Vriendin psychisch naar de klote.
+2
ijsjemeisje
Filoria
6 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Vriendin psychisch naar de klote.
RYW schreef:Doedel schreef:RYW schreef:Ik heb soms zo de indruk dat jij jezelf als sluitpost ziet. Alle energie die je hebt gaat eerst op aan anderen, voor anderen zorgen, en als er wat over is dan gaat dat naar jou zelf. Dat gaat je op den duur opbreken, en dat is nu aan het gebeuren. Je hebt waarschijnlijk je eigen buffer al zo erg weggevreten dat je echt tot op het bot vermoeid bent. En dat is niet zomaar over met een vakantie of een weekje rust. Dat weet je best.
De mensen die als laatste omvallen vallen het hardste en het zwaarste, vergeet dat niet. En je hoeft ook echt niet altijd maar overal voor iedereen klaar te staan en de beste vriendin, moeder, werknemer, enzovoorts te zijn. Een wijs persoon zei een tijdje terug tegen me: het is ook een kunst om soms eens te kiezen voor brons in plaats van voor goud. En ik denk dat jij continu voor goud kiest en gewoon teveel van jezelf vergt.
Ik wil niet falen, en dat gebeurt vaak genoeg. Dus of ik nou perse voor goud kies? Ik denk het niet, maar het klopt wel dat ik mezelf op de allerlaatste plek zet. Ik ben iemand die het een ander naar zijn of haar zin wil maken. Maar toch merk ik steeds meer, dat ik schijt krijg aan die mensen en dat ik voor mezelf plezier wil hebben. Plus daarin ben ik nog steeds zo vreselijk onzeker, ik kan mijzelf niet leuk vinden en ik vraag me ook nog steeds af, waarom nodigen mensen mij uit.
Vandaag was ik helemaal niet te genieten en dat geef ik dan wel eerlijk toe. Maar ik zou wel eens gelukkig op willen staan.
Vind je jezelf dan leuker als je anderen continu voorop zet ten koste van jezelf? Ik denk dat jij, als je jezelf alsmaar uitput, op den duur echt niet leuker wordt omdat je inderdaad niet te genieten en ongelukkig wordt. Ik hoop echt dat je jezelf op de één of andere manier genoeg waard kan vinden om heel erg goed voor te zorgen. Jij hebt al zoveel doorstaan met jezelf als gezelschap, en je hebt jezelf overal doorgetrokken. Waarom dan niet lief voor jezelf zijn en jezelf sterk maken en sterk houden?
Een dagje even lekker helemaal voor jezelf kiezen lijkt me een mooi begin!
Ik gun het mezelf niet denk ik, ook vind ik mezelf ook helemaal niet leuk. Ik vraag het ook wel eens aan mijn vriend, waarom ben je bij me? Want zo leuk ben ik helemaal niet. Maar een dagje chillen lijkt me wel wat Even tot rust komen!
Gast- Gast
Hoe gaat het nu?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922