Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 2 van 40
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Ik vond hem inspirerend, maar het gaat tegen mijn principes in. Daarnaast kan ik het zelf en vast ook mooier en netter
Ben nu in sportschool, zal straks een foto maken.
Ben nu in sportschool, zal straks een foto maken.
Gast- Gast
Haha, ja dat is wel foei foei foei hoor Smikkel!! Maar ja, soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Ik zal er nog even over nadenken of ik je dat kan vergeven...
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Smikkell, nog even over die gebreide lapjes. Ik zou er in die kleuren die je nu gebruikt hebt nog een paar lapjes bij breien zodat je een redelijk deken(tje) hebt en ze dan óf met wit óf met een contrasterende, felle kleur aan elkaar haken.
En ach, dat gekochte deken is geen doodszonde hoor, dat vergeven wij je wel
Happinaz, hoe gaat het bij jou? En Rush, bij jou? Heb je al gelukspoppetjes gehaakt?
Ben jij ook nog druk Pompoen?
Ik heb de laatste weken niet zo heel veel gedaan, alleen vorig weekend nog 'n giraffe-rammelaar gehaakt op verzoek van iemand En, ik denk dat ik vandaag eens ga proberen m'n muziek-schaap in elkaar te zetten... Maar ik roep nog maar niet te hard
En ach, dat gekochte deken is geen doodszonde hoor, dat vergeven wij je wel
Happinaz, hoe gaat het bij jou? En Rush, bij jou? Heb je al gelukspoppetjes gehaakt?
Ben jij ook nog druk Pompoen?
Ik heb de laatste weken niet zo heel veel gedaan, alleen vorig weekend nog 'n giraffe-rammelaar gehaakt op verzoek van iemand En, ik denk dat ik vandaag eens ga proberen m'n muziek-schaap in elkaar te zetten... Maar ik roep nog maar niet te hard
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik zit nog steeds lustig vierkantjes te haken tussen de bedrijven door. Ik zit nu geloof ik op 38 ofzo, nog even 10 minuutjes doorhaken en ik heb er 40.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Goed bezig Pompoen!
Op mijn werk zijn we nu ook granny squares aan het haken voor een tas. Ben benieuwd hoe het gaat worden!
Op mijn werk zijn we nu ook granny squares aan het haken voor een tas. Ben benieuwd hoe het gaat worden!
Haha een tas zou ik wel een paar keer kunnen maken al geloof ik. Ik ga ze als ik die laatste twee klaar heb straks allemaal eens bij elkaar leggen, kijken hoe groot het al is.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Haha! Hoe groot zijn ze?
Wij haken 8 toeren en we hebben ongeveer 21 lapjes nodig voor een ronde tas.
Wij haken 8 toeren en we hebben ongeveer 21 lapjes nodig voor een ronde tas.
Nou ik heb er 40 gemaakt en als ik er nu een dekentje van zou maken zou hij 98 bij 55 cm. Alleen wil ik tussen alle vierkantjes een rand in 1 kleur hebben dus het word sowieso nog weer eens stuk groter.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Oooh, dan ben ik al bijna op een derde, als ik dat ook zou doen! :-D!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ow, en hier mijn zonde
Laatst aangepast door Smikkell op zo 1 jul 2012 - 4:49; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Oh maar die is inderdaad best leuk! En freakin' veel werk als je het zelf moet haken omdat het zo fijn is!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Eerder een kwartтыквашка schreef:Oooh, dan ben ik al bijna op een derde, als ik dat ook zou doen! :-D!
Gast- Gast
Hoe heb jij jouw lapjes aan elkaar gemaakt? Gehaakt of genaaid?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Smikkell schreef:Eerder een kwartтыквашка schreef:Oooh, dan ben ik al bijna op een derde, als ik dat ook zou doen! :-D!
Haha ja je hebt gelijk, ik kan nog niet helder nadenken, er zit nog een megahamburger en wat drankjes in de weg.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Oeps, dat was een foto van de onderkant. Ik ben blijkbaar ook niet helder...
Laatst aangepast door Smikkell op zo 1 jul 2012 - 4:49; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Gehaakt!тыквашка schreef:Hoe heb jij jouw lapjes aan elkaar gemaakt? Gehaakt of genaaid?
Gast- Gast
Ok cool!! Ik heb namelijk geen zin om te moeten naaien ;-).
Haha ik vond de onderkant al mooi, maar de bovenkant is inderdaad nóg leuker!
Haha ik vond de onderkant al mooi, maar de bovenkant is inderdaad nóg leuker!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Laatst aangepast door Smikkell op zo 1 jul 2012 - 4:50; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik vroeg me af he, jij hebt ze denk ik per vierkantje vastgehaakt, maar zou je ook gewoon 1 hele rij kunnen doen, daar weer een rij aan vast etc en dan daarna de losse kanten weer als hele rij tegelijk? Of zou het dan ongelijk worden?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik heb ze eerst op de vloer gelegd zoals ik ze wilde, daarna heb ik de eerste rij aan elkaar gezet en zo verder en toen die 14 rijen weer aan elkaar gemaakt (snap je Het?)
Gast- Gast
Ja, dus eerst heb je zeg maar alle dwarsstukjes gedaan totdat je een rij had en daarna alle rijen in een lange sliert aan elkaar gemaakt,
Wat ik me dus afvraag is of je in plaats van die dwarsstukjes ook gewoon eerst in de lengte alle lapjes aan elkaar kunt haken en dan daarna in de breedte, dan zit het dus al allemaal aan elkaar vast en moet je nog tussenstukjes haken.
Haha ik zit gewoon te azen op een manier om niet zo veel te hoeven afhechten ;-).
Wat ik me dus afvraag is of je in plaats van die dwarsstukjes ook gewoon eerst in de lengte alle lapjes aan elkaar kunt haken en dan daarna in de breedte, dan zit het dus al allemaal aan elkaar vast en moet je nog tussenstukjes haken.
Haha ik zit gewoon te azen op een manier om niet zo veel te hoeven afhechten ;-).
Pompoen- Lady Post-a-lot
Dit bedoel ik dus eigenlijk:
Zo te zien kan het dus wel, maar ik denk dat je dan wel behoorlijk zorgvuldig moet werken...
Zo te zien kan het dus wel, maar ik denk dat je dan wel behoorlijk zorgvuldig moet werken...
Pompoen- Lady Post-a-lot
Weet niet zo goed of we het zelfde bedoelen, maar mijn manier was minste afhechtwerk. Daar heb ik ook naar gekeken.
Ik had 14 slierten en die heb ik ook weer een voor een aan elkaar gehaakt (ik geloof met vasten). Gewoon van boven naar beneden in één keer. Als het goed is kom je precies uit, omdat elk lapje zelfde aantal v-tjes heeft. Ik haakte btw steeds de twee binnenste v-tjes aan elkaar en keek wel of de twee rijen gelijk aan elkaar bleven (links en rechts elk lapje weer gelijk aan elkaar beginnen)
*
*
*
*
Ik had 14 slierten en die heb ik ook weer een voor een aan elkaar gehaakt (ik geloof met vasten). Gewoon van boven naar beneden in één keer. Als het goed is kom je precies uit, omdat elk lapje zelfde aantal v-tjes heeft. Ik haakte btw steeds de twee binnenste v-tjes aan elkaar en keek wel of de twee rijen gelijk aan elkaar bleven (links en rechts elk lapje weer gelijk aan elkaar beginnen)
*
*
*
*
Laatst aangepast door Smikkell op za 23 jun 2012 - 3:57; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Nee, zo dus niet. Wel erg mooi patroon dat. Die popcornstitch wordt bij mij toch minder mooi. In ieder geval de onderkant.
Gast- Gast
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 2 van 40
Permissies van dit forum: