Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haak en brei topic ;)

+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 6 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Rush do 16 aug 2012 - 6:23

Goed uitgelegd Angela!

Oreo je kan ook op www.amigurumis.nl even een gratis patroon bekijken. Daar zie je precies hoe de rondjes gemeerderd worden, alleen dan als patroon in plaats van als 'uitleg' haha.

Misschien zie je ineens het 'licht'.

Ik ben nog steeds bezig met Koosje het Konijn, maar ik vind het maar een saai ding. Heb veel leukere patronen liggen waarmee ik wil beginnen. En oh, ik mag er ook katoen voor kopen, dat is nog leuker! :cheering:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Angela_1986 do 16 aug 2012 - 6:36

Hopelijk vind Oreo dat ook Wink Ik denk dat de tip van Rush ook wel een goede is, tenminste, voor mij werkt het altijd wel als ik naast een geschreven uitleg ook een plaatje bij heb.

Haha beetje frustrerend is dat dan wel hè Rush. Ik moet van mezelf dan toch altijd eerste het 'saaie' ding afmaken anders blijft het eeuwen liggen. En soms werkt het vooruitzicht van een leuk patroon ook wel motiverend! En jij hebt nog het vooruitzicht dat je mag shoppen :cheering: Ik ga dinsdag naar een hobbywinkel die nogal groot moet zijn, ben er nog nooit geweest en heb er een kadobon van gekregen dus ben benieuwd bounce
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Rush do 16 aug 2012 - 6:41

Ja ik moet ook van mezelf. Ik ga er NU ook mee verder, dan kan ik zaterdag wolletjes halen! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 do 16 aug 2012 - 6:47

Nou, hup, aan de slag dan maar! thumbup Misschien haak ik zo ook nog even wat.

Maarrr, eerst even kijken wat er nog uit gaat komen dit jaar aan boekjes smile Wij gaan namelijk alvast lootjes trekken voor Sinterklaas, jawel, in augustus laughcry En ik denk dat ik o.a. een haakboekje op mijn lijstje ga zetten.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush do 16 aug 2012 - 6:50

Leuk!! Komt er nog een nieuw boekje uit van Christel Krukkert binnenkort? Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 6:53

Rush, ken jij "de Devo"? Ik was laatst in Sneek en op aanraden ging ik daar heen. WOOOOOW! Heb me ingehouden smile
Thx voor de tip btw, na mn deadlines ga ik daar even loeren!

@Angela mijn tassenproject is nog niet ver. Ik heb namelijk van de week bedacht dat ik een brede wil (alsin, 2 grannysquares van 3 toeren). Daar heb ik de onderkant en zijkanten nu bijna voor af. Of nou ja, de onderkant en een halve zijkant, volgens mij. Maar toen was mijn kleur op en de andere bol had ik thuis liggen. Dus toen ben ik met een nieuwe kleur begonnen. Ik moet ehmm.. ff denken hoor: 3x8 in het rood voor de onderkant en zijkant. En dan tweemaal 4x4 in 3 kleuren. Haak en brei topic  ;) - Pagina 6 1270000679

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 do 16 aug 2012 - 6:56

Ja! Maar geen knuffels, het boekje heet 'High Tea haken'. De verschijningsdatum is nog niet bekend. Vind de kaft er wel leuk uitzien dus misschien zet ik 'm op mijn lijstje!

Er komt ook een boekje dat 'Haken in stijl' heet en daarin worden vooral accesoires gehaakt voor in huis. Vind ik erg leuk uitzien dus die maakt ook kans om op mijn lijstje te komen Wink

In oktober komt het nieuwe boekje van Annemarie Arts uit, 'Vingerpoppetjes haken' en dat zijn allemaal sprookjesfiguren. Dat boekje wil ik sowieso hebben en ik denk niet dat ik kan wachten tot Sinterklaas dus die komt niet op het lijstje maar die koop ik zelf wel angel
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush do 16 aug 2012 - 6:58

Oreo schreef:Rush, ken jij "de Devo"? Ik was laatst in Sneek en op aanraden ging ik daar heen. WOOOOOW! Heb me ingehouden smile
Thx voor de tip btw, na mn deadlines ga ik daar even loeren!
Ja, ik ken de Devo, heel goed zelfs. Voordat m`n lievelingstante kwam te overlijden ging ik daar altijd met haar knutselspullen kopen en als ze zich goed voelde (ze had kanker) zaten we samen aan tafel te knutselen, hele middagen hebben we zo doorgebracht. Ze is dit jaar al 10 jaar niet meer bij ons en zo lang ben ik ook al niet meer in de Devo geweest. Ik heb de drempel een beetje hoog laten worden.

Maar, ik heb er wel aan gedacht om er weer eens heen te gaan, want ik denk dat ik er ook heel blij ga worden van alle mooie wolletjes. Yes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 7:02

ik heb me trouwens laten inspireren op de granny-tas door deze link:
http://hakenenmeer.blogspot.nl/2011/06/patroon-beschrijving-voor-de-granny.html

@ Rush, ja, ik snap dat de drempel hoog is dan! Zit de Devo door heel Friesland? Ik vond het zo komisch dat in Sneek de voorkant onderbroeken en beddengoed had en dat er achterin een ENORME knutselafdeling zit.
Stond een oud dametje voor me in de rij en die liet me toch een partij een stinkwind... pale

Gast
Gast

Bericht  Rush do 16 aug 2012 - 7:11

Hahahaha stinkwind. Nee devo is echt alleen in Sneek, ze zitten er al meer dan 80 jaar geloof ik. Qua voorkant zou je idd geen hobbywinkel verwachten, dat weet ik nog van vroeger!

Bolletjes Catania zijn er ook niet duur zie ik op de website. :cheering:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 7:14

Nee, het was betaalbaar! Maar vriend zei me te vermoorden als ik met nog meer wolletjes thuis kwam. Vond het echt een leuke winkel. Als ik weer een keer in Sneek ben, ga ik weer naar de Devo Haak en brei topic  ;) - Pagina 6 281626781

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 do 16 aug 2012 - 8:17

En dan smokkel je het tasje gewoon stiekem mee naar binnen Oreo, hoeft je vriend z'n handen ook niet vuil te maken aan 'n moord Razz En weet je, das ook zo zonde, als hij je gaat vermoorden als je net al die nieuwe wolletjes heb gekocht, dan zit hij er alsnog mee in huis en jij kunt ze niet meer op gebruiken... Laughing
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush do 16 aug 2012 - 8:26

Koosje heeft er weer een pootje bij haha. Nog 2 voorpoten en dan in elkaar zetten!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 do 16 aug 2012 - 8:32

Rush schreef:Koosje heeft er weer een pootje bij haha. Nog 2 voorpoten en dan in elkaar zetten!

:cheering:
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 8:41

Angela_1986 schreef:En dan smokkel je het tasje gewoon stiekem mee naar binnen Oreo, hoeft je vriend z'n handen ook niet vuil te maken aan 'n moord Haak en brei topic  ;) - Pagina 6 1578173417 En weet je, das ook zo zonde, als hij je gaat vermoorden als je net al die nieuwe wolletjes heb gekocht, dan zit hij er alsnog mee in huis en jij kunt ze niet meer op gebruiken... Laughing

Whahaha nou, toen hij niet mee was de stad in, ben ik alsnog de Wibra in gedoken en heb ik 10 bollen acryl gehaald, voor een nieuw project! Haak en brei topic  ;) - Pagina 6 281626781

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 do 16 aug 2012 - 8:53

Oreo schreef:
Angela_1986 schreef:En dan smokkel je het tasje gewoon stiekem mee naar binnen Oreo, hoeft je vriend z'n handen ook niet vuil te maken aan 'n moord Haak en brei topic  ;) - Pagina 6 1578173417 En weet je, das ook zo zonde, als hij je gaat vermoorden als je net al die nieuwe wolletjes heb gekocht, dan zit hij er alsnog mee in huis en jij kunt ze niet meer op gebruiken... Laughing

Whahaha nou, toen hij niet mee was de stad in, ben ik alsnog de Wibra in gedoken en heb ik 10 bollen acryl gehaald, voor een nieuw project! Haak en brei topic  ;) - Pagina 6 281626781

:cheering: Goed bezig!

Mijn tante is erg creatief en kan bijna 'n hobbywinkel beginnen, zo veel spullen heeft ze in de loop der jaren gekocht Razz Ze houdt van 'koopjes' dus de spullen die ze heeft zijn meestal niet duur en ze zegt dan ook 'Kostte bijna niets!', 'Kun je voor dat geld toch niet laten liggen?', enzovoorts. Haar man ziet ondertussen een hobbywinkel ontstaan in hun huis en heeft haar dus laatst "verboden" om een hobbywinkel in te gaan; ze kwamen er langs gefietst, m'n tante wilde stoppen maar mijn oom besloot dat ze door gingen fietsen Laughing
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush do 16 aug 2012 - 23:00

Hahaha Oreo, toch nog even te shoppen geweest.

Ik ga morgen naar de DEVO heb ik besloten! Haak en brei topic  ;) - Pagina 6 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 17 aug 2012 - 4:52

ooh, leuk Rush, de Devo! En dan een ijsje halen bij -12? Haak en brei topic  ;) - Pagina 6 281626781
En ja, ik had ff ingeslagen. Daar heb ik toen bij de action maar meteen een nieuwe opbergkist voor gekocht smile In ons nieuwe huis krijg ik een werk-/studeerkamer, kan ik mooi al mijn wolletjes opruimen!

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 17 aug 2012 - 7:05

Mijn woonplaats heeft de beste ijssalon van Friesland, daar is -12 niks bij haha. Maar waarschijnlijk ga ik er toch wel heen :P

Heb zin in nieuwe wolletjes!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  vlinder-19 vr 17 aug 2012 - 19:48

Hoi Dames!

Ik zie hier altijd hele leuke dingen langskomen....en zelf heb ik niet echt een haak of brei knobbel...en ik kan het dus echt niet. Nu wil ik heel graag een mooi gehaakt/gebreid mutsje met een bloem voor de baby voor na de geboorte. Nu kan ik in webshops echter niet vinden wat ik mooi vind...of wat ik mooi vind is in grote maatjes. Nu dus mijn vraag...heeft er iemand zin om tegen betaling een mutsje voor mij de maken?

Liefs vlinder-19
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast vr 17 aug 2012 - 20:36

Hoi Vlinder,

Geen idee of je al een reactie heb gehad via PM ofzo?
Ik haak bijna alleen maar met acryl (geen katoen) en maak wat dikkere mutsjes, dus ik zou het op zich wel willen doen. Anders kan je misschien VC vragen?

Gast
Gast

Bericht  Rush za 18 aug 2012 - 2:23

Vanochtend vroeg al naar de Devo gegaan en onderweg kwam ik de Euroland tegen met goedkope Phildar bollen, Jippie.

Alleen 1 kleurtje die ik nodig had was er niet, jammer!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 19 aug 2012 - 18:32

Oh dat is wel gaaf, hoe duur waren die phildar bollen bij Euroland? Misschien moet ik daar ook eens naar gaan kijken. En hoe was het bij de Devo?

Ik heb weer zitten haken aan mijn grannysquaresdekentje. Ik heb eerst horizontaal alle banen aan elkaar gehaakt en nu ben ik bezig het verticaal dicht te haken. Vond dat wel een handige methode, daardoor heb je echt het minste afhechtgedoe, ik wist niet zeker of het wel kon dus heb het maar gewoon uitgeprobeerd, maar het werkt prima, al gaat het verticaal haken nu wat minder snel omdat ik er wat minder makkelijk bij kan.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush zo 19 aug 2012 - 20:06

тыквашка schreef:Oh dat is wel gaaf, hoe duur waren die phildar bollen bij Euroland? Misschien moet ik daar ook eens naar gaan kijken. En hoe was het bij de Devo?
€2. Opzich niet extreem goedkoop, maar als je ze moet bestellen zijn ze even duur of iets duurder op internet en zit je al snel op de €5 verzendkosten of €6,75 zelfs. Dus dan worden het alsnog wel dure bollen!

DEVO was leuk om te zien, het is wel erg veranderd haha. Het was er druk ook, om half 11 `s ochtends! Wel raar om er weer eens te zijn, maar dat ben je na het zien van al die wolletjes ook vergeten!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 di 21 aug 2012 - 4:25

Ik heb vandaag een nieuw boekje gekocht :cheering: Het kerstboekje van Christel Krukkert, daar staat die krans met eendjes die hier van de week geplaatst werd (weet even niet meer door wie Embarassed ) o.a. in en 'n heel schattige Rudolph <3

Was in een hele volle hobby/handwerkwinkel in Eindhoven, heb m'n ogen daar uitgekeken, wát een spullen, overal staat wat! bounce Maar ze hadden helaas geen Catania terwijl ik daar dus 2 bolletjes van nodig had... Maar die haal/bestel ik nog wel ergens anders.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: