bagage mamafiets
+2
Floor
Wennes
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
bagage mamafiets
Wij willen een achterzitje voor B aanschaffen omdat hij eigenlijk niet meer in het voorzitje past.
Nu heb ik achterop een dubbele fietstas en een buggydrager. Super handig, want toen B nog niet kon lopen kon ik zo toch even naar de stad voor boodschappen.
Maar ik heb nu navraag gedaan bij de fietsenwinkel en het is nogal een gedoe om bij een achterzitje je dubbele fietstassen en buggydrager te behouden. Het kan wel, maar dan wordt je bagagedrager verlengd. Nu vraag ik me af of het dan niet te zwaar gaat worden (voor mij met mijn 52 kilo) Ik zou dus over een jaar als D ook voorop kan een kind voorop en achterop hebben en dan evt spullen in de fietstassen en de buggy er nog bij. Is dat dan nog wel te doen?
Nu heb ik achterop een dubbele fietstas en een buggydrager. Super handig, want toen B nog niet kon lopen kon ik zo toch even naar de stad voor boodschappen.
Maar ik heb nu navraag gedaan bij de fietsenwinkel en het is nogal een gedoe om bij een achterzitje je dubbele fietstassen en buggydrager te behouden. Het kan wel, maar dan wordt je bagagedrager verlengd. Nu vraag ik me af of het dan niet te zwaar gaat worden (voor mij met mijn 52 kilo) Ik zou dus over een jaar als D ook voorop kan een kind voorop en achterop hebben en dan evt spullen in de fietstassen en de buggy er nog bij. Is dat dan nog wel te doen?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Re: bagage mamafiets
Lijkt mij vreselijk zwaar, maar daar heb je niks aan
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ook een verlenging op mijn bagagedrager en vind het echt enorm zwaar fietsen nu. Baal echt van dat achterstoeltje, ik vind fietsen heerlijk maar het is nu echt een stuk zwaarder.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Ik heb ook een verlenging op mijn bagagedrager en vind het echt enorm zwaar fietsen nu. Baal echt van dat achterstoeltje, ik vind fietsen heerlijk maar het is nu echt een stuk zwaarder.
Heb jij ook tassen en een buggydrager? Of moest hij verlengd worden voor het stoeltje?
Wennes- Kletskop
Het lijkt mij helemaal niet fijn fietsen. De fietstassen zou ik nog wel fijn vinden maar de buggy niet, is toch heel wat kilo's meer die allemaal aan 1 kant zitten, lijkt me lastig ook om je kinderen op en van de fiets af te halen als die buggy er ook aan zit. Maar ik heb alleen ervaring met 2 kinderen op 1 fiets, dus weet niet hoe het is met ook nog fietstassen en buggy.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wennes schreef:Printje schreef:Ik heb ook een verlenging op mijn bagagedrager en vind het echt enorm zwaar fietsen nu. Baal echt van dat achterstoeltje, ik vind fietsen heerlijk maar het is nu echt een stuk zwaarder.
Heb jij ook tassen en een buggydrager? Of moest hij verlengd worden voor het stoeltje?
Geen buggydrager dat vond ik een vreselijk ding maar wel een dubbele fietstas idd en ook nog eens extra groot omdat ik alles op de fiets doe. Wanneer ik boodschappen gedaan heb zijn de tassen vol + een tas op een vd zitjes en dan voel ik me serieus een pakezel. Manlief vindt dat ik moet wachten totdat de auto er is ipv alles zo meesjouwen maar goed...ik ben daarin niet eigenwijs hahahhaa
Printje- Lady Post-a-lot
Overigens heb ik geen mamafiets maar een gewone. Inmiddels wel een dubbele standaard want hij viel steeds om
Printje- Lady Post-a-lot
kun je geen mand voorop de fiets maken? Dan kun je al veel spullen voorop de fietst doen dan fiets je in "evenwicht"
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Voorop zit het andere stoelje en het windscherm.
Ik wil strakjes als baby 2 er is een fietskar kopen en de fietsstoeltjes slechts soms gebruiken.
Ik wil strakjes als baby 2 er is een fietskar kopen en de fietsstoeltjes slechts soms gebruiken.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik heb zelf ook een poosje een mand en een fietsstoel en windscherm voorop gehad, dit ging prima tot dat D. haar beentjes te lang werden en de voetsteuntjes naar beneden moesten.
maar tegen de tijd dat je met de baby kan fietsen is het al zn beetje augustus/september dus dat duurt nog een jaar.
Ik krijg straks een fietskar van een vriendin dus daar gaat de baby in, of D. voorop of achterop gaat weet ik nog niet al neig ik naar achter op omdat haar knietjes al tegen mijn stuur aan komen.
maar tegen de tijd dat je met de baby kan fietsen is het al zn beetje augustus/september dus dat duurt nog een jaar.
Ik krijg straks een fietskar van een vriendin dus daar gaat de baby in, of D. voorop of achterop gaat weet ik nog niet al neig ik naar achter op omdat haar knietjes al tegen mijn stuur aan komen.
kwak- Ratel
Ow oke dan ga ik toch eens kijken of het bij mij ook past! In de fietskar die ik gezien heb mogen ze vrijwel meteen geloof ik en ik dacht dat ik ze dan allebei daarin wilden zetten.
Printje- Lady Post-a-lot
ik krijg een fietskar voor maar 1 kindje, daar zit al een maxicosi in, maar goed tegen de tijd dan onze baby's komen ga je toch niet fietsen !veel te koud.
als je maar 1 kindje in de fietskar hebt kun je natuurlijk daar ook nog boodschappen in leggen, denk ik.
als je maar 1 kindje in de fietskar hebt kun je natuurlijk daar ook nog boodschappen in leggen, denk ik.
kwak- Ratel
Dat is ook zo, in het begin is het veel te koud natuurlijk maar als het vanaf ongeveer maart ff kan hahaha. Ik wilde eigenlijk een 2 persoonsfietskar dus omdat het me ook handig lijkt voor eventueel boodschappen enzo erbij.
Wennes; sorry dat we zo off topic gaan hahaha
Wennes; sorry dat we zo off topic gaan hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
ja, maar wat je dan wel hebt is dat je nog het gewicht achteraan hebt of zou dat anders voelen als je een kindje achterop hebt?
misschien heeft Wennes er ook nog wat aan
misschien heeft Wennes er ook nog wat aan
kwak- Ratel
Ik dacht bij een fietskar,misschien wel heel dom gedacht hoor, dat het misschien minder zwaar zou zijn omdat het zelf ook rijdt zeg maar, en dat het daardoor minder kracht kost maar voor hetzelfde geldt klopt er niets van deze theorie...
Printje- Lady Post-a-lot
haha, we zullen het merken over een paar maand
kwak- Ratel
Pfoe, het lijkt mij ook érg zwaar met 2 kinderen, boodschappen en een buggydrager op je fiets. Heb je die buggydrager echt nodig? Kun je geen alternatief zoeken?
Gast- Gast
Zelda schreef:Pfoe, het lijkt mij ook érg zwaar met 2 kinderen, boodschappen en een buggydrager op je fiets. Heb je die buggydrager echt nodig? Kun je geen alternatief zoeken?
Ik zou niet weten wat voor alternatief.
In een supermarkt kan D in een wagentje, maar als je naar de stad of bieb zou willen wordt het lastig.
Wennes- Kletskop
Wennes schreef:Zelda schreef:Pfoe, het lijkt mij ook érg zwaar met 2 kinderen, boodschappen en een buggydrager op je fiets. Heb je die buggydrager echt nodig? Kun je geen alternatief zoeken?
In een supermarkt kan D in een wagentje, maar als je naar de stad of bieb zou willen wordt het lastig.
En een fietskar, die zijn tevens een buggy?
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Wennes schreef:Zelda schreef:Pfoe, het lijkt mij ook érg zwaar met 2 kinderen, boodschappen en een buggydrager op je fiets. Heb je die buggydrager echt nodig? Kun je geen alternatief zoeken?
Ik vraag me af of dat veel uit zal maken in gewicht.
Daarbij hebben we geen ruimte in de schuur daarvoor.
Wennes- Kletskop
Ik had eerder altijd een ringsling in mijn fietstas liggen maar daar wil D. nu niet meer in.
Ik heb nog maar zelden de buggy op de fiets, meestal loopt ze zelf.
Ik heb nog maar zelden de buggy op de fiets, meestal loopt ze zelf.
kwak- Ratel
Ik doe geen boodschappen met 2 kindern op de fiets. Maar ga wel naar de stad met de fiets met 2 kinderen en een buggy achterop zonder verlengstuk. Gaat best goed eigenlijk. Echt zwaar fietsen vindt ik het niet. Alleen als je ze eruit wil halen uit het fiets stoeltje is het even goed je fiets tegenhouden. Fietstassen gebruikte ik ook maar nu passen die niet meer.
Ik ben trouwens 55kg.
Ik ben trouwens 55kg.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Wennes schreef:Printje schreef:Wennes schreef:Zelda schreef:Pfoe, het lijkt mij ook érg zwaar met 2 kinderen, boodschappen en een buggydrager op je fiets. Heb je die buggydrager echt nodig? Kun je geen alternatief zoeken?
Ik vraag me af of dat veel uit zal maken in gewicht.
Daarbij hebben we geen ruimte in de schuur daarvoor.
Een fietskar zou niet lichter zijn om mee te fietsen. Ik heb nu ook een buggydrager, kind en fietstassen achterop. Moet heel goed oppassen met 'opladen' dat de fiets niet achterover klapt. En ja het is inderdaad wel zwaar fietsen. Ik zit ook te denken aan een fietskar, maar achter een mamafiets, vind ik zo'n kar wel heel zwaar.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Frame maat mamafiets
» Mamafiets
» mamafiets
» Hoeveel kg bagage mag je voor je kind meenemen?
» Mamafiets vragen...
» Mamafiets
» mamafiets
» Hoeveel kg bagage mag je voor je kind meenemen?
» Mamafiets vragen...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: