Sinterklaasgedichten
+5
Jeanette
Suus
Coccinelle
Snoes
mzcharlotte
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sinterklaasgedichten
.. doen jullie daar aan?
Ik ben gedichten aan het schrijven, per cadeau een gedicht! Ik moet er 13 in totaal, en heb er nog 3 te gaan, maar inmiddels is mijn inspiratie ver te zoeken haha..
Ik ben gedichten aan het schrijven, per cadeau een gedicht! Ik moet er 13 in totaal, en heb er nog 3 te gaan, maar inmiddels is mijn inspiratie ver te zoeken haha..
Gast- Gast
Re: Sinterklaasgedichten
gelukkig hoef ik er maar twee.. Eentje heb ik inmiddels af, de andere moet ik nog aan beginnen. Die is voor de vriend van m'n zusje, maar ze hebben nog maar een paar weken iets, dus ik ken 'm nog niet zo goed.
Gast- Gast
Ik dicht/rijm dit jaar niet, maar ik vind het wel ontzettend leuk. Ik heb laatst een rijm gemaakt, waarbij ik bepaalde onderwerpen zeker wilde benoemen. Wat ik heb gedaan ter voorbereiding is in steekwoorden opschrijven wat er in moet zitten. Ik heb toen een indeling/categories gemaakt van onderwerpen (bv. muziek, wonen, reizen) en daar de steekwoorden ondergebracht. Toen werd het een samenhangend rijmend geheel.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, jammer genoeg niet.
We vieren dit jaar voor het eerst Sinterklaas bij ons vanwege onze dochter.
Ik opperde al om surprise met gedicht te doen maar daar was niemand het mee eens
We vieren dit jaar voor het eerst Sinterklaas bij ons vanwege onze dochter.
Ik opperde al om surprise met gedicht te doen maar daar was niemand het mee eens
Gast- Gast
Wij doen aan surprise en daar hoort ook een gedicht bij. Ik ben daar alleen zo slecht in dat ik er altijd éen van internet haal (heel onorigineel ik weet het..).
Gast- Gast
Vorig weekend heb ik met een aantal vriendinnen Sinterklaas al gevierd (dat was de enige dag dat we allemaal konden ). Wij deden cadeautjes en gedicht. Ik vind een gedicht altijd wel erg leuk erbij!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Auxo schreef:Wij doen aan surprise en daar hoort ook een gedicht bij. Ik ben daar alleen zo slecht in dat ik er altijd éen van internet haal (heel onorigineel ik weet het..).
Ik ben blij dat wij dit jaar niet mee doen met sinterklaas bij mijn schoonouders.
Heb zelf een hekel aan surprises en dichten kan ik ook niet. Haal ze ook altijd van internet af, 2 jaar geleden deze:
Dag kerel, weet je wat ik heb gehoord van mijn Piet
Da's dat je nogal van motors geniet
Nou ik weet precies wat je bedoelt
De Sint vindt het heerlijk als hij de wind door zijn haren voelt
Ja de Sint is, en dat had niemand van me gedacht
Overdag goedheilig maar een motormuis in de nacht
Kijk het is heerlijk om naar motors te kijken in een blad
Maar het liefst ga ik gewoon met mijn Harley op pad
's Nachts maak ik dan de weg onveilig
En ben ik dus een stuk minder goedheilig
Ik race met hoge snelheid over onverlichte binnenwegen
En kom ik dan wel eens tegenliggers tegen
Dan zie ik vaak hun monden openvallen
Als ze in de stilte van de nacht mijn Harley horen knallen
Moet je voorstellen zo'n oude man op zo'n apparaat
Die met zijn tabberd en mijter scheurt over de straat
Ik moet zeggen dat zo'n tabberd wel onhandig is
Zo'n irritante jurk, ik moet zeggen dat ik de spijkerbroek mis
Laatst was ik nog aangehouden
Door een agent die het geheel niet vertrouwde
Ik begrijp zijn probleem en waarom het zo niet ging
Het was zo dat mijn tabberd over mijn achterlicht hing
Gelukkig was dat probleem zo uit de wereld
En ben ik weer verder gesneld
Nou ik zal je niet verder plagen
En kan nog enkel van je vragen
Of je, je presentje open wilt maken
Dan ga ik nog een rondje op m'n Harley maken
Gast- Gast
En toen lukte het toch goed; en heb ik er nog een paar uit me mouw geschud! Ik vind het leuk om te doen altijd
Gast- Gast
Knap hoor, ik ben er heel slecht in. Hier geen gedichten gelukkig. Wij spelen een dobbelspel met oude troep en nieuwe cadeautjes. Met een beetje pech ga je met allemaal zooi naar huis, maar dat maakt het spel wel zo leuk .
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind gedichten maken altijd wel leuk, behalve als ik de persoon waarvoor ik moet dichten niet zo goed ken. Voor familie gaat het altijd wel prima, maar dit jaar vier ik ook Sinterklaas met mijn werk en ik werk er nog niet zo lang. De jongen voor wie ik nu moet dichten ken ik alleen van gezicht, dus ik denk dat ik toch maar even wat informatie ga inwinnen bij andere collega's
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Dit jaar doen we er niet aan, maar gedichten zijn altijd wel heel leuk. Ik vind het ook wel bij een suprise horen eigenlijk.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ja, wij doen elk jaar aan Sinterklaas met de familie en daar hoort ook een gedicht bij!
Bij de Scouting doen we dit jaar een dobbelspel, dus geen gedicht.
Ik vind dichten zo leuk dat ik vorig jaar voor al mijn collega's (14 stuks) een klein gedichtje heb gemaakt. Ik maak altijd erg persoonlijke gedichten. Zelfs voor de vriendin van mijn neef, die ik amper kende, is me dat gelukt. Heb haar hele Hyves nagepluist voor leuke info.
Bij de Scouting doen we dit jaar een dobbelspel, dus geen gedicht.
Ik vind dichten zo leuk dat ik vorig jaar voor al mijn collega's (14 stuks) een klein gedichtje heb gemaakt. Ik maak altijd erg persoonlijke gedichten. Zelfs voor de vriendin van mijn neef, die ik amper kende, is me dat gelukt. Heb haar hele Hyves nagepluist voor leuke info.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Ik vind het ook altijd lastig, gelukkig heb je nu van die rijmwoorden websites. Gewoon een woord in vullen en dan krijg je een lijst met woorden die erop rijmen
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Birgit schreef:Auxo schreef:Wij doen aan surprise en daar hoort ook een gedicht bij. Ik ben daar alleen zo slecht in dat ik er altijd éen van internet haal (heel onorigineel ik weet het..).
Ik ben blij dat wij dit jaar niet mee doen met sinterklaas bij mijn schoonouders.
Heb zelf een hekel aan surprises en dichten kan ik ook niet. Haal ze ook altijd van internet af, 2 jaar geleden deze:
Dag kerel, weet je wat ik heb gehoord van mijn Piet
Da's dat je nogal van motors geniet
Nou ik weet precies wat je bedoelt
De Sint vindt het heerlijk als hij de wind door zijn haren voelt
Ja de Sint is, en dat had niemand van me gedacht
Overdag goedheilig maar een motormuis in de nacht
Kijk het is heerlijk om naar motors te kijken in een blad
Maar het liefst ga ik gewoon met mijn Harley op pad
's Nachts maak ik dan de weg onveilig
En ben ik dus een stuk minder goedheilig
Ik race met hoge snelheid over onverlichte binnenwegen
En kom ik dan wel eens tegenliggers tegen
Dan zie ik vaak hun monden openvallen
Als ze in de stilte van de nacht mijn Harley horen knallen
Moet je voorstellen zo'n oude man op zo'n apparaat
Die met zijn tabberd en mijter scheurt over de straat
Ik moet zeggen dat zo'n tabberd wel onhandig is
Zo'n irritante jurk, ik moet zeggen dat ik de spijkerbroek mis
Laatst was ik nog aangehouden
Door een agent die het geheel niet vertrouwde
Ik begrijp zijn probleem en waarom het zo niet ging
Het was zo dat mijn tabberd over mijn achterlicht hing
Gelukkig was dat probleem zo uit de wereld
En ben ik weer verder gesneld
Nou ik zal je niet verder plagen
En kan nog enkel van je vragen
Of je, je presentje open wilt maken
Dan ga ik nog een rondje op m'n Harley maken
Was voor iemand die van motoren houdt neem ik aan? Ik vind het wel leuk om een passende (net zoals jij hebt gedaan) te zoeken op internet. Dan is het toch een beetje origineler dan wanneer ik zo'n standaard gedicht erbij doe.
Gast- Gast
Goed dat je het zegt, ik moet er nog aan beginnen. An sich heb ik geen moeite met gedichten schrijven, ik ben vrij creatief met woorden (niet met kurk). Helaas heb ik dit jaar de vriend van mijn zus, en die ken ik niet echt goed genoeg om iets leuks te maken. De lol van sinterklaasgedichten zit er voor mij juist in dat je iemand op een leuke manier in de zeik kan nemen. Dus maar even goed broeden dus.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ben helemaal niet van het dichten en heb het ook al jaren niet meer gedaan, maar moet er weer aan geloven. Hoef er gelukkig maar één te maken.
Gast- Gast
Auxo schreef:Was voor iemand die van motoren houdt neem ik aan? Ik vind het wel leuk om een passende (net zoals jij hebt gedaan) te zoeken op internet. Dan is het toch een beetje origineler dan wanneer ik zo'n standaard gedicht erbij doe.[/i][/color]
Ja, klopt. Dan heb je er nog net wat meer moeite voor gedaan
Gast- Gast
als ik eenmaaal in de mood ben dan lukt het dichten wel, ligt ook een beetje aan de personen die ik heb..
Nu vind ik het wel lastig, heb ook nog niet echt een inspiratie moment gehad!
Nu vind ik het wel lastig, heb ook nog niet echt een inspiratie moment gehad!
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: