ik de steken geleerd, maar toen had ik al een paar potjes gehaakt (zo'n hoesje om een potje heen bedoel ik .)
Nou hij begint al bijna te groeien, haha. Stomme spelfout :-)
ben idd vooral aan het proberen. ga eerst alle technieken eens onder de duin krijgen en zorgen dat ik alles in huis heb.
Misschien wil ik wel teveel gelijk maar vind die knuffels gewoon zo leuk
Ik ben pas een stuk later knuffels gaan haken, ik heb eerst heel wat mutsjes, dekentjes, potjes en ander spul gehaakt. Oh ja een rokje, en bloemetjes in een vaasje en nog véél meer! Daarna pas knuffels en eigenlijk vind ik dat nog steeds het minst leuk, ja die knuffels zijn hartstikke leuk, maar om te doen vind ik het echt niks!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Nou, dit zijn mijn aankopen van gisteren En het haakboek is gesigneerd door de schrijfster
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Wauw, mooie 'wolletjes'! Waren ze duur? Of was je echt veel voordeliger uit?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Leuke spullen VC! Heb je een leuke dag gehad?
Was er veel nieuws te zien?
Applestar, oefening baart inderdaad kunst, gewoon véél haken dan krijg je het vanzelf onder de knie! Een goede haaknaald in verhouding met je wol/katoen is wel belangrijk, als die te klein is dan kan het lastig haken worden zéker in het begin als je nog geneigd bent om te strak te haken. Dat had ik in het begin ook, m'n vingers waren toen niet zo blij
Ik ben overigens wel meteen met een rammelaar begonnen, ik kende toen eigenlijk alleen de losse en vaste en wist hoe ik deze moest meerderen en minderen. Op het moment dat ik een nieuwe steek nodig heb dan leer ik die op dat moment.
Pompoen, hoe is het met je schouder?
Was er veel nieuws te zien?
Applestar, oefening baart inderdaad kunst, gewoon véél haken dan krijg je het vanzelf onder de knie! Een goede haaknaald in verhouding met je wol/katoen is wel belangrijk, als die te klein is dan kan het lastig haken worden zéker in het begin als je nog geneigd bent om te strak te haken. Dat had ik in het begin ook, m'n vingers waren toen niet zo blij
Ik ben overigens wel meteen met een rammelaar begonnen, ik kende toen eigenlijk alleen de losse en vaste en wist hoe ik deze moest meerderen en minderen. Op het moment dat ik een nieuwe steek nodig heb dan leer ik die op dat moment.
Pompoen, hoe is het met je schouder?
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Mijn schouder word met de dag beter gelukkig! Maar ik laat het haakwerk nog maar even liggen! Dat is sowieso altijd al een beweging waarbij ik een beetje last van mijn schouder krijg.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Wow VC leuk hoor! Heb je voor elk bolletje ook al een bestemming?
ik word altijd hebberig van zulke foto's haha, maar heb al een hele ladekast vol bolletjes! Maar wil altijd meer, meer, meer!
ik word altijd hebberig van zulke foto's haha, maar heb al een hele ladekast vol bolletjes! Maar wil altijd meer, meer, meer!
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Pagina 28 van 40 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 28 van 40
Permissies van dit forum: