Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 10 van 40
Pagina 10 van 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Cheesegirl schreef:Toevallig net iets van 8 losse steken achter elkaar gezet. Alleen hou ik hem nog niet goed vast omdat hij er steeds vanaf glijd.
Ik snap trouwens wel wat je bedoeld met de draad tussen je vingers klemmen, ik heb daar ook last van, 't glijd er snel tussendoor. Ik houd de draad daardoor niet alleen tussen mijn wijs- en middelvinger geklemd, maar ik houd hem met mijn pink en ringvinger ook nog vast. Dat werkt wel, alleen ik krijg wel vaak kramp in mijn pink als ik wat langer (lees: uren) zit te haken.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Pompoen, moooooooi! Echt heel erg gaaf! Maar wat een pleuriswerk :S
Cheesegirl, ik weet niet hoe je engels is, maar ik heb veel geleerd van de youtube filmpjes van CrochetGeek. Misschien dat je daar iets mee kunt? Succes iig!
Ik ben nog een beetje mijn slag aan het vinden met haken. Ben zo gruwelijk druk met andere dingen dat ik er de tijd niet voor neem. En er liggen nog 100.000 dingen te wachten die "ik wil maken"... Dit weekend een muts voor de dochter van een collega gemaakt. Vind 'm wel erg leuk geworden. Vooral lekker fel!
Cheesegirl, ik weet niet hoe je engels is, maar ik heb veel geleerd van de youtube filmpjes van CrochetGeek. Misschien dat je daar iets mee kunt? Succes iig!
Ik ben nog een beetje mijn slag aan het vinden met haken. Ben zo gruwelijk druk met andere dingen dat ik er de tijd niet voor neem. En er liggen nog 100.000 dingen te wachten die "ik wil maken"... Dit weekend een muts voor de dochter van een collega gemaakt. Vind 'm wel erg leuk geworden. Vooral lekker fel!
Gast- Gast
Erg mooi Oreo! Heel mooie kleur ook idd!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ohno ik verbrand net mn middelvinger van de haak hand . Kan nog wel haken, maar voel het de hele tijd . Pijnlijk!
Rush- Lady Post-a-lot
Oh irritant Rush, ik had ook een keer mezelf gesneden op een plek die ik precies met haken veel gebruikte, Auw! En dan toch doorhaken he!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Leuk mutsje Oreo! En inderdaad een mooie kleur!
Ah Rush, dat is pijnlijk en zeker irritant! Hoe is het nu met je vinger?
Ik had laatst m'n nagel ingescheurd en te ver om het af te knippen. Toen heb ik een pleister om gedaan omdat ik anders steeds ergens achter bleef hangen met m'n nagel en dat was niet fijn. Maar haken met 'n pleister om was ook niet zo fijn...
Ah Rush, dat is pijnlijk en zeker irritant! Hoe is het nu met je vinger?
Ik had laatst m'n nagel ingescheurd en te ver om het af te knippen. Toen heb ik een pleister om gedaan omdat ik anders steeds ergens achter bleef hangen met m'n nagel en dat was niet fijn. Maar haken met 'n pleister om was ook niet zo fijn...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Gaat beter, maar ik voel het nog wel, helaas!
Ik zal ook wel moeten haken haha. Heb een spoedje gekregen wat voor zaterdag af moet. Gaat wel lukken, ben al best ver, maar het moet wel even gebeuren natuurlijk.
Ik zal ook wel moeten haken haha. Heb een spoedje gekregen wat voor zaterdag af moet. Gaat wel lukken, ben al best ver, maar het moet wel even gebeuren natuurlijk.
Rush- Lady Post-a-lot
Haha ja en aan je andere topic te zien kun jij je voorlopig geen ongelukjes meer veroorloven, je zult je terug moeten trekken met een heleboel katoen en 'n haaknaald... vervelend!
Wat voor 'spoedje' ben je nu aan het maken? Succes in ieder geval! Nog 5 dagen...
Wat voor 'spoedje' ben je nu aan het maken? Succes in ieder geval! Nog 5 dagen...
Een Helikopter, baby cadeautje uit het boekje van Annemarie Arts. Opzich wel een 'snel' patroon, dus verwacht wel dat ik 'm woensdag of donderdag klaar ben.
Kan me inderdaad geen ongelukjes veroorloven haha. Nou, ik heb in ieder geval geen opdrachten met tijdsdruk, behalve deze dan, maar het is voor een vriendin, dus dan heb ik het er wel voor over!
Kan me inderdaad geen ongelukjes veroorloven haha. Nou, ik heb in ieder geval geen opdrachten met tijdsdruk, behalve deze dan, maar het is voor een vriendin, dus dan heb ik het er wel voor over!
Rush- Lady Post-a-lot
Oh ja, die ken ik uit dat boekje. Leuk!
Maar voel je zelf niet de druk? Bij mij zeggen mensen ook dat het geen haast heeft maar toch ga ik mezelf dan druk op leggen. Moet ik nog even afleren want dat werkt juist alleen maar averechts
Maar voel je zelf niet de druk? Bij mij zeggen mensen ook dat het geen haast heeft maar toch ga ik mezelf dan druk op leggen. Moet ik nog even afleren want dat werkt juist alleen maar averechts
Mwoah, in het begin wel. Nu heb ik gewoon een heel ruime planning gemaakt en heb ik ook nog tijd zat voor m`n eigen werkjes. Ik moet alleen nog even labels zoeken ergens.
Rush- Lady Post-a-lot
Oh dat klinkt wel als een goede planning ja!
Ik heb mijn labels op een beurs gekocht. Ze zijn online ook vast te vinden, als 'prijskaartje' of 'prijslabel' ofzo. Of misschien kun je ze digitaal maken?
Ik heb mijn labels op een beurs gekocht. Ze zijn online ook vast te vinden, als 'prijskaartje' of 'prijslabel' ofzo. Of misschien kun je ze digitaal maken?
Jaa, ik was al aan het zoeken, maar kan nog niet echt vinden wat ik wil haha.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb een stempel besteld en een site gevonden met goedkope witte kaartjes en leuke stickertjes!
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb intussen al 80.000 lapjes en lappen gehaakt, ik ga er maar een deken van maken denk ik.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Rush schreef:Ik heb een stempel besteld en een site gevonden met goedkope witte kaartjes en leuke stickertjes!
Wat voor stempel? Ennuh, welke site?
Dat zijn heul veul lapjes VC, moet je toch een flink deken van kunnen maken haha!
Een simpele stempel met naam, e-mailadres en wasvoorschrift gewoon bij Vistaprint.
Labels en stickers bij www.kimya.nl. Lijkt een beetje een simpele site, maar ze hebben veel goedkoop spul!
Labels en stickers bij www.kimya.nl. Lijkt een beetje een simpele site, maar ze hebben veel goedkoop spul!
Rush- Lady Post-a-lot
Oh dat is ook wel een idee, stempel met wasvoorschrift! Die labels zijn inderdaad niet duur en ze hebben ook leuke lintjes voor een redelijke prijs. Ik sla 'm ff op, bedankt!
Heb even het topic doorgekeken, wat een leuke dingen maken jullie zeg!
Kan iedereen dat leren? En dan bedoel ik is het begin makkelijk of is het vrij ingewikkeld?
Kan iedereen dat leren? En dan bedoel ik is het begin makkelijk of is het vrij ingewikkeld?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Dank je!
Uh... ik zou zeggen dat het voor iedereen te leren is maar de een zal meer tijd en geduld nodig hebben dan de ander. En dan ligt het dus aan je doorzettingsvermogen of je het zal leren of niet Een collega van mij heb ik eens een avondje uitleg gegeven en op zich doet ze het wel goed. Het kost haar alleen veel tijd, ze is niet zo geduldig van zichzelf en dus is ze afgehaakt. Terwijl ik zeker weet dat als ze er rustig voor zou kunnen gaan zitten en zichzelf de tijd gunt en die ook neemt om het te leren, dat ze het ook kan leren.
Het helpt wel als je een beetje handig/creatief bent en snel door hebt wat je doet en waarom.
Uh... ik zou zeggen dat het voor iedereen te leren is maar de een zal meer tijd en geduld nodig hebben dan de ander. En dan ligt het dus aan je doorzettingsvermogen of je het zal leren of niet Een collega van mij heb ik eens een avondje uitleg gegeven en op zich doet ze het wel goed. Het kost haar alleen veel tijd, ze is niet zo geduldig van zichzelf en dus is ze afgehaakt. Terwijl ik zeker weet dat als ze er rustig voor zou kunnen gaan zitten en zichzelf de tijd gunt en die ook neemt om het te leren, dat ze het ook kan leren.
Het helpt wel als je een beetje handig/creatief bent en snel door hebt wat je doet en waarom.
Angela_1986 schreef:Dank je!
Het lijkt me wel leuk om te leren! En is het uit een boekje te leren of is het beter om iemand te vinden die het al kan? Lijkt me heerlijk om zometeen de herfst/wintermaanden mee door te komen. Mijn vriend heeft vaak avonddienst en kleintje ligt om 7 uur op bed dus kan dan in de avond lekker aan de slag!
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Clapperdie schreef:Angela_1986 schreef:Dank je!
Het lijkt me wel leuk om te leren! En is het uit een boekje te leren of is het beter om iemand te vinden die het al kan? Lijkt me heerlijk om zometeen de herfst/wintermaanden mee door te komen. Mijn vriend heeft vaak avonddienst en kleintje ligt om 7 uur op bed dus kan dan in de avond lekker aan de slag!
Haha hij was onbewust!
Dat je het leuk vindt om te leren is al stap één, motivatie is belangrijk.
Ik ben zelf begonnen maar heb tussendoor een paar keer hulp gevraagd aan iemand die het al kende. Vond het wel fijn om soms te zien wat er moest gebeuren i.p.v. alleen te lezen of het op een plaatje zien. Filmpjes vind ik persoonlijk niet zo fijn, daar word ik zenuwachtig van Maar ik weet dat heel veel meiden hier het wél via filmpjes hebben geleerd. Ik combineer de praktijk graag met de theorie, dat was op school al zo
Ik denk dat ik er zonder hulp ook wel uitgekomen zou zijn maar nu viel het kwartje soms iets sneller en zij gaf ook gewoon hele praktische tips dieje niet zo snel in een boekje tegen zult komen maar die heb je ook niet perse nodig om te kunnen haken.
Het is inderdaad een leuke bezigheid om je avond mee door te komen! En je hebt ook 'n goed 'doel' om voor te haken; je kleintje!
Ik heb gisterenavond dit baby-gelukspoppetje gehaakt:
*weg*
*weg*
Laatst aangepast door Angela_1986 op ma 27 aug 2012 - 9:03; in totaal 1 keer bewerkt
VeryCherry schreef:Ik heb intussen al 80.000 lapjes en lappen gehaakt, ik ga er maar een deken van maken denk ik.
Ben heel benieuwd! Zijn ze allemaal van hetzelfde materiaal? En hoe ga je dat met de verschillende maten doen? Wordt vast heel leuk!!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pagina 10 van 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 10 van 40
Permissies van dit forum: