Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 7 van 40
Pagina 7 van 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Angela_1986 schreef:Ik heb vandaag een nieuw boekje gekocht Het kerstboekje van Christel Krukkert, daar staat die krans met eendjes die hier van de week geplaatst werd (weet even niet meer door wie ) o.a. in en 'n heel schattige Rudolph
Was in een hele volle hobby/handwerkwinkel in Eindhoven, heb m'n ogen daar uitgekeken, wát een spullen, overal staat wat! Maar ze hadden helaas geen Catania terwijl ik daar dus 2 bolletjes van nodig had... Maar die haal/bestel ik nog wel ergens anders.
Dat was mijn kerstkrans in welke winkel ben je geweest als ik vragen mag? Het klonk als het winkeltje bij mij om de hoek, maar ze verkopen daar wel catania, dus dat kan em niet zijn ben wel benieuwd naar een 'nieuw' winkeltje! Ik ben nu aan de engel op de kerstbal bezig en de kerstboom
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Niekske schreef:Angela_1986 schreef:Ik heb vandaag een nieuw boekje gekocht Het kerstboekje van Christel Krukkert, daar staat die krans met eendjes die hier van de week geplaatst werd (weet even niet meer door wie ) o.a. in en 'n heel schattige Rudolph
Was in een hele volle hobby/handwerkwinkel in Eindhoven, heb m'n ogen daar uitgekeken, wát een spullen, overal staat wat! Maar ze hadden helaas geen Catania terwijl ik daar dus 2 bolletjes van nodig had... Maar die haal/bestel ik nog wel ergens anders.
Dat was mijn kerstkrans in welke winkel ben je geweest als ik vragen mag? Het klonk als het winkeltje bij mij om de hoek, maar ze verkopen daar wel catania, dus dat kan em niet zijn ben wel benieuwd naar een 'nieuw' winkeltje! Ik ben nu aan de engel op de kerstbal bezig en de kerstboom
Oh jaaaa, jij was het! Vind jouw variant met lichtgele eendjes trouwens wel leuker als die uit het boekje, die zijn paars geloof ik...
Ik ben bij het Smi.tje geweest, zit in de stad! Daar hebben ze Phildar, ook leuke kleurtjes trouwens.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
En vandaag voor € 2,99 nog een haakboekje bij het Kruidvat gekocht! Het zijn patroontjes afkomstig uit diverse boekjes dus een soort mix van andere haakboekjes.
Ze hadden twee soorten; 1 met hondjes en katjes en 1 met ook andere beesten. Vind lang niet alle patroontjes leuk maar wel een aantal en kon het boekje voor dat geld niet laten liggen, heb die met allerlei beesten gekocht.
Ze hadden twee soorten; 1 met hondjes en katjes en 1 met ook andere beesten. Vind lang niet alle patroontjes leuk maar wel een aantal en kon het boekje voor dat geld niet laten liggen, heb die met allerlei beesten gekocht.
Leuke tip, ga morgen even kijken!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Hmmm, ik kan vandaag niet. Moet direct vanuit m`n werk door op verjaardag. Misschien in de pauze even het centrum in gaan. Hebben ze die boekjes nu in de folder?
Ons plaatselijke wolwinkeltje waarvan ik dacht dat het duur was, heeft bollen Catania voor €2, tis net euroland.
Ons plaatselijke wolwinkeltje waarvan ik dacht dat het duur was, heeft bollen Catania voor €2, tis net euroland.
Rush- Lady Post-a-lot
Nee in de folder heb ik ze niet zien staan... Ze lagen bij de uitverkoop-spullen.
Oh dat is een mooie prijs voor Catania! Ik heb er gisteren € 2,30 voor betaalt.
Oh dat is een mooie prijs voor Catania! Ik heb er gisteren € 2,30 voor betaalt.
Ik ben gisteren bij het Sm.itje geweest, met mijn moeder. Ik heb alleen even rondgekeken, ze hebben er inderdaad heel veel keuze! Ik was er wel eens geweest, voor een gala-jurk en voor stofjes, maar ik word er enorm benauwd van hoe vol het daar is! Ik had de 'haak-afdeling' dus nog nooit gezien ik moet nog een keer terug gaan als ik weet welke kleuren ik kan gebruiken enzo.
Ik wil weer aan iets nieuws beginnen... ik ben met wat kerst-dingetjes bezig, maar dat heeft niet zoveel haast op dit moment ik zoek inspiratie...
Ik wil weer aan iets nieuws beginnen... ik ben met wat kerst-dingetjes bezig, maar dat heeft niet zoveel haast op dit moment ik zoek inspiratie...
Niekske- Kletskop
Ik wil ook gaan beginnen met haken, alleen heb ik dit nog nooit gedaan. Wat zijn goede tips waar ik mee kan beginnen en wat ik moet ik echt direct kopen?
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Wat wil je gaan haken? Youtube is sowieso een goede hulp.Cheesegirl schreef:Ik wil ook gaan beginnen met haken, alleen heb ik dit nog nooit gedaan. Wat zijn goede tips waar ik mee kan beginnen en wat ik moet ik echt direct kopen?
Je kan eerst een bol goedkope wol halen bij de Zeeman/Wibra en een haaknaald nr. 3 ofzo om alle steken te leren (via Youtube). Daarna kan je oriënteren wat je wilt gaan maken en de benodigde spulletjes kopen. Op internet kan je veel (gratis) patronen vinden en daar staat vaak ook goed bij wat je nodig hebt en welke naald etc.
Rush- Lady Post-a-lot
Dankje! Ik wil eigenlijk gewoon beginnen met wat simpele dingen, maar ik heb geen idee wat simpele dingen zijn. Ik zat net nl even de foto's van jouw gehaakte diertjes te kijken en dat vind ik toch wel erg leuk. Maar eerst eens gewoon wat basis dingen proberen.Rush schreef:Wat wil je gaan haken? Youtube is sowieso een goede hulp.Cheesegirl schreef:Ik wil ook gaan beginnen met haken, alleen heb ik dit nog nooit gedaan. Wat zijn goede tips waar ik mee kan beginnen en wat ik moet ik echt direct kopen?
Je kan eerst een bol goedkope wol halen bij de Zeeman/Wibra en een haaknaald nr. 3 ofzo om alle steken te leren (via Youtube). Daarna kan je oriënteren wat je wilt gaan maken en de benodigde spulletjes kopen. Op internet kan je veel (gratis) patronen vinden en daar staat vaak ook goed bij wat je nodig hebt en welke naald etc.
Maakt het nog uit wat voor soort wol je hebt?
Cheesegirl- Ratel
Hahaha. http://www.amigurumis.nl/gratis_patronen.html
Bovenstaande website is van de ontwerpster van onder andere die kikker. Hierop staan patronen van wat kleine/gemakkelijker beestjes. Ik ben na het oefenen met de steken begonnen met dat schildpadje. Om te oefenen kan je gewoon wol kopen van Zeeman, maakt niet uit wat.
Als je echte knuffels gaat haken kan je het beste haakkatoen gebruiken, dat zijn kleine bolletjes, die heb je wel bij euroland enzo. Kan je altijd even vragen.
Bovenstaande website is van de ontwerpster van onder andere die kikker. Hierop staan patronen van wat kleine/gemakkelijker beestjes. Ik ben na het oefenen met de steken begonnen met dat schildpadje. Om te oefenen kan je gewoon wol kopen van Zeeman, maakt niet uit wat.
Als je echte knuffels gaat haken kan je het beste haakkatoen gebruiken, dat zijn kleine bolletjes, die heb je wel bij euroland enzo. Kan je altijd even vragen.
Laatst aangepast door Rush op wo 22 aug 2012 - 22:52; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Hmmm, ik kan vandaag niet. Moet direct vanuit m`n werk door op verjaardag. Misschien in de pauze even het centrum in gaan. Hebben ze die boekjes nu in de folder?
Deze boekjes stonden vorige week in de folder net zoals een soort zpaghetti. Heb daar twee rollen van gekocht maar de boekjes laten liggen. Eerst maar eens normaal leren haken:lol:
Hihi. Toch maar even kijken in m`n pauze denk ik!SarahKey schreef:Rush schreef:Hmmm, ik kan vandaag niet. Moet direct vanuit m`n werk door op verjaardag. Misschien in de pauze even het centrum in gaan. Hebben ze die boekjes nu in de folder?
Deze boekjes stonden vorige week in de folder net zoals een soort zpaghetti. Heb daar twee rollen van gekocht maar de boekjes laten liggen. Eerst maar eens normaal leren haken:lol:
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb de boekjes van Kruidvat bekeken. Het is een soort verzameling van patronen uit andere boekjes en die heb ik vrijwel allemaal al!
Rush- Lady Post-a-lot
Oreo schreef:Hoi Vlinder,
Geen idee of je al een reactie heb gehad via PM ofzo?
Ik haak bijna alleen maar met acryl (geen katoen) en maak wat dikkere mutsjes, dus ik zou het op zich wel willen doen. Anders kan je misschien VC vragen?
Late reactie...helemaal vergeten. Stomme zwangerschapsdementie .
Ik kan met niks voorstellen bij katoen of acryl haha...erg he. Als het maar geschikt is voor een pasgeboren baby, want ik wil het graag gebruiken direct na de geboorte.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Haha Rush, je hebt al een flinke verzameling boekjes dus? Ik had deze nou juist net niet!
Ja ik heb de dierenboekjes van Christel Krukkert en die met die hondjes en katjes daar had ik de leukste patronen (vind ik dan) dus al van. Dat boekje met verschillende dieren vond ik de diertjes wel leuk, maar niet zo heel bijzonder. Alleen die ene met al die kleuren haha. Maar die zit weer in een boekje dat ik nog niet heb.Angela_1986 schreef:Haha Rush, je hebt al een flinke verzameling boekjes dus? Ik had deze nou juist net niet!
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ja ik heb de dierenboekjes van Christel Krukkert en die met die hondjes en katjes daar had ik de leukste patronen (vind ik dan) dus al van. Dat boekje met verschillende dieren vond ik de diertjes wel leuk, maar niet zo heel bijzonder. Alleen die ene met al die kleuren haha. Maar die zit weer in een boekje dat ik nog niet heb.Angela_1986 schreef:Haha Rush, je hebt al een flinke verzameling boekjes dus? Ik had deze nou juist net niet!
Ik heb van Christel alleen dat kerstboekje dat ik van de week heb gekocht dus voor mij waren het wel allemaal 'nieuwe' patronen. Eigenlijk heb ik daarom het boekje ook gekocht, de rest vond ik niet zo bijzonder/leuk... Maar dat feestvarken, aapje en die mollen vind ik wel érg leuk en voor dat geld...
Vandaag even in wat winkels gekeken wat ze precies hebben en heb dit en de vorige topics even grondig doorgelezen. Maar volgens mij is het nog best moeilijk! Ook heb ik niet zoveel geduld, dus ik weet niet of het wat gaat worden. Als ik al die termen lees en de filmpjes op youtube kijk...
Morgen even 2 bolletjes wol halen en ik zag voornamelijk haaknaalden 3,5 mm liggen, is dat goed om mee te beginnen?
Morgen even 2 bolletjes wol halen en ik zag voornamelijk haaknaalden 3,5 mm liggen, is dat goed om mee te beginnen?
Cheesegirl- Ratel
Cheesegirl schreef:Vandaag even in wat winkels gekeken wat ze precies hebben en heb dit en de vorige topics even grondig doorgelezen. Maar volgens mij is het nog best moeilijk! Ook heb ik niet zoveel geduld, dus ik weet niet of het wat gaat worden. Als ik al die termen lees en de filmpjes op youtube kijk...
Haha een beetje geduld is wel makkelijk Maar ik kan met sommige dingen érg ongeduldig zijn maar met haken ben ik, meestal, wel erg geduldig.
Er zijn inderdaad veel termen. Maar ik haak voornamelijk rammelaars, gelukspoppetjes en dat soort dingen en daarvoor gebruik je eigenlijk maar één steek, net als voor de beesten die Rush haakt, en dat is de 'vaste'. En 'losse' om op te zetten. Als je die twee steken onder de knie hebt dan kun je gaan leren hoe je moet meerderen en minderen en dan kun je eigenlijk al 'n beestje ofzo haken
Als je granny squares wilt haken dan moet je ook de 'losse' kennen en 'stokjes'.
Dus in principe hoef je niet álle termen te kennen om te kunnen gaan haken!
Welke naald je moet nemen heeft te maken met welke wol je neemt, niet met de moeilijkheidsgraad van het werkstuk. Als je een bol wol bij de zeeman haalt dan is haaknaald 3,5 of 4 denk ik goed. Maar dat staat ook op alle wikkels van de wol dus daar zou ik even op kijken.
Succes!
Even 1 tip, koop geen haaknaalden bij de wibra...ellendige dingen zijn dat en de maten kloppen niet!!
En als je wol gaat kopen, dan staat op de wikkel ook een nummertje, bijvoorbeeld 3-4 of 3,5-4 of 2,5-3,5 , dat gaat over de naalddikte, je kunt op die manier dus controleren of je wel de juiste naald bij de juiste wil hebt (of andersom).
Ik zelf heb het geleerd met basisyoutubefilmpjes over haken door het gewoon mee te doen, terug te spoelen, op pauze te zetten etc.. Ik had het op die manier binnen een dagje onder de knie, mijn eerste project wat een potje haken (een hoesje om een potje dus) en mijn tweede een mutsje ;-).
@Angela en vergeet niet de dubbele stokjes enzo ;-).
En als je wol gaat kopen, dan staat op de wikkel ook een nummertje, bijvoorbeeld 3-4 of 3,5-4 of 2,5-3,5 , dat gaat over de naalddikte, je kunt op die manier dus controleren of je wel de juiste naald bij de juiste wil hebt (of andersom).
Ik zelf heb het geleerd met basisyoutubefilmpjes over haken door het gewoon mee te doen, terug te spoelen, op pauze te zetten etc.. Ik had het op die manier binnen een dagje onder de knie, mijn eerste project wat een potje haken (een hoesje om een potje dus) en mijn tweede een mutsje ;-).
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
тыквашка schreef:Even 1 tip, koop geen haaknaalden bij de wibra...ellendige dingen zijn dat en de maten kloppen niet!!
Sssst! Ik dacht, 'Ik hou het even simpel om d'r niet nog verder af te schrikken.'
Rush, ik zag in het andere topic dat plaatje van die kameleon, waar heb je dat patroon vandaan? Heb je dat toevallig te leen voor me? Die vind ik écht heel gaaf namelijk!!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Die komt ook uit het boekje 'kleine knuffels haken' van Christel Krukkert. Je kan het ook kopen op www.ravelry.com voor €2,95. http://www.ravelry.com/patterns/library/karen-the-chameleonтыквашка schreef:Rush, ik zag in het andere topic dat plaatje van die kameleon, waar heb je dat patroon vandaan? Heb je dat toevallig te leen voor me? Die vind ik écht heel gaaf namelijk!!
Daarvoor moet je je alleen gratis aanmelden. Ik ben helemaal fan van Ravelry haha, je kan projecten van ieder patroon van anderen zien enzo!
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Die komt ook uit het boekje 'kleine knuffels haken' van Christel Krukkert. Je kan het ook kopen op www.ravelry.com voor €2,95. http://www.ravelry.com/patterns/library/karen-the-chameleonтыквашка schreef:Rush, ik zag in het andere topic dat plaatje van die kameleon, waar heb je dat patroon vandaan? Heb je dat toevallig te leen voor me? Die vind ik écht heel gaaf namelijk!!
Daarvoor moet je je alleen gratis aanmelden. Ik ben helemaal fan van Ravelry haha, je kan projecten van ieder patroon van anderen zien enzo!
Ok nu ben ik ook verslaafd aan die site... en ik moet werken vandaag, geen tijd voor haken
Niekske- Kletskop
Pagina 7 van 40 • 1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 7 van 40
Permissies van dit forum: