Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Natuurzwemwater te koud of niet?

+6
Liadan
Feline
Antibes
Printje
Krullebol
Caribbeanlover
10 plaatsers

Ga naar beneden

Natuurzwemwater te koud of niet? Empty Natuurzwemwater te koud of niet?

Bericht  Caribbeanlover di 24 jul 2012 - 10:16

Gister bij Edite nl zei de weerman dat het prima kon en even later op een andere zende werd men gewaarschuwd dat je niet gelijk in natuurwater moet zwemmen aangezien veel mensen denken gezien de temperatuur dat het wel kan.

Het is nu warm en dan gaan mensen domme dingen doen door gelijk in natuurwater te gaan zwemmen. Ik snap dat ze verkoeling zoeken, maar mij lijkt het niet oke.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Natuurzwemwater te koud of niet? Empty Re: Natuurzwemwater te koud of niet?

Bericht  Krullebol di 24 jul 2012 - 10:44

Je kan prima in natuurwater zwemmen lijkt mij. Temperatuur zal idd koud zijn, maar dat is de zee ook en daar wordt ook in gezwommen smile Het enige nadeel is, dat er laatste weken heel veel regen is gevallen en riolen zijn overstroomd en op deze manier riool/regen water in het (natuur) water zijn gegaan. In hoeverre dit overal gebeurt weet ik niet, maar wel goed om op te letten.
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje di 24 jul 2012 - 10:53

Ik vind natuurwater vreselijk vies, bovendien waarschuwen ze nu voor allerlei ziekten die daar in dat water zitten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Antibes di 24 jul 2012 - 10:54

Ik weet niet in welke context je het gehoord hebt, maar op RTL4 ging dat over het zwemmen in rivieren. De stromingen en dus ook de temperaturen zijn daar verraderlijk en dan kun je dus kramp krijgen als je vanaf relatief warm water in een koude stroom belandt.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Caribbeanlover di 24 jul 2012 - 11:43

Printje schreef:Ik vind natuurwater vreselijk vies, bovendien waarschuwen ze nu voor allerlei ziekten die daar in dat water zitten.

Zwem of ga je de zee ook niet in hier of op vakantie? Ik ga echt wel in de caribbean de zee in, heerlijk helder (nee geen Heineken :lol: ) en sterker nog ik ben meer een zeemens dan zwembadmens. Ik zeg altijd ''zwembad heb ik thuis ook wel en een zee zo mooi als daar niet''.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Feline di 24 jul 2012 - 17:48

Ik ben er gister ingesprongen vanaf de boot! Eerst heel koud maar daarna was t echt heerlijk! smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Liadan di 24 jul 2012 - 18:39

Ik heb gisteren nog in natuurwater gezwommen, de watertemperatuur was 21,7 graden. Dus te koud was het echt niet (ja als je erin stapt is het even koud maar als je even zwemt helemaal niet meer.

En dat natuurwater vies is is natuurlijk ook in lang niet alle gevallen zo. Het water waar ik meestal naartoe ga wordt in ieder geval streng gecontroleerd (zoals al het natuurwater waar gezwommen wordt) op bijv. blauwalg.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Jeanette di 24 jul 2012 - 22:41

Ik ben gisteren in de Maas geweest en dat was inderdaad erg koud. Nu lig ik ook meer te zonnen dan dat ik in het water lig, dus ben er alleen telkens in te gaan om wat afkoeling te zoeken en gelijk weer verder te zonnen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Blond di 24 jul 2012 - 23:17

Printje schreef:Ik vind natuurwater vreselijk vies, bovendien waarschuwen ze nu voor allerlei ziekten die daar in dat water zitten.

Eens. In de zee zwem ik wel, maar in die plassen/meren/rivieren, gadverdamme, mij niet gezien. In de zee in Nederland zwem ik trouwens ook niet.. Ik zwem het liefste alleen in de caribbean in de zee (daar is het tenminste helder water).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 23:39

Helder water zegt echt niks hoor. De middellandse zee is ook helder en die is het meest vervuild van allemaal.

Ik zwem liever niet in smerige meertjes enzo maar dat komt meer omdat ik zeewier en planten aan mijn voeten echt verschrikkelijk smerig en eng vind haha. Er is maar 1 manier om er achter te komen of het water koud is en dat is er in springen.

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 di 24 jul 2012 - 23:39

Chance schreef:

Eens. In de zee zwem ik wel, maar in die plassen/meren/rivieren, gadverdamme, mij niet gezien. In de zee in Nederland zwem ik trouwens ook niet.. Ik zwem het liefste alleen in de caribbean in de zee (daar is het tenminste helder water).

Plus nog 1 bah vies water. Hier vlakbij is een meer wat grenst aan het kanaal en paar jaar geleden waren er allemaal dode vissen daar echt vies.
In het buitenland zwem ik.ook niet alleen als het echt helder water is
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Caramba di 24 jul 2012 - 23:44

Ik zwem niet echt in natuur water. Vies of niet vies, dat laat ik in het midden, maar ik kom niet in donker water. Ik moet de bodem kunnen zien, dan is het voor mij goed.

Ooit op Corfu in de zee, kwams tijden het zwemmen te dicht boven het zeewier, werd toen panisch!
Heb deze angst ooit ontwikkeld toen ik in donker water ben gedieuwd en de bodem niet kon zien, noch voelen. Helder water en diep boeit me niet.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 1:31

Ik vind het buitenwater niet koud. Heb in maart al in verschillende buitenwateren gezwommen en dat was prima te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 1:39

Zeewatertemperatuur is nu rond de 19 graden, dus echt heel koud is het ook weer niet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: