Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

meubeltjes verven....

3 plaatsers

Ga naar beneden

meubeltjes verven.... Empty meubeltjes verven....

Bericht  duckie vr 13 jul 2012 - 10:21

voor bij mn ouders ben ik op MP aan het kijken voor een peuterbedje... nu heb ik er 1 gezien van de ikea waarbij de voor en achterkant omhooggezet kunnen worden en die je 1 voor 1 naar beneden kunt doen zodat je een groot bed hebt... als de koop door gaat zou ik hem graag willen verven, maar waar moet je op letten als je kinder meubeltjes verft?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meubeltjes verven.... Empty Re: meubeltjes verven....

Bericht  _Nina vr 13 jul 2012 - 10:22

Volgens mij sowieso dat je verf op waterbasis hebt, ipv terpetinebasis, toch?
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Printje vr 13 jul 2012 - 10:24

Pfff geen idee eigenlijk.. met niet teveel zooi erin inderdaad maar ik zou denk ik advies vragen in een verfspeciaalzaak, en niet zomaar bij de Praxis want die weten er denk ik toch niet zoveel van.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 20:41

Waterbasis wordt gezegd maar laat veel sneller los. Wij hebben het bedje over laten spuiten met verf op terpentinebasis. Wordt veel harder en minder kans om los te laten. De commode hebben we zel geverfd. Ook met verf op terpentinebasis. Maar voor een peuterbedje lijkt het me helemaal wel kunnen op terpentinebasis. Ik neem aan dat ze niet op haar bed kauwt?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 21:00

Bij meubels gebruik ik altijd terpetinebasis (lakverf). Dat wordt gewoon het mooiste. (Die heb je in hoogglans, zijdeglans en matte).

Zou het wel echt buiten schilderen want díe geur is echt vreselijk.

Verder eerst goed schuren met een schuurmachine, daarna ligt opschuren met de hand. Vervolgens het meubel goed schoonmaken. In de grondverf zetten, goed laten drogen en dan nogmaals schuren met de hand. En uiteindelijk 2x in de lak zetten. (je moet wel tussendoor iets van 24 uur wachten met lakken ander wordt het een veel te dikke laag en krijg je beschadigingen).

Verder kun je trouwens alleen lakverf gebruiken bij houten meubels. (Omdat het over ikea gaat, ik weet niet of het van spaanplaat is? Want dan moet je op een hele andere manier te werk gaan).

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 21:45

Als je kindje nog aan de meubels bijt zou ik inderdaad voor waterbasis gaan, maar hier heb ik H. haar kast gewoon verf gebruikt op terpetinebasis. Inderdaad wel altijd buiten verven!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: