Nav 'als je me echt zou kennen, dan...'
+28
Elliot
Lousanne
Tania
RYW
SuperGrover
mystery mom
Oasis
Niekske
Lavendel
Jeanette
Rouxxxe
Parisienne
loura
Makamba
Rush
Bolleke
Lonely Goatherd
Rouge
Roza
Suus
Stuiterbal
Poubelle
Pompoen
Antibes
Gympie
Bacio
Burn
_Nina
32 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Nav 'als je me echt zou kennen, dan...'
ik krijg werkelijk waar jeukende handen van jou.mystery mom schreef:Nour schreef:mystery mom schreef:Nour schreef:mystery mom schreef:
Ik snap dat het misschien geen leuke reactie is om te lezen voor sommige maar dit is hoe ik er tegen aan kijk. Ik heb genoeg meegemaakt in mn leven om dit te 'mogen' zeggen.
Nou, get over it. Het is nu eenmaal zo.
Dit geeft waarschijnlijk wel aan hoe dom ik je reacties vind. Dat is waarschijnlijk evengoed niet leuk om te lezen, maar dan gaat wederom jouw eigen instelling op, toch?
Zulke uitspraken kun je alleen maar doen, als je niet in staat bent buiten je eigen kader te denken.
En ik zie dat jij heel veel mensenkennis hebt
Klopt, geesteswetenschapper hè. Dan herken je dit soort 'gevalletjes' van compleet de plank misslaan. Gelukkig geeft je reactie nu wel aan dat je geen idee hebt wat je hiertegen in kunt brengen, want dan zou je impliciet je eigen bullshit onderuit halen.
Oh nee, jij had natuurlijk al genoeg meegemaakt om over anderen te 'mogen' zeggen wat wel en niet behoort tot een ingrijpende gebeurtenis in het leven van diegene. Laat me niet lachen; maar goed, dat deed je dus wel.
Over en plank misslaan gesproken...jij zit vast voor een spiegel
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Tania schreef:Ik zit me alleen maar heel erg af te vragen waarom je niet onder je 'normale' account reageert?
Ik zag dat ik me was vergeten uit te loggen van dit account na het plaatsen van het eerste bericht hier. Leek me handiger om met dit account door posten.
mystery mom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12
mystery mom schreef:Nour schreef:mystery mom schreef:Nour schreef:mystery mom schreef:
Ik snap dat het misschien geen leuke reactie is om te lezen voor sommige maar dit is hoe ik er tegen aan kijk. Ik heb genoeg meegemaakt in mn leven om dit te 'mogen' zeggen.
Dit geeft waarschijnlijk wel aan hoe dom ik je reacties vind. Dat is waarschijnlijk evengoed niet leuk om te lezen, maar dan gaat wederom jouw eigen instelling op, toch?
Zulke uitspraken kun je alleen maar doen, als je niet in staat bent buiten je eigen kader te denken.
Klopt, geesteswetenschapper hè. Dan herken je dit soort 'gevalletjes' van compleet de plank misslaan. Gelukkig geeft je reactie nu wel aan dat je geen idee hebt wat je hiertegen in kunt brengen, want dan zou je impliciet je eigen bullshit onderuit halen.
Oh nee, jij had natuurlijk al genoeg meegemaakt om over anderen te 'mogen' zeggen wat wel en niet behoort tot een ingrijpende gebeurtenis in het leven van diegene. Laat me niet lachen; maar goed, dat deed je dus wel.
Haha, nu moet ik alweer om je lachen. Ik stuurde RYW net dat ik zeker wist dat je niet weg zou gaan uit dit topic, omdat je toch nog even je punt wilde maken. Helaas wederom mislukt. Als je weet dat je je niet goed kunt verwoorden, zet je jezelf nu alleen nog maar meer voor schut. Be my guest; wordt het toch nog een leuke donderdagavond.
Gast- Gast
mystery mom schreef:Tania schreef:Ik zit me alleen maar heel erg af te vragen waarom je niet onder je 'normale' account reageert?
Ik zag dat ik me was vergeten uit te loggen van dit account na het plaatsen van het eerste bericht hier. Leek me handiger om met dit account door posten.
Oh vandaar! Ik was gewoon nieuwsgierig
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Mystery Mom, ik begrijp je wel. En ik begrijp ook dat het anders kan overkomen. Er zijn hier een heleboel meiden die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt en het is logisch dat zij lastig met je woorden om kunnen gaan. Ik weet ook niet hoe je ze anders moet verwoorden. Maar joh, let it go. Degenen die het begrijpen, begrijpen het. En zo niet, dan niet.
Gast- Gast
mystery mom schreef:Nour schreef:mystery mom schreef:Nour schreef:mystery mom schreef:
Nour zegt het wat botter, maar ik las dit ook in je posts, zeker het dikgedrukte. We hadden het er net nog over, zo van: lees jij het nou ook zo?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
RYW schreef:Maar nu heb je het over een soort van liegen, over dingen bewust erger vertellen dan ze daadwerkelijk zijn. Dat is niet hetzelfde als 'erover heen stappen en geen drama maken' als er iets is dat jij niet als erg genoeg beschouwt, dat is heel wat anders. Dat is niet oprecht op iets ingrijpends reageren, en daar hadden we het toch over? Tenminste, dat is wat ik las: dat jij in je omgeving zag dat mensen niet over dingen heen stappen waar jij wel overheen zou stappen, en dat je dat soms wel eens irritant/frustrerend vindt, omdat je zelf veel ergere dingen hebt meegemaakt.
Of zit ik nu op iets totaal anders te reageren?
Nee dit klopt, zij maakt t allemaal dramatischer dan het eigenlijk was en gaat hier op de een of andere manier zelf in geloven. Ze doet het met meer dingen en dat is wat ik bedoelde met drama van maken. Voor haar werd iets dus ingrijpender dan het was, terwijl het in werkelijkheid veel minder voorstelde.
mystery mom- Fluisteraar
Youandi schreef:Mystery Mom, ik begrijp je wel. En ik begrijp ook dat het anders kan overkomen. Er zijn hier een heleboel meiden die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt en het is logisch dat zij lastig met je woorden om kunnen gaan. Ik weet ook niet hoe je ze anders moet verwoorden. Maar joh, let it go. Degenen die het begrijpen, begrijpen het. En zo niet, dan niet.
Ik weet niet hoe jij de reacties van Mystery Mom las, maar pas in een latere reactie van RYW nuanceert ze enigszins haar woorden en blijkt dus ook nog eens dat het om iets heel anders gaat dan wat ze aanvankelijk probeerde uit te dragen.
Gast- Gast
Statler, omdat je hebt gequote, haal ik er niet uit wie je aanspreekt.
Gast- Gast
niet jouNour schreef:Statler, omdat je hebt gequote, haal ik er niet uit wie je aanspreekt.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Als je het niet goed kan verwoorden schrijf dan helemaal niks. Het excuus ik kan het slecht verwoorden op papier vind ik nu erg slap overkomen.
Gast- Gast
Nour schreef:Youandi schreef:Mystery Mom, ik begrijp je wel. En ik begrijp ook dat het anders kan overkomen. Er zijn hier een heleboel meiden die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt en het is logisch dat zij lastig met je woorden om kunnen gaan. Ik weet ook niet hoe je ze anders moet verwoorden. Maar joh, let it go. Degenen die het begrijpen, begrijpen het. En zo niet, dan niet.
Ik weet niet hoe jij de reacties van Mystery Mom las, maar pas in een latere reactie van RYW nuanceert ze enigszins haar woorden en blijkt dus ook nog eens dat het om iets heel anders gaat dan wat ze aanvankelijk probeerde uit te dragen.
Ik heb haar reacties gelezen inclusief de nuances.
Gast- Gast
Nour schreef:mystery mom schreef:Nour schreef:mystery mom schreef:Nour schreef:mystery mom schreef:
Haha, nu moet ik alweer om je lachen. Ik stuurde RYW net dat ik zeker wist dat je niet weg zou gaan uit dit topic, omdat je toch nog even je punt wilde maken. Helaas wederom mislukt. Als je weet dat je je niet goed kunt verwoorden, zet je jezelf nu alleen nog maar meer voor schut. Be my guest; wordt het toch nog een leuke donderdagavond.
Fijn dat ik dan toch nog wat leuks aan je avond mag toevoegen. Ik wil helemaal geen punt maken, ik probeer uit te leggen wat ik bedoel, omdat het dus verkeerd wordt opgevat. Maar ik geloof dat het er niet beter op wordt he Het probleem is altijd dat ik 100 dingen denk die ik wil typen, maar dat kan natuurlijk niet, en dan wordt het een warboel, wil ik dat weer gaan uitleggen, komen er nog van zo'n reacties als die van jou, enz. Ik zit me hier gewoon te ergeren aan mezelf haha
mystery mom- Fluisteraar
mystery mom schreef:RYW schreef:Maar nu heb je het over een soort van liegen, over dingen bewust erger vertellen dan ze daadwerkelijk zijn. Dat is niet hetzelfde als 'erover heen stappen en geen drama maken' als er iets is dat jij niet als erg genoeg beschouwt, dat is heel wat anders. Dat is niet oprecht op iets ingrijpends reageren, en daar hadden we het toch over? Tenminste, dat is wat ik las: dat jij in je omgeving zag dat mensen niet over dingen heen stappen waar jij wel overheen zou stappen, en dat je dat soms wel eens irritant/frustrerend vindt, omdat je zelf veel ergere dingen hebt meegemaakt.
Nee dit klopt, zij maakt t allemaal dramatischer dan het eigenlijk was en gaat hier op de een of andere manier zelf in geloven. Ze doet het met meer dingen en dat is wat ik bedoelde met drama van maken. Voor haar werd iets dus ingrijpender dan het was, terwijl het in werkelijkheid veel minder voorstelde.
Van wat je nu vertelt snap ik dat je dat denkt. Maar in eerste instantie had je dat niet gezegd, en daar reageerden mensen op en dat vonden mensen vervelend. En snap jij ook hoe het overkomt als je daar bovenop nog zegt 'ik heb genoeg erge dingen meegemaakt dus ik mag dat zeggen'?
RYW- Ratel
Ik heb precies hetzelfde als RYW. Ik heb zelf ook relatief veel meegemaakt op korte termijn, en ik ben nog vrij jong. Soms hoor ik ook dingen van mensen waarvan ik denk: waar maak je je druk om? Maar dat is natuurlijk niet eerlijk om zo te denken, en dat besef ik me ook vrijwel altijd meteen daarna. Iedereen verwerkt dingen op zijn/haar eigen manier.
Gast- Gast
Dropdraakje schreef:Als je het niet goed kan verwoorden schrijf dan helemaal niks. Het excuus ik kan het slecht verwoorden op papier vind ik nu erg slap overkomen.
Bedankt voor de tip! Ik realiseer me vaak pas later, als ik het na reacties van anderen terug lees, dat het heel anders kan overkomen dan hoe ik het bedoeld heb.
mystery mom- Fluisteraar
Soms heb ik een beetje het idee dat mensen in dit topic tegen elkaar op willen bieden wie de meeste narigheid heeft meegemaakt.. Dat vind ik altijd een beetje.. tja.. raar ofzo
Ik moet eerlijk zeggen dat ik net als youandi weinig kwaad zie in hetgeen wat mystery mom post.. Ik begrijp uit haar verhaal dat ze vind dat een goede manier om met narigheid om te gaan is om je er proberen overheen te zetten en er niet in te blijven hangen, maar dat dat niet altijd lukt en dat je daar niks aan kan doen omdat sommige dingen zo heftig/ingrijpend zijn dat je er niet zomaar overheen stapt. En daar ben ik het wel mee eens.
Ik vind dan overigens dat opmerkingen als dat ze dom is en niet buiten haar eigen kader kan denken, handen jeuken etc. niet aardig
Ik moet eerlijk zeggen dat ik net als youandi weinig kwaad zie in hetgeen wat mystery mom post.. Ik begrijp uit haar verhaal dat ze vind dat een goede manier om met narigheid om te gaan is om je er proberen overheen te zetten en er niet in te blijven hangen, maar dat dat niet altijd lukt en dat je daar niks aan kan doen omdat sommige dingen zo heftig/ingrijpend zijn dat je er niet zomaar overheen stapt. En daar ben ik het wel mee eens.
Ik vind dan overigens dat opmerkingen als dat ze dom is en niet buiten haar eigen kader kan denken, handen jeuken etc. niet aardig
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
RYW schreef:mystery mom schreef:RYW schreef:Maar nu heb je het over een soort van liegen, over dingen bewust erger vertellen dan ze daadwerkelijk zijn. Dat is niet hetzelfde als 'erover heen stappen en geen drama maken' als er iets is dat jij niet als erg genoeg beschouwt, dat is heel wat anders. Dat is niet oprecht op iets ingrijpends reageren, en daar hadden we het toch over? Tenminste, dat is wat ik las: dat jij in je omgeving zag dat mensen niet over dingen heen stappen waar jij wel overheen zou stappen, en dat je dat soms wel eens irritant/frustrerend vindt, omdat je zelf veel ergere dingen hebt meegemaakt.
Van wat je nu vertelt snap ik dat je dat denkt. Maar in eerste instantie had je dat niet gezegd, en daar reageerden mensen op en dat vonden mensen vervelend. En snap jij ook hoe het overkomt als je daar bovenop nog zegt 'ik heb genoeg erge dingen meegemaakt dus ik mag dat zeggen'?
Ik had 'mogen' niet voor niks tussen aanhalingstekens getypt. Ik snap goed dat het verkeerd wordt opgevat, dat heb ik al tig keer gezegd geloof ik. Ik kan niet álles in een post zetten. Er zullen hier vast meiden zijn die ergere dingen hebben meegemaakt dan ik, daar twijfel ik niet aan.
mystery mom- Fluisteraar
Lousanne schreef:
Ik dacht: "Laat ik maar meteen to the point komen, in plaats van allerlei dingen tegelijkertijd denken en door elkaar gaan typen." Ik kan er iig niets mee als iemand zo idioot reageert en dan opeens met allerlei slappe excuses komt waardoor deze reacties zijn ontstaan. Mystery Mom is dus niet de enige die zich ergert aan haar gedrag, om het wederom ff samen te vatten.
Edit: wil je trouwens mijn woorden niet verdraaien? Ik heb nergens gezegd dat ik Mystery Mom dom vind, haar reacties daarentegen wel. Ik kan haar immers niet, dus over d'r gehele persoonlijkheid kan ik logischerwijs niet oordelen.
Laatst aangepast door Nour op do 26 jul 2012 - 10:00; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Lousanne schreef:Soms heb ik een beetje het idee dat mensen in dit topic tegen elkaar op willen bieden wie de meeste narigheid heeft meegemaakt.. Dat vind ik altijd een beetje.. tja.. raar ofzo
Bedankt voor de samenvatting Lousanne...waarom lukt mij dat nou nooit?!
mystery mom- Fluisteraar
Nour, ik vind het niet echt netjes hoe jij over mij praat, je kent me niet eens.
mystery mom- Fluisteraar
mystery mom schreef:Nour, ik vind het niet echt netjes hoe jij over mij praat, je kent me niet eens.
Als je in het echt net zo bent als dat je je hier presenteert, mis ik daar ook niets aan. Het kan me niet zoveel schelen wat jij denkt of vindt; je komt er immers binnen no time weer op terug, heb je in dit topic al laten zien.
Gast- Gast
Ik heb geen zorgeloze jeugd gehad en leidt ook nu geen zorgeloos leven.
En ik heb er een hekel aan dat er in dit soort topics altijd weer tegen elkaar op geboden moet worden.
Het zou fijn zijn als mensen respect hebben voor andermans verdriet zonder dat te vergelijken met hun eigen verdriet.
En ik heb er een hekel aan dat er in dit soort topics altijd weer tegen elkaar op geboden moet worden.
Het zou fijn zijn als mensen respect hebben voor andermans verdriet zonder dat te vergelijken met hun eigen verdriet.
Gast- Gast
Wie doen dat hier dan?Sunprincess schreef:Ik heb geen zorgeloze jeugd gehad en leidt ook nu geen zorgeloos leven.
Gast- Gast
Daar gaat het mij niet om.
Als je zegt 'er zijn ongetwijfeld mensen die ergere dingen hebben meegemaakt' dan ben je alsnog aan het vergelijken. Het één is niet erger dan het ander. Wat voor jou het allerergste is dat je ooit hebt meegemaakt, is voor jou het meest vreselijke van je leven, en dat laat sporen na. Wat er voor mij het allerergste is dat ik ooit heb meegemaakt, is voor mij het allerergste ooit. Dat kan je niet met elkaar vergelijken, want we zullen dat elk op onze eigen manier ervaren.
Ik probeer je niet te pakken te nemen ofzo, maar ik geloof dat we totaal langs elkaar heen praten. Ik volg het verloop van jouw posts niet, en jij volgt denk ik ook niet waar ik heen wil wat ik namelijk bedoel is dat het niet zo objectief ligt, dat je niet kan zeggen 'ik heb XYZ meegemaakt, dus nu mag ik over andermans manier van ermee omgaan oordelen'. Zo zwart-wit ligt het domweg niet, en daarmee schop je echt mensen voor de schenen...
Als je zegt 'er zijn ongetwijfeld mensen die ergere dingen hebben meegemaakt' dan ben je alsnog aan het vergelijken. Het één is niet erger dan het ander. Wat voor jou het allerergste is dat je ooit hebt meegemaakt, is voor jou het meest vreselijke van je leven, en dat laat sporen na. Wat er voor mij het allerergste is dat ik ooit heb meegemaakt, is voor mij het allerergste ooit. Dat kan je niet met elkaar vergelijken, want we zullen dat elk op onze eigen manier ervaren.
Ik probeer je niet te pakken te nemen ofzo, maar ik geloof dat we totaal langs elkaar heen praten. Ik volg het verloop van jouw posts niet, en jij volgt denk ik ook niet waar ik heen wil wat ik namelijk bedoel is dat het niet zo objectief ligt, dat je niet kan zeggen 'ik heb XYZ meegemaakt, dus nu mag ik over andermans manier van ermee omgaan oordelen'. Zo zwart-wit ligt het domweg niet, en daarmee schop je echt mensen voor de schenen...
RYW- Ratel
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Vraag: 'Als je mij echt zou kennen, dan zou je weten dat..'
» Kennen we ze nog?
» Kennen jullie 'm nog!
» Kennen we deze nog..nog..nog..nog?
» Kennen jullie deze al?
» Kennen we ze nog?