Kind in drukte
+6
loesje
Linda
SarahKey
Parisienne
Liadan
Flower_L
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kind in drukte
Vandaah waren we dagje naar de apen. Op gegeven moment broodje gegeten en vriend gooide troep weg. ik zei dat hij l wel mee kon nemen, kon ik alles weer inpakken. Ik hoorde ' Ok', maar toen mompelde hij er nog wat achteraan klaarblijkelijk (achteraf 'ik loop snel even alleen'.
Gevolg.. L was gok vier sec. uit ons zicht in mensenmassa. Die vier sec. leken wel minuten. Bah...wat naar is dat zeg.
Maargoed, dit is nog maar 1 peuter....over tijdje lopen er twee los...
Hoe gaan jullie om met jullie kleintjes in dierentuimen, pretparken etc?
Gevolg.. L was gok vier sec. uit ons zicht in mensenmassa. Die vier sec. leken wel minuten. Bah...wat naar is dat zeg.
Maargoed, dit is nog maar 1 peuter....over tijdje lopen er twee los...
Hoe gaan jullie om met jullie kleintjes in dierentuimen, pretparken etc?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Kind in drukte
Pfff, dat lijkt me vreselijk, ookal zijn het maar enkele secondes!
Als het ergens echt druk is dan zit ze in de wandelwagen.
En ik zorg dat ik een goed oogcontact heb met mijn man als het over dit soort dingen gaat.
Ik ben echt héél erg bang dat zoiets me gebeurd. Niet zoals elke ouder heeft, maar serieus op het hysterische af.
H. mag van mij ook nooit achter mij lopen in het centrum bijvoorbeeld.
Ik ben als de dood dat iemand haar meeneemt ofzo.
Als het ergens echt druk is dan zit ze in de wandelwagen.
En ik zorg dat ik een goed oogcontact heb met mijn man als het over dit soort dingen gaat.
Ik ben echt héél erg bang dat zoiets me gebeurd. Niet zoals elke ouder heeft, maar serieus op het hysterische af.
H. mag van mij ook nooit achter mij lopen in het centrum bijvoorbeeld.
Ik ben als de dood dat iemand haar meeneemt ofzo.
Gast- Gast
Ik vind dat ook altijd wel eng en zorg dat 1 van ons altijd bij onze dochter is of weet waar ze is. Zoon loopt nog niet en zit in kinderwagen of op mijn rug. Als hij ook loopt dan wordt het nog beter uitkijken, gelukkig is onze dochter geen 'wegloper' en blijft ze altijd wel in de buurt.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Oh bah, dat is inderdaad erg eng! Daarom zit N. hier gewoon meestal in de kinderwagen of er is altijd iemand die naast haar loopt (hand geven wil ze niet). Ze is een wegloper en dit weten we, dus daarom houden we haar altijd in de gaten. Maar helaas kunnen ze binnen een seconde, als je bij wijze van alleen al met je ogen knippert, weg zijn. Dusja, het kan gewoon altijd gebeuren.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Oh dat is eng! 4 seconden lijken dan idd wel lang.
Ik ga geregeld met de BSO weg en zij dragen dan oranje petjes. Hoeven we alleen petjes te tellen ipv turen en turen of we een bepaald kind herkennen in de verte (in een speeltuin ofzo)
Wij gaan altijd in groepjes en dan heb je 4-6 kindjes onder je begeleiding. Vind ik soms best pittig. Ik spreek met de kinderen af dat ze mij maar ook elkaar in de gaten houden. Met een wat oudere kleuter kun je daar prima afspraken over maken. En ze letten dan ook echt op elkaar.
Ik ga geregeld met de BSO weg en zij dragen dan oranje petjes. Hoeven we alleen petjes te tellen ipv turen en turen of we een bepaald kind herkennen in de verte (in een speeltuin ofzo)
Wij gaan altijd in groepjes en dan heb je 4-6 kindjes onder je begeleiding. Vind ik soms best pittig. Ik spreek met de kinderen af dat ze mij maar ook elkaar in de gaten houden. Met een wat oudere kleuter kun je daar prima afspraken over maken. En ze letten dan ook echt op elkaar.
L wil graag in een grotemensenstoel eten, daarom mocht hij er met eten uit. Maar pff....na dat incident gewoon in de buggy gezet. Kleine stukjes mocht hij lopen maar misschien toch eens naar zo'n looptouw kijken, want hij is gewoon erg onderzoekend en actief en wil hem ook niet helemaal beperken daarin. Ik ga vd week iig zo'n naamtag bestellen.
Ik ben ook heel angstig daarin maar mn vriend niet. Die loopt rustig iets vooruit, ik vind dat echt te gevaarlijk.
Ik ben ook heel angstig daarin maar mn vriend niet. Die loopt rustig iets vooruit, ik vind dat echt te gevaarlijk.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Mijn man is daar ook veel relaxter in.
Ik kan nu al in huilen uitbarsten als ik er aan denk dat ze over een jaar of 3 alleen hier naar het speeltuintje wil.
Het liefst zou ik een dak maken op de schutting en zeggen dat er geen "buiten" is dan alleen de tuin.
Ik merk overigens wel dat mijn angst erger geworden is sinds we weten dat er hier in de omgeving ( en ook in een dorp verder) een man loopt die kinderen vraagt mee te zoeken naar zijn hondje en dan de kindjes sexueel misbruikt.
Ik kan nu al in huilen uitbarsten als ik er aan denk dat ze over een jaar of 3 alleen hier naar het speeltuintje wil.
Het liefst zou ik een dak maken op de schutting en zeggen dat er geen "buiten" is dan alleen de tuin.
Ik merk overigens wel dat mijn angst erger geworden is sinds we weten dat er hier in de omgeving ( en ook in een dorp verder) een man loopt die kinderen vraagt mee te zoeken naar zijn hondje en dan de kindjes sexueel misbruikt.
Gast- Gast
Oh dat is schrikken!
Wij waren laatst in de Efteling en toen schoot het daar ook even door m'n hoofd. Dochter vindt het in de kinderwagen niet leuk en aan de hand lopen is ook niet haar favoriete bezigheid.
Wij waren laatst in de Efteling en toen schoot het daar ook even door m'n hoofd. Dochter vindt het in de kinderwagen niet leuk en aan de hand lopen is ook niet haar favoriete bezigheid.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Oh dat is schrikken!
Daarom hebben wij een tuigje voor a zo dat we hem wel de vrijheid kunnen geven van het los lopen maar hem ook kunnen sturen mocht het nodig zijn.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
R mag meestal wel lopen maar dan zorg ik wel dat hij een bandje om heeft met zijn naam/telefoonnummer etc. Ik vind het overigens ook wel een doodeng idee.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij hebben een pols bandje van jippies. Kost 3,95 en ze kunnen nooit verder dan een meter bij je weg want langer is het elastiek niet.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Wij spreken altijd van te voren af wie welk kind onder zijn hoede neemt en daar wijken we dan ook niet vanaf, dus als we dan bijv. iets moeten weggooien gaat hij/zij mee. Als 1 van ons dan naar het toilet of iets moet dan gaan ze even in de buggy, zodat ze niet beiden een andere richting uit kunnen lopen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
1 ding scheelt, tegen de tijd dat nummer 2 'losloopt' is de eerste alweer tegen de 4. Dan is het echt anders en makkelijker.
Lolly's- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Soortgelijke onderwerpen
» drukte
» Arm kind
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Arm kind
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: