Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is een hype?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is een hype? Empty Wat is een hype?

Bericht  Caribbeanlover di 10 jul 2012 - 21:24

N.a.v. Rood's topic deze vraag.

Laatst op een familiedag hadden we het over vegetarisch gestremde kaas en mijn man zei dat dat een hype was. Gelijk kreeg hij commentaar dat het niet zo was. Ik had echt zoiets '' en dat bepalen jullie?''. Had ik ook gewoon moeten zeggen, ik bedoel zij trekken hun mond ongevraagd ook open kan ik het ook wel doen.

Bij AH zie ik dat ze er steeds meer rekening mee houden dus er is vraag naar blijkbaar. Ik vind dat je wel kan spreken van een hype.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is een hype? Empty Re: Wat is een hype?

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 21:28

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hype

Gast
Gast

Bericht  Happinaz wo 11 jul 2012 - 0:44

Caribbeanlover schreef:N.a.v. Rood's topic deze vraag.

Laatst op een familiedag hadden we het over vegetarisch gestremde kaas en mijn man zei dat dat een hype was. Gelijk kreeg hij commentaar dat het niet zo was. Ik had echt zoiets '' en dat bepalen jullie?''. Had ik ook gewoon moeten zeggen, ik bedoel zij trekken hun mond ongevraagd ook open kan ik het ook wel doen.

Bij AH zie ik dat ze er steeds meer rekening mee houden dus er is vraag naar blijkbaar. Ik vind dat je wel kan spreken van een hype.

Maar als je niet eens weet wat een hype is hoe kun je dan bepalen of zij gelijk of ongelijk hebben?

Verder denk ik inderdaad ook dat het een hype is en dat er tegelijkertijd ook meer vraag naar is. Ik lees en zie veel meer dan eerder over 'gezond' ,vegetarisch en biologisch eten.
Dus het gaat een beetje hand in hand naar mijn mening.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow wo 11 jul 2012 - 1:19

Ik denk wel zeker dat het een hype is.
Steeds meer mensen zijn bewust bezig met hun eten en denken na over hoe en wat ze willen eten. Volgens mij is dat iets van de laatste jaren.

Net zoals het sieraden maken een paar jaar geleden en het taarten decoreren van nu (of ondertussen is dat geloof ik ook alweer over de hoogste top heen).

Jammer trouwens dat je er gelijk weer zo'n negatief topic van maakt. Waar je man zegt dat het wel een hype is, hebben zij natuurlijk net zo goed recht om te zeggen dat het niet zo is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  ijsjemeisje wo 11 jul 2012 - 1:28

N.a.v. Rood's topic deze vraag.

Ik had het topic meer zo getypt;)
Verder heb ik niet veel verstand over gestremde kaasWat is een hype? 1270000679

Wat is een hype? Empty Wat is een hype? Empty
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 1:30

Of dit specifieke voorbeeld van kaas een hype is, kan ik niet inschatten. Wel weet ik dat biologisch eten geen hype is, maar een trend. Een hype duurt veel korter, terwijl een trend op lange termijn een duidelijk verandering laat zien.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 11 jul 2012 - 1:31

Oh ja, goede Rood!
Hypes waaien zo weer over, maar wat valt er dan wel onder een 'hype'?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 1:34

Lejow schreef:Oh ja, goede Rood!

Birkinstoks? UGG's? Leggings? En verder ook 'dansen' zoals jumpen, happy hardcore, enz.

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 11 jul 2012 - 1:37

Carrie schreef:

Birkinstoks? UGG's? Leggings? En verder ook 'dansen' zoals jumpen, happy hardcore, enz.

Ugg's zijn ook geen hype meer, daarvoor gaan ze in mijn ogen al te lang mee. Geldt trouwens ook voor Birkenstocks en leggings.

Jumpen, dat was wel echt een hype. Dat was misschien 3 maanden 'hot' en toen waaide het weer over. Net als je 6 jaar geleden allemaal massaal van die plastic touwtjes ging knopen, tot sleutelhangers. Hoe heette dat ook alsweer? scratch
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 1:42

Volgens Wiki worden hypes in de mode wel weer trends genoemd. Je hebt dus hypes, modetrends en trends. Ik vind Uggs en Birkenstocks zeker geen trend, maar wel een modetrend. Uiteindelijk verdwijnen ze namelijk weer. De enige echte trend-trend in modeland is de LBD, denk ik. Die is niet aan de mode onderhevig. Volgen jullie het nog? :-)

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 11 jul 2012 - 1:43

Chance schreef:
Carrie schreef:

Ugg's zijn ook geen hype meer, daarvoor gaan ze in mijn ogen al te lang mee. Geldt trouwens ook voor Birkenstocks en leggings.

Jumpen, dat was wel echt een hype. Dat was misschien 3 maanden 'hot' en toen waaide het weer over. Net als je 6 jaar geleden allemaal massaal van die plastic touwtjes ging knopen, tot sleutelhangers. Hoe heette dat ook alsweer? scratch

Scoubidouen (of hoe je het ook schrijft haha)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 1:43

Of van die rare oorbel, wat een tijdje terug in was, dat is een hype:

Wat is een hype? 5335571503_14f9c47906

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 1:50

We zullen eens een lesje doen:

Wat is een Macro trend?
Macro trends hebben niets te maken met omvang, maar met de sporen die ze nalaten in de maatschappij. Ze komen heel langzaam en zijn daarom bijna onzichtbaar. We worden hierdoor onbewust meegesleurd en ervaren ze als vanzelfsprekend. Macro trends kunnen een levensduur hebben van 15 tot 50 jaar.

Wat is een Mini trend?
Mini trends zijn een van de vele verschijnings- en verspreidingsvormen van een Macro trend. Ze laten kleinere sporen na, zijn beter waar te nemen en hebben een veel kortere levensloop. Mini trends hebben een levensduur van 5 tot 15 jaar.

Wat is een Micro trend?
Micro trends vind je terug op product niveau of als kleinschalige symptomen (mode, hypes, rages, etc.). Micro trends gaan snel vervelen, worden minder belangrijk naarmate de tijd verstrijkt en de verspreidingsfactor groter wordt. Micro trends zijn korte termijnveranderingen. De levensduur van een Micro trend is tussen de 1 en 5 jaar (hoewel veel Micro trends de leeftijd van één jaar niet eens halen!).

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 2:47

Rood schreef:Volgens Wiki worden hypes in de mode wel weer trends genoemd. Je hebt dus hypes, modetrends en trends. Ik vind Uggs en Birkenstocks zeker geen trend, maar wel een modetrend. Uiteindelijk verdwijnen ze namelijk weer. De enige echte trend-trend in modeland is de LBD, denk ik. Die is niet aan de mode onderhevig. Volgen jullie het nog? :-)

En de spijkerbroek! Toch?

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover wo 11 jul 2012 - 4:32

Lejow schreef:Ik denk wel zeker dat het een hype is.
Steeds meer mensen zijn bewust bezig met hun eten en denken na over hoe en wat ze willen eten. Volgens mij is dat iets van de laatste jaren.

Net zoals het sieraden maken een paar jaar geleden en het taarten decoreren van nu (of ondertussen is dat geloof ik ook alweer over de hoogste top heen).

Jammer trouwens dat je er gelijk weer zo'n negatief topic van maakt. Waar je man zegt dat het wel een hype is, hebben zij natuurlijk net zo goed recht om te zeggen dat het niet zo is.

Lejow, dan nog hij had iid wel gelijk en hun niet. Of is het zij?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 11 jul 2012 - 4:34

Rood schreef:Of dit specifieke voorbeeld van kaas een hype is, kan ik niet inschatten. Wel weet ik dat biologisch eten geen hype is, maar een trend. Een hype duurt veel korter, terwijl een trend op lange termijn een duidelijk verandering laat zien.

Maar een trend daarbij denkt men toch eerder een kleding zoals hier werd gezegd?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 11 jul 2012 - 4:35

Rood schreef:Volgens Wiki worden hypes in de mode wel weer trends genoemd. Je hebt dus hypes, modetrends en trends. Ik vind Uggs en Birkenstocks zeker geen trend, maar wel een modetrend. Uiteindelijk verdwijnen ze namelijk weer. De enige echte trend-trend in modeland is de LBD, denk ik. Die is niet aan de mode onderhevig. Volgen jullie het nog? :-)

Een modetrend is toch ook een trend dus gaat het er niet om welk woord ervoor trend staat.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow wo 11 jul 2012 - 8:38

Caribbeanlover schreef:

Het is zij inderdaad.
Maar het is dus geen hype, het is een trend..
(toch? of haal ik nou alles door elkaar haha)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 9:22

Lejow schreef:

Het is zij inderdaad.

Een hype valt onder een microtrend. Wat is een hype? 827601
Een pot nat haha.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover wo 11 jul 2012 - 10:11

Lejow schreef:
Caribbeanlover schreef:

Het is zij inderdaad.

Oke hoe dan ook dan hadden ze ook gezegd dat het niet zo was.

Ik noem het een hypetrend of is het nou trendhype? Welk woord is een hype, ehhh trend?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow wo 11 jul 2012 - 10:14

lol! thumbup
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 10:18

Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: