Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe is jullie CB?

+33
Sophiee
Océane
Printje
Tania
Thunder
Parisienne
CCC
Fiebje
Teddyaapje
Linda
PapillonRose
Flower_L
Sanne
meisjesmama
Bruintje Beer
Twellie
kwak
SarahKey
Fearie
Stuiterbal
Susan
Dille
Aimee
Lonely Goatherd
Didi
Liadan
Happydobby
Floor
RYW
studiebol
vlinder-19
Annemie
peach
37 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe is jullie CB? Empty Hoe is jullie CB?

Bericht  peach wo 11 jul 2012 - 2:38

Ben benieuwd...

hier zijn ze erg relaxed mijn vaste arts en verpleegkundige! Als je wel eens andere hoort,hebben wij het best "getroffen" met ze.

Bij jullie?
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is jullie CB? Empty Re: Hoe is jullie CB?

Bericht  Annemie wo 11 jul 2012 - 2:40

Hier zijn ze ook superaardig,alleen de arts vind ik niet zo..maar ik hoor wel ergere verhalen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  vlinder-19 wo 11 jul 2012 - 2:46

De arts hier is waardeloos, ze is poolse ( dat is niet erg natuurlijk) en erg slecht verstaanbaar. Is drukker met de pc als met ons...want ze kan niet typen dus alles moet met 1 vinger...en steeds nakijken Hoe is jullie CB? 394967
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  studiebol wo 11 jul 2012 - 2:47

Het eerste anderhalf jaar komen ze hier aan huis. Steeds dezelfde vrouw komt ik vind haar erg aardig en gewoon relaxed.

Ik heb een keer een afspraak met de CB arts gehad, ik vond haar een nare vrouw, heel negatief en vond dat het op sommige punten niet goed ging met de meiden. Terwijl ik 2 weken daarvoor nog bij de kinderarts was geweest en die was meer dan postief... in september moeten we weer naar de CB arts dus ik ben benieuwd.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 2:48

Ik ben wel tevreden. Vooral met de wvp heb ik wel een klik. Ze denkt anders over veel zaken dan wij, maar probeert wel in onze wijze mee te denken en vindt dat we het op onze manier goed doen (en dat is toch gewoon leuk om te horen). De arts is vrij zakelijk, ze doet haar werk prima, maar een klik heb ik niet met haar.

Gast
Gast

Bericht  RYW wo 11 jul 2012 - 2:53

Gewoon, wel goed. Ze hebben altijd meegedacht over mijn situatie, hebben voldoende aandacht voor de kinderen en mijn vragen en laten me ook ruimte om dingen op mijn manier te doen zonder afkeurend te doen. Ik was er best tevreden over.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 2:59

RYW schreef:Gewoon, wel goed. Ze hebben altijd meegedacht over mijn situatie, hebben voldoende aandacht voor de kinderen en mijn vragen en laten me ook ruimte om dingen op mijn manier te doen zonder afkeurend te doen. Ik was er best tevreden over.

Hier 't zelfde.

Gast
Gast

Bericht  Floor wo 11 jul 2012 - 3:01

Zowel de arts als verpleegkundige zijn goed.
Ik vind de verpleegkundige een stuk onzorgvuldiger in haar info die ze geeft, in de onderzoeken die ze doet en de prikken die ze zet. Heb dus na de eerste prikken ook aangegeven bij de arts dat de prikken niet goed gezet waren en zij heeft haar opnieuw uitleg gegeven hoe ze ze moet zetten (daarna heeft ze ze wel goed gezet, was dat weer niet het geval dan was ik voor prikken alleen nog bij de arts gegaan).
De arts luistert goed naar wat ik vertel en geeft goed advies. Ik ben al een tijd niet meer geweest met onze zoon omdat hij ver voorliep/voorloopt in ontwikkeling kreeg ik de keus om dat afspraken over te slaan en pas over een tijdje weer terug te komen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby wo 11 jul 2012 - 3:21

Bij mij zitten er steeds weer andere, zelfs een keer een arts die niet goed nederlands spreekt. Ik ben geen fan van ze.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 3:26

Ik heb alleen maar goede ervaringen met het cb, op één ervaring na, toen moest ik op een andere dag en had ik dus ook andere mensen. Bij het meten liet ze mijn zoontje zijn beentje niet strekken, waardoor hij dus 1 cm korter was dan een maand ervoor. Toen ik hier wat van zei, kreeg ik als opmerking dat ik hem te heet gewassen had Hoe is jullie CB? 878948377 De arts was meteen in de stress dat ie niet genoeg groeide, waardoor ik 2 weken later terug moest komen om te meten en wegen. Toen was alles trouwens wel goed, ze hebben die ene meting uit zijn curve gehaald haha.

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 11 jul 2012 - 3:56

Hier is er niet veel mis met het CB. Ze zeggen allemaal dat als wij ons goed voelen bij hoe we het doen, dat het goed is. Ik ben er ook altijd snel weg.
De arts heeft wel 1 keer een medisch advies gegeven wat helemaal niet klopte. Ik ben blij dat ik dat niet heb opgevolgd en ik vertrouw haar ook niet meer in dat soort adviezen. Verder is ze wel ok.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Didi wo 11 jul 2012 - 4:00

Hier gaat het wel, over het algemeen zijn ze wel vriendelijk. Soms hebben ze wel wat vreemde opmerkingen. De afgelopen keer gaf ze aan dat ze m'n zoontje wel heel blank vond? Ja logisch, zijn wij beide ook. En ze benadrukken elke keer steeds zo dat ie vrij lang is, en me dan zo vragend aankijken.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 4:07

Mermaid Forest schreef:
RYW schreef:Gewoon, wel goed. Ze hebben altijd meegedacht over mijn situatie, hebben voldoende aandacht voor de kinderen en mijn vragen en laten me ook ruimte om dingen op mijn manier te doen zonder afkeurend te doen. Ik was er best tevreden over.

Hier 't zelfde.

Hier ook.
Ze weten ook dat ze bij mij geen dingen door de strot moeten duwen.
Zoals toen H, nog een tut had en A. nu nog "steeds" 4 flessen krijgt.
Ik zeg hoe ik e rover denk en dat is dan ook prima.

Gast
Gast

Bericht  Lonely Goatherd wo 11 jul 2012 - 4:12

Van onze wvp gaan mijn haren recht overeind staan, raar wijf die volgens mij ons ook maar raar vindt. De kinderarts is wel gewoon normaal gelukkig. Met onze eventuele medische vragen kunnen we daar prima terecht. Verder vragen we eigenlijk zelden advies, wij hebben zo onze eigen ideeën over wat we willen voor ons kind en die stroken vaak toch niet met de visie van het CB hier.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Aimee wo 11 jul 2012 - 4:42

Opzich is het CB hier prima denk ik, als je flesvoeding geeft en opvoed volgens de triple P methode Wink
Wij denken anders over bepaalde zaken en daardoor vinden ze ons volgens mij maar raar. Ik luister altijd naar wat ze zeggen, leg uit waarom wij het anders doen en dan zeggen zij 'tja, als je het op je eigen manier wil doen...'. Ik vind het wel heel lastig want raak daardoor wel vaak aan het twijfelen (krijgt hij nog teveel voedingen, moet ik al beginnen met bijvoeden, moet ik hem laten huilen 's nachts, etc.) Maar gelukkig heb ik een fijne lactatiekundige die veel tips geeft! Daar heb ik op het moment meer aan.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Dille wo 11 jul 2012 - 4:56

Prima, ze bemoeien zich niet met mijn opvoeding en vinden alles best zolang de kinderen een beetje binnen alle lijntjes vallen. Ik vind ook alleen het wegen en meten interessant.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Bericht  Susan wo 11 jul 2012 - 5:00

Heel prettig. In de tijd dat er nog veel onzekerheid was over Ezra, kregen we vaak een dubbel of zelfs driedubbel consult en ook een keer een extra afspraak tussendoor. Ik kon ook altijd bellen en ze zijn ook wel eens hier geweest. Ze hebben zelf nooit gesuggereerd dat hij autisme zou hebben, alleen advies gegeven over waar we terecht konden voor verder onderzoek, dat was erg prettig. Ook als ik met Yrsa ga zijn ze altijd heel geïnteresseerd en positief.

Ons vorige consultatiebureau vond ik minder fijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  studiebol wo 11 jul 2012 - 5:33

Dille schreef:Prima, ze bemoeien zich niet met mijn opvoeding en vinden alles best zolang de kinderen een beetje binnen alle lijntjes vallen. Ik vind ook alleen het wegen en meten interessant.

Voor welke dingen kom je nog mee bij het CB dan? Want dit gebeurd eigenlijk steeds als ik contact met het CB heb.. tja en ze vragen wat ze eten en hoeveel. En dan natuurlijk de prikken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Stuiterbal wo 11 jul 2012 - 5:47

De verpleegkundige is leuk. De arts vond ik minder leuk. Ik had er ook geen klik mee en al helemaal niet nadat ze mijn zoon te dik heeft genoemd. (en dat terwijl ik bomvol hormonen zat en het echt niet inzag laughcry )

Nu is de arts helaas door een tragisch ongeval komen te overlijden en dus ligt de hele planning van het cb overhoop. Ben benieuwd wanneer hij weer moet want hij is nu 3 en zou dus weer een consult moeten hebben.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Fearie wo 11 jul 2012 - 6:20

Onze wijkverpleegkundige is een leuk mens, kan ik ook goed mee en is tegen alles en iedereen vriendelijk. De arts is op zich ook wel aardig, maar beetje stijfjes en zakelijk. Mijn vriend gaat altijd naar het CB met D. dus ik kom er alleen als ik wat wil weten of mee gaat mocht ik vrij zijn.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  SarahKey wo 11 jul 2012 - 6:22

De kinderarts vind ik vreselijk. Praat slecht nederlands en volg d'r amper. Ze praat ook nog eens heel snel. Nee ben geen fan van haar.

De wijkverpleegkundige kan ik goed mee, aardige vrouw. Heeft goede tips, 'bemoeit' zich nergens mee en doet ook haar best om mij als moeder te leren kennen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  kwak wo 11 jul 2012 - 7:21

onze wijkverpleegkundige is heel leuk, jonge meid nog en die accepteert hoe ik D. opvoed. (niet dat ik wat raars doe, maar niet zo standaard volgens het boekje)

de arts ben ik nog maar 1 keer geweest maar dat vind ik maar een rare man. hij vraagt alles zo vaak dubbel.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Twellie wo 11 jul 2012 - 7:22

Wel prima, ik kan me niet zo vinden in de pedagogische adviezen die worden gegeven maar die worden ook zeker niet opgedrongen, zoals ik hier soms wel eens lees. De arts is een beetje een aparte (hij heeft een nogal raar giecheltje en hij komt heel onnatuurlijk over met de kinderen) maar daar heb ik verder ook geen last van. Hij doet wel zijn best en is dus ook niet opdringerig qua adviezen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Bruintje Beer wo 11 jul 2012 - 7:39

Zowel onze wijkverpleegkundige als arts vinden wij fijne mensen. Laten onze gang gaan. En ze zeuren niet dat onze kinderen altijd op de onderlijn zitten dat is gewoon hun lijntje zeggen ze dan. ga er altijd weer met een fijn gevoel vandaan. We hebben ook een vaste arts en vaste wijkverpleegkundige.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  meisjesmama wo 11 jul 2012 - 7:43

Ik ga alleen heen voor wegen en meten wat het was elke keer weer een discussie en dat was ik zat. Ik moet vrijdag weer zal mij benieuwen...
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: