Haak en brei topic ;)
+40
Vino
Marcellah89
Cheesegirl
Serena
MamaDaan
VeryCherry
applestar
Blue flower
Rush
Sweet33
SarahKey
TukTuk
Petteflet
Viva
liesje
Tazz
Twellie
Minx
meisje
Bimbam
CCC
LaBird
Angela_1986
Pompoen
Mida4you
Filoria
Jules
Lejow
Cow
Mermaid
GreenGrass
Didi
Antibes
Clapperdie
Theezakje13
Ibbeltje
vlinder-19
Dennenappel
Niekske
Happinaz
44 plaatsers
Pagina 5 van 40
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Kikker1 is af en nu eerst even een ander knuffeltje, kan geen kikker meer zien
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb mijn eerste kerst-decoratie af! Ik kan nu even geen foto plaatsen, maar het is een kerstkrans met drie vogeltjes erop met kerstmutsen op. Ik heb het patroon uit het boekje een beetje aangepast, en één vogel iets kleiner gemaakt, dus nu is er een baby-vogel bij
Ik heb ook nog een paar gelukspoppetjes gemaakt, ik heb zelf een hele serie bedacht die ik wil gaan maken
Ik ben nu bezig met een knuffel-aapje voor een vriendin van me die over twee weken moet bevallen.
Verder heb ik ook wat granny squares gehaakt met de ambitie om een deken te gaan maken, maar dat wordt een lange termijn project denk ik
Ik heb ook nog een paar gelukspoppetjes gemaakt, ik heb zelf een hele serie bedacht die ik wil gaan maken
Ik ben nu bezig met een knuffel-aapje voor een vriendin van me die over twee weken moet bevallen.
Verder heb ik ook wat granny squares gehaakt met de ambitie om een deken te gaan maken, maar dat wordt een lange termijn project denk ik
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Ik haak me suf..... Heb in korte tijd al veel gelukspoppetjes gehaakt, knuffeltjes, telefoonhoesjes enz. Allemaal weggegeven trouwens.
Heb 2 nieuwe boekjes gekocht; kleine knuffels haken en dierenhangers haken. Erg leuk!
Het irritante is alleen dat ik met tig projectjes tegelijk bezig ben, omdat ik alles eigenlijk meteen wil haken! Whhaaaaah......
Heb 2 nieuwe boekjes gekocht; kleine knuffels haken en dierenhangers haken. Erg leuk!
Het irritante is alleen dat ik met tig projectjes tegelijk bezig ben, omdat ik alles eigenlijk meteen wil haken! Whhaaaaah......
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10
Hahaha herkenbaar! Ik ga straks een my little pony patroon zoeken, in opdracht van een vriendin haha!
Rush- Lady Post-a-lot
Karel de Kikker!
Rush- Lady Post-a-lot
Wauw, wat leuk Rush! Je kan zulke leuke dingen haken, alleen vraag ik mij altijd af wat je erna mee kan doen.. Hierom begin ik er tot nu toe niet aan.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ik maak 2 Karel de Kikkers om aan m`n nicht te geven die een jongens-tweeling krijgt. Dat worden dus baby cadeautjes. Ik ben bezig met een mooie deken voor een baby meisje en daar maak ik nog een leuke meisjes knuffel bij. Voor de dochter van een collega maak ik een Koosje het Konijn knuffel en m`n vriendin wil een My Little Pony knuffel hebben. Genoeg mee te doen dus haha.
Er zijn steeds meer mensen die vragen 'kan je dat en dat ook haken' en dan zeg ik; Jazeker . Het lijkt me wel leuk om ooit wat opdrachtjes te krijgen, maar er moet niet teveel tijdsdruk op zitten.
Zo haak ik dus vooral cadeautjes. In het begin heb ik wat grappige dingen gehaakt om gewoon te oefenen.
Er zijn steeds meer mensen die vragen 'kan je dat en dat ook haken' en dan zeg ik; Jazeker . Het lijkt me wel leuk om ooit wat opdrachtjes te krijgen, maar er moet niet teveel tijdsdruk op zitten.
Zo haak ik dus vooral cadeautjes. In het begin heb ik wat grappige dingen gehaakt om gewoon te oefenen.
Rush- Lady Post-a-lot
Klinkt goed! Bij mij in de omgeving heeft alleen een vriendin twee kinderen, de rest nog niet. Waardoor ik het niet echt voor mensen kan maken.
Leuk dat je het op deze manier kan doen!
Deze kikker vind ik echt geniaal met zijn eendjeszwemband.
Leuk dat je het op deze manier kan doen!
Deze kikker vind ik echt geniaal met zijn eendjeszwemband.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Oooh wat is ie leuk Rush! En mooi gehaakt!
Jij hebt de komende tijd genoeg te doen Rush, leuk!
Ik heb ook wat opdrachtjes en ondanks dat de mensen voor wie ik haak geen haast hebben, voel ik toch tijdsdruk... Das jammer want omdat ik dan denk 'ik moet vanavond haken' heb ik geen zin meer, dat moet ik mezelf dus nog even afleren
Ik haak ook vooral babycadeautjes maar heb in mijn eigen directe omgeving niet extreem veel zwangeren. Collega's zien echter wat ik maak en als zij dan iemand kennen die zwanger is dan vragen ze mij om wat te haken, broertje heeft 2 collega's die net vader zijn geworden dus die wil ook wat, enzovoorts. En ik plaats mijn creaties op Facebook dus daar komen dan ook wel reacties en soms verzoeken op. Misschien gewoon eens 'n paar dingen maken, laten zien en kijken of er interesse is Dennenappel?
Jij hebt de komende tijd genoeg te doen Rush, leuk!
Ik heb ook wat opdrachtjes en ondanks dat de mensen voor wie ik haak geen haast hebben, voel ik toch tijdsdruk... Das jammer want omdat ik dan denk 'ik moet vanavond haken' heb ik geen zin meer, dat moet ik mezelf dus nog even afleren
Ik haak ook vooral babycadeautjes maar heb in mijn eigen directe omgeving niet extreem veel zwangeren. Collega's zien echter wat ik maak en als zij dan iemand kennen die zwanger is dan vragen ze mij om wat te haken, broertje heeft 2 collega's die net vader zijn geworden dus die wil ook wat, enzovoorts. En ik plaats mijn creaties op Facebook dus daar komen dan ook wel reacties en soms verzoeken op. Misschien gewoon eens 'n paar dingen maken, laten zien en kijken of er interesse is Dennenappel?
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
@Denneappel, ik haak juist meestal dingen die ik zelf zou kunnen gebruiken. Een rokje, een 'bekleding' van een potje, een muts. En daarnaast haak ik vaak dingen voor anderen, ik heb een babydekentje gehaakt voor een vriendin, een aapje als kraamcadeautje maar ook een bosje bloemen voor in het vakantiehuis van mijn familie waar alle plantjes altijd dood gaan en een sleutelhanger voor een koorvriendin die me na mijn operatie steeds gereden heeft en een mini-vlaggetjesslinger voor een jarige job en ga zo maar door!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Oooh wat een onwijs leuke dingen komen hier voorbij! Wat is die kikker gááf, Rush!
Hier heb ik laatst weer een paar mutsjes met lintjes afgeleverd, was een opdracht. Ene mutsje was helaas te klein, dus die heb ik een maatje groter gehaakt. Daarnaast heb ik mijn granny-squares-tas-project weer opgepakt. Nog 10 en dan heb ik de onderkant en twee zijkanten af. Dan heb ik er nog een stuk of 30 te gaan..
Heb trouwens een heel leuk boekje gekocht met allemaal voorbeelden van granny-squares ideeen. zo leuk!
Hier heb ik laatst weer een paar mutsjes met lintjes afgeleverd, was een opdracht. Ene mutsje was helaas te klein, dus die heb ik een maatje groter gehaakt. Daarnaast heb ik mijn granny-squares-tas-project weer opgepakt. Nog 10 en dan heb ik de onderkant en twee zijkanten af. Dan heb ik er nog een stuk of 30 te gaan..
Heb trouwens een heel leuk boekje gekocht met allemaal voorbeelden van granny-squares ideeen. zo leuk!
Gast- Gast
Rush schreef:
Karel de Kikker!
|Volgens mij gaat deze wel in de smaak vallen bij die baby's.Mijn zoon begon spontaan te gillen en te brabbelen tegen die foto.
Gast- Gast
Ze hebben bij de Zeeman trouwens heel mooie tweedwol, met "stukjes" erin.
Deze is een beetje blauwgrijs, met "stukjes" zwart/wit/bruin erin.
Deze is een beetje blauwgrijs, met "stukjes" zwart/wit/bruin erin.
Gast- Gast
Ik vind dat zo saai...erg he, ik heb liever gewoon lekkere kleurtjes, of egaal grijs eventueel.
Ik ben echt helemaal uitgehaakt momenteel, maar ik denk dat ik heel binnenkort mijn grannysquares er weer bij ga pakken, ik heb er nu 74!
Ik ben echt helemaal uitgehaakt momenteel, maar ik denk dat ik heel binnenkort mijn grannysquares er weer bij ga pakken, ik heb er nu 74!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Haha Yvonne, wat een goede test!
Rush- Lady Post-a-lot
Rush, die kikker is echt cool! Ik ben bezig met wat meer kerstdingetjes uit mijn nieuwe boekje en ik heb (op bestelling) nog een bruidspaartje gehaakt (uit het gelukspoppetjes boekje).
Dit is mijn kerstkrans trouwens:
Dit is mijn kerstkrans trouwens:
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Awww, die beestjes op die krans zijn echt cute!!
Rush- Lady Post-a-lot
Dit patroon heb ik gekocht!
Rush- Lady Post-a-lot
Aaaaaaaaaaah die eendjes op die krans...
Haha dat is 'n stoere helicopter Rush, cool Je zou daar ook een muziekdoosje in kunnen doen.
Haha dat is 'n stoere helicopter Rush, cool Je zou daar ook een muziekdoosje in kunnen doen.
Jaaaa klopt, had ik ook al bedacht. Maar ik ben toch niet echt zo`n muziekdoosjes fan haha!
Rush- Lady Post-a-lot
Die helicopter is echt schattig!
En wat een leuke kerstkrans!
Ik heb van het weekend nog 2 speldenkussentjes zitten haken. Ff tussendoor. Verder ben ik een klein roze olifantenknuffeltje aan het haken, een pinguin en moet ik mijn dierenhangers nog afwerken.
En wat een leuke kerstkrans!
Ik heb van het weekend nog 2 speldenkussentjes zitten haken. Ff tussendoor. Verder ben ik een klein roze olifantenknuffeltje aan het haken, een pinguin en moet ik mijn dierenhangers nog afwerken.
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10
Oooh, Rush, zo gaaf! Echt heel cool! En wat staan er een super gave dingen op Etsy. Slecht slecht slecht, ik heb helemaal geen tijd!
Hoe hebben jullie dat ori-nogwattes aangeleerd? ZIjn dat andere steken dan bij gewoon "plat" haken? Ik heb namelijk een paar oren die ik stevig moet krijgen, maar ik heb geen idee hoe
Overigens, heel schattig, ik ben deze week al 2x in de trein aangesproken op mijn haken. Twee vrouwen wilden weten wat ik aan het maken ben. Zó leuk!
Hoe hebben jullie dat ori-nogwattes aangeleerd? ZIjn dat andere steken dan bij gewoon "plat" haken? Ik heb namelijk een paar oren die ik stevig moet krijgen, maar ik heb geen idee hoe
Overigens, heel schattig, ik ben deze week al 2x in de trein aangesproken op mijn haken. Twee vrouwen wilden weten wat ik aan het maken ben. Zó leuk!
Gast- Gast
Oreo schreef:Oooh, Rush, zo gaaf! Echt heel cool! En wat staan er een super gave dingen op Etsy. Slecht slecht slecht, ik heb helemaal geen tijd!
Wat bedoel je?
Leuk hè dat mensen zo benieuwd zijn! Leuk ook dat je in de trein haakt. Ik had laatst ook 'n moment waarop ik dacht 'Zal ik m'n haakwerkje meenemen?' maar heb het toen niet gedaan. Weet eigenlijk ook al niet meer waar ik het mee naar toe zou willen nemen...
Ooooh bedoel jij Amigurimi *of hoe je 't ook mag schrijven* haken? Dat is op zich volgens mij niet anders hoor! Maar ik weet natuurlijk niet wat jij onder "plat" haken verstaat?
Als ik oortjes voor bv. een rammelaar haak dan moet ik meestal met 6 steken in het rond beginnen, per toer 3 of 6 steken meerdere tot 15 of 18 en dan vaak nog één keer 3 of 6 steken minderen. Dan krijg je dus vanzelf een dubbel oortje dat stevig genoeg is om rechtop te blijven staan.
Angela_1986 schreef:Oreo schreef:Oooh, Rush, zo gaaf! Echt heel cool! En wat staan er een super gave dingen op Etsy. Slecht slecht slecht, ik heb helemaal geen tijd!
Wat bedoel je?
Leuk hè dat mensen zo benieuwd zijn! Leuk ook dat je in de trein haakt. Ik had laatst ook 'n moment waarop ik dacht 'Zal ik m'n haakwerkje meenemen?' maar heb het toen niet gedaan. Weet eigenlijk ook al niet meer waar ik het mee naar toe zou willen nemen...
Ooooh bedoel jij Amigurimi *of hoe je 't ook mag schrijven* haken? Dat is op zich volgens mij niet anders hoor! Maar ik weet natuurlijk niet wat jij onder "plat" haken verstaat?
Als ik oortjes voor bv. een rammelaar haak dan moet ik meestal met 6 steken in het rond beginnen, per toer 3 of 6 steken meerdere tot 15 of 18 en dan vaak nog één keer 3 of 6 steken minderen. Dan krijg je dus vanzelf een dubbel oortje dat stevig genoeg is om rechtop te blijven staan.
Ik zit elke dag minimaal een half uur in de trein (woon-werk-verkeer) dus dan kan ik lekker haken. En aangezien ik met die verrekte granny squares bezig ben, kan ik prima aan de slag. Heb mijn tas-project weer opgepakt.
Jaa, ik bedoel inderdaad dat Ami-nogwattes Dat wordt zo mooi altijd. Maar ehm, je uitleg snap ik niet hahaha. Je haakt eerst 6 lossen en maakt er dan een rondje van? En hoe meerder je dan? Per steek 2? Met de steek die ik gebruik (puff-stitch) kan dat helaas niet, maar misschien dat ik wel een achterkantje kan maken om het stevig genoeg te maken.
Gast- Gast
Oreo schreef:Angela_1986 schreef:Oreo schreef:Oooh, Rush, zo gaaf! Echt heel cool! En wat staan er een super gave dingen op Etsy. Slecht slecht slecht, ik heb helemaal geen tijd!
Wat bedoel je?
Ik zit elke dag minimaal een half uur in de trein (woon-werk-verkeer) dus dan kan ik lekker haken. En aangezien ik met die verrekte granny squares bezig ben, kan ik prima aan de slag. Heb mijn tas-project weer opgepakt.
Jaa, ik bedoel inderdaad dat Ami-nogwattes Dat wordt zo mooi altijd. Maar ehm, je uitleg snap ik niet hahaha. Je haakt eerst 6 lossen en maakt er dan een rondje van? En hoe meerder je dan? Per steek 2? Met de steek die ik gebruik (puff-stitch) kan dat helaas niet, maar misschien dat ik wel een achterkantje kan maken om het stevig genoeg te maken.
Oh dat is wel lekker dan inderdaad! Hoever ben je met je tas-project?
Ik zal het even uitgebreider proberen uit te leggen want ik ben er net vanuit gegaan dat je al een beetje wist hoe het moest vandaar de korte versie Die steek die jij gebruikt ken ik overigens niet.
Ik maak een magic ring (filmpjes van te vinden op internet) en haak daar 6 vaste in. Je kunt ook 3 of 4 losse haken en die met een halve vaste sluiten tot een ring (dan maak je de laatst gehaakte losse dus met een halve vaste vast aan de eerste losse die je hebt gehaakt). In die ring haak je dan 6 vaste. Dat is toer 1.
Toer 2 haak je één vaste, twee vaste in een, één vaste, twee vaste in een, enzovoorts tot je rond bent geweest. Je hebt dan 12 steken.
Ik doe altijd een ander kleur draadje dan waar ik mee haak tussen de laatste steek van de vorige toer en de eerste toer van de huidige toer zodat ik weet wanneer de toer klaar is.
Zo kun je doorgaan met meerderen tot je de gewenste grootte hebt. Als je van 12 naar 18 wilt dan haak je twee vaste, twee vaste in een, twee vaste, twee vaste in een, enzovoorts. Van 18 naar 24 dan doe je drie vaste, twee vaste in een, drie vaste, twee vaste in een, enzovoorts. Het aantal 'gewone' vaste tussen de meerdering wordt dus steeds eentje meer.
Ik vind het altijd lastig om uit te leggen, zeker zo 'op papier', dus ik hoop dat je het begrijpt. Anders vraag gerust!
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 5 van 40
Permissies van dit forum: