Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwerfhond?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Zwerfhond? Empty Zwerfhond?

Bericht  Rovine vr 13 jul 2012 - 1:06

Vanochtend deed mijn pas het niet voor de afvalbakken, dus ben ik een rondje gaan rijden in de buurt omdat ik niet met een stinkende opengescheurde zak wilde blijven zitten. Bij een container in de buurt lukte het wel, maar er zat een hond voor, te vissen in de vuilnis die erbij lag. In de omgeving was verder niemand te bekennen, ook niet gek gezien het tijdstip(rond 8 uur). Verder niet bij nagedacht, pas op mijn werk realiseerde ik me dat het misschien een zwerver was.

Op amivedi zag ik hè niet staan, maar ik heb ook heel weinig verstand van hondenrassen. Heb ze net proberen te bellen om te kijken of ze er iets mee kunnen, maar ze zijn momenteel niet bereikbaar.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Het is al een aantal uur geleden en overdag is het best een druk plein, kleine kans dat hij er nog zit dus. Maar het zou misschien wel een aanknopingspunt kunnen zijn voor iemand die zijn hond kwijt is, qua omgeving. Maak ik me nu te druk of moet ik het gewoon laten waaien?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwerfhond? Empty Re: Zwerfhond?

Bericht  Guus vr 13 jul 2012 - 1:13

Ik was uit de auto gestapt en had gekeken hoe de hond had gereageerd op mij. Als het was gelukt had ik hem meegenomen naar het asiel zodat ze konden scannen voor een chip. Was het niet gelukt had ik de dierenambulance gebeld denk ik.
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rovine vr 13 jul 2012 - 1:17

Ik ben een beetje bang voor honden, dus ik durfde niet te dichtbij te komen. Hij was wel rustig, niet schuw of agressief. Deed netjes een stapje opzij toen ik bij de container wilde. smile

Dom ook dat ik er pas later aan dacht dat ik misschien was had moeten doen, al was het maar een foto maken. Ik moet nog boodschappen doen, dus ik kijk zo nog even of hij er zit. Bij een druk winkelcentrum kan ik me voorstellen dat hij minder in het oog valt omdat mensen denken dat hij bij iemand hoort.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Guus vr 13 jul 2012 - 1:29

Snap ik dat lang niet iedereen dat zou doen, maar ben nogal een dog lover smile

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 6:12

Ik had hem in de auto gedaan en de dierenambulance gebeld. Grote kans dat het een wegloper is.
Nu je dat niet gedaan hebt zou ik er na het werk nog een keer langsrijden en misschien nog eens als het rustig is.

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB vr 13 jul 2012 - 8:28

en? heb je de hond nog gezien?
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549