Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haak en brei topic ;)

+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 7 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Niekske di 21 aug 2012 - 4:47

Angela_1986 schreef:Ik heb vandaag een nieuw boekje gekocht :cheering: Het kerstboekje van Christel Krukkert, daar staat die krans met eendjes die hier van de week geplaatst werd (weet even niet meer door wie Embarassed ) o.a. in en 'n heel schattige Rudolph <3

Was in een hele volle hobby/handwerkwinkel in Eindhoven, heb m'n ogen daar uitgekeken, wát een spullen, overal staat wat! bounce Maar ze hadden helaas geen Catania terwijl ik daar dus 2 bolletjes van nodig had... Maar die haal/bestel ik nog wel ergens anders.

Dat was mijn kerstkrans Wink in welke winkel ben je geweest als ik vragen mag? Het klonk als het winkeltje bij mij om de hoek, maar ze verkopen daar wel catania, dus dat kan em niet zijn smile ben wel benieuwd naar een 'nieuw' winkeltje! Ik ben nu aan de engel op de kerstbal bezig en de kerstboom Very Happy
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Angela_1986 di 21 aug 2012 - 4:53

Niekske schreef:
Angela_1986 schreef:Ik heb vandaag een nieuw boekje gekocht :cheering: Het kerstboekje van Christel Krukkert, daar staat die krans met eendjes die hier van de week geplaatst werd (weet even niet meer door wie Embarassed ) o.a. in en 'n heel schattige Rudolph <3

Was in een hele volle hobby/handwerkwinkel in Eindhoven, heb m'n ogen daar uitgekeken, wát een spullen, overal staat wat! bounce Maar ze hadden helaas geen Catania terwijl ik daar dus 2 bolletjes van nodig had... Maar die haal/bestel ik nog wel ergens anders.

Dat was mijn kerstkrans Wink in welke winkel ben je geweest als ik vragen mag? Het klonk als het winkeltje bij mij om de hoek, maar ze verkopen daar wel catania, dus dat kan em niet zijn smile ben wel benieuwd naar een 'nieuw' winkeltje! Ik ben nu aan de engel op de kerstbal bezig en de kerstboom Very Happy

Oh jaaaa, jij was het! angel Vind jouw variant met lichtgele eendjes trouwens wel leuker als die uit het boekje, die zijn paars geloof ik... confused
Ik ben bij het Smi.tje geweest, zit in de stad! Daar hebben ze Phildar, ook leuke kleurtjes trouwens.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Angela_1986 wo 22 aug 2012 - 8:35

En vandaag voor € 2,99 nog een haakboekje bij het Kruidvat gekocht! Very Happy Het zijn patroontjes afkomstig uit diverse boekjes dus een soort mix van andere haakboekjes.

Ze hadden twee soorten; 1 met hondjes en katjes en 1 met ook andere beesten. Vind lang niet alle patroontjes leuk maar wel een aantal en kon het boekje voor dat geld niet laten liggen, heb die met allerlei beesten gekocht.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 22 aug 2012 - 9:36

Leuke tip, ga morgen even kijken!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Rush wo 22 aug 2012 - 19:44

Hmmm, ik kan vandaag niet. Moet direct vanuit m`n werk door op verjaardag. Misschien in de pauze even het centrum in gaan. Hebben ze die boekjes nu in de folder?

Ons plaatselijke wolwinkeltje waarvan ik dacht dat het duur was, heeft bollen Catania voor €2, tis net euroland. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 wo 22 aug 2012 - 20:52

Nee in de folder heb ik ze niet zien staan... Ze lagen bij de uitverkoop-spullen.

Oh dat is een mooie prijs voor Catania! Ik heb er gisteren € 2,30 voor betaalt.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Niekske wo 22 aug 2012 - 22:14

Ik ben gisteren bij het Sm.itje geweest, met mijn moeder. Ik heb alleen even rondgekeken, ze hebben er inderdaad heel veel keuze! Ik was er wel eens geweest, voor een gala-jurk en voor stofjes, maar ik word er enorm benauwd van hoe vol het daar is! Ik had de 'haak-afdeling' dus nog nooit gezien smile ik moet nog een keer terug gaan als ik weet welke kleuren ik kan gebruiken enzo.

Ik wil weer aan iets nieuws beginnen... ik ben met wat kerst-dingetjes bezig, maar dat heeft niet zoveel haast op dit moment smile ik zoek inspiratie...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Cheesegirl wo 22 aug 2012 - 22:45

Ik wil ook gaan beginnen met haken, alleen heb ik dit nog nooit gedaan. Wat zijn goede tips waar ik mee kan beginnen en wat ik moet ik echt direct kopen?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Rush wo 22 aug 2012 - 22:47

Cheesegirl schreef:Ik wil ook gaan beginnen met haken, alleen heb ik dit nog nooit gedaan. Wat zijn goede tips waar ik mee kan beginnen en wat ik moet ik echt direct kopen?
Wat wil je gaan haken? Youtube is sowieso een goede hulp.

Je kan eerst een bol goedkope wol halen bij de Zeeman/Wibra en een haaknaald nr. 3 ofzo om alle steken te leren (via Youtube). Daarna kan je oriënteren wat je wilt gaan maken en de benodigde spulletjes kopen. Op internet kan je veel (gratis) patronen vinden en daar staat vaak ook goed bij wat je nodig hebt en welke naald etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Cheesegirl wo 22 aug 2012 - 22:49

Rush schreef:
Cheesegirl schreef:Ik wil ook gaan beginnen met haken, alleen heb ik dit nog nooit gedaan. Wat zijn goede tips waar ik mee kan beginnen en wat ik moet ik echt direct kopen?
Wat wil je gaan haken? Youtube is sowieso een goede hulp.

Je kan eerst een bol goedkope wol halen bij de Zeeman/Wibra en een haaknaald nr. 3 ofzo om alle steken te leren (via Youtube). Daarna kan je oriënteren wat je wilt gaan maken en de benodigde spulletjes kopen. Op internet kan je veel (gratis) patronen vinden en daar staat vaak ook goed bij wat je nodig hebt en welke naald etc.
Dankje! Ik wil eigenlijk gewoon beginnen met wat simpele dingen, maar ik heb geen idee wat simpele dingen zijn. laughcry Ik zat net nl even de foto's van jouw gehaakte diertjes te kijken en dat vind ik toch wel erg leuk. Maar eerst eens gewoon wat basis dingen proberen.

Maakt het nog uit wat voor soort wol je hebt?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Rush wo 22 aug 2012 - 22:50

Hahaha. http://www.amigurumis.nl/gratis_patronen.html

Bovenstaande website is van de ontwerpster van onder andere die kikker. Hierop staan patronen van wat kleine/gemakkelijker beestjes. Ik ben na het oefenen met de steken begonnen met dat schildpadje. Haak en brei topic  ;) - Pagina 7 3079029344 Om te oefenen kan je gewoon wol kopen van Zeeman, maakt niet uit wat.

Als je echte knuffels gaat haken kan je het beste haakkatoen gebruiken, dat zijn kleine bolletjes, die heb je wel bij euroland enzo. Kan je altijd even vragen.

Laatst aangepast door Rush op wo 22 aug 2012 - 22:52; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey wo 22 aug 2012 - 22:52

Rush schreef:Hmmm, ik kan vandaag niet. Moet direct vanuit m`n werk door op verjaardag. Misschien in de pauze even het centrum in gaan. Hebben ze die boekjes nu in de folder?

Ons plaatselijke wolwinkeltje waarvan ik dacht dat het duur was, heeft bollen Catania voor €2, tis net euroland. Laughing

Deze boekjes stonden vorige week in de folder net zoals een soort zpaghetti. Heb daar twee rollen van gekocht maar de boekjes laten liggen. Eerst maar eens normaal leren haken:lol:
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Rush wo 22 aug 2012 - 22:52

SarahKey schreef:
Rush schreef:Hmmm, ik kan vandaag niet. Moet direct vanuit m`n werk door op verjaardag. Misschien in de pauze even het centrum in gaan. Hebben ze die boekjes nu in de folder?

Deze boekjes stonden vorige week in de folder net zoals een soort zpaghetti. Heb daar twee rollen van gekocht maar de boekjes laten liggen. Eerst maar eens normaal leren haken:lol:
Hihi. Toch maar even kijken in m`n pauze denk ik!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush do 23 aug 2012 - 0:55

Ik heb de boekjes van Kruidvat bekeken. Het is een soort verzameling van patronen uit andere boekjes en die heb ik vrijwel allemaal al! Haak en brei topic  ;) - Pagina 7 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  vlinder-19 do 23 aug 2012 - 1:13

Oreo schreef:Hoi Vlinder,

Geen idee of je al een reactie heb gehad via PM ofzo?
Ik haak bijna alleen maar met acryl (geen katoen) en maak wat dikkere mutsjes, dus ik zou het op zich wel willen doen. Anders kan je misschien VC vragen?

Late reactie...helemaal vergeten. Stomme zwangerschapsdementie Wink .

Ik kan met niks voorstellen bij katoen of acryl haha...erg he. Als het maar geschikt is voor een pasgeboren baby, want ik wil het graag gebruiken direct na de geboorte.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Angela_1986 do 23 aug 2012 - 1:35

Haha Rush, je hebt al een flinke verzameling boekjes dus? Wink Ik had deze nou juist net niet!

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush do 23 aug 2012 - 1:37

Angela_1986 schreef:Haha Rush, je hebt al een flinke verzameling boekjes dus? Wink Ik had deze nou juist net niet!

Ja ik heb de dierenboekjes van Christel Krukkert en die met die hondjes en katjes daar had ik de leukste patronen (vind ik dan) dus al van. Dat boekje met verschillende dieren vond ik de diertjes wel leuk, maar niet zo heel bijzonder. Alleen die ene met al die kleuren haha. Maar die zit weer in een boekje dat ik nog niet heb. Haak en brei topic  ;) - Pagina 7 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 do 23 aug 2012 - 4:44

Rush schreef:
Angela_1986 schreef:Haha Rush, je hebt al een flinke verzameling boekjes dus? Wink Ik had deze nou juist net niet!

Ja ik heb de dierenboekjes van Christel Krukkert en die met die hondjes en katjes daar had ik de leukste patronen (vind ik dan) dus al van. Dat boekje met verschillende dieren vond ik de diertjes wel leuk, maar niet zo heel bijzonder. Alleen die ene met al die kleuren haha. Maar die zit weer in een boekje dat ik nog niet heb. Haak en brei topic  ;) - Pagina 7 1578173417

Ik heb van Christel alleen dat kerstboekje dat ik van de week heb gekocht dus voor mij waren het wel allemaal 'nieuwe' patronen. Eigenlijk heb ik daarom het boekje ook gekocht, de rest vond ik niet zo bijzonder/leuk... Maar dat feestvarken, aapje en die mollen vind ik wel érg leuk en voor dat geld... Wink
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Cheesegirl do 23 aug 2012 - 7:37

Vandaag even in wat winkels gekeken wat ze precies hebben en heb dit en de vorige topics even grondig doorgelezen. Maar volgens mij is het nog best moeilijk! Ook heb ik niet zoveel geduld, dus ik weet niet of het wat gaat worden. Embarassed Als ik al die termen lees en de filmpjes op youtube kijk... :shock:

Morgen even 2 bolletjes wol halen en ik zag voornamelijk haaknaalden 3,5 mm liggen, is dat goed om mee te beginnen?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 do 23 aug 2012 - 7:44

Cheesegirl schreef:Vandaag even in wat winkels gekeken wat ze precies hebben en heb dit en de vorige topics even grondig doorgelezen. Maar volgens mij is het nog best moeilijk! Ook heb ik niet zoveel geduld, dus ik weet niet of het wat gaat worden. Embarassed Als ik al die termen lees en de filmpjes op youtube kijk... :shock:

Morgen even 2 bolletjes wol halen en ik zag voornamelijk haaknaalden 3,5 mm liggen, is dat goed om mee te beginnen?

Haha een beetje geduld is wel makkelijk Wink Maar ik kan met sommige dingen érg ongeduldig zijn maar met haken ben ik, meestal, wel erg geduldig.

Er zijn inderdaad veel termen. Maar ik haak voornamelijk rammelaars, gelukspoppetjes en dat soort dingen en daarvoor gebruik je eigenlijk maar één steek, net als voor de beesten die Rush haakt, en dat is de 'vaste'. En 'losse' om op te zetten. Als je die twee steken onder de knie hebt dan kun je gaan leren hoe je moet meerderen en minderen en dan kun je eigenlijk al 'n beestje ofzo haken Very Happy

Als je granny squares wilt haken dan moet je ook de 'losse' kennen en 'stokjes'.

Dus in principe hoef je niet álle termen te kennen om te kunnen gaan haken!

Welke naald je moet nemen heeft te maken met welke wol je neemt, niet met de moeilijkheidsgraad van het werkstuk. Als je een bol wol bij de zeeman haalt dan is haaknaald 3,5 of 4 denk ik goed. Maar dat staat ook op alle wikkels van de wol dus daar zou ik even op kijken.

Succes!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 23 aug 2012 - 7:47

Even 1 tip, koop geen haaknaalden bij de wibra...ellendige dingen zijn dat en de maten kloppen niet!!
En als je wol gaat kopen, dan staat op de wikkel ook een nummertje, bijvoorbeeld 3-4 of 3,5-4 of 2,5-3,5 , dat gaat over de naalddikte, je kunt op die manier dus controleren of je wel de juiste naald bij de juiste wil hebt (of andersom).
Ik zelf heb het geleerd met basisyoutubefilmpjes over haken door het gewoon mee te doen, terug te spoelen, op pauze te zetten etc.. Ik had het op die manier binnen een dagje onder de knie, mijn eerste project wat een potje haken (een hoesje om een potje dus) en mijn tweede een mutsje ;-).

@Angela en vergeet niet de dubbele stokjes enzo ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Angela_1986 do 23 aug 2012 - 7:52

тыквашка schreef:Even 1 tip, koop geen haaknaalden bij de wibra...ellendige dingen zijn dat en de maten kloppen niet!!
En als je wol gaat kopen, dan staat op de wikkel ook een nummertje, bijvoorbeeld 3-4 of 3,5-4 of 2,5-3,5 , dat gaat over de naalddikte, je kunt op die manier dus controleren of je wel de juiste naald bij de juiste wil hebt (of andersom).
Ik zelf heb het geleerd met basisyoutubefilmpjes over haken door het gewoon mee te doen, terug te spoelen, op pauze te zetten etc.. Ik had het op die manier binnen een dagje onder de knie, mijn eerste project wat een potje haken (een hoesje om een potje dus) en mijn tweede een mutsje ;-).

@Angela en vergeet niet de dubbele stokjes enzo ;-).

Sssst! Ik dacht, 'Ik hou het even simpel om d'r niet nog verder af te schrikken.' Razz
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 23 aug 2012 - 18:54

Rush, ik zag in het andere topic dat plaatje van die kameleon, waar heb je dat patroon vandaan? Heb je dat toevallig te leen voor me? Die vind ik écht heel gaaf namelijk!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Rush do 23 aug 2012 - 19:44

тыквашка schreef:Rush, ik zag in het andere topic dat plaatje van die kameleon, waar heb je dat patroon vandaan? Heb je dat toevallig te leen voor me? Die vind ik écht heel gaaf namelijk!!
Die komt ook uit het boekje 'kleine knuffels haken' van Christel Krukkert. Je kan het ook kopen op www.ravelry.com voor €2,95. http://www.ravelry.com/patterns/library/karen-the-chameleon

Daarvoor moet je je alleen gratis aanmelden. Ik ben helemaal fan van Ravelry haha, je kan projecten van ieder patroon van anderen zien enzo! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Niekske do 23 aug 2012 - 20:14

Rush schreef:
тыквашка schreef:Rush, ik zag in het andere topic dat plaatje van die kameleon, waar heb je dat patroon vandaan? Heb je dat toevallig te leen voor me? Die vind ik écht heel gaaf namelijk!!
Die komt ook uit het boekje 'kleine knuffels haken' van Christel Krukkert. Je kan het ook kopen op www.ravelry.com voor €2,95. http://www.ravelry.com/patterns/library/karen-the-chameleon

Daarvoor moet je je alleen gratis aanmelden. Ik ben helemaal fan van Ravelry haha, je kan projecten van ieder patroon van anderen zien enzo! Very Happy

Ok nu ben ik ook verslaafd aan die site... en ik moet werken vandaag, geen tijd voor haken Sad
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: