Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fototopic: Eerste hapjes!

+11
Tania
_Lana_
Linda
Limburg85
Happydobby
Kat1980
studiebol
SarahKey
_Mashimaro_
Stuiterbal
Aimee
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Fototopic: Eerste hapjes! - Pagina 2 Empty Re: Fototopic: Eerste hapjes!

Bericht  Aimee do 12 jul 2012 - 8:59

Haha Tania geweldig Laughing Laughing

Linda schreef:Aimee, het duurde echt heel lang voordat ze door had hoe ze moest slikken. Ik denk dat ze het misschien eerder had gesnapt als ze prutjes had gegeten. Dat is niet de rapley gedachte, maar mijn eigen idee. Op een gegeven moment was het best frustrerend. Voor ons, voor haar niet hoor.
Misschien dat een volgend kind het eerder begrijpt, dan hoeft het uiteraard niet. Maar ik hou het wel in gedachte.

Ik heb trouwens ook het idee dat rapley kindjes voedsel graag apart eten. Mijn dochter vindt pasta met tomatensaus en groentes bijvoorbeeld niet lekker. Als ik het haar allemaal los geef, eet ze het wel. Dat geeft niet, maar het is niet altijd makkelijk.

Ik snap je gedachtegang, maar mij lijkt het juist enger om beide tegelijk te geven. Ik ben bang dat hij door de prakjes denkt dat hij alles in één keer door kan slikken, en dan ook te grote stukken die hij zelf afhapt door proberen te slikken en zich dan vaker verslikt. Maar ik weet natuurlijk nog helemaal niet hoe het is.
Misschien als het heel lang duurt voor hij het doorheeft dat ik ook toch wel eens een prakje ga proberen... Ben benieuwd!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  mickey do 12 jul 2012 - 9:33

Aimee schreef:Haha Tania geweldig Laughing Laughing

Linda schreef:Aimee, het duurde echt heel lang voordat ze door had hoe ze moest slikken. Ik denk dat ze het misschien eerder had gesnapt als ze prutjes had gegeten. Dat is niet de rapley gedachte, maar mijn eigen idee. Op een gegeven moment was het best frustrerend. Voor ons, voor haar niet hoor.
Misschien dat een volgend kind het eerder begrijpt, dan hoeft het uiteraard niet. Maar ik hou het wel in gedachte.

Ik heb trouwens ook het idee dat rapley kindjes voedsel graag apart eten. Mijn dochter vindt pasta met tomatensaus en groentes bijvoorbeeld niet lekker. Als ik het haar allemaal los geef, eet ze het wel. Dat geeft niet, maar het is niet altijd makkelijk.

Ik snap je gedachtegang, maar mij lijkt het juist enger om beide tegelijk te geven. Ik ben bang dat hij door de prakjes denkt dat hij alles in één keer door kan slikken, en dan ook te grote stukken die hij zelf afhapt door proberen te slikken en zich dan vaker verslikt. Maar ik weet natuurlijk nog helemaal niet hoe het is.
Misschien als het heel lang duurt voor hij het doorheeft dat ik ook toch wel eens een prakje ga proberen... Ben benieuwd!

Mijn zoon snapt het inderdaad niet, hapt te grote stukken af en verslikt zich dan en wilt dan niet meer. Hij krijgt grof geprakt eten en dat gaat prima. Heb wel hele leuke foto's van het eten, maar ik ga zo naar bed, dus loont zich niet om nu nog te plaatsen, want ik laat ze niet staan.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linda do 12 jul 2012 - 18:16

Aimee, ik heb geen idee of dat zo is. Kleine kinderen hebben hun kokhalsreflex redelijk ver voor op hun tong zitten. Dat behoedt ze tegen stikken. Maar misschien dat die kokhalsreflex sneller naar achterop de tong gaat door prutjes te voeren. Dat vind ik wel een interessant vraagstuk. Ik zal eens kijken of ik daar iets over kan vinden/lezen.

Het beste is om ook gewoon geduld te hebben. Een kind heeft tijd nodig om te leren, de 1 wat sneller dan de ander. Ik had sterk het vermoeden dat het niet doorslapen van dl te maken had met honger hebben. Dus in die zin had het wel sneller gemogen van mij.
Toen ze rond een jaar goed begon te eten, ging ze ook steeds vaker doorslapen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  mickey do 12 jul 2012 - 21:29

Nou... hier komen ze dan! Niet quoten graag, ik haal ze straks weer weg.

*Weer weg*

Laatst aangepast door mickey op do 12 jul 2012 - 22:23; in totaal 1 keer bewerkt
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol do 12 jul 2012 - 21:49

Mickey leuke foto's! wat en grote ogen op die brocolli foto!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mickey do 12 jul 2012 - 21:54

Hahaha, dat was zijn verbaasde blik door de flits denk ik. Dan zet hij heeeeeel grote ogen op Wink Bij mijn gsm gaat namelijk eerst het lampje van de flits branden, dan knijpt F zijn ogen dicht, dan gaat het lampje ff uit en gaan de ogen wijd open en dan flitst mijn gsm om de foto te maken. Tja.. dan is dat het resultaat. Heb meer van die grote-ogen-foto's. F heeft sowieso grote ogen, maar op zo'n moment zijn ze nog een stuk groter.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jezzie do 12 jul 2012 - 22:00

Haha wat een leuke foto's mickey!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Emmayes do 12 jul 2012 - 22:07

Haha geweldige foto's!! Laughing
Emmayes
Emmayes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12

Bericht  Aimee do 26 jul 2012 - 2:39

Even mijn eigen topic omhoog, want ik wil graag even met mijn knappe kind pronken :cheering:

Het begon namelijk niet veelbelovend
Fototopic: Eerste hapjes! - Pagina 2 Foto-CPHAGICA

Wortel ging wel in zijn mondje, maar was hij ook niet heel enthousiast over
Fototopic: Eerste hapjes! - Pagina 2 Foto-8R37EOJO

Maar vanmorgen kreeg hij courgette, en dat ging er snel in joh :O Ik had maar twee stukjes gemaakt omdat ik verwachte het zo weg te kunnen gooien, en hij heeft ze beide helemaal leeg gesabbelt!
Fototopic: Eerste hapjes! - Pagina 2 Foto-DYXW4IJK
Fototopic: Eerste hapjes! - Pagina 2 Foto-XEXZOJ3O

Dat geeft de burger moed!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 do 26 jul 2012 - 2:41

Aimee :cheering: Wat een lekker ventje trouwens! I love you
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda do 26 jul 2012 - 2:47

Jaaa! Wat goed. cheers
Die zaadjes en dat sap vinden ze lekker hè, vond m'n dochter ook.

Wat betreft de wortel. Ik sneed een wortel in de lengte door en dan nog een keer in de lengte, dan heb je dus 4 lange stukken. Dat stoomde ik dan. Dat eet iets gemakkelijker.

En staat nou de avocado op het menu? Daar moet je ook echt een foto van plaatsen hoor. Very Happy

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Aimee do 26 jul 2012 - 3:03

Dankje Annie! Ik vind dat ook, maar ben misschien iets bevooroordeelt Wink

Ja, Linda, hij zat echt helemaal die zaadjes eruit te raspen met zijn tandvlees! Mooi gezicht is dat zeg! En van die wortels is wel een goed idee, dat ga ik volgende keer maar eens proberen, Hij kreeg het nu ook heel lastig in zijn mond (was denk ik ook iets te lang). Morgen krijgt hij nog een keer courgette en overmorgen avocado Very Happy Ben heel erg benieuwd!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: