Wat is een hype?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is een hype?
N.a.v. Rood's topic deze vraag.
Laatst op een familiedag hadden we het over vegetarisch gestremde kaas en mijn man zei dat dat een hype was. Gelijk kreeg hij commentaar dat het niet zo was. Ik had echt zoiets '' en dat bepalen jullie?''. Had ik ook gewoon moeten zeggen, ik bedoel zij trekken hun mond ongevraagd ook open kan ik het ook wel doen.
Bij AH zie ik dat ze er steeds meer rekening mee houden dus er is vraag naar blijkbaar. Ik vind dat je wel kan spreken van een hype.
Laatst op een familiedag hadden we het over vegetarisch gestremde kaas en mijn man zei dat dat een hype was. Gelijk kreeg hij commentaar dat het niet zo was. Ik had echt zoiets '' en dat bepalen jullie?''. Had ik ook gewoon moeten zeggen, ik bedoel zij trekken hun mond ongevraagd ook open kan ik het ook wel doen.
Bij AH zie ik dat ze er steeds meer rekening mee houden dus er is vraag naar blijkbaar. Ik vind dat je wel kan spreken van een hype.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: Wat is een hype?
Caribbeanlover schreef:N.a.v. Rood's topic deze vraag.
Maar als je niet eens weet wat een hype is hoe kun je dan bepalen of zij gelijk of ongelijk hebben?
Verder denk ik inderdaad ook dat het een hype is en dat er tegelijkertijd ook meer vraag naar is. Ik lees en zie veel meer dan eerder over 'gezond' ,vegetarisch en biologisch eten.
Dus het gaat een beetje hand in hand naar mijn mening.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk wel zeker dat het een hype is.
Steeds meer mensen zijn bewust bezig met hun eten en denken na over hoe en wat ze willen eten. Volgens mij is dat iets van de laatste jaren.
Net zoals het sieraden maken een paar jaar geleden en het taarten decoreren van nu (of ondertussen is dat geloof ik ook alweer over de hoogste top heen).
Jammer trouwens dat je er gelijk weer zo'n negatief topic van maakt. Waar je man zegt dat het wel een hype is, hebben zij natuurlijk net zo goed recht om te zeggen dat het niet zo is.
Steeds meer mensen zijn bewust bezig met hun eten en denken na over hoe en wat ze willen eten. Volgens mij is dat iets van de laatste jaren.
Net zoals het sieraden maken een paar jaar geleden en het taarten decoreren van nu (of ondertussen is dat geloof ik ook alweer over de hoogste top heen).
Jammer trouwens dat je er gelijk weer zo'n negatief topic van maakt. Waar je man zegt dat het wel een hype is, hebben zij natuurlijk net zo goed recht om te zeggen dat het niet zo is.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
N.a.v. Rood's topic deze vraag.
Laatst op een familiedag hadden we het over vegetarisch gestremde kaas en mijn man zei dat dat een hype was. Gelijk kreeg hij commentaar dat het niet zo was.Ik had echt zoiets '' en dat bepalen jullie?''. Had ik ook gewoon moeten zeggen, ik bedoel zij trekken hun mond ongevraagd ook open kan ik het ook wel doen.
Ik had het topic meer zo getypt;)
Verder heb ik niet veel verstand over gestremde kaas
Laatst op een familiedag hadden we het over vegetarisch gestremde kaas en mijn man zei dat dat een hype was. Gelijk kreeg hij commentaar dat het niet zo was.
Ik had het topic meer zo getypt;)
Verder heb ik niet veel verstand over gestremde kaas
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Of dit specifieke voorbeeld van kaas een hype is, kan ik niet inschatten. Wel weet ik dat biologisch eten geen hype is, maar een trend. Een hype duurt veel korter, terwijl een trend op lange termijn een duidelijk verandering laat zien.
Gast- Gast
Oh ja, goede Rood!
Hypes waaien zo weer over, maar wat valt er dan wel onder een 'hype'?
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Oh ja, goede Rood!
Birkinstoks? UGG's? Leggings? En verder ook 'dansen' zoals jumpen, happy hardcore, enz.
Gast- Gast
Carrie schreef:Lejow schreef:Oh ja, goede Rood!
Birkinstoks? UGG's? Leggings? En verder ook 'dansen' zoals jumpen, happy hardcore, enz.
Ugg's zijn ook geen hype meer, daarvoor gaan ze in mijn ogen al te lang mee. Geldt trouwens ook voor Birkenstocks en leggings.
Jumpen, dat was wel echt een hype. Dat was misschien 3 maanden 'hot' en toen waaide het weer over. Net als je 6 jaar geleden allemaal massaal van die plastic touwtjes ging knopen, tot sleutelhangers. Hoe heette dat ook alsweer?
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens Wiki worden hypes in de mode wel weer trends genoemd. Je hebt dus hypes, modetrends en trends. Ik vind Uggs en Birkenstocks zeker geen trend, maar wel een modetrend. Uiteindelijk verdwijnen ze namelijk weer. De enige echte trend-trend in modeland is de LBD, denk ik. Die is niet aan de mode onderhevig. Volgen jullie het nog? :-)
Gast- Gast
Chance schreef:Carrie schreef:Lejow schreef:Oh ja, goede Rood!
Ugg's zijn ook geen hype meer, daarvoor gaan ze in mijn ogen al te lang mee. Geldt trouwens ook voor Birkenstocks en leggings.
Jumpen, dat was wel echt een hype. Dat was misschien 3 maanden 'hot' en toen waaide het weer over. Net als je 6 jaar geleden allemaal massaal van die plastic touwtjes ging knopen, tot sleutelhangers. Hoe heette dat ook alsweer?
Scoubidouen (of hoe je het ook schrijft haha)
Lejow- Lady Post-a-lot
We zullen eens een lesje doen:
Wat is een Macro trend?
Macro trends hebben niets te maken met omvang, maar met de sporen die ze nalaten in de maatschappij. Ze komen heel langzaam en zijn daarom bijna onzichtbaar. We worden hierdoor onbewust meegesleurd en ervaren ze als vanzelfsprekend. Macro trends kunnen een levensduur hebben van 15 tot 50 jaar.
Wat is een Mini trend?
Mini trends zijn een van de vele verschijnings- en verspreidingsvormen van een Macro trend. Ze laten kleinere sporen na, zijn beter waar te nemen en hebben een veel kortere levensloop. Mini trends hebben een levensduur van 5 tot 15 jaar.
Wat is een Micro trend?
Micro trends vind je terug op product niveau of als kleinschalige symptomen (mode, hypes, rages, etc.). Micro trends gaan snel vervelen, worden minder belangrijk naarmate de tijd verstrijkt en de verspreidingsfactor groter wordt. Micro trends zijn korte termijnveranderingen. De levensduur van een Micro trend is tussen de 1 en 5 jaar (hoewel veel Micro trends de leeftijd van één jaar niet eens halen!).
Wat is een Macro trend?
Macro trends hebben niets te maken met omvang, maar met de sporen die ze nalaten in de maatschappij. Ze komen heel langzaam en zijn daarom bijna onzichtbaar. We worden hierdoor onbewust meegesleurd en ervaren ze als vanzelfsprekend. Macro trends kunnen een levensduur hebben van 15 tot 50 jaar.
Wat is een Mini trend?
Mini trends zijn een van de vele verschijnings- en verspreidingsvormen van een Macro trend. Ze laten kleinere sporen na, zijn beter waar te nemen en hebben een veel kortere levensloop. Mini trends hebben een levensduur van 5 tot 15 jaar.
Wat is een Micro trend?
Micro trends vind je terug op product niveau of als kleinschalige symptomen (mode, hypes, rages, etc.). Micro trends gaan snel vervelen, worden minder belangrijk naarmate de tijd verstrijkt en de verspreidingsfactor groter wordt. Micro trends zijn korte termijnveranderingen. De levensduur van een Micro trend is tussen de 1 en 5 jaar (hoewel veel Micro trends de leeftijd van één jaar niet eens halen!).
Gast- Gast
Rood schreef:Volgens Wiki worden hypes in de mode wel weer trends genoemd. Je hebt dus hypes, modetrends en trends. Ik vind Uggs en Birkenstocks zeker geen trend, maar wel een modetrend. Uiteindelijk verdwijnen ze namelijk weer. De enige echte trend-trend in modeland is de LBD, denk ik. Die is niet aan de mode onderhevig. Volgen jullie het nog? :-)
En de spijkerbroek! Toch?
Gast- Gast
Lejow schreef:Ik denk wel zeker dat het een hype is.
Lejow, dan nog hij had iid wel gelijk en hun niet. Of is het zij?
Caribbeanlover- Ratel
Rood schreef:Of dit specifieke voorbeeld van kaas een hype is, kan ik niet inschatten. Wel weet ik dat biologisch eten geen hype is, maar een trend. Een hype duurt veel korter, terwijl een trend op lange termijn een duidelijk verandering laat zien.
Maar een trend daarbij denkt men toch eerder een kleding zoals hier werd gezegd?
Caribbeanlover- Ratel
Rood schreef:Volgens Wiki worden hypes in de mode wel weer trends genoemd. Je hebt dus hypes, modetrends en trends. Ik vind Uggs en Birkenstocks zeker geen trend, maar wel een modetrend. Uiteindelijk verdwijnen ze namelijk weer. De enige echte trend-trend in modeland is de LBD, denk ik. Die is niet aan de mode onderhevig. Volgen jullie het nog? :-)
Een modetrend is toch ook een trend dus gaat het er niet om welk woord ervoor trend staat.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Lejow schreef:Ik denk wel zeker dat het een hype is.
Het is zij inderdaad.
Maar het is dus geen hype, het is een trend..
(toch? of haal ik nou alles door elkaar haha)
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:
Het is zij inderdaad.
Een hype valt onder een microtrend.
Een pot nat haha.
Gast- Gast
Lejow schreef:Caribbeanlover schreef:Lejow schreef:Ik denk wel zeker dat het een hype is.
Het is zij inderdaad.
Oke hoe dan ook dan hadden ze ook gezegd dat het niet zo was.
Ik noem het een hypetrend of is het nou trendhype? Welk woord is een hype, ehhh trend?
Caribbeanlover- Ratel
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: