Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 11 van 40
Pagina 11 van 40 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Ik heb het nu even een paar dagen liggen, wil het van de week op een rustig moment wel weer gaan proberen. Eigenlijk ben ik in mijn omgeving aan het zoeken naar iemand die het al kan en het mij uit wil leggen. Adhv de filmpjes en boekjes word ik niet veel wijzer namelijk haha.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Clapperdie schreef:Heb even het topic doorgekeken, wat een leuke dingen maken jullie zeg!
Kan iedereen dat leren? En dan bedoel ik is het begin makkelijk of is het vrij ingewikkeld?
Ik heb hele verschillende dingen gehoord over of het makkelijk te leren was. Sommigen van hier (ik en Rush bijvoorbeeld) hadden het echt in een dagje te pakken ofzo. Ik ben dan dus ook geneigd om te zeggen dat het een eitje is, maar ik heb inderdaad ook gehoord van mensen hier die het maar niet in de vingers konden krijgen, Smikkell bijvoorbeeld had er in het begin veel moeite mee terwijl ze wel heel goed kan breien. Maar 't is haar uiteindelijk ook gelukt!
Ik zelf heb het met filmpjes geleerd en dat vond ik heel fijn, was wel even zoeken naar het filmpje dat ik zelf het prettigst vond om de basis mee te leren. En dan goed kijken, luisteren en stopzetten indien nodig. Ik vond de filmpjes echter al snel te langzaam dus toen ben ik zelf maar dingen gaan verzinnen en patroontjes op papier gaan zoeken. Gek genoeg vind ik de pannenlap nog steeds het lastigst terwijl ik al knuffels, gelukspoppetjes, sleutelhangers, een rokje, een sjaal en dekens gehaakt heb.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ik was eerder ook aan het haken maar inderdaad ook afgehaakt. Maar ik denk wel dat ik het binnenkort nog eens ga proberen. Het is eigenlijk te leuk!
Gast- Gast
тыквашка schreef:VeryCherry schreef:Ik heb intussen al 80.000 lapjes en lappen gehaakt, ik ga er maar een deken van maken denk ik.
Ben heel benieuwd! Zijn ze allemaal van hetzelfde materiaal? En hoe ga je dat met de verschillende maten doen? Wordt vast heel leuk!!
Nope, het is katoen en wol bij elkaar. Kan alles aan elkaar leggen en voor de lege stukken haak ik nog wel een lapje En het zijn zo'n beetje alle kleuren die ik heb
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vond het inderdaad vrij makkelijk om te leren, maar omdat ik al kon breien maakte ik het mezelf wel eens moeilijk. Je mist toch een naald en ik was in het begin wel eens in de war haha. Haken is echt zoveel leuker dan breien. Ik kon alleen maar rechtoe-rechtaan breien, een sjaal ofzo. En die maakte ik ook nog nooit af.
Het gaat goed met m`n spoed-project! Denk zelfs dat ik die vanavond wel af heb!
Het gaat goed met m`n spoed-project! Denk zelfs dat ik die vanavond wel af heb!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
VeryCherry schreef:тыквашка schreef:VeryCherry schreef:Ik heb intussen al 80.000 lapjes en lappen gehaakt, ik ga er maar een deken van maken denk ik.
Ben heel benieuwd! Zijn ze allemaal van hetzelfde materiaal? En hoe ga je dat met de verschillende maten doen? Wordt vast heel leuk!!
Nope, het is katoen en wol bij elkaar. Kan alles aan elkaar leggen en voor de lege stukken haak ik nog wel een lapje En het zijn zo'n beetje alle kleuren die ik heb
Hihi, dat klinkt echt supergaaf weet je dat! Ik ben echt héél erg benieuwd naar het resultaat!!
Moet trouwens ook een énorme deken worden met 80.000 lapjes...
Pompoen- Lady Post-a-lot
Whahaha, met 80.000 lapjes kan ik denk ik de woonkamer behangen
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
VeryCherry schreef:Whahaha, met 80.000 lapjes kan ik denk ik de woonkamer behangen
Hee, dat is ook leuk!!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik google trouwens wel eens op afbeeldingen naar foto`s die mensen online gezet hebben van dezelfde patronen als waar ik bijv. op dat moment mee bezig ben.
Gisteren ging ik ook de helikopter googlen, maar dan kom je echt afschuwelijke dingen tegen. Ik vind mijn werk vaak echt 10x mooier dan wat ik soms tegenkom. Maar alles wat ik in dit topic zie vind ik ook altijd mooi gehaakt.
Snap niet dat internet dan vol staat met die lelijke dingen, gnagna!
Gisteren ging ik ook de helikopter googlen, maar dan kom je echt afschuwelijke dingen tegen. Ik vind mijn werk vaak echt 10x mooier dan wat ik soms tegenkom. Maar alles wat ik in dit topic zie vind ik ook altijd mooi gehaakt.
Snap niet dat internet dan vol staat met die lelijke dingen, gnagna!
Rush- Lady Post-a-lot
Ik ben erg benieuwd naar je lapjesproject VC!
Haha Rush, ik heb wel eens dezelfde gedachte... Sommige mensen lijken 'handgemaakt' als vrijbrief te zien om iets maar niet netjes te hoeven maken ofzo
Haha Rush, ik heb wel eens dezelfde gedachte... Sommige mensen lijken 'handgemaakt' als vrijbrief te zien om iets maar niet netjes te hoeven maken ofzo
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Gelukkig ben ik niet de enige Angela, haha!
Rush- Lady Post-a-lot
Haha, same here! Ik zie soms ook echt dingen voorbij komen dat ik denk , dat je daar een foto van op internet durft te zetten!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Haha gelukkig ben ik niet de enige die dat ziet
Net weer even geoefend en het nog steeds krijg ik de eerste paar losse steken goed, alleen het vasthouden blijft wel lastig. Ik hoorde vandaag van mijn moeder dat mijn oma het kan en de tante van mijn vriend ook, dus er is hulp in de buurt!
Edit: Net ook nog even geoefend met een vaste steek, maar dat wil nog niet helemaal haha. Ik ben een beetje een slome leerling mbt haken volgens mij.
Edit: Net ook nog even geoefend met een vaste steek, maar dat wil nog niet helemaal haha. Ik ben een beetje een slome leerling mbt haken volgens mij.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
De stempel is iets kleiner dan verwacht, maargoed ook gratis op verzenkosten na. Later nog maar eens groter bestellen haha. Eerst maar kijken of ik leuke reacties krijg!
Rush- Lady Post-a-lot
De aanhouder wint cheesegirl! En snel die hulptroepen inschakelen! Het voordeel van met iemand haken is dat je én kunt kijken hoe het moet én dat diegene ook ziet wat je verkeerd doet en dat dus meteen aan kan geven. Daardoor leer je makkelijker zien wat je wel en niet moet doen. Althans zo werkt dat voor mij...
Ah dat is jammer Rush, dat ie kleiner dan verwacht uitvalt. Maar voor alleen de verzendkosten, dan heb je er niet te veel aan 'verloren'. En inderdaad, als je er leuke reacties op krijgt dan kun je altijd nog een grotere bestellen.
Ah dat is jammer Rush, dat ie kleiner dan verwacht uitvalt. Maar voor alleen de verzendkosten, dan heb je er niet te veel aan 'verloren'. En inderdaad, als je er leuke reacties op krijgt dan kun je altijd nog een grotere bestellen.
Zooo, m`n spoedopdracht is bijna af en ik ben al een beetje begonnen met de Zebra voor Didi van het forum. Erg leuk om te doen allemaal!
Ga zeker een foto maken van m`n helikopter, hij wordt zo leuk!
Ga zeker een foto maken van m`n helikopter, hij wordt zo leuk!
Rush- Lady Post-a-lot
Fijn dat je spoedje bijna klaar is! Mooi op tijd ook, zaterdag moest hij klaar zijn toch?
Laat je 'm hier ook zien dan?
Ik heb gisteren nog een gelukspoppetje gehaakt, 'n mannetje. Vandaag of morgen nog even een vrouwtje haken. Maar nu eerst m'n cupcakes voorzien van een toef
Laat je 'm hier ook zien dan?
Ik heb gisteren nog een gelukspoppetje gehaakt, 'n mannetje. Vandaag of morgen nog even een vrouwtje haken. Maar nu eerst m'n cupcakes voorzien van een toef
Ohhh cupcakes, showen!!
Jaa ik ga de helikopter hier ook laten zien! Zaterdag moet die klaar zijn inderdaad, maar dan heb ik een feestje, dus ik wil 'm vanavond al bij m`n vriendin brengen eigenlijk!
Jaa ik ga de helikopter hier ook laten zien! Zaterdag moet die klaar zijn inderdaad, maar dan heb ik een feestje, dus ik wil 'm vanavond al bij m`n vriendin brengen eigenlijk!
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb bijna mijn kraam-cadeautje af, het is toch geen schaap geworden, maar een ridder met een stokpaardje! Heb nog geen foto, maar het is deze:
Hij blijft alleen niet staan, dus ik moet nog iets verzinnen om eronder te maken, maar ik heb geen idee wat... jullie tips?
Gisteren was ik in U.trecht en daar zit een winkeltje met heel veel wol en garen! Op dat moment had ik natuurlijk geen idee wat ik wilde maken, dus ik heb me maar ingehouden, anders werd het een duur grapje om alles mee te nemen wat ik leuk vond ik heb wel twee bollens phildar douce in het wit gekocht om mijn schaap nog te gaan maken
Hij blijft alleen niet staan, dus ik moet nog iets verzinnen om eronder te maken, maar ik heb geen idee wat... jullie tips?
Gisteren was ik in U.trecht en daar zit een winkeltje met heel veel wol en garen! Op dat moment had ik natuurlijk geen idee wat ik wilde maken, dus ik heb me maar ingehouden, anders werd het een duur grapje om alles mee te nemen wat ik leuk vond ik heb wel twee bollens phildar douce in het wit gekocht om mijn schaap nog te gaan maken
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Ze hebben nu een toef maar ze zijn nog niet klaar... Ik heb ze gemaakt voor een la.dies night dus we willen er nog een chocolade mannelijk ge.slachtsd.eel op Daarvoor moet ik alleen nog even wat bedenken, hoe ik dat ga doen. Heb ze al wel gezien maar die zijn in 'after eight'-versie met mint dus en als ik íets vind qua chocolade dan zijn het die dingen Heb ze ook pas over 14 dagen nodig dus cupcakes gaan nu de vriezer in en dan doe ik die chocolade er t.z.t wel op. En dan zal ik ook 'n foto maken
Dan moet je vandaag dus nog ff lekker door haken Rush, vervelend Ben erg benieuwd naar de helikopter! Heb je 'm in de kleuren gehaakt van het boekje of heb je zelf kleuren uitgezocht?
Oh die ridder is zo leuk Niekske! Ik heb dat boekje niet maar mijn tante wel, wil die ridder altijd nog 'n keer maken. En die giraffe uit dat boekje vind ik ook leuk! Die draak heeft mijn tante vorig jaar gemaakt, was ook erg leuk geworden. Haha verleidelijk is dat hè, al die kleurtjes katoen, wol, e.d.? Ik word er ook hebberig van! Maar je hebt je ingehouden, knap hoor
Dan moet je vandaag dus nog ff lekker door haken Rush, vervelend Ben erg benieuwd naar de helikopter! Heb je 'm in de kleuren gehaakt van het boekje of heb je zelf kleuren uitgezocht?
Oh die ridder is zo leuk Niekske! Ik heb dat boekje niet maar mijn tante wel, wil die ridder altijd nog 'n keer maken. En die giraffe uit dat boekje vind ik ook leuk! Die draak heeft mijn tante vorig jaar gemaakt, was ook erg leuk geworden. Haha verleidelijk is dat hè, al die kleurtjes katoen, wol, e.d.? Ik word er ook hebberig van! Maar je hebt je ingehouden, knap hoor
Haha ik dacht je cupcakes aan het haken was!
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Haha oh ja... dat had natuurlijk ook gekund Sorry, voor mij was het erg vanzelfsprekend dat het 'echte' cupcakes waren aangezien ze hier al op de aanrecht stonden maar in een haaktopic is het natuurlijk wel logisch dat jullie denken dat het om gehaakte gaat.
Leuk Niekske!!
Lekker Angela haha. Kan je in de Jamin ofzo geen chocolade piemels kopen? Volgens mij zijn er ook wel gewoon standaard chocolade piemels. http://www.ero-goedkoper.nl/-c-184.html Zoals de eerste hier.
Anyway, ik maak de helikopter met eigen uitgezochte kleuren. 3 tinten blauw, pistache, geel, rood en wit.
Lekker Angela haha. Kan je in de Jamin ofzo geen chocolade piemels kopen? Volgens mij zijn er ook wel gewoon standaard chocolade piemels. http://www.ero-goedkoper.nl/-c-184.html Zoals de eerste hier.
Anyway, ik maak de helikopter met eigen uitgezochte kleuren. 3 tinten blauw, pistache, geel, rood en wit.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush, thanx! Ik heb al zó veel websites gehad maar deze dus nog niet...
Ben heel benieuwd naar de kleurencombinatie. Kan het me zo niet zo goed voorstellen maar het zal vast leuk zijn, anders had je 't niet uitgezocht
Ben heel benieuwd naar de kleurencombinatie. Kan het me zo niet zo goed voorstellen maar het zal vast leuk zijn, anders had je 't niet uitgezocht
Pagina 11 van 40 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 11 van 40
Permissies van dit forum: