Vitamine baby's
+7
CCC
Lejow
Puggle
Linda
Happydobby
Papillio
Bluestar
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vitamine baby's
Ik heb al wat terug gelezen op het forum en op google, maar ik kom er niet helemaal uit..
Moeten pasgeboren baby's die flesvoeding krijgen nou alleen extra vitamine D of toch ook vitamine K krijgen?
Moeten pasgeboren baby's die flesvoeding krijgen nou alleen extra vitamine D of toch ook vitamine K krijgen?
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Re: Vitamine baby's
Alleen vitamine D.
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Ok, Thnx!
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Laurientje85 schreef:Volgens mij bij volledig flesvoeding geen enkele vitamine..
Tegenwoordig wel, sinds sept/okt 2011 is het advies van 0 tot 4 jaar dagelijks vit D.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:Laurientje85 schreef:Volgens mij bij volledig flesvoeding geen enkele vitamine..
Tegenwoordig wel, sinds sept/okt 2011 is het advies van 0 tot 4 jaar dagelijks vit D.
Ohh oke, wist ik niet! Zoon is van voorjaar 2010 en dochter van 3 maanden krijgt alleen maar bv! Weer wat geleerd!
Gast- Gast
Zit vitamine K dan standaard in flesvoeding? Ook in de verdere nummers?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Ik was er gister voor in de drogist, maar op de verpakking stond dus dat het bij baby's met volledige zuigelingen voeding dus niet nodig was. Ik heb dus geen vitamine D gekocht.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle schreef:Ik was er gister voor in de drogist, maar op de verpakking stond dus dat het bij baby's met volledige zuigelingen voeding dus niet nodig was. Ik heb dus geen vitamine D gekocht.
Moet je bij het CB even vragen, bij onze cb hingen er grote A4 tjes dat het wel moet en het word je ook gezegd.
Maar dit advies is dus nog geen jaar zo, vandaar.
Dit staat op de website van het voedingscentrum.
Extra vitamine D
Voor de meeste mensen levert de voeding voldoende vitamine D. Sommige groepen hebben meer vitamine D nodig dan de voeding kan leveren. Deze groepen hebben per dag 10 microgram vitamine D extra nodig:
Alle kinderen tot 4 jaar, ongeacht de zuigelingenvoeding, opvolgmelk of gewone voedingsmiddelen die de kinderen krijgen.
Mensen met een donkere huidskleur, zoals mensen uit Marokko, Turkije, Indonesië en Afrika.
Mensen die weinig buiten komen, zoals nachtwerkers.
Mensen die hun huid bedekken, zoals sommige moslims.
Vrouwen vanaf 50 jaar en mannen vanaf 70 jaar.
Zwangere vrouwen.
Vrouwen die borstvoeding geven.
Happydobby- Ratel
Ik wou net zeggen, bij ons is het verteld door de kinderarts!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Zag van de week nog heel groot bij het CB staan bij FV ook vit. D. toedienen. Vit. K zit al verwerkt in FV.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Laurientje85 schreef:Zelf gebruik ik ook geen vit D trouwens...
Als je bv geeft dan kan je dat beter wel doen. Je geeft je eigen portie namelijk aan je baby. (ik slikte het trouwens ook niet ) Wel geef ik best wel strikt de vitamine D aan dochter.
Linda- Ratel
Maar weet iemand of vitamine K alleen in flesvoeding nr 1 zit? Of zit het ook in de andere nummers?
Linda- Ratel
Linda schreef:Laurientje85 schreef:Zelf gebruik ik ook geen vit D trouwens...
Als je bv geeft dan kan je dat beter wel doen. Je geeft je eigen portie namelijk aan je baby. (ik slikte het trouwens ook niet ) Wel geef ik best wel strikt de vitamine D aan dochter.
Ik geef idd bv, en geef mijn dochter wel trouw de druppels.. Naja dan neem ik ze ook meteen in
Gast- Gast
Ik had pilletjes gekocht, die druppels vond ik namelijk echt goor!
Linda- Ratel
Hier geef ik S ook elke dag vitamine D druppeltjes. Ze hebben dat ook gezegd vanuit het cb en de kraamverzorgster. Bij elke controle van het cb is dat ook een standaard vraag.
Linda schreef:Maar weet iemand of vitamine K alleen in flesvoeding nr 1 zit? Of zit het ook in de andere nummers?
Het zit ook in andere nummers, ik heb vit k tot 3 maanden gegeven icm bv, daarna was het niet meer nodig.
Happydobby- Ratel
Happydobby schreef:Linda schreef:Maar weet iemand of vitamine K alleen in flesvoeding nr 1 zit? Of zit het ook in de andere nummers?
Het zit ook in andere nummers, ik heb vit k tot 3 maanden gegeven icm bv, daarna was het niet meer nodig.
Dat is ook raar eigenlijk. Bij bv hoef je dat maar de eerste 3 maanden te geven, daarna niet meer, omdat een kind vanaf 3 maanden zelf voldoende vitamine K aan kan maken. Dus dan zou je verwachten dat ze het bij flesvoeding alleen in nr 1 doen.
Linda- Ratel
Bij mijn zoon uit 2010 moest ik ook D gaan geven tot hij 4 is. Zowel de kraamhulp als het cb zei dat.Happydobby schreef:Laurientje85 schreef:Volgens mij bij volledig flesvoeding geen enkele vitamine..
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Mijn zoon is van juni 2010 en ik hoefde het pas te geven als hij geen opvolgmelk meer kreeg, bij ons was dat vanaf 1 jaar. Blijkbaar is dus overal het advies anders.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Puggle schreef:Ik was er gister voor in de drogist, maar op de verpakking stond dus dat het bij baby's met volledige zuigelingen voeding dus niet nodig was. Ik heb dus geen vitamine D gekocht.
Klopt, volgens mij gingen we wel bij geven na 6maand geloof ik, omdat je ook met bijvoeding begint zoiets.
Gast- Gast
Barbabella schreef:Bij mijn zoon uit 2010 moest ik ook D gaan geven tot hij 4 is. Zowel de kraamhulp als het cb zei dat.Happydobby schreef:Laurientje85 schreef:Volgens mij bij volledig flesvoeding geen enkele vitamine..
Maar dat was toen niet het officiele advies.
Ik vergeet M. bijna altijd haar vitamine d druppels door de fles te geven
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik geef het altijd op een lepeltje. Voorheen als ik om 10 uur moest verschonen en nu voor het fruithapje.
MAar vergeet het ook wel eens, pas eens een hele week, zag het doosje staan en dacht: Oh ja!!!!
MAar vergeet het ook wel eens, pas eens een hele week, zag het doosje staan en dacht: Oh ja!!!!
Soortgelijke onderwerpen
» babys en ritme/dagindeling
» Verschil tussen de babys in je buik
» Helmpjes voor babys niet meer vergoed
» Vitamine D en K
» vitamine D
» Verschil tussen de babys in je buik
» Helmpjes voor babys niet meer vergoed
» Vitamine D en K
» vitamine D
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: