Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 24 van 40
Pagina 24 van 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Ik haak eigenlijk ook alleen met katoen, behalve een schildpad en een paar slofjes, die heb ik met wol gehaakt. Maar ik vind katoen fijner en mooier!
Katoen bestel ik vooral op internet; trendje.nl, CreaMijn, Haakidee.nl, JufSteek. Soms haal ik het ook in een winkeltje een paar dorpen verder maar daar is een bolletje € 2,30 en ik moet er ook nog best een stuk voor rijden. Dat doe ik dus alleen als ik a la minute iets nodig heb of hetzelfde verfbad nodig heb zodat ik kan kijken.
Vulling heb ik vorig jaar eens bij een plaatselijke winkel gekocht die ook fournituren verkoopt. En onlangs een zak van iemand over gekocht die een hobbywinkeltje heeft gehad en aan het opruimen was. Zak van € 10,- mocht ik nu voor € 5,- hebben dus dat was een mooie deal
Ik mag weer wat voor een collega haken, leuk! Moet de boekjes met baby-spul even aan haar afgeven dan kan ze wat uitzoeken.
Katoen bestel ik vooral op internet; trendje.nl, CreaMijn, Haakidee.nl, JufSteek. Soms haal ik het ook in een winkeltje een paar dorpen verder maar daar is een bolletje € 2,30 en ik moet er ook nog best een stuk voor rijden. Dat doe ik dus alleen als ik a la minute iets nodig heb of hetzelfde verfbad nodig heb zodat ik kan kijken.
Vulling heb ik vorig jaar eens bij een plaatselijke winkel gekocht die ook fournituren verkoopt. En onlangs een zak van iemand over gekocht die een hobbywinkeltje heeft gehad en aan het opruimen was. Zak van € 10,- mocht ik nu voor € 5,- hebben dus dat was een mooie deal
Ik mag weer wat voor een collega haken, leuk! Moet de boekjes met baby-spul even aan haar afgeven dan kan ze wat uitzoeken.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Bedankt voor de informatie!
Als je een rondje haak, zie onderstaand plaatje bv, moet je dan altijd na je toer een losse of hv haken zodat het een plat rondje blijft?
Als je een rondje haak, zie onderstaand plaatje bv, moet je dan altijd na je toer een losse of hv haken zodat het een plat rondje blijft?
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Als je wilt dat je rondje plat blijft, dan moet je blijven meerderen. Dat hoeft dus niet met lossen of hv.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Nee dat hoeft niet Cheesegirl, dat hij plat blijft heeft te maken met het aantal meerderingen. Het sluiten van de toer met een halve vaste zorgt er voor dat je rondjes krijgt en dus ook duidelijker het aantal toeren ziet. Doe je dat niet dan krijg je meer een spiraal.
Dat olifantje is trouwens wel heel schattig, ben benieuwd naar jouw versie!
Ik ben een mutsje aan het haken, hij is bijna klaar! Die dingen schieten lekker op maar vind het op een gegeven moment ook een beetje saai worden...
Dat olifantje is trouwens wel heel schattig, ben benieuwd naar jouw versie!
Ik ben een mutsje aan het haken, hij is bijna klaar! Die dingen schieten lekker op maar vind het op een gegeven moment ook een beetje saai worden...
Nog even een vraagje dan, hoe weet je dan of je voldoende meerdert? Is er eerst soort van "regel" in?
Het patroon het van gezicht is trouwens dit:
Gezichtje:
Magic ring, 5v
In elke v haak je 2v, 10v
In elke 2e v haak je 2v, 15v
In elke 3e v 2v, 20v
In de 2e v 2v, daarna in elke 4e v 2v, 25v
In elke 5e v 2v, 30v
In elke v 1v, 30v
Elke 5e en 6e samenhaken, 25v
Elke 3e en 4e samenhaken, 17v
Elke 1e en 2e samenhaken, 8v
Elke 1e en 2e samenhaken, 4v
Afwerken door de draad af te knippen, door alle steken te halen en door de lus aantrekken.
Oog:
Magic ring, 3v
In elke v 2v, 6v
In elke 2e v 2v, 9v
Afwerken met hv.
Kan daar namelijk niet heel veel meerderingen in terugvinden.
Het patroon het van gezicht is trouwens dit:
Gezichtje:
Magic ring, 5v
In elke v haak je 2v, 10v
In elke 2e v haak je 2v, 15v
In elke 3e v 2v, 20v
In de 2e v 2v, daarna in elke 4e v 2v, 25v
In elke 5e v 2v, 30v
In elke v 1v, 30v
Elke 5e en 6e samenhaken, 25v
Elke 3e en 4e samenhaken, 17v
Elke 1e en 2e samenhaken, 8v
Elke 1e en 2e samenhaken, 4v
Afwerken door de draad af te knippen, door alle steken te halen en door de lus aantrekken.
Oog:
Magic ring, 3v
In elke v 2v, 6v
In elke 2e v 2v, 9v
Afwerken met hv.
Kan daar namelijk niet heel veel meerderingen in terugvinden.
Cheesegirl- Ratel
Je meerdert gewoon volgens patroon en dan moet het dus voldoende zijn. Overigens bedenk ik me nu dat het ook wel te maken heeft met hoe strak je haakt. Als je héél strak haakt dan trek je het werk waarschijnlijk ook wel wat bol.
Wat bedoel je precies met dat je niet veel meerderingen terug kunt vinden?
Want een meerdering is het punt waar je 2v in 1 v moet haken. In jouw patroon staat dus bv. 'in elke v haak je 2 v', dan meerder je dus in iedere steek waardoor je van 5 naar 10 steken komt. Vervolgens haak je in de volgende toer 1v, 2 v in de 2e v, 1 v, 2 v in de volgende v, enzovoorts. Wanneer je dus 2 v haakt in één v, dan maak je een meerdering.
Snap je? Uitleggen is niet mijn sterkste kant...
Want een meerdering is het punt waar je 2v in 1 v moet haken. In jouw patroon staat dus bv. 'in elke v haak je 2 v', dan meerder je dus in iedere steek waardoor je van 5 naar 10 steken komt. Vervolgens haak je in de volgende toer 1v, 2 v in de 2e v, 1 v, 2 v in de volgende v, enzovoorts. Wanneer je dus 2 v haakt in één v, dan maak je een meerdering.
Je uitleg is heel duidelijk hoor! Het lijken niet zoveel meerderingen, maar misschien heb ik hem vorige keer idd te strak gehaakt. Van het weekend nog eens proberen, eerst verder met mijn olifant.Angela_1986 schreef:Je meerdert gewoon volgens patroon en dan moet het dus voldoende zijn. Overigens bedenk ik me nu dat het ook wel te maken heeft met hoe strak je haakt. Als je héél strak haakt dan trek je het werk waarschijnlijk ook wel wat bol.
Cheesegirl- Ratel
Cheesegirl schreef:Je uitleg is heel duidelijk hoor! Het lijken niet zoveel meerderingen, maar misschien heb ik hem vorige keer idd te strak gehaakt. Van het weekend nog eens proberen, eerst verder met mijn olifant.Angela_1986 schreef:Je meerdert gewoon volgens patroon en dan moet het dus voldoende zijn. Overigens bedenk ik me nu dat het ook wel te maken heeft met hoe strak je haakt. Als je héél strak haakt dan trek je het werk waarschijnlijk ook wel wat bol.
Gelukkig!
Je begint met 5 v en uiteindelijk heb je er 30, dat zijn toch 25 steken meer... Denk dat het te maken heeft met hoe strak je haakt. Gewoon nog eens proberen inderdaad!
Hoe gaat het met je olifant?
Ik moet nog iets minder dan een halve toer en dan is het mutsje klaar! Hij lijkt zo groot maar heb op internet verschillende tabellen gevonden waar de hoofdomtrek van kindjes opstaat en dit zou toch goed moeten zijn voor de leeftijd van het kindje voor wie het mutsje is. Dan nog even 'n bloemetje haken en op zoek naar een knoopje, dat zet ik op het bloemetje. Denk niet dat ik iets in deze kleuren heb liggen dus dan moet ik nog maar even naar de winkel.
Kreeg mijn rondje nu inderdaad wel plat! Olifant gaat goed hoor, lijfje en de oren zijn af. Nu nog de poten en de slurf. Het aan elkaar naaien zie ik het meeste tegen op...Angela_1986 schreef:Cheesegirl schreef:Je uitleg is heel duidelijk hoor! Het lijken niet zoveel meerderingen, maar misschien heb ik hem vorige keer idd te strak gehaakt. Van het weekend nog eens proberen, eerst verder met mijn olifant.Angela_1986 schreef:Je meerdert gewoon volgens patroon en dan moet het dus voldoende zijn. Overigens bedenk ik me nu dat het ook wel te maken heeft met hoe strak je haakt. Als je héél strak haakt dan trek je het werk waarschijnlijk ook wel wat bol.
Gelukkig!
Je begint met 5 v en uiteindelijk heb je er 30, dat zijn toch 25 steken meer... Denk dat het te maken heeft met hoe strak je haakt. Gewoon nog eens proberen inderdaad!
Hoe gaat het met je olifant?
Heeft iemand hier nog een leuk patroontje/site/tip van een sinterklaas en zwarte piet?
Cheesegirl- Ratel
Kreeg mijn rondje nu inderdaad wel plat! Olifant gaat goed hoor, lijfje en de oren zijn af. Nu nog de poten en de slurf. Het aan elkaar naaien zie ik het meeste tegen op...Cheesegirl schreef:
Heeft iemand hier nog een leuk patroontje/site/tip van een sinterklaas en zwarte piet?[/quote]
Fijn dat je rondje nu wel plat is geworden! Wat was de truc, minder strak haken?
Ja, dat aan elkaar naaien is ook niet mijn favoriete onderdeel van het haken...
Ik heb de Sinterklaas- en zwarte Piet gelukspoppetjes vorig jaar gehaakt, uit het boekje van Ann.emarie Arts. In de volgende HobbyHandig, denk dat ie eind van deze maand of begin november uitkomt, komt een patroon van de pakjesboot met Sinterklaas en zwarte Piet!
Winston heeft wel een wat euh... dubieuze neus, vind je niet?Cheesegirl schreef:Op dit moment ben ik bezig met Winston de olifant.
Ik ben een lappendekentje aan het breien voor de baby van mijn zwangere schoonzus Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe moeilijk het is om van die knuffeltjes te breien. Hebben jullie een tip voor een makkelijke om mee te beginnen? Ik kan nu alleen rechte stukken breien en haken.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Mijn plan was om vandaag te beginnen.. Dat doe ik wel even is wat ik dacht. God, ik ben nog nooit zo boos geweest op een draadje Ik kreeg het maar niet voor elkaar en mijn moeder me maar keihard uitlachen. Aankomende week doe ik wel weer een poging..
Gast- Gast
Bedankt Filoria, nu kan ik niet meer naar Winston kijken zonder aan 'dubieuze' dingen te denken...
Lappendekentjes zijn leuk! Welke kleuren heb je gebruikt?
Op mijn werk hebben we een aantal breipatronen voor knuffels die van rechte lapjes zijn gemaakt; Ernie, Bert, Nijntje, konijn, kikker. Wellicht zijn die ook op internet te vinden! En anders als je interesse hebt kan ik er wel eentje mailen...
Als je rechte stukken haakt, haak je dan vaste of stokjes? Als je vaste haakt, dan kun je eigenlijk ook de meeste knuffels haken! Die bestaan voornamelijk uit vaste die je dan 'n keer moet meerderen of minderen, meerderen is niet meer dan 2 vaste in 1 vaste haken en minderen is ook niet moeilijk.
Hahaha Fruity, zó makkelijk is het nou ook weer niet In het begin moet je jezelf even de tijd gunnen en geduld hebben! Wat wil je gaan maken?
Lappendekentjes zijn leuk! Welke kleuren heb je gebruikt?
Op mijn werk hebben we een aantal breipatronen voor knuffels die van rechte lapjes zijn gemaakt; Ernie, Bert, Nijntje, konijn, kikker. Wellicht zijn die ook op internet te vinden! En anders als je interesse hebt kan ik er wel eentje mailen...
Als je rechte stukken haakt, haak je dan vaste of stokjes? Als je vaste haakt, dan kun je eigenlijk ook de meeste knuffels haken! Die bestaan voornamelijk uit vaste die je dan 'n keer moet meerderen of minderen, meerderen is niet meer dan 2 vaste in 1 vaste haken en minderen is ook niet moeilijk.
Hahaha Fruity, zó makkelijk is het nou ook weer niet In het begin moet je jezelf even de tijd gunnen en geduld hebben! Wat wil je gaan maken?
Nou, ik had een geinig haakpakketje gekocht. Met op zich wel een uitgebreide beschrijving erbij. Ik kon immers vingerhaken, en dat was de basis. Maar met een stokje kan ik het dus niet! Ga vanzelf wel weer verder, maar was behoorlijk frustrerend, omdat ik het op mijn vinger met mijn ogen dicht kan. Vroeger deed ik hele bolletjes vingerhaken. Haken in de ene hand, andere duim in de mond en televisie kijken
Dit is het setje
Dit is het setje
Gast- Gast
Haha, nu je het zegt! Ik kan helemaal nog niet lang haken en het lukte ook eerst voor geen meter. Ik ben begonnen met een aardbei en daarna een sneeuwpopje. Nu gewoon wat dingen oefenen en ik merk dat het steeds beter gaat.Filoria schreef:Winston heeft wel een wat euh... dubieuze neus, vind je niet?Cheesegirl schreef:Op dit moment ben ik bezig met Winston de olifant.
Ik ben een lappendekentje aan het breien voor de baby van mijn zwangere schoonzus Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe moeilijk het is om van die knuffeltjes te breien. Hebben jullie een tip voor een makkelijke om mee te beginnen? Ik kan nu alleen rechte stukken breien en haken.
Cheesegirl- Ratel
Grappig pakketje inderdaad Fruity! Dat klinkt heel multifunctioneel; haken, duimen en tv kijken Maar dat gaat inderdaad niet als je met een haaknaald haakt, dan kom je een hand tekort om te duimen
Het mutsje is klaar! Ik blijf 'm alleen aan de grote kant vinden... De omtrek van een hoofdje van een kindje van die leeftijd zou volgens verschillende tabellen 46 cm moeten zijn en dat is het mutsje nu ook zo ongeveer dus theoretisch gezien moet het kloppen. Ziet er alleen zo groot uit!
Oh, helemaal klaar is ie trouwens niets want ik moet het bloemetje er nog met een knoopje opzetten maar daarvoor moet ik naar de winkel. Geloof niet dat ik een knoopje in deze kleur heb.
Het mutsje is klaar! Ik blijf 'm alleen aan de grote kant vinden... De omtrek van een hoofdje van een kindje van die leeftijd zou volgens verschillende tabellen 46 cm moeten zijn en dat is het mutsje nu ook zo ongeveer dus theoretisch gezien moet het kloppen. Ziet er alleen zo groot uit!
Oh, helemaal klaar is ie trouwens niets want ik moet het bloemetje er nog met een knoopje opzetten maar daarvoor moet ik naar de winkel. Geloof niet dat ik een knoopje in deze kleur heb.
Angela_1986 schreef:Grappig pakketje inderdaad Fruity! Dat klinkt heel multifunctioneel; haken, duimen en tv kijken Maar dat gaat inderdaad niet als je met een haaknaald haakt, dan kom je een hand tekort om te duimen
Hoe oud is het kindje dan? Mijn zoontje had met 9 maanden een hoofdomtrek van 45cm.
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Slofjes!!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush: Die slofjes zijn cute!
Fruity: Gewoon nog eens proberen als je frustatie weer gezakt is! Wat voor haaknaald zit erbij? zijn soms van die plastic naalden, daar haak je ook gewoon lastiger mee dan goede metalen haaknaalden.
Ik baal als een stekker, had 6 bollen drops eskimo besteld om een sjaal te breien, blijkt het enorm te pluizen. Kan er nu dus eigenlijk niks mee, want wil niet mijn hele winterjas onder de pluis hebben , misschien wel een goed moment om eens wat andere projectjes af te maken!
Fruity: Gewoon nog eens proberen als je frustatie weer gezakt is! Wat voor haaknaald zit erbij? zijn soms van die plastic naalden, daar haak je ook gewoon lastiger mee dan goede metalen haaknaalden.
Ik baal als een stekker, had 6 bollen drops eskimo besteld om een sjaal te breien, blijkt het enorm te pluizen. Kan er nu dus eigenlijk niks mee, want wil niet mijn hele winterjas onder de pluis hebben , misschien wel een goed moment om eens wat andere projectjes af te maken!
MamaDaan- Fluisteraar
Rush, die slofjes zijn leuk! Heb je dat met gewone katoen gehaakt? Het lijkt wat dikker, klopt dat?
MamavanDaan, oh nee! Nu breng je me toch weer aan het twijfelen... Het kindjes is 13 maanden. Het patroon dat ik had was voor 9 tot 18 maanden en daar heb ik 8 steken extra bij gemeerderd.
Wat balen dat je wol zo blijkt te pluizen! Dat is inderdaad niet fijn op je winterjas!
MamavanDaan, oh nee! Nu breng je me toch weer aan het twijfelen... Het kindjes is 13 maanden. Het patroon dat ik had was voor 9 tot 18 maanden en daar heb ik 8 steken extra bij gemeerderd.
Wat balen dat je wol zo blijkt te pluizen! Dat is inderdaad niet fijn op je winterjas!
Het is Drops Paris, dus idd dikker, maar wel 100% katoen!
Rush- Lady Post-a-lot
Thanx Rush, ga ik daar ook eens een keertje voor kijken.
Het splijt wel enorm snel helaas. Maar hoe dikker je naald hoe beter dat gaat, heb ik ervaren. Op echtstudio.nl is een bol 2 euro geloof ik. Iets minder dan 1,5 bol voor slofjes.Angela_1986 schreef:Thanx Rush, ga ik daar ook eens een keertje voor kijken.
Rush- Lady Post-a-lot
Angela: Het is ook altijd zo moeilijk inschatten met die maten he? Het mutsje zal vast wel iets meerekken toch? dus zal het bij een groter hoofdje waarschijnlijk perfect zitten, als het kwa centimeters precies past is het denk ik ook te los, dus ik denk niet dat het een probleem zal zijn!
Ja ik baal enorm van mijn wol, weet eigenlijk niet wat ik er nu mee moet, want als ik al iets brei is het meestal iets om te dragen, en dat gaat hiermee niet. Jammer van die 6 bollen!
Ja ik baal enorm van mijn wol, weet eigenlijk niet wat ik er nu mee moet, want als ik al iets brei is het meestal iets om te dragen, en dat gaat hiermee niet. Jammer van die 6 bollen!
MamaDaan- Fluisteraar
Pagina 24 van 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 24 van 40
Permissies van dit forum: