Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav.: jouw top 5 van plekken/landen waar je al geweest bent

+23
Inge
applestar
Roxi3
troelala
Mermaid
Gympie
Marin
Polly
Fred
Rouxxxe
Zonnetje
Tinus
Sugarfall
_Lacey_
Ella
Sterre
Winegum
Twellie
Kowalski
Blond
Bacio
Mizz_S
rapa nui
27 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Nav.: jouw top 5 van plekken/landen waar je al geweest bent - Pagina 2 Empty Re: Nav.: jouw top 5 van plekken/landen waar je al geweest bent

Bericht  Fred zo 15 jul 2012 - 23:32

Tot nu toe:

1. Ierland, Aran Islands en dan met name Inisheer gevolgd door Ring of Kerry, Cliffs of Moher, Galway. Eigenlijk de hele westkust van Ierland.

2. Griekenland, binnenland en dan met name Meteorakloosters gevolgd door Delphi, Olympia en het theater van Epidaurus

3. Andalusie, Ronda en Gibraltar (tips voor het postje van Zonnetje dacht ik)

4. België, Brugge tot nu toe de mooiste stad van de Benelux voor mij

5. Duitsland, Moesel omgeving van Trier
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: jouw top 5 van plekken/landen waar je al geweest bent - Pagina 2 Empty Re: Nav.: jouw top 5 van plekken/landen waar je al geweest bent

Bericht  Polly ma 16 jul 2012 - 10:38

Ik vind dit echt te moeilijk om te kiezen, dus hier volgen een paar willekeurige bestemmingen die indruk hebben gemaakt op me:

- Namibie
- Semuc Champey in Guatemala
- Brazilie
- Salar de Uyuni in Bolivia
- Ankor Wat in Cambodja

En dan ben ik nog niet eens aan mijn favoriete steden toegekomen Neutral
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Marin ma 16 jul 2012 - 21:19

Pff ik zit al dagen in dit topic te kijken, maar vind het zo moeilijk!

Ik denk dat ik tot deze top 5 kom:

1) Marin & San Francisco, VS
2) Sofia, Bulgarije
3) Ohrid & Skopje, Macedonie
4) New York, VS
5) Parijs, Frankrijk

Ik hou meer van steden, maar de natuur die ik hier ook heb genoemd is ook echt prachtig.

Polly, Salar de Uyuni wil ik ook zo graag heen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 21:26

1. Zuid-Afrika
2. Madrid
3. Rome
4. New York
5. Frankrijk

Maar eigenlijk staat Amsterdam op 1, haha.

Gast
Gast

Bericht  Gympie ma 16 jul 2012 - 22:13

Van waar ik zelf geweest ben, raad ik het volgende aan in willekeurige volgorde:

Polen: Poznan en Wroclaw, kleine dorpjes
Bali: binnenlanden intrekken, snorkelen in Amed
New York: alles, haha. Maar het leukste vond ik wel de metro naar de een van de eerste straten nemen en teruglopen naar de 96ste straat via alle bezienswaardigheden
Londen: Covent Garden, Oxfordstreet, musical bezoeken
Cote d'azur: kustlijn langsreizen, aanrader met de trein
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Mermaid ma 16 jul 2012 - 23:42

1: Malta (maar dat is misschien omdat ik zoveel goede herinneringen heb aan dat eilandje)
2: Tallinn. Zo'n mooi oud stadje en lekker overzichtelijk.
3: Hawaï. Heel mooi landschap.
4: Frans Polynesië. Net zo mooi als op de plaatjes, heel bijzonder om daar te zijn.
5: Barcelona. Een stad die mij nooit verveeld.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mizz_S di 17 jul 2012 - 5:56

Gympie schreef:Van waar ik zelf geweest ben, raad ik het volgende aan in willekeurige volgorde:

Polen: Poznan en Wroclaw, kleine dorpjes
Bali: binnenlanden intrekken, snorkelen in Amed
New York: alles, haha. Maar het leukste vond ik wel de metro naar de een van de eerste straten nemen en teruglopen naar de 96ste straat via alle bezienswaardigheden
Londen: Covent Garden, Oxfordstreet, musical bezoeken
Cote d'azur: kustlijn langsreizen, aanrader met de trein

Ik weet niet wat jouw definitie van 'klein dorpje' is, maar in Poznan en Wroclaw wonen meer dan een half miljoen mensen... confused Wroclaw is zelfs twee keer zo groot als Utrecht...
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Mizz_S di 17 jul 2012 - 5:57

Oh wait, of bedoelde je, Poznan, Wroclaw EN kleine dorpjes... In dat geval, niets gezegd... silent
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822

Bericht  troelala wo 18 jul 2012 - 7:06

*

Laatst aangepast door troelala op zo 1 sep 2013 - 1:57; in totaal 1 keer bewerkt

troelala
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 8
Registratiedatum : 16-12-11

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 7:14

1. Caye Caulker
2. Cuzco
3. Cola-kreek
4. Eagle Beach
5. Lake Turkana

Gast
Gast

Bericht  rapa nui wo 18 jul 2012 - 8:28

troelala schreef:Wat ik heel erg mooi vond in willekeurige volgorde:

Zonsondergang op de burcht bij Palmyra (Syrie, nu niet echt een geschikt reisdoel) uitkijkend over de overblijfselen van de Romeinse stad

De souks van Aleppo en Damascus, theedrinken bij verkopers die bijna allemaal de namen van Nederlandse voetballers konden opnoemen.

Ik vond Palmyra ook zo speciaal, dat dat daar zo maar ligt. Wonderlijk, heb er heerlijk een poos alleen rondgelopen, vond het zo speciaal. En ook de souks om daar zo lekker rond te lopen, thee te drinken en al die kleuren en geuren. En inderdaad vreemd als je nu het nieuws over Syrië volgt. Persepolis in Iran is trouwens ook zo indrukwekkend mooi.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690

Bericht  rapa nui wo 15 aug 2012 - 1:06

Mizz_S schreef:
rapa nui schreef:
Mizz_S schreef:5. Wroclaw (Polen)

Is Wroclaw voor een paar uurtjes ook de moeite waard? en heb je tips wat ik dan zeker moet zien. Ik heb deze stad in mijn hoofd als lunchplek/stop op de terugweg van Krakau naar overnachtingsplek in Cottbus (Duitsland).

Dan zou ik je aanraden om iig even naar het centrale plein te gaan en daar in de buurt even rond te kijken! Het is sowieso niet een stad waar nou mega veel te zien is (voor zover ik me kan herinneren), maar ik vind het er gewoon heel leuk en heel gezellig, een lekkere sfeer.

Nav.: jouw top 5 van plekken/landen waar je al geweest bent - Pagina 2 Wroclaw%201%20(0)

Ik hou gewoon van Polen I love you

Owja, en kijk goed om je heen want overal staan beeldjes van kaboutertjes, zo leuk!

Nav.: jouw top 5 van plekken/landen waar je al geweest bent - Pagina 2 20070523_9946tweevijftiende

Moest dit even terugkijken: heb zo geen foto op deze computer maar heb zelf nu ook een foto van deze kaboutertjes! Wroclaw is inderdaad een leuke stad met een erg mooi plein.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690

Bericht  Roxi3 wo 15 aug 2012 - 3:27

1. Rannoch, Schotland
2. Siena, Italië
3. Berlijn, Duitsland
4. Warschau, Polen
5. Ljubljana, Slovenië

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  applestar di 21 aug 2012 - 3:51

1. Zweden / Stockholm
2. Griekenland / Kos
3 Lanzarote / Playa del Papagayo
4 Frankrijk / Parijs
5 Spanje / Madrid
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  Inge di 21 aug 2012 - 4:29

1. Malediven
2. Kenia en dan vooral Meru NP, waar wij in 2 dagen tijd 3 andere auto's met toeristen tegen kwamen
3. Chicago
4. Tanzania / Zanzibar
5. Bonaire

Ik gok dat volgende maand op 1 Frans Polynesië staat
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Alex ma 27 aug 2012 - 7:41

Met stip op 1: Jamaica
2. Frankrijk - Antibes, ik wil nog steeds een keer terug!
3. Frankrijk - St Nazaire-le-Désert (piepklein plaatsje in de buurt van Valence, maar wat een uitzicht! Prachtig!)
4. Brazilië.
5. Italië - Viareggio
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  June ma 27 aug 2012 - 8:04

1. Ecuador
2. Chios, Griekenland
3. Madrid, Spanje
4. Siena, Italië
5. Valencia, Spanje

Denk ik, ik kan niet zo goed kiezen. Ik vond Rome bijvoorbeeld prachtig, maar toen ik daar was, was het echt bloedheet en iets te toeristisch. Praag vond ik qua architectuur ook prachtig, maar de mensen vond ik niet zo vriendelijk en dat viel me daar echt tegen. Oh no, nu ben ik Londen nog vergeten Nav.: jouw top 5 van plekken/landen waar je al geweest bent - Pagina 2 1270000679. Ik houd van Londen. Ik kan dit niet.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Middleme za 1 sep 2012 - 5:31

1. Madeira
2. Zweden -omgeving Are
3. Rome
4. Griekenland - Kos / Noorwegen - bij Skien
5. Frankrijk -Ardeche

Edit: nu vergeet ik de skigebieden in Oostenrijk nog waar ik geweest ben. Mennn, lastigg.... :nopompom:

Laatst aangepast door Middleme op za 1 sep 2012 - 5:33; in totaal 1 keer bewerkt
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 5:32

Toch wel Canada.

Gast
Gast

Bericht  Travelgurly zo 2 sep 2012 - 23:02

1. Lapland

2. Mexico Maya route

3. Curacao voor relax vakantie

4. Indonesie rondreis

5. Duitsland
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 23:37

Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, dus hier mijn Europa lijstje:

1. Corsica (Hier wil ik zeker weten nog eens naar terug! Dan misschien ook het zuiden verkennen. Fantastisch eiland!)
2. Italië (Venetië, Luca, Florence, Siena, Pisa)
3. Oostenrijk (Provincie Karinthië is erg mooi!)
4. Kreta
5. Malta

Daarnaast ook in Spanje (noordkust), Denemarken, Slovenië en Kroatië op vakantie geweest.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 3:39

Slovenië (Bohinj & Bled)
Namibië (Walvisbaai, Kolmanskop, Fishriver Canyon, Etosha, Sossusvlei)
New York State (Adirondacks, Fingerlakes)
Engeland (Lake District)
Zwitserland (Luzern)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 3:41

Zusje schreef:Slovenië (Bohinj & Bled)
Engeland (Lake District)
Zwitserland (Luzern)

Ben ik ook geweest. Zó zonde dat ik toen nog geen goede camera had, maar van die stomme wegwerpdingen... Want wat is het daar mooi..... Dat kerkje op dat eilandje....

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 3:44

Youandi schreef:
Zusje schreef:Slovenië (Bohinj & Bled)
Engeland (Lake District)
Zwitserland (Luzern)

Ben ik ook geweest. Zó zonde dat ik toen nog geen goede camera had, maar van die stomme wegwerpdingen... Want wat is het daar mooi..... Dat kerkje op dat eilandje....

Ik kan me erg goed voorstellen dat je daar van baalt smile. Wij hadden geen idee dat het daar zó mooi zou zijn en werden er echt door verrast. Het was het eerste dat we aandeden in Slovenië en waren dus ook echt gelijk op slag verliefd op het land smile.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: