Schuin kontje (bilnaadje)
+6
Thunder
Beachgirl
SarahKey
Annie24
Marin
Lejow
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Schuin kontje (bilnaadje)
Misschien een wat rare vraag hoor haha.
Ik heb al een paar keer gezien dat er bij B een streepje loopt over haar onderrug bij haar billen (verticaal), maar toen ik vanmorgen eens goed ging kijken wat het nou was, blijkt dat haar bilnaadje een stukje verder loopt dan haar billetjes.
Ze heeft zeg maar als haar billetjes 'afgelopen' zijn er boven nog een stukje bilnaad zitten.
Het gleufje is wat rood en wijkt wat af naar rechts.
Nu was ik wat op internet gaan zoeken en kom allemaal horror verhalen tegen dat een scheef bilnaadje kan wijzen op problemen met de heupen en blablabla.
We moeten donderdag weer naar de KA, dus dan ga ik het sowieso vragen, maar herkent iemand dit misschien?
Ik heb al een paar keer gezien dat er bij B een streepje loopt over haar onderrug bij haar billen (verticaal), maar toen ik vanmorgen eens goed ging kijken wat het nou was, blijkt dat haar bilnaadje een stukje verder loopt dan haar billetjes.
Ze heeft zeg maar als haar billetjes 'afgelopen' zijn er boven nog een stukje bilnaad zitten.
Het gleufje is wat rood en wijkt wat af naar rechts.
Nu was ik wat op internet gaan zoeken en kom allemaal horror verhalen tegen dat een scheef bilnaadje kan wijzen op problemen met de heupen en blablabla.
We moeten donderdag weer naar de KA, dus dan ga ik het sowieso vragen, maar herkent iemand dit misschien?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Schuin kontje (bilnaadje)
Ik herken het niet, ik zou het even navragen. Ik ben pas bij het CB geweest en toen controleerde ze hoe de bilnaad eruit zag met het zitten. Als dat niet goed was, dan zou er ook iets zijn. Maar wat geen idee eigenlijk. Hij zat goed, voor zover hij kan zitten.
Gast- Gast
Haha ik heb ook zo'n beetje zoiets, met een wat langere bilnaad en dan een kuiltje, wat groter is dan 'hoort' zeg maar. Ik heb wel last van m'n heupen en rug ja, maar of dat daar door komt.. Het staat alleen vaak oncharmant als ik een te lage broek aan heb, dan zie je je bilspleet extra snel
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ja ik herken het!
M. heeft dat ook gehad. Ik had het op het cb aangegeven, die zeiden dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Tot een tijd later ik het nog steeds zag. Ben er mee naar de huisarts gegaan, die heeft me doorgestuurd naar het zkh voor foto's te maken van de heupjes. Gelukkig wees niks op heup dysplasie, en hebben we via de ha een doorverwijzing naar de kinderfysio gekregen. Die komt aan huis (eerst elke week, nu elke 4 weken) en het is nu weg. Ze wil hem nog in de gaten houden tot hij loopt, maar eigenlijk is de bilnaad nu gelijk.
Ze (eigenlijk wij, met adviezen van haar) heeft het opgelost door veel op de buik liggen, bepaalde houdingen als ik hem vasthield (het ene beentje gestrekt en het andere van me afgeduwd zeg maar) en dat heeft goed geholpen. Ze zag dat we goed geoefend hadden, en met haar adviezen maar voornamelijk met de buikpigging is het nu verholpen.
M. heeft dat ook gehad. Ik had het op het cb aangegeven, die zeiden dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Tot een tijd later ik het nog steeds zag. Ben er mee naar de huisarts gegaan, die heeft me doorgestuurd naar het zkh voor foto's te maken van de heupjes. Gelukkig wees niks op heup dysplasie, en hebben we via de ha een doorverwijzing naar de kinderfysio gekregen. Die komt aan huis (eerst elke week, nu elke 4 weken) en het is nu weg. Ze wil hem nog in de gaten houden tot hij loopt, maar eigenlijk is de bilnaad nu gelijk.
Ze (eigenlijk wij, met adviezen van haar) heeft het opgelost door veel op de buik liggen, bepaalde houdingen als ik hem vasthield (het ene beentje gestrekt en het andere van me afgeduwd zeg maar) en dat heeft goed geholpen. Ze zag dat we goed geoefend hadden, en met haar adviezen maar voornamelijk met de buikpigging is het nu verholpen.
Gast- Gast
Heb er even een foto van gemaakt:
Lejow- Lady Post-a-lot
Achhh....die B. wordt ook wel van alle kanten op de foto gezet
W.b.t. jouw vraag heb ik helaas geen reactie, sorry.
W.b.t. jouw vraag heb ik helaas geen reactie, sorry.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Dat bedacht ik me net ook ja whahaha
Lejow- Lady Post-a-lot
Hebben ze daar al niet eens naar gekeken? Hier word daar elke keer bij de kinderarts op het cb naar gekeken. Een schuin lijntje kan idd duiden op iets met de heupjes. Een maandmama op een ander forum heeft toen foto's laten maken maar was allemaal goed. Dus het hoeft niet meteen iets te betekenen. Zou even met de kinderarts overleggen al zou ik me niet teveel zorgen maken want anders hadden ze het toch veel eerder gezien?
Ja ik weet het niet.. Zit even heel hard na te denken, maar volgens mij controleren ze haar altijd met haar luiertje aan.
Maar ga het donderdag gewoon even vragen!
Lejow- Lady Post-a-lot
Mijn zoontje is bijna een jaar, en ze hebben er pas voor de 1e keer naar gekeken bij het CB.
Gast- Gast
I heeft dat ook ze hebben toen een rontgen van haar heupen gemaakt omdat het idd op een heupafwijking kan duiden. Was overigens niets aan de hand.
(tegenwoordig maken ze voortaan echo;s meen ik)
Gast- Gast
BeeGee schreef:I heeft dat ook ze hebben toen een rontgen van haar heupen gemaakt omdat het idd op een heupafwijking kan duiden. Was overigens niets aan de hand.
Jonger dan 5 maanden, en bij het eerste consult maken ze een echo. Bij twijfel op de echo maken ze een foto. Foto's sowieso pas vanaf 5 maanden. (in mijn ziekenhuis dan he)
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Lejow schreef:Ja ik weet het niet.. Zit even heel hard na te denken, maar volgens mij controleren ze haar altijd met haar luiertje aan.
Als ze een keer op dr buik is gelegd zonder luiertje dan is ze daarop gecontroleerd. Met luier idd niet.
Hier hebben alle 4 de kinderen dat, ikzelf ook. Vaak heeft dan 1 van de ouders het ook is mij verteld.
De jongste 2 kregen wel een echo van de heupjes omdat ze in stuit lagen, maar er is niks bijzonders uitgekomen.
Het komt heel veel voor.
De jongste 2 kregen wel een echo van de heupjes omdat ze in stuit lagen, maar er is niks bijzonders uitgekomen.
Het komt heel veel voor.
Gast- Gast
Mijn jongste heeft dat ook, precies als jouw B. Bij hem is het niks ernstigs en ik geloof dat ik het zelf ook heb.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik had eerder gereageerd, maar na het zien van je foto is het niet hetzelfde.
Als de bilnaad vertikaal is had M. de horizontale plooien onder de bil niet gelijk zitten. Nu zijn ze wel weer gelijk.
Als de bilnaad vertikaal is had M. de horizontale plooien onder de bil niet gelijk zitten. Nu zijn ze wel weer gelijk.
Gast- Gast
C heeft het precies zo'n bilnaadje of hoe je het ook noemen wil Ze had wel heupdysplasie,maar dat heb ik ook alleen niet zo'n bilnaad,dus ik weet niet of dat zo met elkaar in verband staat. Als je het niet vertrouwd kan je er altijd even mee langs de huisarts.
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Das fijn om te horen Rataplan!
Ik laat donderdag de KA er gewoon even naar kijken!
Ik laat donderdag de KA er gewoon even naar kijken!
Lejow- Lady Post-a-lot
Hé, dat heeft onze B. ook... Maar dan naar links toe... Hmm..ff afwachten wat er bij jou uitkomt donderdag, anders ga ik er eens mee naar de huisdokter. Hier heeft het CB er niets over gezegd, maar ik weet eigenlijk niet of hij zonder luier opnz'n buikje moest liggen, volgens mij niet.
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Wat gek, K. heeft dat ook, precies zo. Ik dacht dat ik het in het topic over 'schoonheidsfoutjes bij jouw kindje' oid zoiets las bij meer kindjes, dus ik dacht dat heel veel kindjes het hadden. Ik heb K. geloof ik nog niet bij de arts in zn blote billen gelegd, maar donderdag moet ik weer, dus dan vraag ik het wel even na...
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Lejow, heb je het nog gevraagd vandaag?
Papillio- Prater
Ja!
De fysio heeft er even naar gekeken. Ze gaf aan dat het vaker voorkomt en dat het dan met de heupjes te maken kan hebben. Maar niet ieder kindje met een scheef naadje heeft probleempjes met de heupen.
Dus ze heeft haar even aan alle kanten bevoeld en haar bewogen en zo en ze kon niets raars ontdekken!
Verder woog ze alweer 6720 gram
En waren de kinderarts en de fysio zeer tevreden!
De fysio heeft er even naar gekeken. Ze gaf aan dat het vaker voorkomt en dat het dan met de heupjes te maken kan hebben. Maar niet ieder kindje met een scheef naadje heeft probleempjes met de heupen.
Dus ze heeft haar even aan alle kanten bevoeld en haar bewogen en zo en ze kon niets raars ontdekken!
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ja!
Dan moet ik toch de volgende keer op het CB er maar ff naar vragen. Of zou ik beter naar de huisarts kunnen?
Jeetje, wat een kleine bollie! Super zeg!
Papillio- Prater
Ik zou het gewoon op het CB even vragen!
Lejow- Lady Post-a-lot
Wow B. weegt precies hetzelfde als Z. Maar Z. is 2 cm langer.
Was alles verder goed in het ziekenhuis?
Was alles verder goed in het ziekenhuis?
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: