Schuldgevoelens tov kat
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Schuldgevoelens tov kat
Onze 4 jarige kat is altijd al een buitenkat geweest, overdag thuis, snachts op stap. Ging altijd goed, en hij was netjes op tijd terug. Tot we verhuisd zijn, en hij in een maand tijd 2x een week weg was. Laatste keer kwam hij flink gewond terug. Sindsdien mag hij dus niet meer naar buiten, ben als de dood dat dit verkeerd afloopt en hij volgende keer helemaal niet meer terug komt.
Kat vind het alleen niet echt fijn binnen, hij is wel vrolijk op zijn tijd, speelt af en toe met je, maar de rest van de tijd slaapt hij of zit hij voor zich uit te staren. Laatste paar dagen wil hij graag naar buiten, gaat continu voor de deur zitten en zit me dan zielig aan te kijken.
Nu willen we de tuin af gaan zetten, maar dit kan nog wel 2 a 3 maanden duren voor het zover is. In tussentijd zit ik me zo schuldig te voelen dat kat niet naar buiten kan, arm beest.
Zou een kat dit ook zo voelen?
Kat vind het alleen niet echt fijn binnen, hij is wel vrolijk op zijn tijd, speelt af en toe met je, maar de rest van de tijd slaapt hij of zit hij voor zich uit te staren. Laatste paar dagen wil hij graag naar buiten, gaat continu voor de deur zitten en zit me dan zielig aan te kijken.
Nu willen we de tuin af gaan zetten, maar dit kan nog wel 2 a 3 maanden duren voor het zover is. In tussentijd zit ik me zo schuldig te voelen dat kat niet naar buiten kan, arm beest.
Zou een kat dit ook zo voelen?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Schuldgevoelens tov kat
Hij is gewend om naar buiten te gaan en ik denk dat hij wel naar buiten wilt. Goed dat jullie de tuin willen afzetten, jammer dat het nog wel een aantal maanden kan duren.
Voor onze kat hebben wij een grote kattenren (kan ook voor kleine honden) en hij vindt het heerlijk in die ren. We hebben de ren voor de balkondeur gezet en als we de balkondeur een stukje open doen kan onze kat gewoon zijn ren in wandelen.
In die ren ligt wat speelgoed, er hangt een hangmat (voor katten) in en hij kan er ook in klimmen.
Is zo'n ren ook geen goed idee voor jullie of dat het toch mogelijk is om de tuin eerder af te zetten? Ik denk namelijk dat jullie kat de drang blijft hebben om naar buiten te willen omdat hij dat gewend is.
Voor onze kat hebben wij een grote kattenren (kan ook voor kleine honden) en hij vindt het heerlijk in die ren. We hebben de ren voor de balkondeur gezet en als we de balkondeur een stukje open doen kan onze kat gewoon zijn ren in wandelen.
In die ren ligt wat speelgoed, er hangt een hangmat (voor katten) in en hij kan er ook in klimmen.
Is zo'n ren ook geen goed idee voor jullie of dat het toch mogelijk is om de tuin eerder af te zetten? Ik denk namelijk dat jullie kat de drang blijft hebben om naar buiten te willen omdat hij dat gewend is.
Laatst aangepast door Raindrop op di 24 jul 2012 - 2:02; in totaal 1 keer bewerkt
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Pf ik voel me al schuldig, dat ik Frits alleen op een balkon kan houden, zeker als-ie dan naar beneden kijkt, naar de eendjes. Maar tegelijkertijd; gister is de kat van m'n beste vriendin niet thuisgekomen. Ze wonen er net een maand en 't beestje was echt een angsthaas en is gister voor 't eerst iets verder gegaan dan de tuin, waar ze afgelopen week gecontroleerd zat. Ze is nu nog steeds niet terug, dus vriendin en d'r man maken zich onwijs zorgen en ik nu dus ook...
Maakt dat k Frits nu nog harder knuffel dan normaal en 'm ook vertel dat dit precies de reden is, dat ik 't balkon volledig afgezet heb en blij ben dat-ie niet buiten komt! Liever zo, dan een vermissing en zorgen maken.
Maakt dat k Frits nu nog harder knuffel dan normaal en 'm ook vertel dat dit precies de reden is, dat ik 't balkon volledig afgezet heb en blij ben dat-ie niet buiten komt! Liever zo, dan een vermissing en zorgen maken.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Kan je de kat snachts niet met een lange lijn buiten laten totdat de tuin klaar is?
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Ik vind lijnen maar niets, straks springt ie over de schutting/tak of iets dergelijks en hangt ie zichzelf op. Ik zou 'm verlopen gewoon binnenhouden tot het veilig is om weer naar buiten te gaan.
Gast- Gast
Nee hij mag niet aan een lijn naar buiten, daar hing hij zich vorige week al bijna in op namelijk.
Nu staat hij ook weer zielig aan de deur te kijken, mijn hart breekt dan hoor pff. Na de vakantie konen ze de tuin afzetten, bedrijf is nu gesloten ivm vakantie. Hij moet dus echt nog wachten, arm beest.
Nu staat hij ook weer zielig aan de deur te kijken, mijn hart breekt dan hoor pff. Na de vakantie konen ze de tuin afzetten, bedrijf is nu gesloten ivm vakantie. Hij moet dus echt nog wachten, arm beest.
Jilke- Prater
Dat kat van m'n vriendin is inmiddels 24 uur vermist..
Bazinga- Ratel
Tris schreef:Dat kat van m'n vriendin is inmiddels 24 uur vermist..
Wat naar Heeft ze hem op Amivedi gezet? En bij het oude huis gekeken? Gerammeld met een bakje met brokjes? Het lijkt me echt vreselijk.. Hopelijk komt hij snel terug.
Raindrop- Ratel
Raindrop schreef:Tris schreef:Dat kat van m'n vriendin is inmiddels 24 uur vermist..
Wat naar Heeft ze hem op Amivedi gezet? En bij het oude huis gekeken? Gerammeld met een bakje met brokjes? Het lijkt me echt vreselijk.. Hopelijk komt hij snel terug.
Ze komen uit een flat, 4 hoog. Ze hebben wel gekeken bij de flat, maar 't is zo vergezocht dat Spook daar naar toe gaat! Ze staat nog niet op Amivedi, gaan ze morgen doen..Ze hebben vanavond ook weer rondes gelopen en gerammeld, maar helaas.
Bazinga- Ratel
Oh jeetje Tris, er komen dan meteen weer visioenen naar boven. Die 2 weken heb ik hier echt als een kip zonder kop in de buurt rondgelopen. Wij waren ook net verhuisd, hij was er vandoor gepeerd en ik had echt geen flauw idee waar ik uberhaupt moest gaan zoeken. In mijn oude woonplaats wist ik dat, zijn vaste rondje en plekjes, maar hier? Overal flyers aan de deur afgegeven (dus ook echt overal aangebeld), opgehangen in winkels, elektriciteitskastjes, lantaarnpalen. Overal kwam je de foto tegen. En heel lief, iedereen dacht ook echt mee, terwijl we er pas echt net woonden en niemand kenden.
Heb staan janken bij het asiel, toen ik hem daar kwam aanmelden als vermist, als een kleuter. Mijn god wat was dat moeilijk zeg. Zeker toen ik langs de hokken in de quarantaine ruimte mocht lopen met een medewerkster waar ook een overleden kat gekoeld lag. Liet dit nou net een zwarte zijn, en wij een zwarte kwijt zijn. Toen ik het puntje van zijn staart zag barstte de bom. "gelukkig" voor ons bleek het hem niet te zijn.
En na een week kwam hij doodleuk aangewandeld, helemaal verhongerd en met verwilderde vacht. Compleet uitgeput.
Helaas de tweede keer kwam hij er niet zo goed vanaf. we hadden hem een halsbandje aan gedaan (erg elastische) zodat als hij kwijt zou zijn weer wat beter te herkennen was bij het zoeken. Niet bij nagedacht dat dit ook een probleem kan zijn. Hij had hem onder zijn oksel gekregen en zat retestrak om zijn nekje en buik, waardoor hij een flinke open schaafwond/snee in zijn nek en onder zijn buik had opgelopen. Waarschijnlijk heeft die een week lang klem gezeten zo.
Sindsdien mag hij dus niet meer naar buiten.
Heb staan janken bij het asiel, toen ik hem daar kwam aanmelden als vermist, als een kleuter. Mijn god wat was dat moeilijk zeg. Zeker toen ik langs de hokken in de quarantaine ruimte mocht lopen met een medewerkster waar ook een overleden kat gekoeld lag. Liet dit nou net een zwarte zijn, en wij een zwarte kwijt zijn. Toen ik het puntje van zijn staart zag barstte de bom. "gelukkig" voor ons bleek het hem niet te zijn.
En na een week kwam hij doodleuk aangewandeld, helemaal verhongerd en met verwilderde vacht. Compleet uitgeput.
Helaas de tweede keer kwam hij er niet zo goed vanaf. we hadden hem een halsbandje aan gedaan (erg elastische) zodat als hij kwijt zou zijn weer wat beter te herkennen was bij het zoeken. Niet bij nagedacht dat dit ook een probleem kan zijn. Hij had hem onder zijn oksel gekregen en zat retestrak om zijn nekje en buik, waardoor hij een flinke open schaafwond/snee in zijn nek en onder zijn buik had opgelopen. Waarschijnlijk heeft die een week lang klem gezeten zo.
Sindsdien mag hij dus niet meer naar buiten.
Jilke- Prater
Wanneer je zelf ook buiten bent in de tuin, de kat langzaam aan zijn nieuwe 'tuin' laten wennen. Zo heb ik dat ook gedaan. Mijn vorige kat was een keer op pad en nooit meer terug gekomen (was al een ouder beestje, dus is wss gewoon dood gegaan ) Toen heb ik een kat uit het asiel gehaald en eerst heel lang binnen gehouden (2 a 3 maanden) zodat hij goed wist wat zijn thuis nu was. Daarna naar buiten gegaan en gaat heel goed. Hij gaat nu ook niet heel ver, want zodra ik hem roep is er als de kippen bij.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ahh da's ook sneu!
Hier nog geen teken van Spook. Wel kattengrit rondom 't huis gestrooid, uit de oude bak, omdat daar meeste geur in zou zitten, maar ze hebben ook geen idee waar ze kan zijn. En om 't allemaal nog ff een tikkie erger te maken, is de kat van haar ouders, die op vakantie zijn, in 't pension overleden vannacht. 't Was ook haar kat, toen ze nog thuis woonde, dus dubbelfeest..
Hier nog geen teken van Spook. Wel kattengrit rondom 't huis gestrooid, uit de oude bak, omdat daar meeste geur in zou zitten, maar ze hebben ook geen idee waar ze kan zijn. En om 't allemaal nog ff een tikkie erger te maken, is de kat van haar ouders, die op vakantie zijn, in 't pension overleden vannacht. 't Was ook haar kat, toen ze nog thuis woonde, dus dubbelfeest..
Bazinga- Ratel
Aah, dat is onwijs klote!!
Anders even navragen in de buurt of hun ook een kat missen. Een paar jaar terug is er bij mij in de buurt een kattenhater geweest en waren er opeens heel veel katten in de buurt verdwenen! Echt vreselijk!
Anders even navragen in de buurt of hun ook een kat missen. Een paar jaar terug is er bij mij in de buurt een kattenhater geweest en waren er opeens heel veel katten in de buurt verdwenen! Echt vreselijk!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Nou denk niet dat er een kattenhater is, want er lopen echt onwijs veel katten rond daar! Heel irritant, want we hebben gister dus de verkeerde achterna gezeten :/
Bazinga- Ratel
Spook is terug!! Ze lag in de kledingkast van het buurmeisje!! Waarschijnlijk al sinds gister verkeerde huis...
Bazinga- Ratel
Ik zag dat je gereageerd had, Tris. Ik hoopte al dat het goed nieuws zou zijn en het is zo Wat fijn dat ze terug is! Ze lag daar blijkbaar wel goed dan haha!
Raindrop- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: