Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 16 van 40
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Ik wil gaan proberen een visje te haken uit een boekje wat ik heb gekocht. Alleen weet ik niet zeker of ik goed begrijp wat er staat, misschien willen jullie even meelezen?
Bovenlip:
Begin met een opzetring
Toer 1: 6v in ring (6)
Toer 2: 2 vst in elke st (12)
Toer 3: *1v, 2v in volg st* (18)
Wat is een opzetring?
En bedoelen ze dan gewoon je begint met 6 vaste steken, je draait je werk om en maak je in elke steek 2 vasten? Die 3e toer begrijp ik eigenlijk niet zo goed?
Als jullie niet willen helpen, ook geen punt hoor, alleen ik wil zo graag haha.
Bovenlip:
Begin met een opzetring
Toer 1: 6v in ring (6)
Toer 2: 2 vst in elke st (12)
Toer 3: *1v, 2v in volg st* (18)
Wat is een opzetring?
En bedoelen ze dan gewoon je begint met 6 vaste steken, je draait je werk om en maak je in elke steek 2 vasten? Die 3e toer begrijp ik eigenlijk niet zo goed?
Als jullie niet willen helpen, ook geen punt hoor, alleen ik wil zo graag haha.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Rush schreef:Hahahaha, dat is ook wel een goede.VeryCherry schreef:Rush schreef:Dan zou ik gewoon eens een dagje Catania uitstapjes maken.
Die in Almere zit trouwens schuin tegenover de Mediamarkt, daar kun je altijd je vriend nog dumpen en zelf op je gemakt katoentjes kijken
Almere kom ik natuurlijk niet zo vaak, maar ik ga het wel onthouden!
Ik ook niet, terwijl het maar een kwartiertje rijden is Maar sinds mijn vriend, jaja écht!!!, die winkel heeft ontdekt ben ik er niet meer weg te slaan ><
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Een opzetring is denk ik hetzelfde als een magische ring.
Je draait je werk nooit om met amigurumi`s.
In toer 3 doe je 1 vaste in de 1e, 2 vasten in de 2de, 1 vaste in de 3e, 2 vasten in de 4de and so on!
Je moet echt ineens het licht zien haha.
Je draait je werk nooit om met amigurumi`s.
In toer 3 doe je 1 vaste in de 1e, 2 vasten in de 2de, 1 vaste in de 3e, 2 vasten in de 4de and so on!
Je moet echt ineens het licht zien haha.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Een opzetring/magic ring kan je ook vervangen voor 4 losse en met een halve vaste dichtmaken in de eerste losse en dan daarna 6 vaste in de ring haken.
De 2e toer snap je wel?
De 3e toer bedoelen ze dat je eerst 1 vaste haakt, in de vaste daarna haak je er twee, dan in de volgende vaste weer een vaste en de vaste daarna weer twee vaste. En zo ga je rond tot je 18 steken hebt.
De 2e toer snap je wel?
De 3e toer bedoelen ze dat je eerst 1 vaste haakt, in de vaste daarna haak je er twee, dan in de volgende vaste weer een vaste en de vaste daarna weer twee vaste. En zo ga je rond tot je 18 steken hebt.
VC is weer beter in uitleggen.
4 losse en een halve vaste is inderdaad meestal geschreven, maar ik vind het niet mooi dat je dan een gaatje over hebt haha!
4 losse en een halve vaste is inderdaad meestal geschreven, maar ik vind het niet mooi dat je dan een gaatje over hebt haha!
Rush- Lady Post-a-lot
Oh vind je? Ik vind juist dat ik waardeloos uitleg, whahaha.
Ik maak altijd een magic ring, vind dat gaatje ook niet mooi.
Ik maak altijd een magic ring, vind dat gaatje ook niet mooi.
Hmm.. ga nog maar even oefenen denk ik haha.
Een opzetring/magic ring kan je ook vervangen voor 4 losse en met een halve vaste dichtmaken in de eerste losse en dan daarna 6 vaste in de ring haken.In welke steek doe je dit dan?
Een opzetring/magic ring kan je ook vervangen voor 4 losse en met een halve vaste dichtmaken in de eerste losse en dan daarna 6 vaste in de ring haken.In welke steek doe je dit dan?
Cheesegirl- Ratel
In het midden van het rondje wat je gehaakt hebt door 4 losse vast te maken met een halve vast.Cheesegirl schreef:Hmm.. ga nog maar even oefenen denk ik haha.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik blijf gewoon net even oefenen met jullie tips, internet en het boekje. Zolang ik er maar plezier in hebt toch? Er komt een dag dat ik vast wel een keer iets moois kan maken.
Cheesegirl- Ratel
Tuurlijk Rush en ik haken ook nog niet zo lang hoor.
VeryCherry schreef:Rush schreef:Hahahaha, dat is ook wel een goede.VeryCherry schreef:Rush schreef:Dan zou ik gewoon eens een dagje Catania uitstapjes maken.
Die in Almere zit trouwens schuin tegenover de Mediamarkt, daar kun je altijd je vriend nog dumpen en zelf op je gemakt katoentjes kijken
Almere kom ik natuurlijk niet zo vaak, maar ik ga het wel onthouden!
Ik ook niet, terwijl het maar een kwartiertje rijden is Maar sinds mijn vriend, jaja écht!!!, die winkel heeft ontdekt ben ik er niet meer weg te slaan ><
Hahaha, je vriend? Wat een held, ik vind hem nu al leuk Mijn vriend ziet me aankomen als ik zeg dat ik naar Almere wil om katoen te kopen.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Gezellig hier!
Het winkeltje waar ik wel eens Catania ga halen vraagt ook €2,30 voor een bolletje. Kan dus beter op internet bestellen voor €2,- een bolletje als brievenbuspost want dan vallen de verzendkosten mee. Winkeltje moet ik ook nog stuk voor rijden.
Cheesegirl, juist je moet gewoon lekker door gaan met oefenen als je er lol in hebt! Dan krijg je het heus wel onder de knie en voor je het weet maak je ook leuke beestjes ofzo
Wat leuk Rush dat je voor je baas wat mag haken! Maar voor de katten.... Vorig jaar op de kerstmarkt op mijn werk kocht iemand een paar gebreide knuffels voor haar honden; 'ze zijn namelijk niet zo duur dus daar kunnen ze lekker mee ravotten, ze hebben ze toch zo kapot!' Ik was in staat om te zeggen 'Daar breien onze clienten ze niet voor!' maar ja, kun je ook niet maken natuurlijk... Vond het alleen zo 'sneu', clienten hebben vaak erg moeite met breien door hun beperking en zijn dan zo trots als ze wat moois hebben gemaakt en dan zegt zo'n vrouw dat ze ze voor de honden koopt omdat die alles stuk maken en deze niet duur zijn
Ik heb gisteren zúlke leuke vogeltjes op internet gezien! Patroontje staat op deze site; http://sparkelz-creatief.blogspot.nl/2012/09/vogeltje.html
Het winkeltje waar ik wel eens Catania ga halen vraagt ook €2,30 voor een bolletje. Kan dus beter op internet bestellen voor €2,- een bolletje als brievenbuspost want dan vallen de verzendkosten mee. Winkeltje moet ik ook nog stuk voor rijden.
Cheesegirl, juist je moet gewoon lekker door gaan met oefenen als je er lol in hebt! Dan krijg je het heus wel onder de knie en voor je het weet maak je ook leuke beestjes ofzo
Wat leuk Rush dat je voor je baas wat mag haken! Maar voor de katten.... Vorig jaar op de kerstmarkt op mijn werk kocht iemand een paar gebreide knuffels voor haar honden; 'ze zijn namelijk niet zo duur dus daar kunnen ze lekker mee ravotten, ze hebben ze toch zo kapot!' Ik was in staat om te zeggen 'Daar breien onze clienten ze niet voor!' maar ja, kun je ook niet maken natuurlijk... Vond het alleen zo 'sneu', clienten hebben vaak erg moeite met breien door hun beperking en zijn dan zo trots als ze wat moois hebben gemaakt en dan zegt zo'n vrouw dat ze ze voor de honden koopt omdat die alles stuk maken en deze niet duur zijn
Ik heb gisteren zúlke leuke vogeltjes op internet gezien! Patroontje staat op deze site; http://sparkelz-creatief.blogspot.nl/2012/09/vogeltje.html
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik ben weer terug van vakantie en de haaknaalden mochten mee in de handbagage ik had ze bij mijn zonnebril gestopt, maar bij het inchecken van mijn koffer toch nog even gevraagd of het mocht. Daar zeiden ze dat het geen probleem was. In het vliegtuig echter sprak een stewardess me wel aan, ze vond het vreemd dat ik ermee door de security check was gekomen. Maar goed, ik heb weer een flink stuk aan mijn sjaal gehaakt
Leuke foto's weer Rush, dat paard vind ik echt super leuk! Ik ben begeonnen met een schaap met phildar douce, lastig haken, maar zo'n lekker zacht garen! En de zoveelste vriendin is zwanger, dus daar wil ik ook nog iets leuks voor gaan haken.
Leuke foto's weer Rush, dat paard vind ik echt super leuk! Ik ben begeonnen met een schaap met phildar douce, lastig haken, maar zo'n lekker zacht garen! En de zoveelste vriendin is zwanger, dus daar wil ik ook nog iets leuks voor gaan haken.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Weet of heeft iemand van jullie toevallig een haakpatroontje van een bull terrier? Kan deze nergens vinden, en kan zelf misschien wel wat verzinnen maar met een patroontje gaat het toch makkelijker!
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Er zijn geloof ik 2 boekjes die helemaal over hondjes haken gaan, in ieder geval 1. Heb je die al bekeken? Ze lagen laatst voor paar euro bij het Kruidvat.
Ik heb in ieder geval geen patroontje van een bull terrier voor je, helaas! Hopelijk kan iemand anders je wel helpen!
Ik heb in ieder geval geen patroontje van een bull terrier voor je, helaas! Hopelijk kan iemand anders je wel helpen!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
M'n kameleon is bijna af Hoef nu alleen nog maar de oogjes vast te zetten en de pootjes te maken
MamaDaan schreef:Weet of heeft iemand van jullie toevallig een haakpatroontje van een bull terrier? Kan deze nergens vinden, en kan zelf misschien wel wat verzinnen maar met een patroontje gaat het toch makkelijker!
Dit is een Bull Terrier Puppy volgens Ravelry.com.
Ik hen geen verstand van honden!
Rush- Lady Post-a-lot
Oooooh die is leuheuk
Jij moet je echt heel snel aan gaan melden op Ravelry.com.VeryCherry schreef:Oooooh die is leuheuk
Je kan er patronen in je favorieten zetten, patronen kopen en gratis downloaden, dan aangeven dat je dat patroon maakt (project) en je kan updaten wat voor katoentjes en wolletjes je allemaal hebt en hoeveel. In de projecten kan je dan aangeven hoeveel je gebruikt hebt van welk wolletje en je kan andermans projecten etc. bekijken. Echt heel erg leuk!!
Het is gewoon gratis! En er zitten echt enorm veel mensen op!
En dan kunnen we vriendjes worden.
Rush- Lady Post-a-lot
Ooooh dat ga ik doen
Hoe heet je daar?
Donna.Rush zonder puntje!VeryCherry schreef:Hoe heet je daar?
Rush- Lady Post-a-lot
Hmmm, ik kan je niet vinden
Jouw naam dan? Zoek ik wel even.VeryCherry schreef:Hmmm, ik kan je niet vinden
In het begin is de site misschien een beetje onduidelijk, misschien zoek je wel alleen in 'patterns'.
Rush- Lady Post-a-lot
LolaIsHooked
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 16 van 40
Permissies van dit forum: