Hoe is jullie CB?
+33
Sophiee
Océane
Printje
Tania
Thunder
Parisienne
CCC
Fiebje
Teddyaapje
Linda
PapillonRose
Flower_L
Sanne
meisjesmama
Bruintje Beer
Twellie
kwak
SarahKey
Fearie
Stuiterbal
Susan
Dille
Aimee
Lonely Goatherd
Didi
Liadan
Happydobby
Floor
RYW
studiebol
vlinder-19
Annemie
peach
37 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hoe is jullie CB?
Ik ben erg ontevreden over ons CB. Kijken alleen naar wat ze moeten vragen en naar de standaard lijntjes en dat was het. Ik moet zeggen dat ik daar ook alleen maar heen ga omdat het "moet", voor haar prikjes en meet/weeg moment
Twee voorbeelden:
- Ik gaf bv en met 2 maanden begonnen met het aanleren van de fles. Daar had onze dame geen zin in. Weken en weken strijd over gehad met haar. Tig tips gelezen op internet, en toen dacht ik- waarom niet even langs cb, misschien hebben ze daar een tip... Ik zat er vooral mee of ik haar nou moest dwingen of niet, of dat L dan helemaal een enorme weerstand tegen dat ding zou krijgen. Mens zat me aan te kijken, mompelde- tja, is zoeken, geen idee.. En dat was het. Totaal geen tips (ook al zijn er op internet tientallen te vinden...) of wat dan ook. Ik zocht het maar uit, zo voelde het. Heel veel gehad aan een willekeurige mama die daar toevallig ook stond en me een tip gaf die ik nog nergens gelezen had.
Maar echt, erna nooit meer met vragen naar het CB gegaan...
- De vorige keer was ook het toppunt. Ik hoefde alleen naar de assistent (of hoe dat mens heet..), dus niet de arts. Ze zette haar computer aan en begon haar vragenlijst af te werken: "is ze ziek geweest?" "bent u bij een arts geweest" "gaat ze nog naar kdv?". Ze heeft niet eens gevraagd hoe het in het algemeen ging.. Hoe het thuis was, hoe ze is, of het lukt met de opvoeding.. Of ik ergens tegenaan liep... Niks.
Ik heb netjes antwoord gegeven op haar vragen, maar verder niks uit mezelf verteld. Echt, wat een mensen!
Ik laat ze ook echt aanleuteren hoor. Het is nooit goed. Te klein (serieus, wat moet ik daar aan doen?), te traag.. Ze zette tijd geleden ook geen blokjes op elkaar (ja, vreemd.. Ze is net een minuut binnen en mevrouw komt stormt meteen naar L toe met die dingen of ze ze even op elkaar wil zetten...), want ze heeellll afwijkend vond en me meteen door wilde sturen naar de fysio...
Nee hoor, ik heb geen hoge pet van ze op. Ik ga omdat het moet, maar als een ondersteuning of wat dan ook zie ik ze echt niet... Gelukkig ben ik iemand die ook gewoon mijn eigen weg wel zoekt en doet, maar mijn hemel.. Als je ze echt nodig zou hebben...
Twee voorbeelden:
- Ik gaf bv en met 2 maanden begonnen met het aanleren van de fles. Daar had onze dame geen zin in. Weken en weken strijd over gehad met haar. Tig tips gelezen op internet, en toen dacht ik- waarom niet even langs cb, misschien hebben ze daar een tip... Ik zat er vooral mee of ik haar nou moest dwingen of niet, of dat L dan helemaal een enorme weerstand tegen dat ding zou krijgen. Mens zat me aan te kijken, mompelde- tja, is zoeken, geen idee.. En dat was het. Totaal geen tips (ook al zijn er op internet tientallen te vinden...) of wat dan ook. Ik zocht het maar uit, zo voelde het. Heel veel gehad aan een willekeurige mama die daar toevallig ook stond en me een tip gaf die ik nog nergens gelezen had.
Maar echt, erna nooit meer met vragen naar het CB gegaan...
- De vorige keer was ook het toppunt. Ik hoefde alleen naar de assistent (of hoe dat mens heet..), dus niet de arts. Ze zette haar computer aan en begon haar vragenlijst af te werken: "is ze ziek geweest?" "bent u bij een arts geweest" "gaat ze nog naar kdv?". Ze heeft niet eens gevraagd hoe het in het algemeen ging.. Hoe het thuis was, hoe ze is, of het lukt met de opvoeding.. Of ik ergens tegenaan liep... Niks.
Ik heb netjes antwoord gegeven op haar vragen, maar verder niks uit mezelf verteld. Echt, wat een mensen!
Ik laat ze ook echt aanleuteren hoor. Het is nooit goed. Te klein (serieus, wat moet ik daar aan doen?), te traag.. Ze zette tijd geleden ook geen blokjes op elkaar (ja, vreemd.. Ze is net een minuut binnen en mevrouw komt stormt meteen naar L toe met die dingen of ze ze even op elkaar wil zetten...), want ze heeellll afwijkend vond en me meteen door wilde sturen naar de fysio...
Nee hoor, ik heb geen hoge pet van ze op. Ik ga omdat het moet, maar als een ondersteuning of wat dan ook zie ik ze echt niet... Gelukkig ben ik iemand die ook gewoon mijn eigen weg wel zoekt en doet, maar mijn hemel.. Als je ze echt nodig zou hebben...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
snoezel schreef:
Hoezo 'moet' het? Het cb is niet verplicht.
Gast- Gast
Tiramisu schreef:snoezel schreef:
Volgens mij kan zelfs de huisarts eventueel de prikjes geven.
Ik zeg er ook altijd alleen maar ja en amen en denk ondertussen ik doe het lekker toch op mijn eigen manier hahahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Liadan schreef:Wat vervelend Fiebje. Hier zijn nooit opmerkingen gemaakt over lengte en gewicht van onze zoon, alleen dat hij goed in verhouding is. De laatste keer met 11 maanden werd alleen gezegd dat hij een lange jongen is (hij was toen 79 cm).
Zijn gewicht stijgt niet meer zo snel sinds hij 9 maanden is en ze zeiden dat dat normaal is bij een kind dat borstvoeding krijgt (dat wist ik al, maar ze geven op mijn CB dus wel de goede info daarover).
Maar als gezegd wordt dat je kind te lang of te klein is dan vind ik dat zo raar, daar kan je toch helemaal niks mee.
Nee je kan er idd niets mee, alles moet maar in die curve. Als ze nu eerst eens naar mij keek ipv naar haar beeldscherm dan zou ze zien dst ik twee koppen groter dan haar ben.
Ach als hij ziek is of ik heb vragen dan ga ik wel naar dd huisarts.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Tiramisu schreef:snoezel schreef:
Ja, ok. Dat weet ik. Maar ik wil wel gewoon haar controles laten doen.
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
snoezel schreef:Tiramisu schreef:snoezel schreef:
Ja, ok. Dat weet ik. Maar ik wil wel gewoon haar controles laten doen.
Ja maar die controles zijn uiteindelijk ook allemaal waardeloos, ik ga liever naar een echte arts ipv naar het consultatiebureau.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» konden jullie op de echo al verschil zien tussen jullie kind
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» leek jullie kindje op de 3d echo die jullie tijdens de zwang
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» leek jullie kindje op de 3d echo die jullie tijdens de zwang
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: