Die babytijd..
+22
Teddyaapje
Bloempjuh23
Stuiterbal
Dille
Rouge
Floor
Liadan
Aimee
Twellie
PapillonRose
SarahKey
Printje
Kat1980
Mamsie
Lejow
Jazzlyn
PiP
Paper Crown
Bruintje Beer
studiebol
Tania
Darius
26 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Die babytijd..
Tuinstoel schreef:Ik reageer eigenlijk wel bij elke kik, ik laat de kinderen niet (alleen) huilen of mopperen. Al het andere laat ik uit handen vallen, eten kan wel wachten en stofzuigen ook.
(Ik vertel alleen hoe ik dat doe, dit is niet betweterig bedoeld).
Hier hetzelfde. Het gebeurt wel eens dat ik de jongste moet laten huilen, als er een 'crisis' is met de andere twee. Maar liever niet.
Gast- Gast
Bij Yara vond ik de babytijd heel leuk en heb ik heel veel genoten. Bij Kian voelde het meer als overleven.
Ik denk ook dat het er wel aan ligt hoe je kind is. Yara was rustig en vrij makkelijk, ook sliep ze al snel door.
Kian was een huilbaby, we hadden meer zorgen om hem en hij sliep tot hij 11 maanden was dramatisch en slaapt nu nog op een uitzondering na niet door. Daarnaast heb je er gewoon nog 1 rondlopen die aandacht vraagt, dat maakt het ook niet makkelijker.
Ik denk ook dat het er wel aan ligt hoe je kind is. Yara was rustig en vrij makkelijk, ook sliep ze al snel door.
Kian was een huilbaby, we hadden meer zorgen om hem en hij sliep tot hij 11 maanden was dramatisch en slaapt nu nog op een uitzondering na niet door. Daarnaast heb je er gewoon nog 1 rondlopen die aandacht vraagt, dat maakt het ook niet makkelijker.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Maar dat heeft zo'n kleintje nog helemaal niet in de gaten. Ik ben ook van mening dat baby's huilen omdat ze echt iets nodig hebben, of ze nou net een schone broek gehad hebben of niet....ik vind het ook altijd een beetje naar als mensen zeggen 'ik laat mijn baby gerust even huilen, hij/zij moet maar even wachten, ze moeten het toch leren'SarahKey schreef:Tiramisu: Hier huilt S ook alleen als er wat is. Als hij echt huilt is hij moe en leg ik hem op bed. Maar hij kan ook heel goed heel zeurderig huilen. Dan is er niets aan de hand (schone luier, net gegeten, geen slaap etc) tja dan denk ik wel eens, straks ben ik er weer voor jou. En ik laat hem dan geen half uur wachten ofzo. En als hij echt een zeurdagje heeft, dan kan ik ook makkelijk de boel de boel laten en me op hem concentreren.
Of ik sta soms een uur te wachten tot meneer weer iets doet wat hij net geleerd heeft en aan te moedigen Daar heb ik alle tijd voor , naja maak ik tijd voor.
Gast- Gast
Mermaid Forest schreef:Maar dat heeft zo'n kleintje nog helemaal niet in de gaten. Ik ben ook van mening dat baby's huilen omdat ze echt iets nodig hebben, of ze nou net een schone broek gehad hebben of niet....ik vind het ook altijd een beetje naar als mensen zeggen 'ik laat mijn baby gerust even huilen, hij/zij moet maar even wachten, ze moeten het toch leren'SarahKey schreef:Tiramisu: Hier huilt S ook alleen als er wat is. Als hij echt huilt is hij moe en leg ik hem op bed. Maar hij kan ook heel goed heel zeurderig huilen. Dan is er niets aan de hand (schone luier, net gegeten, geen slaap etc) tja dan denk ik wel eens, straks ben ik er weer voor jou. En ik laat hem dan geen half uur wachten ofzo. En als hij echt een zeurdagje heeft, dan kan ik ook makkelijk de boel de boel laten en me op hem concentreren.
Of ik sta soms een uur te wachten tot meneer weer iets doet wat hij net geleerd heeft en aan te moedigen Daar heb ik alle tijd voor , naja maak ik tijd voor.
Ligt eraan hoe lang je het doet. Nog even paar tshirtjes ophangen of even de hond binnen laten of even snel zelf plassen etc dat doe ik gerust even. Zo'n baby heeft dat idd niet in de gaten, maar ze wennen er snel aan om een kik af te geven en hoppa daar staat mama weer En dat beginnen ze op een dag echt wel door te krijgen. Dus meestal praat ik dan in de vorm van: mama schilt nog even deze twee aardappelen en dan komt mama dan bij jou. Een ander zou denken, zielig zeg je baby laten wachten. Ik denk zo niet. Ja als hij echt huilt vind ik het anders.
SarahKey schreef:Mermaid Forest schreef:Maar dat heeft zo'n kleintje nog helemaal niet in de gaten. Ik ben ook van mening dat baby's huilen omdat ze echt iets nodig hebben, of ze nou net een schone broek gehad hebben of niet....ik vind het ook altijd een beetje naar als mensen zeggen 'ik laat mijn baby gerust even huilen, hij/zij moet maar even wachten, ze moeten het toch leren'SarahKey schreef:Tiramisu: Hier huilt S ook alleen als er wat is. Als hij echt huilt is hij moe en leg ik hem op bed. Maar hij kan ook heel goed heel zeurderig huilen. Dan is er niets aan de hand (schone luier, net gegeten, geen slaap etc) tja dan denk ik wel eens, straks ben ik er weer voor jou. En ik laat hem dan geen half uur wachten ofzo. En als hij echt een zeurdagje heeft, dan kan ik ook makkelijk de boel de boel laten en me op hem concentreren.
Ligt eraan hoe lang je het doet. Nog even paar tshirtjes ophangen of even de hond binnen laten of even snel zelf plassen etc dat doe ik gerust even. Zo'n baby heeft dat idd niet in de gaten, maar ze wennen er snel aan om een kik af te geven en hoppa daar staat mama weer En dat beginnen ze op een dag echt wel door te krijgen. Dus meestal praat ik dan in de vorm van: mama schilt nog even deze twee aardappelen en dan komt mama dan bij jou. Een ander zou denken, zielig zeg je baby laten wachten. Ik denk zo niet. Ja als hij echt huilt vind ik het anders.
Dat zal hij vast snappen haha.
Ik vind trouwens even plassen, even een paar shirtjes ophangen, de hond binnen laten wat anders dan je kind laten wachten. Dat duurt maar een paar min en dat valt bij mij niet onder kind laten wachten. Ik vind laten wachten meer iets als je bijv achter de laptop zit en kind jengelt en huilt maar je pakt hem niet even op ofz terwijl je eigenlijk 'niets' aan het doen bent.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
SarahKey schreef:Mermaid Forest schreef:Maar dat heeft zo'n kleintje nog helemaal niet in de gaten. Ik ben ook van mening dat baby's huilen omdat ze echt iets nodig hebben, of ze nou net een schone broek gehad hebben of niet....ik vind het ook altijd een beetje naar als mensen zeggen 'ik laat mijn baby gerust even huilen, hij/zij moet maar even wachten, ze moeten het toch leren'SarahKey schreef:Tiramisu: Hier huilt S ook alleen als er wat is. Als hij echt huilt is hij moe en leg ik hem op bed. Maar hij kan ook heel goed heel zeurderig huilen. Dan is er niets aan de hand (schone luier, net gegeten, geen slaap etc) tja dan denk ik wel eens, straks ben ik er weer voor jou. En ik laat hem dan geen half uur wachten ofzo. En als hij echt een zeurdagje heeft, dan kan ik ook makkelijk de boel de boel laten en me op hem concentreren.
Jup, zo denk ik er ook over.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
SarahKey schreef:
Maar is dat echt zo erg dan? Niet aanvallend bedoelt hoor, maar ik denk altijd dat als een baby huilt (of een kik geeft zoals jij zegt) dat hij/zij echt iets nodig heeft, al is het maar een beetje aandacht of tegen mama aanliggen. Baby's volgen puur hun instinct, ze kunnen echt nog niet verwend worden of wat dan ook. Ik snap wat je bedoelt met het 'aanwennen dat mama bij elke kik komt' maar mijn inziens is daar niks mis mee.
Gast- Gast
Tuinstoel schreef:Ik reageer eigenlijk wel bij elke kik, ik laat de kinderen niet (alleen) huilen of mopperen. Al het andere laat ik uit handen vallen, eten kan wel wachten en stofzuigen ook.
En wat nou als dat de hele dag door is? Want ik zei dit in eerste instantie ook. Maar het is maar zelden dat B in zijn bedje oid wil slapen.
Gast- Gast
Luce schreef:Tuinstoel schreef:Ik reageer eigenlijk wel bij elke kik, ik laat de kinderen niet (alleen) huilen of mopperen. Al het andere laat ik uit handen vallen, eten kan wel wachten en stofzuigen ook.
En wat nou als dat de hele dag door is? Want ik zei dit in eerste instantie ook. Maar het is maar zelden dat B in zijn bedje oid wil slapen.
T wilde de eerste maanden ook niet in haar bedje slapen, eigenlijk pas sinds een paar weken. In de draagdoek sliep ze wel. De eerste maanden (en nu nog regelmatig) heb ik haar hele dagen in de draagdoek gedragen. Misschien is dat een optie voor jullie? Het lijkt me erg zwaar voor je zo.
Gast- Gast
Overdag gaat dat af en toe inderdaad wel. Maar met warm weer heb ik al een probleem. Ik heb wel een zomerdoek, maar dan nog is het gewoon te warm. En 's nachts kan je natuurlijk moeilijk een draagdoek aandoen in bed . Hij slaapt wel even hoor. Om 20.00 uur gaat hij naar bed. Dan wordt hij rond 1.30 uur wakker en dan begint het gedonder. Vaak slaapt hij pas om 4.30/5.00 uur weer. En dan komt mijn jongste om 6.15.
Ik ben in principe ook van het niet laten huilen, maar misschien dat ik dat toch maar eens moet gaan proberen 's nachts. Niet te lang uiteraard en ook elke keer weer troosten. Maar anders weet ik niet hoe we dat patroon moeten doorbreken. Ik weet dat we het uit frustratie eens bij de oudste hebben gedaan. Omdat we gewoon niet meer wisten wat we ermee moesten. Toen doorbraken we op zo'n moment wel het patroon. Aan de ene kant, mijn zoontje is nog zo jong.. Aan de andere kant, zo kan het ook niet langer.
Ik weet niet, ik vind het altijd ook zo makkelijk gezegd: ik laat mijn kind niet huilen. Hoe doen andere ouders dat in ons geval dan? Gewoon maar functioneren zonder slaap ofzo?
Ik ben in principe ook van het niet laten huilen, maar misschien dat ik dat toch maar eens moet gaan proberen 's nachts. Niet te lang uiteraard en ook elke keer weer troosten. Maar anders weet ik niet hoe we dat patroon moeten doorbreken. Ik weet dat we het uit frustratie eens bij de oudste hebben gedaan. Omdat we gewoon niet meer wisten wat we ermee moesten. Toen doorbraken we op zo'n moment wel het patroon. Aan de ene kant, mijn zoontje is nog zo jong.. Aan de andere kant, zo kan het ook niet langer.
Ik weet niet, ik vind het altijd ook zo makkelijk gezegd: ik laat mijn kind niet huilen. Hoe doen andere ouders dat in ons geval dan? Gewoon maar functioneren zonder slaap ofzo?
Gast- Gast
Luca hier sliep A snachts ook gewoon niet.. Echt drama, hij is toen op zijn eigen kamer gegaan en dat ging beter. Soms laten we hem 5 minuten huilen en valt hij vanzelf in slaap, nu krijgt hij half 12 fles en dan direct bedje tot 7 uur smorgens.. wel stuk of 5 keer voor een speen vanaf 5 uur, omdat hij dan eigenlijk wel wakker zou willen zijn. Dat patroon moet je soms wel doorbreken, net zoals dat : om 5 uur begint mijn dag patroon..
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
'S nachts een draagdoek wordt lastig ja De eerste keren met warm weer droeg ik inderdaad ook niet, maar ik heb gemerkt dat als ik een hydrofiel tussen haar hoofdje en mijn borst doe, het met de warmte héél erg mee valt - het huid op huid contact met het dan zo zweterig, met warm weer vind ik het zonder het huid op huid contact prima te doen. Slapen jullie samen, of vinden jullie dat niet prettig? Op die manier kan hij toch lekker tegen je aan kruipen en slaapt hij misschien wel goed.
Gast- Gast
Nee, samen slapen doen we niet en daar begin ik ook niet aan. Ik slaap al heel licht en word al wakker van elk geluidje. Dan doe ik helemaal geen oog meer dicht. Hij heeft hier 5 weken met de wieg op de kamer geslapen. Sliepen allebei beroerd.
Hij maakt heel veel lawaai in zijn slaap zeg maar. Hij ligt nu op zijn eigen kamer met de babyfoon erbij. Mijn man doet nu de nachtvoedingen, omdat ik het niet meer trek cru gezegd. Maar hij kan er ook niet zo goed meer tegen. Dus dat patroon moet echt doorbroken gaan worden.
Gelukkig mogen ze vannacht uit logeren. Gek genoeg slaapt B daar 's nachts dus wel. En wat mijn schoonmoeder nou anders doet..?
Hij maakt heel veel lawaai in zijn slaap zeg maar. Hij ligt nu op zijn eigen kamer met de babyfoon erbij. Mijn man doet nu de nachtvoedingen, omdat ik het niet meer trek cru gezegd. Maar hij kan er ook niet zo goed meer tegen. Dus dat patroon moet echt doorbroken gaan worden.
Gelukkig mogen ze vannacht uit logeren. Gek genoeg slaapt B daar 's nachts dus wel. En wat mijn schoonmoeder nou anders doet..?
Gast- Gast
Luce schreef:Nee, samen slapen doen we niet en daar begin ik ook niet aan. Ik slaap al heel licht en word al wakker van elk geluidje. Dan doe ik helemaal geen oog meer dicht. Hij heeft hier 5 weken met de wieg op de kamer geslapen. Sliepen allebei beroerd.
Misschien heeft zij de rust en voelt de kleine B dat ook aan?
Paper Crown schreef:Luce schreef:Nee, samen slapen doen we niet en daar begin ik ook niet aan. Ik slaap al heel licht en word al wakker van elk geluidje. Dan doe ik helemaal geen oog meer dicht. Hij heeft hier 5 weken met de wieg op de kamer geslapen. Sliepen allebei beroerd.
Misschien heeft zij de rust en voelt de kleine B dat ook aan?
Dat zou best kunnen PC, bij mij is het zo hoe meer ik me druk maak over of hij wel of niet een nacht door slaapt en als hij wakker is in de nacht of hij na de fles wel verder gaat slapen, hoe meer ik me druk maak, hoe minder hij slaapt.
Bij mijn ouders sliep onze zoon ook ineens door, hier thuis doet hij dat nooit, daar lag hij mooi om 22 uur al te slapen en sliep tot 8 uur.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, dat zou best kunnen. Zij slaapt natuurlijk een stuk meer dan wij . Maar hoe moet je dat doorbreken dan?
Gast- Gast
Bij de oudste vond ik het heerlijk, die was zo tevreden. De eerste 6 maanden van mijn jongste waren verschrikkelijk, hij huilde non-stop, ik werd er letterlijk gek van. Heb me zo vaak afgevraagd waarom ik nog een baby wilde. Het hangt dus echt wel van je kindje af.
Gast- Gast
kan me er ook zo aan irriteren, ow huilt hij veel.. Wel genieten hoor!! Waarvan?
Dat ik amper tijd kan vinden om te douchen? Of lekker eens te zitten? Vandaag is hij al vanaf 6 uur wakker, normaal slaapt hij wel redelijk. Nou ben het echt wel beu hoor dat gehuil
Tuurlijk de lachjes , het kletsen en de schaterlachjes zijn geweldig. Maar dat maakt het echt niet allemaal goed dat je nooit slaapt
Dat ik amper tijd kan vinden om te douchen? Of lekker eens te zitten? Vandaag is hij al vanaf 6 uur wakker, normaal slaapt hij wel redelijk. Nou ben het echt wel beu hoor dat gehuil
Tuurlijk de lachjes , het kletsen en de schaterlachjes zijn geweldig. Maar dat maakt het echt niet allemaal goed dat je nooit slaapt
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Haha inderdaad Jazzlyn. Maar dat is altijd makkelijk gezegd als je zelf niet in de situatie staat.
Gast- Gast
Jazzlyn, idd dat hoorde ik ook veel. En verschrikkelijk, die mensen die zich er mee moeten bemoeien omdat hij lag te krijsen terwijl ik echt even een boodschap moest halen. Hij heeft zeker honger, hij is moe, dat is niet normaal hoor dat een baby zo hard huilt, allemaal zulke opmerkingen. Ben op den duur maar niet meer de deur uitgegaan, alleen als het echt niet anders kon.
Gast- Gast
Luce schreef:Ja, dat zou best kunnen. Zij slaapt natuurlijk een stuk meer dan wij . Maar hoe moet je dat doorbreken dan?
Ik heb een nichtje van 2.5 die nooit doorsliep behalve bij mijn moeder, mijn nicht bracht haar wel eens en dan sliep het kind door. Mijn moeder heeft echt een bepaalde kalmte over zich heen waar kinderen blijkbaar rustig van worden. Mijn nicht was elke dag zo bang dat het meisje weer niet ging slapen en zo moe dat ze op d'r laatste beetje liep dat ze dat hoe dan ook liet voelen aan de baby tegen haar zin in. Toen heeft mijn nicht het kind van maandag tot zaterdag bij ons gebracht en zelf is ze gaan bijslapen. Daarna toen nichtje weer naar huis ging was nicht uitgerust en viel de baby ook gewoon bij haar in slaap en was het patroon doorbroken. Niet dat ze nooit meer kwam 's nachts maar in ieder geval niet elke avond een paar keer.
Dat hebben we hier ook al geprobeerd, maar blijkbaar werkt dat ook niet. Hij is volgens mij een heel gevoelig kind. Verkrampt ook heel snel. We zijn al met hem naar de huisarts geweest, naar de homeopaat, naar de osteopaat.. Ik weet het gewoon niet meer. Alle tips die mensen geven hebben we al geprobeerd lijkt het wel.
Gast- Gast
Echt erg, voor jullie allemaal. Ik weet niet, ik hoop dat het gauw beter gaat!
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: