Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haak en brei topic ;)

+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 26 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Pompoen za 27 okt 2012 - 2:32

Smikkell schreef:Nee, die kende ik nog niet. Ik ga meteen even kijken.

Balen dat je schouder niet mee wil werken, maar inderdaad verstandig om dan even rust te houden. Mijn handen en ellebogen hebben ook niet heel veel zin momenteel. Haak en brei topic  ;) - Pagina 26 1270000679

Irritant is dat he!! Maar heb al een week niet gehaakt en die schouder lijkt met de dag erger te worden confused. Maar goed het is ook wel echt fibro-tijd, heb ook last van andere onderdelen helaas.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 2:34

тыквашка schreef:

Balen dat je schouder niet mee wil werken, maar inderdaad verstandig om dan even rust te houden. Mijn handen en ellebogen hebben ook niet heel veel zin momenteel. Haak en brei topic  ;) - Pagina 26 1270000679

Irritant is dat he!! Maar heb al een week niet gehaakt en die schouder lijkt met de dag erger te worden Haak en brei topic  ;) - Pagina 26 878948377. Maar goed het is ook wel echt fibro-tijd, heb ook last van andere onderdelen helaas.
Dat zal het zijn ja! Zelfs zwemmen gaat hier kut momenteel.

Ik vind het alleen ook echt haaktijd Neutral

Gast
Gast

Bericht  Pompoen za 27 okt 2012 - 3:10

Smikkell schreef:
тыквашка schreef:

Irritant is dat he!! Maar heb al een week niet gehaakt en die schouder lijkt met de dag erger te worden Haak en brei topic  ;) - Pagina 26 878948377. Maar goed het is ook wel echt fibro-tijd, heb ook last van andere onderdelen helaas.
Dat zal het zijn ja! Zelfs zwemmen gaat hier kut momenteel.

Ik vind het alleen ook echt haaktijd Neutral

Zwemmen, ik zat er juist over te denken om dat misschien weer eens te gaan doen. Maar laat het ook even van de fysiotherapeut afhangen. 2x per week fysiotherapietraining en 1x in de twee weken bekkenfysio vind ik dan wel weer even mooi eigenlijk. En anders ga ik voortaan op dinsdagmiddag zwemmen vanuit de therapie denk ik.

Maar het is inderdaad haaktijd. Oh en openhaardtijd!! We hebben een nieuwe kap op de schoorsteen en nu ruik je het gewoon helemaal niet meer!! En je kleren ruiken er ook niet naar, en ik zit niet elke keer met prikkende ogen. Ik zeg het is haken bij de openhaardtijd, maar helaas, dat haken he...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 za 27 okt 2012 - 4:22

Tja, de omstandigheden voor haak- en fibrotijd zijn helaas vaak hetzelfde... Dus heb je eindelijk een legale reden om de hele dag onder een dekentje met pot thee en chocoladepepernoten op de bank te zitten haken, kun je niet haken omdat je vingers niet mee willen werken door de fibro :nopompom:
Maar toch heb ik vanmorgen nog een paar toeren gehaakt van Rudolph z'n hoofd! Hopelijk kan ik morgen ook nog wat doen!

Gisteravond heb ik met collega's een dienblad van mozaiek gemaakt, hij is helaas nog niet af want de kleur steentjes was op... Was ook niet zo heel erg fijn met m'n handen maar wel leuk om weer eens te doen! En gelukkig hebben andere af en toe wat steentjes voor me gebroken!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  MamaDaan za 27 okt 2012 - 4:29

Jeetje het valt me op dat veel meiden hier op het forum fybromyalgie hebben, dat vind ik echt k*t voor jullie! Hoop dat jullie gewrichten snel weer meewerken, zodat jullie deze winter nog lekker onder een dekentje op de bank kunnen zitten haken!Haak en brei topic  ;) - Pagina 26 699888
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Angela_1986 za 27 okt 2012 - 4:34

Thanx MamaDaan! smile

Bij mij gaan m'n vingers in de loop van de dag meestal wel weer wat beter dus dat geluk heb ik. En ik warm ze regelmatig even onder de warme kraan, aan de verwarming of een kop thee. Oh en ik heb laatst ook wat bedacht... ik had nog een kaars staan die als je 'm aansteekt smelt in massage-olie en dat werkt ook goed om je handen weer even warm en iets minder pijnlijk te laten worden! Razz
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  MamaDaan za 27 okt 2012 - 4:48

Fijn dat die warmte wel wat helpt, kun je er in ieder geval iets tegen doen! Maar nog fijner zou natuurlijk zijn als je het niet had!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Angela_1986 za 27 okt 2012 - 22:28

Ja, dat zou zeker het allerfijnste zijn maar helaas...

Het mutsje dat ik een paar weken geleden gehaakt hebt blijkt te klein te zijn Sad Ik had een patroontje en de grootste maat was van 9 tot 18 maanden, dat vond ik al zo ruim want volgens mij groeit een hoofdje in die tijd best wel. Op internet had ik een curve opgezocht en die gaf dus ook een wat grotere omtrek aan dan het patroontje uiteindelijk zou worden dus had ik besloten een paar steken extra te meerderen maar helaas is dat ook nog niet voldoende. En het kindje heeft geen echt groot hoofd ofzo, loopt wel aardig gelijk met de curve. Nu ga ik de laatste paar toeren dus maar uithalen en nog één of twee toeren extra meerderen. Dat uithalen is tot daar aan toe maar ik moet het bloemetje dat ik er behoorlijk strak opgenaaid heb ook af zien te peuteren, dat lijkt me minder makkelijk laughcry

Laatst aangepast door Angela_1986 op zo 28 okt 2012 - 0:34; in totaal 1 keer bewerkt
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush zo 28 okt 2012 - 0:30

Angela, was het een US patroon?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Angela_1986 zo 28 okt 2012 - 0:37

Nee, gewoon een NL patroon... Neutral

Ik heb het uitgetrokken en alweer één toer gehaakt met meerderingen. Ben nu even in afwachting van de moeder van het kindje, hoeveel cm ze extra wil.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush zo 28 okt 2012 - 0:38

Angela_1986 schreef:Nee, gewoon een NL patroon... Neutral

Ik heb het uitgetrokken en alweer één toer gehaakt met meerderingen. Ben nu even in afwachting van de moeder van het kindje, hoeveel cm ze extra wil.
Aww erg zuur. Ik weet niet wat het is met die US-babies, maar volgens mij zijn die ienieminie. Al die baby-patronen (mutsjes - slofjes) zijn veel te klein voor NL-babies. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 28 okt 2012 - 0:41

Ah wat jammer Angela!! Lastig is dat he!! Ik vind mutsjes heel moeilijk in te schatten!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 zo 28 okt 2012 - 0:44

Ik vind het ook zó moeilijk in te schatten en heb al zo zitten twijfelen tijdens het haken. Ik kan ook gewoon helemaal niet goed maten, afstanden e.d. inschatten, heb ook geen kleine kindjes in mijn directe omgeving bij wie ik het kan checken dus het was één grote twijfel.

Misschien heeft de vrouw van wie ik het patroontje heb het ook wel gewoon overgenomen vanuit de US... Ik ga in ieder geval wel even het patroontje aanpassen, dit gebeurt me *hopelijk* niet nog een keer! nerd
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Cheesegirl zo 28 okt 2012 - 3:09

Ik ben bezig met die kikker met die zwemband.
http://2.bp.blogspot.com/-k_8JF_cjnmc/TzLE1ckA-2I/AAAAAAAAAHs/rdp0gMZBKBQ/s1600/karel.jpg

Het hoofd is nu af, alleen heb ik het idee dat de vorm niet helemaal klopt.
Haak en brei topic  ;) - Pagina 26 CAM00124_zps06d47813

Misschien ziet het er beter uit in het geheel, maar ik twijfel nu of ik er verder mee ga of niet. Wat zouden jullie doen?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Cheesegirl zo 28 okt 2012 - 3:26

Het staat wel ergens in het topic, maar kon het even niet meer terugvinden. Waar kopen jullie goede vulling?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen zo 28 okt 2012 - 3:29

Ik koop vaak gewoon van die cheap kussentjes (zonder hoes) en daar haal ik de vulling uit.

Ik denk trouwens dat de vorm van het hoofd wel goed is, maar die lusjes die je ziet zijn wel jammer, dat maakt het iets minder netjes.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Cheesegirl zo 28 okt 2012 - 3:40

Grappig van die lusjes, op de foto zie ik het inderdaad, maar in het echt vallen ze bijna niet op. Het is ook allemaal niet voor de verkoop ofzo, gewoon voor mezelf. Ik ben ook nog helemaal niet ervaren, maar vind het wel leuk om te doen.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Rush zo 28 okt 2012 - 3:54

Cheesegirl schreef:Ik ben bezig met die kikker met die zwemband.
http://2.bp.blogspot.com/-k_8JF_cjnmc/TzLE1ckA-2I/AAAAAAAAAHs/rdp0gMZBKBQ/s1600/karel.jpg

Het hoofd is nu af, alleen heb ik het idee dat de vorm niet helemaal klopt.
Haak en brei topic  ;) - Pagina 26 CAM00124_zps06d47813

Misschien ziet het er beter uit in het geheel, maar ik twijfel nu of ik er verder mee ga of niet. Wat zouden jullie doen?
Zo te zien klopt het wel!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 28 okt 2012 - 3:55

Cheesegirl schreef:Grappig van die lusjes, op de foto zie ik het inderdaad, maar in het echt vallen ze bijna niet op. Het is ook allemaal niet voor de verkoop ofzo, gewoon voor mezelf. Ik ben ook nog helemaal niet ervaren, maar vind het wel leuk om te doen.

Prima toch! Het viel mij gewoon op, ik heb ook wel eens een lusje, maar die werk ik dan wel gelijk weg. Dus als je dat weet kun je er in het vervolg gelijk wat aan doen, daarom zeg ik het!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Cheesegirl zo 28 okt 2012 - 4:17

Pompoen schreef:
Cheesegirl schreef:Grappig van die lusjes, op de foto zie ik het inderdaad, maar in het echt vallen ze bijna niet op. Het is ook allemaal niet voor de verkoop ofzo, gewoon voor mezelf. Ik ben ook nog helemaal niet ervaren, maar vind het wel leuk om te doen.

Prima toch! Het viel mij gewoon op, ik heb ook wel eens een lusje, maar die werk ik dan wel gelijk weg. Dus als je dat weet kun je er in het vervolg gelijk wat aan doen, daarom zeg ik het!
Top! Het was ook geen verdediging hoor. Hoe werk jij ze weg?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 zo 28 okt 2012 - 4:34

Ik heb een zak vulling gekocht bij de fourniturenafdeling van een plaatselijke kledingzaak maar volgens mij zag ik in dit topic ook de Blokker voorbij komen. De vulling van (oude) kussens en knuffels kun je inderdaad ook gebruiken. Al zou ik met oude kussens opletten dat ze niet te veel ruiken naar bv. rook.

Volgens mij is de vorm van het hoofd ook goed hoor Cheesegirl!
Er zitten twee kanten aan een haakwerk, aan de ene kant zie je meer een soort van V-tjes, aan de andere kant meer een ribbeltje ofzo, kan het niet goed omschrijven. Doorgaans wordt de V-kant als goede kant gezien maar er zijn ook mensen die er bewust voor kiezen de andere kant als goede kant te nemen, ik denk dat dat bij jou ook zo is. Misschien dat dat voor je twijfel zorgt?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 28 okt 2012 - 5:15

Cheesegirl schreef:
Pompoen schreef:

Top! Het was ook geen verdediging hoor. Hoe werk jij ze weg?

Nou ja, voor de zekerheid haha. Ik probeer te zorgen dat het lusje strak zit aan de buitenkant en aan de binnenkant valt of ik haak de steek opnieuw. Bij beiden moet je er dus tijdens het haken op bedacht zijn dat je ze al weghaalt. Wat ik achteraf nog wel eens probeer is met een klein haaknaaldje een lusje dat me toch ontschoten is naar binnen te halen door het aan van binnenuit naar buiten te steken, lusje aan te haken en te trekken.
Maar het allerbeste is natuurlijk gewoon even opnieuw doen, maar ja daar heb ik ook niet altijd zin in natuurlijk.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  VeryCherry di 30 okt 2012 - 2:08

Zo, eindelijk af!!!

Haak en brei topic  ;) - Pagina 26 527428_397066493698814_2008935387_n
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 2:17

Wat een leukerd.

Ik ga me er binnenkort ook aan wagen om knuffels te haken. Iemand nog leuke tips voor boekjes met patronen?

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 30 okt 2012 - 2:19

De boekjes van Christel Krukkert, het enige nadeel aan die boekjes is dat de patronen achter elkaar geschreven staan. Je moet echt idioot goed opletten.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: