Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 13 van 40
Pagina 13 van 40 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Fijn Cheesegirl, leuk dat je oma kon helpen!!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
тыквашка schreef:Er is geen euroland in Amersfoort en de hobby-voordeel is volgens mij ook weg... :-(
Is de Euroland weg dan? Die zat op de Langestraat naast de Schoenenreus.
Gast- Gast
Ja die is weg volgens mij, staat ook niet meer op de site!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Kan iemand mij een schop onder m'n kont geven?
Ik zou nu eigenlijk aan een rammelaar moeten gaan beginnen maar ik heb er niet zo veel zin in, wil liever andere dingen haken... Maar, ik heb het al 'n paar weken uitgesteld en diegene moest het uiterlijk half september hebben dus ik vind dat ik nu wel écht moet beginnen.
Ik zou nu eigenlijk aan een rammelaar moeten gaan beginnen maar ik heb er niet zo veel zin in, wil liever andere dingen haken... Maar, ik heb het al 'n paar weken uitgesteld en diegene moest het uiterlijk half september hebben dus ik vind dat ik nu wel écht moet beginnen.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Angela, als je nog langer wacht is die baby al weer groot en wil ie geen rammelaar meer... Dus hup, aan het werk!
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Zal ik eens wat vertellen? Hij is niet eens voor 'n baby...
Via via 'ken' ik iemand die een of ander hobbyclubje heeft en zij heeft het patroon maar wil graag een voorbeeld. Dus aan mij de vraag of ik dat wilde maken.
Maar toch bedankt voor je stimulans!
Ik heb ondertussen de vlekken, hoorntjes en 1 oortje al af
Via via 'ken' ik iemand die een of ander hobbyclubje heeft en zij heeft het patroon maar wil graag een voorbeeld. Dus aan mij de vraag of ik dat wilde maken.
Maar toch bedankt voor je stimulans!
Ik heb ondertussen de vlekken, hoorntjes en 1 oortje al af
Zebra is done, voor Didi van het forum!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Oh, wat superleuk gedaan Rush! Heel mooi!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Rush schreef:
Zebra is done, voor Didi van het forum!
Ik vind hem superleuk, maar wat ik me afvraag, hoe haak je dat pluizige garen? Ik krijg het namelijk maar niet voor elkaar!
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Dat is brazilia (heb je dat ook?), met haaknaald 3 heel los haken met goed licht erbij, dus buitenlicht of een bureaulamp. Als je losjes haakt kan je de vasten wel redelijk goed tellen.
Ik moet wel zeggen dat het qua patroon echt niet uit kwam met de manen omdat ik waarschijnlijk te los haakte, dus ik heb geimproviseerd. Anders was er volgens mij een halve meter manen uit gekomen.
Ik moet wel zeggen dat het qua patroon echt niet uit kwam met de manen omdat ik waarschijnlijk te los haakte, dus ik heb geimproviseerd. Anders was er volgens mij een halve meter manen uit gekomen.
Rush- Lady Post-a-lot
Heel leuk Rush!
Ik heb ook wel eens met pluizig garen gehaakt en ik telde steeds mee of ik nog voldoende steken per toer had. En als je een steek hebt overgeslagen dan is dat ook niet zo'n ramp hoor, dat zie je eigenlijk niet met dit spul. Uittrekken is moeilijker, is mijn ervaring (lees: alles zat in de frut).
Ik heb ook wel eens met pluizig garen gehaakt en ik telde steeds mee of ik nog voldoende steken per toer had. En als je een steek hebt overgeslagen dan is dat ook niet zo'n ramp hoor, dat zie je eigenlijk niet met dit spul. Uittrekken is moeilijker, is mijn ervaring (lees: alles zat in de frut).
Ha, Rush, kan het kloppen dat ik die foto ook op een ander forum voorbij heb zien komen?
Hij is wel echt héél gaaf zeg!
Hier momenteel even rustig. Ben wel begonnen met 1 van mijn etsy-patronen, maar moet zeggen dat ik niet de juiste maat haaknaald heb en niet de goede dikte wol. Voor de dingen die ik normaal maak, maakt het geen barst uit welke naald en welk draad ik gebruik, maar hiervoor overduidelijk wel. GRMBL...
Hier momenteel even rustig. Ben wel begonnen met 1 van mijn etsy-patronen, maar moet zeggen dat ik niet de juiste maat haaknaald heb en niet de goede dikte wol. Voor de dingen die ik normaal maak, maakt het geen barst uit welke naald en welk draad ik gebruik, maar hiervoor overduidelijk wel. GRMBL...
Gast- Gast
Ik zit nog steeds maar een beetje te haken aan een dekentje, voor nu vind ik dat wel even voldoende. Maar ik wil toch ook binnenkort eens beginnen met een beest of iets dergelijks te haken weer!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Oreo schreef:Ha, Rush, kan het kloppen dat ik die foto ook op een ander forum voorbij heb zien komen?
@Oreo, je kunt wel met een groter naald en dikkere wol/katoen haken maar de verhouding moet wel goed zijn idd. Als je een knuffeltje haakt wordt het dan alleen wat groter... ;-).
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ja Oreo, jij ook? Of lees je alleen mee?
Rush- Lady Post-a-lot
ik lees alleen mee, Rush. Heb er vroeger wel actief gepost, maar tegenwoordig niet meer.
Pompoen, daar heb je gelijk in, maar ik heb maar 2 naalden: 2,5 en 5. En voor de mutsen die ik normaal maak is 5 geen enkel probleem, daar rijg ik toch alleen maar de draad 9x om de naald. Maar met de patroontjes die ik nu heb, moet 't anders. Morgen maar ff een sloot naalden zoeken.
Pompoen, daar heb je gelijk in, maar ik heb maar 2 naalden: 2,5 en 5. En voor de mutsen die ik normaal maak is 5 geen enkel probleem, daar rijg ik toch alleen maar de draad 9x om de naald. Maar met de patroontjes die ik nu heb, moet 't anders. Morgen maar ff een sloot naalden zoeken.
Gast- Gast
Rush: Ik had een of ander pluizig garen ooit van de zeeman, heb geprobeerd daar het schaap mee te haken, maar kwam geen steek verder en werd alleen maar gefrustreerd haha! Ik zal eens dat braziliagaren proberen, heb het schaap nu gemaakt met garen van de wibra, maar dat is heel dik, dus het schaap is behoorlijk groot geworden!
Zie hier: (hij heeft nog geen achterpoten)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LOPDQYLL.jpg
Zie hier: (hij heeft nog geen achterpoten)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LOPDQYLL.jpg
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Ben nu wel regelmatig aan het oefenen, ik heb alleen nog wat problemen dat ik de steken niet allemaal even strak krijg en daardoor dus wat "gaten" krijg. Hebben jullie nog tips hiervoor?
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Goed bezig Cheesegirl!
Ik trek iedere steek opnieuw aan; ik haak een vaste en als ik dan de laatste handeling doe, de draad door de 2 lusjes op je naald halen, trek ik de steek op de haaknaald omhoog. Daarna trek ik met de vingers waar de draad 'in' zit de steek weer naar beneden zeg maar.
Hm, lastig uit te leggen zo! Hopelijk snap je er iets van...
Ik trek iedere steek opnieuw aan; ik haak een vaste en als ik dan de laatste handeling doe, de draad door de 2 lusjes op je naald halen, trek ik de steek op de haaknaald omhoog. Daarna trek ik met de vingers waar de draad 'in' zit de steek weer naar beneden zeg maar.
Hm, lastig uit te leggen zo! Hopelijk snap je er iets van...
Leuk schaap MamaDaan, maar waarom bestel je voor het lijfje niet gewoon cassiopeia van Nomotta Schachenmayer? Dat is het garen wat er officieel bij hoort. Hobbydoos.nl heeft het wel. Ik ben net aan een schaapje begonnen!
Rush- Lady Post-a-lot
Ik ben begonnen aan de helikopter, ik zit er alleen over te denken om de wieken net iets langer te maken, vind ze zo klein in vergelijking met de rest. Maar goed ik kijk wel even als ik daar aan toe ben gekomen.
Rush, hoe lang deed jij er over om die heli te haken?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ben benieuwd naar jouw heli, Pompoen!
Hier bezig met de konijnenmuts. Ben 'm nu in elkaar aan het zetten, maar de wol (75% acryl, 25% wol) breekt steeds als ik 'm in elkaar rijg. Argh! Foto volgt als ie af is!
Hier bezig met de konijnenmuts. Ben 'm nu in elkaar aan het zetten, maar de wol (75% acryl, 25% wol) breekt steeds als ik 'm in elkaar rijg. Argh! Foto volgt als ie af is!
Gast- Gast
Ik ben nu bezig met een kameleon, vanmiddag even bijpassende oogjes kopen en hopen dat ie snel klaar is.
Dit is mijn vorige project, een konijntje van ongeveer 22 centimeter.
Dit is mijn vorige project, een konijntje van ongeveer 22 centimeter.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
De wieken klein? Ik vond ze echt perfect in verhouding haha.тыквашка schreef:Ik ben begonnen aan de helikopter, ik zit er alleen over te denken om de wieken net iets langer te maken, vind ze zo klein in vergelijking met de rest. Maar goed ik kijk wel even als ik daar aan toe ben gekomen.
Ik heb er een paar avondjes over gedaan, puur uurtjes in totaal. 6 ofzo?
Rush- Lady Post-a-lot
Als ik naar jouw heli kijk dan lijkt het ook veel beter te kloppen! Dus ik begin wel eerst met de normale lengte, wellicht valt dat dan toch reuze mee!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pagina 13 van 40 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 13 van 40
Permissies van dit forum: