Hoe is jullie CB?
+33
Sophiee
Océane
Printje
Tania
Thunder
Parisienne
CCC
Fiebje
Teddyaapje
Linda
PapillonRose
Flower_L
Sanne
meisjesmama
Bruintje Beer
Twellie
kwak
SarahKey
Fearie
Stuiterbal
Susan
Dille
Aimee
Lonely Goatherd
Didi
Liadan
Happydobby
Floor
RYW
studiebol
vlinder-19
Annemie
peach
37 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hoe is jullie CB?
Prima, zowel de wijkverpleegkundige als de arts. Ze zijn echt aardig en nemen de tijd voor je. Ze bieden goede hulp, ook een lactatiekundige. Ik ben blij met ons CB. En ze laten je ook vrij in je opvoedideeën etc. Het is echt een beetje ondersteuning waar dat nodig is.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Wel prima, de assistente maakt wel iedere keer dezelfde opmerking haha, maar best aardige mensen. Qua inhoud....onze verpleegkundige is aardig, maar heb gevoel dat ze alles volgens boekje aanpraat en niet haar eigen draai eraan geeft. Dat doe ik dan ook zelf
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Op zich is het CB hier best ok. Alleen een beetje jammer dat ik meestal elke keer een ander tref, en diegene weer op zijn eigen manier de gegevens interpreteert. Zo vind de ene dat ze iets langer dan gemiddeld is, maar qua gewicht erbij wel in verhouding en de volgende begint over overgewicht Wat dat betreft kom ik 'gelukkig' ook nog een enkele keer bij de kinderarts, en die heeft me gerustgesteld dat er van overgewicht echt geen sprake is en dat ze prima in verhouding is. Dus sommige verpleegkundigen zaaien op het CB hier nogal snel paniek (heb echt meerdere voorbeelden hiervan meegemaakt). Dat ze goed op moeten letten, dat begrijp ik. Maar dat de ene persoon exact dezelfde gegevens een totaal andere draai geeft dan de andere, dat vind ik niet kunnen.
De artsen zijn verder prima volgens mij, daar heb ik nog nooit een rare situatie mee gehad. Nemen voldoende tijd voor je ook om dingen uit te leggen of vragen te beantwoorden en ik heb nog geen enkele keer kritiek gehad over de opvoeding (terwijl ik over sommige dingen best anders denk dan het CB, zoals samen slapen als A. dan beter slaapt).
De artsen zijn verder prima volgens mij, daar heb ik nog nooit een rare situatie mee gehad. Nemen voldoende tijd voor je ook om dingen uit te leggen of vragen te beantwoorden en ik heb nog geen enkele keer kritiek gehad over de opvoeding (terwijl ik over sommige dingen best anders denk dan het CB, zoals samen slapen als A. dan beter slaapt).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vind het cb hier 3 keer niks. Iedere keer is er een andere arts of wvp, heel vervelend vind ik dat. Ik heb nog geen enkele keer iemand gesproken die een beetje verstand had van borstvoeding. Ik heb wel eens slaapadvies gevraagd, maar veel verder dan de 5 minutenregel kwam ze niet. Toen ik zei dat ik dat niet wilde, zei ze dat ik het dan maar moest accepteren. De manier waarop ze het zei was heel vervelend.
Hiervoor woonden we in Den Haag, daar hadden we echt een super cb. Steeds dezelfde arts en wvp. De wvp kwam de eerste keer zelfs thuis langs. Met de arts kon ik goed praten over borstvoeding en co-sleeping. Heel fijn vond ik dat.
Hiervoor woonden we in Den Haag, daar hadden we echt een super cb. Steeds dezelfde arts en wvp. De wvp kwam de eerste keer zelfs thuis langs. Met de arts kon ik goed praten over borstvoeding en co-sleeping. Heel fijn vond ik dat.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben over het algemeen ook wel tevreden. Krijg er altijd het gevoel dat ze vertrouwen in me hebben als moeder zijnde. Wel zijn er wat adviezen die ze achteraf beter niet hadden kunnen geven (oa over bv en rapley) maar gelukkig kijk ik verder dan mn neus lang is en ga ik vaak zelf op onderzoek uit.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben geen fan. De vorige keer zo boos geworden ik ben er klaar mee.
Ga alleen nog voor de prikjes.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10
Tot nu toe ben ik erg tevreden over de mensen die bij ons CB werken. Ze zijn vriendelijk, behulpzaam en erg betrokken. Ga er tot nu toe nog graag naartoe.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Fiebje schreef:Ik ben geen fan. De vorige keer zo boos geworden ik ben er klaar mee.
Wat is er dan gebeurd?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Het CB zal hier voor velen een prima CB zijn, maar ik vind het eigenlijk niks. Ik zie elke keer weer een andere wijkverpleegkundige of arts. Daarnaast krijg ik alleen maar adviezen waar ik niet achter sta en als ik dan uitleg hoe wij erover denken wordt er raar gekeken en gereageerd met: "Ja, maar ....." Ik krijg bij hen steeds het gevoel dat ze denken mij te vertellen hoe ik moet opvoeden. Misschien omdat wij nog vrij 'jong' zijn? Slaaptraining heb ik meegekregen, terwijl ik had gezegd dat we haar niet laten huilen en de reden waarom niet. Ook kreeg ik telkens maar kritiek op dat ze nog teveel en te lang flessen dronk. Hoe wij 's nachts handelden was ook helemaal niet zoals het hoort, want zo wennen ze eraan en ons kind probeert ons gewoon uit. We hebben nooit vaak over het slapen van N. gepraat (en de zorgen die ik erbij had) omdat ik het gevoel kreeg dat ze dachten: 'eigen schuld'.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Eigenlijk wel weer plus 1, haha. Ik heb er ook geen nare ervaringen mee. En ik ben er véél geweest hoor, de laatste jaren.Susan schreef:Heel prettig. In de tijd dat er nog veel onzekerheid was over Ezra, kregen we vaak een dubbel of zelfs driedubbel consult en ook een keer een extra afspraak tussendoor. Ik kon ook altijd bellen en ze zijn ook wel eens hier geweest. Ze hebben zelf nooit gesuggereerd dat hij autisme zou hebben, alleen advies gegeven over waar we terecht konden voor verder onderzoek, dat was erg prettig. Ook als ik met Yrsa ga zijn ze altijd heel geïnteresseerd en positief.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
De wijkverpleegkundige is niks, en ze hoeft straks na de bevalling ook echt niet hier thuis te komen bijv voor een intake. De arts is wel aardig en kan er ook altijd wel terecht voor vragen etc.
Gast- Gast
Ik ben geen fan van het CB hier. Het begint er vaak al mee dat je ontzettend lang moet wachten, 20 of 30 minuten is hier echt geen uitzondering (en dan ook nog even iemand van het inloopspreekuur die ze blijkbaar tegelijkertijd plannen tussendoor doen op het moment dat jij aan de beurt bent), vervolgens je dochter met 'hij' aan blijven spreken, vragen of ze al kan rollen en als jij dan antwoordt met: 'ja, heen en terug', zij als antwoord geven: 'aah, komt vanzelf, ze is nog jong' heb ik al ernstig het gevoel dat ze a. niet weten welk kindje ze voor zich hebben en b. niet luisteren.
Verder passen hun adviezen niet binnen onze overtuiging. Ik heb eens zitten wachten en hoorde een VPK tegen een moeder van een pasgeboren kindje (kindje was bij het wegen zo'n 4000 gram, zal dus ongeveer een maand oud zijn geweest) dat ze haar kindje in bed moest laten huilen tot de volgende voeding, omdat het anders nooit alleen leerde slapen. Toen moeder verbaasd vroeg of ze haar kindje dan drie uur moest laten huilen, gaf de VPK hier een bevestigend antwoord op, mááár.. ze mocht er om het kwartier wel even heen om een aai over de bol te geven. Achteraf had ik gewild dat ik er wat van had gezegd, dit advies vond ik echt heel erg triest. Ook al ben je voor laten huilen, drie uur laten huilen kan toch echt niet?
BIj het huisbezoek op dag 10 haalde mijn man onze dochter uit bed, omdat ze huilde van de krampjes en toen gaf dezelfde VPK als hierboven aan dat we dat niet moesten doen, anders leerde ze nooit in bed te liggen. Halloooo... een kindje van 10 dagen oud met vreselijke krampjes die je niet mag troosten?
Verder passen hun adviezen niet binnen onze overtuiging. Ik heb eens zitten wachten en hoorde een VPK tegen een moeder van een pasgeboren kindje (kindje was bij het wegen zo'n 4000 gram, zal dus ongeveer een maand oud zijn geweest) dat ze haar kindje in bed moest laten huilen tot de volgende voeding, omdat het anders nooit alleen leerde slapen. Toen moeder verbaasd vroeg of ze haar kindje dan drie uur moest laten huilen, gaf de VPK hier een bevestigend antwoord op, mááár.. ze mocht er om het kwartier wel even heen om een aai over de bol te geven. Achteraf had ik gewild dat ik er wat van had gezegd, dit advies vond ik echt heel erg triest. Ook al ben je voor laten huilen, drie uur laten huilen kan toch echt niet?
BIj het huisbezoek op dag 10 haalde mijn man onze dochter uit bed, omdat ze huilde van de krampjes en toen gaf dezelfde VPK als hierboven aan dat we dat niet moesten doen, anders leerde ze nooit in bed te liggen. Halloooo... een kindje van 10 dagen oud met vreselijke krampjes die je niet mag troosten?
Gast- Gast
OOh Rejoy door jouw verhaal moet ik denken aan de WVK die langs kwam op dag 10. Ik vertelde dat Luuk zo onwijs veel huilde, vroeg me af wat ik verkeerd deed, waarom hij nooit wilde slapen etc. Dus toen gaf zij als advies: dan moet je hem op zijn eigen kamer leggen. Toen ik vroeg waarom dan, zou hij misschien nu al niet bij ons op de kamer willen slapen? Nee, niet daarom, maar als je beide deuren dicht doet dan hoor je hem misschien even niet en heb je ook even rust
Tja, wat ik al zei: niet echt dezelfde denkwijze over het omgaan met babies...
Tja, wat ik al zei: niet echt dezelfde denkwijze over het omgaan met babies...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ze zijn hier bij het cb heel aardig. Ik had eerst wat moeite met de nieuwe verpleegkundige maar nu ik haar een paar keer gezien heb, is mijn beeld wel wat positiever geworden.
Ze geven advies als je vragen hebt maar zeggen er ook bij dat het een advies is en dat je zelf moet kijken of het voor jouw kindje wel werkt. Met de hoeveeheid flessen/voeding/nachtvoedingen zijnze ook heel makkelijk, zolang het kindje goed groeit en tevreden is, is het volgens hun goed.
Opvoedadvies heb ik nog nooit gehad, heb er ook nog nooit naar gevraagd maar ze beginnen er ook nooit echt zelf over.
Ze geven advies als je vragen hebt maar zeggen er ook bij dat het een advies is en dat je zelf moet kijken of het voor jouw kindje wel werkt. Met de hoeveeheid flessen/voeding/nachtvoedingen zijnze ook heel makkelijk, zolang het kindje goed groeit en tevreden is, is het volgens hun goed.
Opvoedadvies heb ik nog nooit gehad, heb er ook nog nooit naar gevraagd maar ze beginnen er ook nooit echt zelf over.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Linda schreef:Fiebje schreef:Ik ben geen fan. De vorige keer zo boos geworden ik ben er klaar mee.
Wat is er dan gebeurd?
zoals Rejoy hierboven omschrijft had mijn verhaal kunnen wezen. Al heb ik hun advies in de wind geslagen en hem niet laten huilen.
Verder was mijn zoon al een flinkert met de geboorte 8,5 pond dus kreeg iedere x te horen, hij is te zwaar wat geef je voor voeding, ik gaf bv. Zeiden ze ja daar moet je dan maar mee stoppen want dan krijgt hij teveel. Mooi niet dus!!!
Qua lengte zat hij de laatste keren ook erboven, kreeg ik weer te horen dat hij te lang was. Toen keek ik haar waarschijnlijk dom aan dus herhaalde ze het nog een keer. Dus gaf ik als antwoord ja prima dat heb ik zelf niet in de hand toch. Gaf ze de opmerking, JAa maar hij is wel te lang. Dat was voor mij de druppel, was woest, kan moeilijk een stukje van zijn benen afzagen toch?! Ook gelijk mijn gal gespuugd van alle andere keren.
Zoals:
45 min moeten wachten
Te horen krijgen: uw kind is krom
Instinkvragen stellen of ik echt geen danoontje ipv yoghurt geef
En zo kan ik nog wel doorgaan..... Daarom geen fan dus.
Ter info, mijn man en ik zijn beide 1.84 dus ja waar zou zijn lengte vandaan komen??
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Ik ben ook totaaaal geen fan. Overal andere adviezen,wat ik hier lees en van vriendinnen bijv. Daarnaast heb ik een arts die zeer slecht Nederlands spreekt en dat vind ik niet kunnen.
Ondanks dat R volgens hen zou 'voorlopen' neem ik alles daar met een grote korrel zout. Vreselijk hoe zij daar zogenaamde ontwikkelingslijnen volgen...ik ben niet van gemiddeldes, ieder ontwikkelt zich op eigen wijze. Met nmr 2 ga ik alleen nog voor de prikjes.
Ondanks dat R volgens hen zou 'voorlopen' neem ik alles daar met een grote korrel zout. Vreselijk hoe zij daar zogenaamde ontwikkelingslijnen volgen...ik ben niet van gemiddeldes, ieder ontwikkelt zich op eigen wijze. Met nmr 2 ga ik alleen nog voor de prikjes.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Daarnaast heb ik een arts die zeer slecht Nederlands spreekt en dat vind ik niet kunnen.
Dat is ook op ons huidige consultatiebureau, en ook op het vorige consultatiebureau. Op ons vorige consultatiebureau heb ik het zo gelaten, op het huidige consultatiebureau heb ik gezegd dat ik graag een ander wilde. Ik heb nou eenmaal vaak veel vragen en dan wil ik wel graag iemand die mij dan begrijpt en ook helder antwoord kan geven. Dat begrepen ze heel goed. Vaak werken artsen ook op vaste dagen, dus ik had altijd afspraken op de dagen waarop de andere arts er is.
Hetzelfde voor de wijkverpleegkundige, ik wil(de) het liefst altijd bij 'mijn eigen' wijkverpleegkundige en dat is bij ons ook gewoon een kwestie van plannen, als je weet wie op welke dag werkt lukt het meestal wel.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Printje schreef:Daarnaast heb ik een arts die zeer slecht Nederlands spreekt en dat vind ik niet kunnen.
Dat is ook op ons huidige consultatiebureau, en ook op het vorige consultatiebureau. Op ons vorige consultatiebureau heb ik het zo gelaten, op het huidige consultatiebureau heb ik gezegd dat ik graag een ander wilde. Ik heb nou eenmaal vaak veel vragen en dan wil ik wel graag iemand die mij dan begrijpt en ook helder antwoord kan geven. Dat begrepen ze heel goed. Vaak werken artsen ook op vaste dagen, dus ik had altijd afspraken op de dagen waarop de andere arts er is.
Hetzelfde voor de wijkverpleegkundige, ik wil(de) het liefst altijd bij 'mijn eigen' wijkverpleegkundige en dat is bij ons ook gewoon een kwestie van plannen, als je weet wie op welke dag werkt lukt het meestal wel.
Bij ons is helaas maar een arts... dus je zit hier altijd opgescheept met een zeer slecht verstaanbare met zwaar pools accent sprekende arts...
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Wat vervelend Fiebje. Hier zijn nooit opmerkingen gemaakt over lengte en gewicht van onze zoon, alleen dat hij goed in verhouding is. De laatste keer met 11 maanden werd alleen gezegd dat hij een lange jongen is (hij was toen 79 cm).
Zijn gewicht stijgt niet meer zo snel sinds hij 9 maanden is en ze zeiden dat dat normaal is bij een kind dat borstvoeding krijgt (dat wist ik al, maar ze geven op mijn CB dus wel de goede info daarover).
Maar als gezegd wordt dat je kind te lang of te klein is dan vind ik dat zo raar, daar kan je toch helemaal niks mee.
Zijn gewicht stijgt niet meer zo snel sinds hij 9 maanden is en ze zeiden dat dat normaal is bij een kind dat borstvoeding krijgt (dat wist ik al, maar ze geven op mijn CB dus wel de goede info daarover).
Maar als gezegd wordt dat je kind te lang of te klein is dan vind ik dat zo raar, daar kan je toch helemaal niks mee.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Volgens mij is zij bij ons ook de enigste arts.
De laatste keer met 2 jaar vroegen ze ook van alles en opeens zegt ze ach ja eigenlijk hoef ik het aan jou niet te vragen, jij bent juf en hebt genoeg verstand vd ontwikkelingen van kinderen. Mooi zo klaar en heel goed onthouden voor nmr 2 hahahahahaha
Ik twijfel nog steeds of ik niet liever naar zo'n antroposofisch bureau zal gaan maar ook dat sluit niet helemaal aan bij ons zeg maar, maar meer als het consternatiebureau denk ik.
Zo heb ik een huidziekte, klinkt allemaal onwijs spannend maar stelt bij ons niets voor, R heeft deze ook en iedere keer wil ze weer dat ik ermee naar de kinderarts ga. ten eerste mag dat niet van de arts die ons ooit hierin gezien heeft en daarnaast ga ik er echt niet mee naar een kinderarts, er is niets met hem aan de hand klaar. Maar iedere keer probeert ze weer, dus de laatste keer heb ik (wel netjes) duidelijk gemaakt dat ze het nog 100x kan vragen maar dat ik toch niet ga.
De laatste keer met 2 jaar vroegen ze ook van alles en opeens zegt ze ach ja eigenlijk hoef ik het aan jou niet te vragen, jij bent juf en hebt genoeg verstand vd ontwikkelingen van kinderen. Mooi zo klaar en heel goed onthouden voor nmr 2 hahahahahaha
Ik twijfel nog steeds of ik niet liever naar zo'n antroposofisch bureau zal gaan maar ook dat sluit niet helemaal aan bij ons zeg maar, maar meer als het consternatiebureau denk ik.
Zo heb ik een huidziekte, klinkt allemaal onwijs spannend maar stelt bij ons niets voor, R heeft deze ook en iedere keer wil ze weer dat ik ermee naar de kinderarts ga. ten eerste mag dat niet van de arts die ons ooit hierin gezien heeft en daarnaast ga ik er echt niet mee naar een kinderarts, er is niets met hem aan de hand klaar. Maar iedere keer probeert ze weer, dus de laatste keer heb ik (wel netjes) duidelijk gemaakt dat ze het nog 100x kan vragen maar dat ik toch niet ga.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij komen altijd bij verschillende CB's (wij hebben het papieren dosier zelf in beheer) en het verschilt zo erg. Het ene bureau is heel relaxt, het andere flink zeikerig. Wij zijn eigenlijk alleen maar gegaan voor de prikjes en het meten/wegen vond ik wel handig. En soms in het allerbegin betreft voedingsadvies.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Het Cb hier bevalt mij prima! Zeer vriendelijke en kundige mensen die met respect met je omgaan. Ik ben er tot nu toe nog tevreden over .
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Ik ga alleen naar het CB voor het wegen en meten, de rest gebeurd nu nog even bij de kinderarts.
De WVK die bij ons thuis is geweest was een hele aardige meid, trof haar later een keer op het CB en ze begreep het helemaal, dat wij nog voor het ZH kozen.
Maar die ouwe tang die ik de vorige keer trof. Mijn hemel wat een mens!! Ze vroeg of ik de andere controles ook bij het CB liet doen, dus ik vertelde van niet, en dat dat kwam omdat ze te vroeg geboren is.
Nou kreeg me toch een preek, ja maar wij kijken hier naar veel meer dingen, geven veel meer advies. Over voeding en opvoeden en de kinderarts.. tja de kinderarts die kijkt maar gewoon een beetje!
Uhm hallo.. wil jij je nu serieus boven onze kinderarts (wat zeg ik... neonatoloog) plaatsen??? Heb er niets van gezegd, en gewoon maar wat geknikt, maar als ik weer ga meten en wegen hoop ik die muts echt niet weer te treffen.
Ze bleef ook maar volhouden dat ik aaaaaaaaaaltijd welkom was.
De WVK die bij ons thuis is geweest was een hele aardige meid, trof haar later een keer op het CB en ze begreep het helemaal, dat wij nog voor het ZH kozen.
Maar die ouwe tang die ik de vorige keer trof. Mijn hemel wat een mens!! Ze vroeg of ik de andere controles ook bij het CB liet doen, dus ik vertelde van niet, en dat dat kwam omdat ze te vroeg geboren is.
Nou kreeg me toch een preek, ja maar wij kijken hier naar veel meer dingen, geven veel meer advies. Over voeding en opvoeden en de kinderarts.. tja de kinderarts die kijkt maar gewoon een beetje!
Uhm hallo.. wil jij je nu serieus boven onze kinderarts (wat zeg ik... neonatoloog) plaatsen??? Heb er niets van gezegd, en gewoon maar wat geknikt, maar als ik weer ga meten en wegen hoop ik die muts echt niet weer te treffen.
Ze bleef ook maar volhouden dat ik aaaaaaaaaaltijd welkom was.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Gewoon wat van zeggen, Lejow. Kom op, zij is toch niet oppermachtig?
Ons CB is wel oké, ze zijn wel erg drammerig op het gewicht (ze vinden A. te zwaar ), maar verder ben ik er niet heel ontevreden over.
Ons CB is wel oké, ze zijn wel erg drammerig op het gewicht (ze vinden A. te zwaar ), maar verder ben ik er niet heel ontevreden over.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ik ben zeer tevreden over ons CB. Ze geven goed advies, maar alleen als je er om vraagt, zeuren nooit ergens over en verwijzen je door als ze ergens niet voldoende vanaf weten.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» konden jullie op de echo al verschil zien tussen jullie kind
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» leek jullie kindje op de 3d echo die jullie tijdens de zwang
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» leek jullie kindje op de 3d echo die jullie tijdens de zwang
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: