Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lolly's

+11
Linda
Susan
Twellie
Flower_L
Darius
Liadan
Jazzlyn
Happinaz
Coco
Thunder
PiP
15 plaatsers

Ga naar beneden

lolly's Empty lolly's

Bericht  PiP di 7 aug 2012 - 6:00

Vanaf welke leeftijd gaven jullie de kids een lolly?
F komt net aangelopen met een lolly samen met haar nichtje.
Vind dat niet echt een fijn idee of stel ik me aan?

Heb trouwens voor nu gezegd dat ze naast me op de bank moest komen zitten.
Ze waren erg druk aan het spelen.. nu inmiddels weer, ze kon niet stilzitten!

Laatst aangepast door PiP op di 7 aug 2012 - 6:06; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lolly's Empty Re: lolly's

Bericht  Thunder di 7 aug 2012 - 6:05

Vanaf 3 ongeveer. S. eet nu ook lolly's.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco di 7 aug 2012 - 6:05

Sinds ze twee zijn. Maar wel alleen als zoethoudertje in de buggy/kinderwagen. Thuis krijgen ze het niet en op bijv. een verjaardag moeten ze ook wat anders uitzoeken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Happinaz di 7 aug 2012 - 6:08

Ik ben er ook geen fan van, maar soms hebben ze hem al in hun handen voor ik er erg in heb. (vriendjes, buurvrouwen, kadootjes op kdv...).
Ze vinden het wel erg lekker. Ik heb wel eens in een vakantie een zakje gehaald bij de Hema. Die zijn redelijk verantwoord. Bij mij mogen er alleen zittend lolly's gegeten worden en we bewaren ze niet. In 1 x opeten of halverwege weggooien! Ik heb zo'n hekel aan die plakkende dingen haha lolly's 827601
Dat zitten is vanwege het eventueel vallen met een lolly in je mond, lijkt me niet zo prettig!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 6:20

Bij de buren krijgt hij hier ook wel eens een lolly, maar ik heb ze nog niet in huis gehaald. Als hij er 1 heeft, moet hij van mij op de bank blijven zitten. Alleen hij likt er alleen maar aan dus zo doet hij dagen met zo'n lolly haha. Hij bijt ze nog niet door of zo.

Ik heb ze in ieder geval niet in huis.

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn di 7 aug 2012 - 6:23

Sinds een paar weken krijgt hij een lolly. Hij vind het heerlijklolly's 561177
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Liadan di 7 aug 2012 - 6:29

Yara heeft een paar maanden geleden voor het eerst een lolly gehad van mijn schoonzusje, daar was ik ook niet heel blij mee. Gelukkig likt ze er dan een paar keer aan en is er dan wel weer klaar mee. Ik vind het vooral eng als ze ermee gaat lopen, dat mag ze dan ook niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Darius di 7 aug 2012 - 6:29

Ik zou nooit een lolly in huis halen. Laurens krijgt ze alleen van anderen. Toevallig op vakantie voor het eerst.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Flower_L di 7 aug 2012 - 6:50

ik zou ze ook nooit in huis halen, en ik hoop dat niemand hem die nu geeft met net twee jaar....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Twellie di 7 aug 2012 - 7:09

Ze mag geen lolly's, ik weet niet precies wanneer dat wel zou mogen. Nu valt ze nog vaak en dat vind ik toch wel heel eng met een lolly.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Jazzlyn di 7 aug 2012 - 7:10

Mijn zoontje mag overigens niet lopn met een lolly en mag er dus alleen 1 op de bank of als hij eens in de wagen zit.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 7:23

Mijn zoontje heeft er nog nooit een gehad, maar ik ben er ook absoluut geen fan van. Hij valt best vaak, dus mocht hij er eentje krijgen, moet hij van mij echt blijven zitten.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 7 aug 2012 - 7:25

Ik heb nooit lolly's in huis, alleen ijslolly's.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Linda di 7 aug 2012 - 7:39

Misschien een stomme vraag. Maar wat is erg mis met een lolly ten opzichte van ander snoep?
Hier eet ze dat soort dingen sowieso nog niet, maar ik vroeg het me af omdat sommige zo resoluut daarin zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Bruintje Beer di 7 aug 2012 - 7:43

Hier ook nooit lolly's in huis omdat ik het te gevaarlijk vindt. Ze is nogal een bezig bijtje en ben bang dat ze gaat rennen en in haar keel schiet.

Als ze een lolly heeft is het van een ander of van een restaurant. Ze mag hem alleen op de bank en onder toeziend oog op eten.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Liadan di 7 aug 2012 - 7:45

Linda schreef:Misschien een stomme vraag. Maar wat is erg mis met een lolly ten opzichte van ander snoep?
Hier eet ze dat soort dingen sowieso nog niet, maar ik vroeg het me af omdat sommige zo resoluut daarin zijn.
Het enige wat ik erger vind aan een lolly is dat het lang duurt voordat ze het op heeft en ze daardoor geneigd is ermee te gaan lopen. Verder vind ik het hetzelfde als ander snoep. (maar ik haal zelf nooit snoep in huis, als ze het eet krijgt ze het van anderen).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Darius di 7 aug 2012 - 7:46

Linda schreef:Misschien een stomme vraag. Maar wat is erg mis met een lolly ten opzichte van ander snoep?

Een lolly vind ik ten eerste gevaarlijk, met dat stokje. En daarnaast is het ook heel slecht voor de tanden, omdat je er zo lang op sabbelt tov een koekje.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  _Nina di 7 aug 2012 - 7:46

Een lolly is veel stik-gevoeliger. Als een kindje valt met een lolly in de mond, en het stokje krijgt in de val een stoot mee, dan zit hij achter in de keel. Of de lolly schiet los van het stokje, dan zit hij ook achter in de keel. Normaalgesproken heeft een kind over een normaal snoepje in de mond nog redelijk de controle met de tong, bij een lolly, als hij losschiet of in de keel schiet, heb je die controle niet.

Overigens vind ik dat jullie kinderen vrij vroeg lolly's mogen, ik geloof dat ik een lolly et een jaar of 5 pas echt zou doen. Ik kreeg ze zelf ook niet eerder, en geloof niet dat ik me er gerust op zou voelen, met 3 jaar al een lolly.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Linda di 7 aug 2012 - 7:51

Oké, ik snap het. Dat van dat rennen had ik niet over nagedacht. Van de week rende ze met m'n tandenborstel rond en toen bedacht ik me ook later pas dat dat niet zo veilig is. Embarassed

Ik vond zelf vroeger die chocolade lolly's erg lekker. Als ze graag een lolly zou willen, dan zou ik er zo 1 geven, die zijn een stuk zachter.
Maar hier wordt sowieso nog geen snoep gegeten. Alleen koekjes.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Mamsie di 7 aug 2012 - 9:12

Geen idee hoe oud ze hier waren. Al heeft S er pas 1 op (zo'n zachte met geel en roze) en hij is bijna 2. Maar zo vroeg kregen de andere het niet.
Lolly betekent hier zitten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  PiP di 7 aug 2012 - 9:59

Nu even vanaf de laptop ipv telefoon...

Maar ze waren echt heel druk aan het rennen en spelen, snap eigenlijk ook niet hoe oma erbij kwam om ze zo te geven.
Had het ook wel fijn gevonden dat ze het even had gevraagd aan mij.

Hier mag ze in huis idd ook niet met haar tandenborstel rondlopen, alleen in de badkamer, ik ben er dan bij.

Snoep geeft ze verder ook helemaal niet om, alles wat vreemd is moet ze niks van weten.
Was dus eigenlijk ook al wel verbaasd dat ze serieus aan die lolly begon, al was het meer likken.
Toen ze doorhad dat ze er niet mee mocht lopen legde ze hem ook al snel neer en heeft er later nog 2x een likje aan gedaan.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 19:52

Ik ben geen fan van lolly's, hier krijgt hij ze dus ook niet. Inderdaad ook omdat ik bang ben dat hij erin stikt, en een lolly lijkt me gek genoeg ongezonder dan ander snoep, omdat je er zo lang op sabbelt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 20:04

Hij kreeg laatst een lolly, hij moest hem van mij zittend op eten, dan vind ik het niet zo erg maar zal het zelf niet in huis halen.

Gast
Gast

Bericht  Caramba di 7 aug 2012 - 20:04

Ik ben dan geen moeder, maar wanneer ik bij mijn zus kom, kinderen zijn al ouder dan 5, moeten ze van mij nog zitten met een lolly. Ik ben als de dood dat er iets misgaat. Mijn vader heeft op zeer jongen leeftijd eens een lolly in zijn keel gekregen, doordat hij achter de deur stond, deur ging open, tegen het stokje aan en zo dus de keel in.
Ik denk, wanneer ik kinderen zou hebben, geen lolly's in huis haal.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud