Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zo veel buikpijn

+5
JustMeDaan
MissBlunt
Pompoen
Reeza
SuzieQ
9 plaatsers

Ga naar beneden

Zo veel buikpijn Empty Zo veel buikpijn

Bericht  SuzieQ wo 8 aug 2012 - 5:13

Ik heb de hele dag al zoveel buikpijn. Mijn buik is heel erg opgeblazen (heb mijn riem al 2 gaatjes losser moeten doen) en telkens denk ik dat ik enorm naar de wc moet, ga ik zitten, komt er niks. Het voelt zo rot, net of ik zeg maar dicht zit. Ik heb altijd veel last van mijn buik, maar vandaag is het wel erg. Ik heb al heel veel onderzoeken gehad waar niks uit kwam, behalve dat er blijkbaar onderin veel vast blijft zitten (waardoor ik maar ca 1x per 2 weken naar het toilet kan). Ik ben nu thuis dus kon even uitgebreid naar de wc (ben op mijn werk bang dat er ineens heel veel lucht uit komt en dat iedereen dat dan hoort), maar nog steeds niks. Maandag heb ik het laatste onderzoek (camera in mijn darm om de laatste 90 cm te onderzoeken) en ze denken aan te strakke bekkenbodemspieren. Als er niks uit dat onderzoek komt, kunnen ze verder niks meer doen. Herkenbaar? Ik kan er maar niet achter komen welke voedingsmiddelen het veroorzaken, iemand enig idee?

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo veel buikpijn Empty Re: Zo veel buikpijn

Bericht  Reeza wo 8 aug 2012 - 5:30

Wat eet je dan zoal op een dag? Vandaag bv nu je zoveel last hebt?
Ik heb zelf PDS maar weet ook nog niet goed waar ik niet tegen kan. Moet iig oppassen met teveel koolhydraten en rauwkost.
Sterkte, ook voor maandag alvast!
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  SuzieQ wo 8 aug 2012 - 5:34

Vandaag dit:
- 7.30 shake (met yoghurtdrank, want van melk krijg ik buikpijn) en een eetlepel lijnzaad
- 10.00 2 rijstwafels
- 12.30 2 volkorenbeschuiten met 30+ smeerkaas en een klein bakje yoghurt
- 14.00 1 gekookt ei
- 16.00 1 banaan
- 18.00 salade met sla, tomaat, zongedroogde tomaat en mozarella
- tussendoor een paar suikervrije snoepjes

Maar de buikpijn heb ik al de hele dag, ik ben sinds maandag weer aan het werk en tijdens mijn vakantie heb ik geen brood/beschuit/crackers gegeten, zou dat het kunnen zijn?

Ik heb geloof ik ook PDS, alleen heb ik nooit diarree, alleen maar altijd verstopping.

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  Pompoen wo 8 aug 2012 - 5:38

't valt me op dat je veel zuivel eet en dat je zegt van melk buikpijn te krijgen!! Misschien moet je rigoureus stoppen met koemelk gebruiken en eens kijken of dat helpt. Er zijn best veel mensen die slecht tegen melkproducten kunnen, vaak krijgen ze daar dan last van hun ingewanden van!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pompoen wo 8 aug 2012 - 5:39

Trouwens, suikervrije snoepjes zou ik ook mee uitkijken. Hoewel het in jouw geval misschien wel fijn is dat ze laxerend werken... maar in principe is alles met zoetstoffen gewoon behoorlijk ongezond!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  MissBlunt wo 8 aug 2012 - 6:32

Je eet wel weinig als ik je menu bekijk. Misschien wat vezels en vetten toevoegen? Rauwe noten? Olijfolie? Peulvruchten?
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 6:33

Misschien veroorzaken die shakes het wel, ik had ook veel last van buikpijn toen ik shakes gebruikte om af te vallen.

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan wo 8 aug 2012 - 6:39

En erg weinig vet. Zover ik weet heb je dat ook zeker nodig voor een goede/betere stoelgang.
Let ook trouwens op met op een manier eten dat je maar weinig vet binnen krijgt, daardoor heb ik namelijk galstenen gekregen incl operatie.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  May wo 8 aug 2012 - 6:39

Probeer sowieso gewoon te gaan als aandrang hebt ook al ben je ergens anders. Het ophouden is heel slecht voor je en maakt alleen maar dat het uiteindelijk nog veel moeilijker gaat.
Verder moet je veel meer vezels aan je dieet toevoegen om te kijken of dat helpt. Je zit namelijk wel heel minimaal in de niet-oplosbare vezels, dus dat zou je kunnen vermeerderen. Verder ben ik wel benieuwd hoeveel je drinkt op een dag?
En wat goede vetten toevoegen zou ook geen kwaad kunnen voor je.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Minx wo 8 aug 2012 - 12:56

Maar als ze aan te gespannen bekkenbodem denken waarom heb je dan nog geen verwijzing voor de bekkenfysio gehad. Die zien dit soort klachten vaker?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  SuzieQ wo 8 aug 2012 - 18:48

Maandag gaan ze kijken of het idd met de bekkenbodemspieren te maken heeft. In september krijg ik de uitslag en dan kunnen ze er iets aan doen (als het dat is tenminste). Als ik meer vezels eet, krijg ik ook veel buikpijn (donker brood, bonen, appels). Ik heb wel eens metamucil en movicol gehad, maar omdat die vezels bulk maken in je buik en je vervolgens niet naar de wc kunt, gaat dat echt pijn doen en opzwellen. Dus gewoon gaan als ik aandrang heb gaat niet lukken, omdat ik bijna nooit aandrang heb (wel dat ik voel dat ik vol zit, maar de drang om te gaan heb ik niet).

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  May wo 8 aug 2012 - 19:21

Hoeveel drink je en beweeg je op een dag?
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  SuzieQ do 9 aug 2012 - 5:14

May schreef:Hoeveel drink je en beweeg je op een dag?

Ik drink ca 1,5 liter thee en een halve tot een liter water. Ik beweeg dagelijks 2x 45 minuten op de fiets naar mijn werk en 3 a 4x per week sport ik 1 of 2 uur.

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  May do 9 aug 2012 - 8:36

SuzieQ schreef:
May schreef:Hoeveel drink je en beweeg je op een dag?

Ik drink ca 1,5 liter thee en een halve tot een liter water. Ik beweeg dagelijks 2x 45 minuten op de fiets naar mijn werk en 3 a 4x per week sport ik 1 of 2 uur.

Qua beweging zit je super. Zorg wel dat 2,5 liter het minimum is wat je drinkt. Mijn moeder heeft ook een trage stoelgang en die moet minimaal 3 liter drinken op een dag.
En verder blijf ik bij de overige tips die gegeven zijn. Meer vezels, als je niet goed tegen de niet-oplosbare kan dan meer oplosbare vezels toevoegen. Want qua vezels zit je echt wel laag en vooral als je een trage stoelgang hebt zijn die wel heel belangrijk.
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  SuzieQ zo 12 aug 2012 - 23:02

Vandaag het darmonderzoek gehad. Het deed echt pijn sommige momenten (als die slang door de bocht moest) maar nu heb ik behalve wat buikpijn nergens last van (geen lucht enzo).
Helaas was er niks te zien, dus ik heb nog steeds niks. Nu hebben ze eigenlijk alles onderzocht, en er is niks uitgekomen. Aan de ene kant goed om te weten dat ik niks ergs heb, aan de andere kant heel erg vervelend dat ik dus blijkbaar een buik heb die zonder reden elke dag pijn doet en maar 1x per 2 weken wordt geleegd Zo veel buikpijn 1371890812 . In september heb ik een afspraak met de maag lever darm arts, dan krijg ik de uitslag (die eigenlijk dus al bekend is) en krijg ik te horen wat er evt nog aan gedaan kan worden. Ik heb begrepen dat er bepaalde oefeningen zijn om die spieren te trainen ofzo. Hopelijk geen medicijnen, want ik heb al jaren van die oplosbare vezels gehad en daar krijg ik zo'n buikpijn van.

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  ellibre zo 12 aug 2012 - 23:21

Heb je gelijk de uitslag gekregen dan? Zijn er geen biopten genomen die eerst nog onderzocht worden? En wat voor onderzoek heb je gehad? Een endoscopie of een sigmoïdoscopie?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  SuzieQ zo 12 aug 2012 - 23:26

ellibre schreef:Heb je gelijk de uitslag gekregen dan? Zijn er geen biopten genomen die eerst nog onderzocht worden? En wat voor onderzoek heb je gehad? Een endoscopie of een sigmoïdoscopie?

Een sigmoïdoscopie en er was niks raars te zien, er zijn ook geen biopten genomen. Omdat alles er goed uit zag, kon de dokter (mijn eigen mld arts deed het onderzoek) dat meteen zeggen. Ik heb verder een lactose intolerantie test gehad, er is van alles geprikt en ik heb een darmpassagetijd onderzoek gehad met röntgenfoto.

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  ellibre zo 12 aug 2012 - 23:29

Hebben ze ook gezegd waarom er gekozen is voor een sigmoïdoscopie en niet voor een endoscopie?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 23:30

тыквашка schreef:'t valt me op dat je veel zuivel eet en dat je zegt van melk buikpijn te krijgen!! Misschien moet je rigoureus stoppen met koemelk gebruiken en eens kijken of dat helpt. Er zijn best veel mensen die slecht tegen melkproducten kunnen, vaak krijgen ze daar dan last van hun ingewanden van!!

Mee eens! Misschien heb je Lactose intolerantie? Maar ik geloof dat je dit ook met een colonscopie kan zien (dunne darm) want in de dikke darm zie daarover niks. Als je echt veel buikpijn krijgt krijgt van zuivel ga ik ook voor de tip die Pompoen gaf.

Het is trouwens wel herkenbaar. Ik heb ook al vaak buikklachten en ik heb er ook nog eens naar mijn gevoel hele milde gewrichtsklachten erbij gekregen. Zo veel buikpijn 394967

Gast
Gast

Bericht  SuzieQ zo 12 aug 2012 - 23:30

ellibre schreef:Hebben ze ook gezegd waarom er gekozen is voor een sigmoïdoscopie en niet voor een endoscopie?

Het probleem zit echt helemaal onderin de darm. Uit de darmpassagetest bleek dat de darmpassagetijd goed is, maar op de foto was te zien dat alles onderin blijft vast zitten (ik kan gemiddeld 1x per 1 a 2 weken naar het toilet). Daarom wilden ze alleen het laatste stuk onderzoeken.

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  ellibre zo 12 aug 2012 - 23:31

Ok, duidelijk. Vervelend dat er niets uit gekomen is.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  SuzieQ zo 12 aug 2012 - 23:33

Dropdraakje schreef:
тыквашка schreef:'t valt me op dat je veel zuivel eet en dat je zegt van melk buikpijn te krijgen!! Misschien moet je rigoureus stoppen met koemelk gebruiken en eens kijken of dat helpt. Er zijn best veel mensen die slecht tegen melkproducten kunnen, vaak krijgen ze daar dan last van hun ingewanden van!!

Mee eens! Misschien heb je Lactose intolerantie? Maar ik geloof dat je dit ook met een colonscopie kan zien (dunne darm) want in de dikke darm zie daarover niks. Als je echt veel buikpijn krijgt krijgt van zuivel ga ik ook voor de tip die Pompoen gaf.

Het is trouwens wel herkenbaar. Ik heb ook al vaak buikklachten en ik heb er ook nog eens naar mijn gevoel hele milde gewrichtsklachten erbij gekregen. Zo veel buikpijn 394967

Ik heb een lactoseintolerantietest gehad, en daaruit bleek dat ik gewoon tegen lactose kan. Ik heb de laatste weken geprobeerd wat meer zuivel te eten, omdat ik anders geen eiwitten binnen krijg (ik eet vegetarisch). Normaal gesproken is het enige aan melkproducten wat ik binnenkrijg hooguit een keer margarine op mijn brood en waarin ik bak (maar dat is meestal met olijfolie). Soms een boterham met kaas, maar dan hebben we het over 1 plak kaas per 2 dagen ofzo. Soms na het eten een toetje, maar dat doen we ook maar 1x per week gemiddeld. Dus ik vind zelf dat ik weinig zuivel binnenkrijg. De shakes neem ik niet meer, ik dacht dat ik daar buikpijn van kreeg (helaas is het niet over gegaan).

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  Clapperdie ma 13 aug 2012 - 6:23

Ik zou banaan laten staan dat werkt stoppend. Ook alles waar zoetstoffen in zitten weren. Als ik iets eet waar zoetstof in zit heb ik heel snel last. Dus ik eet/drink geen light producten. Liever maar suiker dan. En idd zuivel.

Je hebt ook van die vezelzakjes. Die moest ik na mijn totaalruptuur 2x per dag nemen. Hielp ook goed om alles dun te maken en door te laten lopen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud