Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zolderkamer

+8
Purpleflower
Ayla
Printje
Tania
Floor
RiLiJu
Thunder
Twellie
12 plaatsers

Ga naar beneden

Zolderkamer Empty Zolderkamer

Bericht  Twellie ma 6 aug 2012 - 10:17

Zijn er hier meer peuters die op de zolder slapen?

Onze oudste dochter slaapt daar wegens gebrek aan kamers op de eerste verdieping. Nu nog in een ledikant, maar als ze overgaat naar een peuterbed zou ze dus daar kunnen gaan rondlopen en bij de trap komen. We hebben echt zo'n hele akelige, steile trap met gaten tussen de treden. Moet er niet aan denken wat voor een ongelukken we zouden kunnen krijgen als ze daar vanaf viel. Ze mag daar dus niet bijkomen, maar hoe voorkom ik dat nou? Het traphekje kan ze gewoon open maken.

Een vriendin opperde al om een schuifslot aan de buitenkant van haar deur te maken, kon er praktisch gezien niets tegenin brengen, maar gevoelsmatig vind ik dat een onprettig idee.

Tips?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zolderkamer Empty Re: Zolderkamer

Bericht  Thunder ma 6 aug 2012 - 10:20

Een lamp aan laten? Een babyfoon neerzetten? Misschien het traphek extra vastzetten met een haakje?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  RiLiJu ma 6 aug 2012 - 11:03

Ik zou heel snel en vaak gaan oefenen om zelf veilig de trap op en af te kunnen komen.

En de eerste tijd dan misschien een babyfoon naast haar bed, zodat jullie haar direct horen als ze wakker wordt.

Of goed aanleren dat ze jullie moet roepen en ze niet zelf haar bed uit mag komen.

Een slot zou ik zelf ook niet fijn vinden. Ivm brand en het gevoel van je dochter. Ik kan me voorstellen dat dat geen fijn gevoel geeft voor haar. Maar dat komt misschien ook omdat mijn eigen dochter al panisch wordt, zodra ik haar slaapkamerdeur helemaal dicht doe.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Floor ma 6 aug 2012 - 19:01

Een ander traphekje wat ze niet open kan maken (bijv. een oprolhekje, die heeft een heel ander systeem dan een gewoon traphekje)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 19:10

1e instantie zou Y. Naar zolder gaan, maar we zijn zelf naar boven gegaan.
Ik vond het toch maar een akelig idee zo'n ukkie op zolder.

Gast
Gast

Bericht  Tania ma 6 aug 2012 - 19:25

Ik zou wel een slot op de deur maken en uitleggen aan je dochter waarom. En dan zorgen dat je haar altijd hoort als ze roept dus als het nodig is ook een babyfoon neerzetten en zeggen dat ze altijd mag roepen en dat je dan gewoon komt. Ik zou echt het risico niet willen nemen dat ik haar net een keertje niet uit haar kamer zou horen lopen en ze dan al beneden ligt voordat ik boven ben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Printje ma 6 aug 2012 - 19:32

Wij hebben het traphekje van Ikea en die krijgen ze echt met geen mogelijkheid open. We hebben hem in de deur zelf staan en zo kan hij er zelf niet uit. Je moet namelijk en een knopje induwen en het hendeltje omhoog klikken. Ik zou nooit iets anders voor de deur gaan maken of een slot ofzo erop. Stel er is brand of wat dan ook en de brandweer moet haar eruit halen?

Edit: ze hebben verschillende maar deze moet je dan hebben.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50226520/
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Tania ma 6 aug 2012 - 19:39

Printje schreef:Wij hebben het traphekje van Ikea en die krijgen ze echt met geen mogelijkheid open. We hebben hem in de deur zelf staan en zo kan hij er zelf niet uit. Je moet namelijk en een knopje induwen en het hendeltje omhoog klikken. Ik zou nooit iets anders voor de deur gaan maken of een slot ofzo erop. Stel er is brand of wat dan ook en de brandweer moet haar eruit halen?

Edit: ze hebben verschillende maar deze moet je dan hebben.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50226520/

Je hoeft toch geen mega slot erop te maken? Een klein schuifslotje lijkt me genoeg dus die is zo open of de deur is zo ingetrapt. Een traphekje moeten ze ook open maken of overheen klimmen.

Maar wij hebben ook zo'n traphekje waarbij je een knopje in moet drukken en dan het hekje best ver omhoog moet trekken(alleen dan van de babypark) en ik kan me ook niet voorstellen dat J. die makkelijk open zou krijgen inderdaad.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Ayla ma 6 aug 2012 - 19:46

Mijn eerste gedachte was ook om de deur niet te vergrendelen... Een slap haakje oid is wel zo open/ingetrapt maar als de brand boven begint en je bent in paniek?

Ik heb bij mijn ouders vanaf mijn 3de op zolder geslapen, en ik geloof dat ons gewoon verteld is dat we boven moesten blijven. Plasemmertje erbij op het moment dat we 's nachts zindelijk werden, speelgoed op de kamer zodat we niet op het idee kwamen om beneden te spelen. En ook bij ons een open trap, dus zelfde situatie als jullie nu.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Purpleflower ma 6 aug 2012 - 19:58

Wij hebben een haakje op de deur.

Zo'n windhaakje. Deur staat toch een stukje open, maar mocht ze haar bed uit klimmen(nu nog ledikant) kan ze niet van haar kamer af.

Haakje zit op oog hoogte voor ons. en is met 1 vinger open te maken. En mocht er brand zijn,voor iedereen duidelijk dat die kamer gebruikt word
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Susan ma 6 aug 2012 - 22:48

Wij hebben ook een zolderkamer, maar wij gaan daar zelf slapen omdat ik het te gevaarlijk vind voor de kinderen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Alex ma 6 aug 2012 - 23:22

Ik wil A. ook de zolderkamer geven, maar ik weet dat zij de trap sowieso niet af durft en het ook niet zal doen (wij hebben ook zo'n enge steile open trap).
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Twellie di 7 aug 2012 - 7:32

@Alex: Dat is wel fijn dat je weet dat ze het niet gaat doen. Ik kan het niet goed inschatten bij mijn dochter, voor hetzelfde geld probeert ze er toch af te lopen.

We kunnen helaas niet met haar ruilen van kamer, want we hebben boven op zolder alleen twee piepkleine kamers waar geen tweepersoonsbed in kan.

Dat traphekje klinkt wel goed: dat er twee handelingen uitgevoerd moeten worden voordat die open kan. We hebben nu een hekje waarbij alleen een schuif naar links gehaald hoeft te worden en dan opgetild, dat is ook wel erg makkelijk. Is het hekje ook zwaar? Dus dat het ook echt te zwaar is voor een peuter om op te tillen?

Een andere optie zou nog zijn om de meiden op de grote kamer op de eerste verdieping samen te laten slapen. Zijn er hier mensen die een baby met een peuter samen laten slapen? Hoe gaat dat?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Susan di 7 aug 2012 - 7:41

Kun je van die twee kleine zolderkamers niet één maken?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Darius di 7 aug 2012 - 7:47

Volgende week gaan Laurens en Pepijn samen op een kamer....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Floor di 7 aug 2012 - 8:13

Tuinstoel, een rolhekje heeft ook een ander systeem van open maken, je moet het knopje op de paal indrukken en dan inschuiven, dan moet het handvat vasthouden en het stuk uit de twee haken tillen. en dan kan het hekje oprollen, het hekje maakt dan een hard ratelend geluid dus als ze het open zou kunnen krijgen hoor je wel dat ze het open maakt. (je kunt de knop ook helemaal ingeschoven vasthouden en dan het hekje open maken dan hoor je het ratelen niet, voor als je bijv. 's nachts zelf wilt gaan kijken bij haar en haar niet wilt wakker maken)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Dille di 7 aug 2012 - 8:35

Tuinstoel schreef:Een andere optie zou nog zijn om de meiden op de grote kamer op de eerste verdieping samen te laten slapen. Zijn er hier mensen die een baby met een peuter samen laten slapen? Hoe gaat dat?

Ja, hier slapen broer (23 maanden) en zus (5 maanden) samen op één kamer, nu een week of zes. Op zich gaat het hartstikke goed, ze worden niet wakker van elkaar en broer vindt het ook wel gezellig en bijzonder dat zijn zusje bij hem slaapt. Ze hebben allebei wel los van elkaar wat issues met slapen (zoals je ook in mijn even-klagen-topic net hebt gelezen), maar dat zouden ze ook hebben als ze op aparte kamers zouden slapen. Het zorgt er alleen wel voor dat je met je slaperige hoofd veel sneller één van beide van de kamer haalt als hij of zij huilt, omdat je bang bent dat de ander er wakker van wordt. Ook al wéét je dat ze niet wakker van elkaar worden, je primaire reactie is blijkbaar toch anders. Dat is wel eens irritant. En de oudste komt 's nachts vaak uiteindelijk tussen ons in liggen, dus ik weet nog niet zo goed hoe het gaat als ze allebei op dezelfde kamer wakker zouden worden. Maar jouw jongste is al wat ouder dan die van mij toch? Dus dan heb je vast ook wat meer zicht op hoe die nachten verlopen en heb je niet te maken met mijn 'probleem'.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud