Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 9 van 40
Pagina 9 van 40 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Kijk; zo heb ik mijn haakwerk vast Nou ja, eigenlijk heb ik het niet eens vast. Het valt losjes over mijn vingers.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Hoe duidelijk jullie ook zijn, het lukt nog niet.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
En als je de draad dan op een andere manier dan het filmpje vast houdt? Op een manier die wel fijn voelt voor jou? Iedereen doet het toch een beetje op zijn eigen manier. Op zich is dat niet zo van belang, als je de draad maar goed kan oppakken met je haaknaald!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik zou niet weten op welke manier. Hoe ik het ook vast houd, het draad glijd waardoor ik hem helemaal niet door het lusje heen kan halen want dan is hij alweer afgegleden.Angela_1986 schreef:En als je de draad dan op een andere manier dan het filmpje vast houdt? Op een manier die wel fijn voelt voor jou? Iedereen doet het toch een beetje op zijn eigen manier. Op zich is dat niet zo van belang, als je de draad maar goed kan oppakken met je haaknaald!
Cheesegirl- Ratel
Cheesegirl schreef:Ik zou niet weten op welke manier. Hoe ik het ook vast houd, het draad glijd waardoor ik hem helemaal niet door het lusje heen kan halen want dan is hij alweer afgegleden.Angela_1986 schreef:En als je de draad dan op een andere manier dan het filmpje vast houdt? Op een manier die wel fijn voelt voor jou? Iedereen doet het toch een beetje op zijn eigen manier. Op zich is dat niet zo van belang, als je de draad maar goed kan oppakken met je haaknaald!
Hmm Ik ga even het filmpje kijken, misschien dat ik je dan beter begrijp!
Vreemde manier van 'n lusje maken inderdaad...
Je geeft aan dat de eerste steek, vanaf 1.19 minuut niet lukt. Misschien ligt het niet aan de manier waarop je de draad met je linkse hand vasthoudt maar aan de manier waarop je je haaknaald met rechts vasthoudt?
Ik hou mijn haaknaald op een hele andere manier vast dan de vrouw uit het filmpje. Nou hou ik mijn schrijfpen e.d. ook op een hele andere manier vast dan 'normaal' maar ik hou mijn haaknaald dan weer niet vast zoals ik een pen vasthoudt.
Er zijn best nog wat verschillende manieren om een haaknaald vast te houden. Hoe ik aan deze manier ben gekomen weet ik niet, ik heb dat niet geleerd ofzo, pakte mijn haaknaald op deze manier vast en zo voelt het voor mij prettig. Zoals die vrouw dat doet zou ik het niet kunnen!
Je geeft aan dat de eerste steek, vanaf 1.19 minuut niet lukt. Misschien ligt het niet aan de manier waarop je de draad met je linkse hand vasthoudt maar aan de manier waarop je je haaknaald met rechts vasthoudt?
Ik hou mijn haaknaald op een hele andere manier vast dan de vrouw uit het filmpje. Nou hou ik mijn schrijfpen e.d. ook op een hele andere manier vast dan 'normaal' maar ik hou mijn haaknaald dan weer niet vast zoals ik een pen vasthoudt.
Er zijn best nog wat verschillende manieren om een haaknaald vast te houden. Hoe ik aan deze manier ben gekomen weet ik niet, ik heb dat niet geleerd ofzo, pakte mijn haaknaald op deze manier vast en zo voelt het voor mij prettig. Zoals die vrouw dat doet zou ik het niet kunnen!
Nou ik moet het maar opgeven denk ik, ik snap er nog steeds niets van.
Cheesegirl- Ratel
Het kan natuurlijk zo zijn dat je het inzicht niet echt hebt? Iedereen heeft dingen die gewoon echt niet willen.Cheesegirl schreef:Nou ik moet het maar opgeven denk ik, ik snap er nog steeds niets van.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ja, beetje jammer alleen van de spullen. En het lijkt mij echt gewoon leuk en helemaal niet zo moeilijk eigenlijk.Rush schreef:Het kan natuurlijk zo zijn dat je het inzicht niet echt hebt? Iedereen heeft dingen die gewoon echt niet willen.Cheesegirl schreef:Nou ik moet het maar opgeven denk ik, ik snap er nog steeds niets van.
Cheesegirl- Ratel
Misschien kan je iemand in je omgeving vragen? Of een workshop volgen om op te starten?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Of zoek plaatjes waar je alleen het garen en de naald ziet. Dus alleen getekend hoe je met de naald het garen moet haken. Dan word je niet afgeleid door alle bewegingen in zo'n filmpje en kun je zelf uitproberen hoe het voor jou het beste werkt.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap wel hoe je het moet doen, ik krijg het alleen niet voor elkaar. Maar lief dat je meedenkt.Niekske schreef:Of zoek plaatjes waar je alleen het garen en de naald ziet. Dus alleen getekend hoe je met de naald het garen moet haken. Dan word je niet afgeleid door alle bewegingen in zo'n filmpje en kun je zelf uitproberen hoe het voor jou het beste werkt.
Cheesegirl- Ratel
Cheesegirl schreef:Ik snap wel hoe je het moet doen, ik krijg het alleen niet voor elkaar. Maar lief dat je meedenkt.Niekske schreef:Of zoek plaatjes waar je alleen het garen en de naald ziet. Dus alleen getekend hoe je met de naald het garen moet haken. Dan word je niet afgeleid door alle bewegingen in zo'n filmpje en kun je zelf uitproberen hoe het voor jou het beste werkt.
Ik houd mijn haaknaald ook totaal anders vast dan anderen, ik kan op twee manieren haken overigens, als ik last van mijn hand krijg pak ik mijn naald soms tijdelijk op een andere manier vast. Waarschijnlijk heb je er het meeste aan als iemand je het voor kan doen en je ook kan vertellen wat je fout doet waardoor het niet lukt. Waar ergens woon je in het land?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Dit lijkt mij inderdaad de beste oplossing. Ik woon in Noord Holland.тыквашка schreef:Cheesegirl schreef:Ik snap wel hoe je het moet doen, ik krijg het alleen niet voor elkaar. Maar lief dat je meedenkt.Niekske schreef:Of zoek plaatjes waar je alleen het garen en de naald ziet. Dus alleen getekend hoe je met de naald het garen moet haken. Dan word je niet afgeleid door alle bewegingen in zo'n filmpje en kun je zelf uitproberen hoe het voor jou het beste werkt.
Ik houd mijn haaknaald ook totaal anders vast dan anderen, ik kan op twee manieren haken overigens, als ik last van mijn hand krijg pak ik mijn naald soms tijdelijk op een andere manier vast. Waarschijnlijk heb je er het meeste aan als iemand je het voor kan doen en je ook kan vertellen wat je fout doet waardoor het niet lukt. Waar ergens woon je in het land?
Cheesegirl- Ratel
Helaas, ik woon niet in Noord Holland, wat overigens groot is natuurlijk, ik woon in de provincie Utrecht, anders zou ik het je wellicht kunnen leren. Maar ik heb het momenteel wel een beetje druk.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Toevallig net iets van 8 losse steken achter elkaar gezet. Alleen hou ik hem nog niet goed vast omdat hij er steeds vanaf glijd.
Cheesegirl- Ratel
Jeej, dat is al meer dan niets!! Het is denk ik ook een kwestie van er handigheid in krijgen. Ik kan het ook niet goed op de manier die ze voordoen en heb het gewoon op mijn eigen manier gedaan al vrij snel. Motorisch lukt het zeg maar niet helemaal ;-).
Pompoen- Lady Post-a-lot
Mijn grannysquares dekentje is af!!
Ik heb eerst verticaal alles aan elkaar gehaakt:
Toen horizontaal:
En dit is het eindresultaat!
Ik heb eerst verticaal alles aan elkaar gehaakt:
Toen horizontaal:
En dit is het eindresultaat!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Oh hij is leuk!!!!
Met welke draad heb jij dat gedaan?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Mooi Pompoen!
Ik heb weer 'n rammelaar af!
*weg*
*weg*
Laatst aangepast door Angela_1986 op ma 27 aug 2012 - 7:47; in totaal 1 keer bewerkt
Ibbeltje schreef:Oh hij is leuk!!!!
't is van de wibra, gehaakt met haaknaald 4...
Oh ik zit alweer te broeden op het volgende project!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Wauw, gaaf deken! Hoe groot is ie?
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
тыквашка schreef:Ibbeltje schreef:Oh hij is leuk!!!!
't is van de wibra, gehaakt met haaknaald 4...
Oh ik zit alweer te broeden op het volgende project!
Oh oke tnx!
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Theezakje13 schreef:Wauw, gaaf deken! Hoe groot is ie?
106 bij 150 cm!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pagina 9 van 40 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 9 van 40
Permissies van dit forum: