Hysteroscopie
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hysteroscopie
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van meiden die een hysteroscopie hebben gehad. Was dit onder narcose, lokale verdoving of geen verdoving? Was het pijnlijk tijdens en/of na afloop?
Ik moet zelf een hysteroscopie gaan krijgen en ben benieuwd naar wat me te wachten staat.
Ik moet zelf een hysteroscopie gaan krijgen en ben benieuwd naar wat me te wachten staat.
Weegschaal- Kletskop
- Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hysteroscopie
Hoi Weegschaal, hystercopie, is dat een kijkoperatie? In dat geval ik heb een kijkoperatie gehad, bij mij hebben ze dan ook mijn eileiders verwijderd. Ik had een kleine snee onderin zeg maar waar je schaamstreek begint, 2 kleine aan de zijkant (piepklein!) en in mijn navel die je niet ziet. Mij is het 100% meegevallen. Ik was volledig onder narcose, en ik had geen echte napijn, je stelt je natuurlijk altijd een beetje aan na een operatie maar eigenlijk kon ik alles weer, heb zelfs de volgende dag zelf terug naar huis gereden en mijn man naar de trein gebracht met de auto. Je buik voelt wat beurs, alsof je zeg maar een paar dagen niet naar het toilet bent geweest, een beetje hard. Bij jou gaan ze alleen kijken? Dan is dat denk nog minder belasted. Ik weet wel dat Vlinder-19 iets soortgelijks had, en zij heeft er wel veel last van gehad. Dus het is misschien persoonlijk maar mijn advies: zoek een kundige arts. Ik ben in de VU geopereerd, en ik was erg happy. Moest wel een nachtje blijven want het was een buikoperatie maar had ook naar huis gekund.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb laatst een hysteroscopie onder gaan voor het verwijderen van mijn spiraaltje. Het is me 100% g mee gevallen! Ik zit nu op mijn werk dus zal later uitgebreider reageren.
Joss1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12
Het is geen kijkoperatie, ze gaan met een camera kijken in je baarmoeder via de vagina. Het gebeurt met veel water en wordt dus ook wel een waterecho genoemd. Het kan alleen nogal pijnlijk zijn omdat ze de baarmoedermond open moeten maken. Het gebeurt in mijn ziekenhuis zonder narcose of verdoving, maar er werd wel eerlijk bij gezegd dat dit soms niet gaat ivm de pijn en dat het dan alsnog onder narcose moet...
Ben benieuwd Joss1! Het staat gepland voor 14 september.
Ben benieuwd Joss1! Het staat gepland voor 14 september.
Weegschaal- Kletskop
Ik heb de hysteroscopie ondergaan zonder verdoving, heb wel van tevoren 2 paracetamols ingenomen. Er wordt eerst een soort buis ingebracht en dan gaan ze met de camera naar binnen. Ik kon zelf ook alles zien op het scherm, was erg interessant om te zien hoe het daar nou van binnen uitziet. Het water is lauw en het lijkt net alsof je steeds in je broek plast, wanneer het eruit loopt. Toen ze tegen mijn baarmoedermond kwamen voelde ik het prikken. Echt heel pijnlijk vond ik het niet, meer van die speldenprikjes/steekjes. Ik heb heel rustig in en uit geademd en geprobeerd zo goed mogelijk te ontspannen. Ze waren geloof zo'n 15-20 minuten bezig voordat ze het spiraal te pakken hadden. Toen ze klaar waren, nog even blijven liggen omdat het toch nog gevoelig aanvoelde van binnen (soort menstruatiepijn) en ik nogal snel flauw val. Toen ik opstond kwam er nog water uit, heb toen een paar keer geperst zodat het er goed uit liep. Ik heb daarna nog zo'n 2 dagen last gehad van krampen en 4 dagen (licht) bloedverlies.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, heb het even snel getypt dus als je nog meer vragen hebt stel ze maar!
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, heb het even snel getypt dus als je nog meer vragen hebt stel ze maar!
Joss1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12
Ik heb het ook zonder verdoving ondergaan (wsit trouwens niet dat ze dit ook wel met verdoving deden). Van te voren wel pijnstilling genomen. Het is te doen zonder verdoving. Fijn is het niet natuurlijk, omdat de baarmoeder verkrampt door de vloeistof die ze inspuiten, dat voel je, plus de eendenbek. Ik heb mijn verstand op 0 gezet en zo goed als mogelijk geprobeerd te ontspannen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Misschien niet wat je wil horen, maar mijn beste vriendin heeft dit gehad en het deed haar ontzettend veel pijn. Ze heeft er 2 dagen niet van kunnen werken.
Edit: gelukkig, niet alleen maar horrorverhalen!
Edit 2: bij haar was het omdat haar spiraal niet goed zat...
Edit: gelukkig, niet alleen maar horrorverhalen!
Edit 2: bij haar was het omdat haar spiraal niet goed zat...
Laatst aangepast door Steep op wo 1 aug 2012 - 0:21; in totaal 1 keer bewerkt
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Je hebt verschillende soorten hysteroscopieën (?). Een waarbij ze alleen kijken en een waarbij ze iets weghalen. Ik heb de tweede gehad. En dat deden ze bij mij onder narcose. Dat is me heel erg mee gevallen. Was er gelukkig niet bij
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties!
Ik hoor en lees echt verschillende verhalen. Stel me er gewoon op in dat het pijnlijk gaat zijn, maar ga proberen door te zetten. Wil liever geen narcose omdat ik dit al 2 keer heb gehad dit jaar.
Ik hoor en lees echt verschillende verhalen. Stel me er gewoon op in dat het pijnlijk gaat zijn, maar ga proberen door te zetten. Wil liever geen narcose omdat ik dit al 2 keer heb gehad dit jaar.
Weegschaal- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: