Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help..Een fret..

+17
Rumble
Caribbeanlover
Ilargi
Lady Starstruck
Raindrop
kajaka88
Sterre
Lenthe
Jezzie
Poubelle
Lenster
Sylvana
Paper Crown
SoGood
Discordia
Blair
VeryCherry
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Help..Een fret.. - Pagina 2 Empty Re: Help..Een fret..

Bericht  Ilargi di 10 jul 2012 - 6:34

Raindrop schreef:
Mermaid Forest schreef:
Lenster schreef:Fretten zijn lief! Laughing
Fretten stinken en ze bijten, ik zou ze ook niet in m'n huis willen.

Zijn er ook niet heel tamme fretten? Een tijdje terug zag ik iemand wandelen met z'n fret, dat beestje beet helemaal niet!

Ik vind het trouwens mooie dieren. Ik zou hem zelf gewoon wat eten (katten-hondenvoer?) en een bakje met water geven.

Heb even gekeken op wikipedia:
Voeding

Fretten zijn carnivoren. Dat houdt in dat het strikt vleeseters zijn. Het spijsverteringsstelsel van een fret is niet in staat om plantaardig materiaal juist te verteren, wanneer ze te grote stukken inslikken kan zelfs een darmobstructie ontstaan, met alle gevolgen van dien. "Traktaties" zoals rozijnen bevatten veel suiker en dat is zeer schadelijk voor fretten.
Hondenvoer en kattenvoer is niet geschikt voor fretten. Dit bevat te veel plantaardige eiwitten en vezels. Kittenvoer is alleen maar een optie, mits er hoge kwaliteit kittenvoer wordt gebruikt met een zo hoog mogelijk percentage dierlijke eiwitten. Sommige speciale frettenbrokken van hoge kwaliteit zijn alsnog beter: het meest geadviseerd echter, is om zoveel mogelijk het natuurlijke dieet van de fret na te bootsen. Steeds meer fokkers en houders van fretten kiezen voor deze "NRV" ofwel "Natuurlijke Rauwe Voeding".

Ik zou hem/haar dus geen voer van de kat/hond geven.. Ik hoop voor je dat je buren snel thuis zijn!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Raindrop di 10 jul 2012 - 6:36

Rose- schreef:
Raindrop schreef:
Mermaid Forest schreef:

Zijn er ook niet heel tamme fretten? Een tijdje terug zag ik iemand wandelen met z'n fret, dat beestje beet helemaal niet!

Ik vind het trouwens mooie dieren. Ik zou hem zelf gewoon wat eten (katten-hondenvoer?) en een bakje met water geven.

Heb even gekeken op wikipedia:
Voeding

Fretten zijn carnivoren. Dat houdt in dat het strikt vleeseters zijn. Het spijsverteringsstelsel van een fret is niet in staat om plantaardig materiaal juist te verteren, wanneer ze te grote stukken inslikken kan zelfs een darmobstructie ontstaan, met alle gevolgen van dien. "Traktaties" zoals rozijnen bevatten veel suiker en dat is zeer schadelijk voor fretten.
Hondenvoer en kattenvoer is niet geschikt voor fretten. Dit bevat te veel plantaardige eiwitten en vezels. Kittenvoer is alleen maar een optie, mits er hoge kwaliteit kittenvoer wordt gebruikt met een zo hoog mogelijk percentage dierlijke eiwitten. Sommige speciale frettenbrokken van hoge kwaliteit zijn alsnog beter: het meest geadviseerd echter, is om zoveel mogelijk het natuurlijke dieet van de fret na te bootsen. Steeds meer fokkers en houders van fretten kiezen voor deze "NRV" ofwel "Natuurlijke Rauwe Voeding".

Ik zou hem/haar dus geen voer van de kat/hond geven.. Ik hoop voor je dat je buren snel thuis zijn!

Oei dat wist ik niet. Geen hondenvoer en kattenvoer geven idd. Ik hoop ook dat je buren snel thuis zijn. Hen bellen is zeker geen optie?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Ilargi di 10 jul 2012 - 7:05

Ik wist het ook niet hoor, las het ook maar op wikipedia!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823

Bericht  Caribbeanlover di 10 jul 2012 - 7:09

Als hij je vriend heeft gebeten kan je vriend beter even een tetanusprik gaan halen..............slimmerd! Straks heeft dat beestje van alles.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover di 10 jul 2012 - 7:10

Mermaid Forest schreef:
Lenster schreef:Fretten zijn lief! :lol:

Als ze echt zouden stinken, dan zouden ze niet als huisdieren worden gehouden he. Het zijn geen stinkdieren.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 7:10

Caribbeanlover schreef:
Mermaid Forest schreef:

Als ze echt zouden stinken, dan zouden ze niet als huisdieren worden gehouden he. Het zijn geen stinkdieren.

Zit je lekker op die kast? Very Happy

Ik vind katten en sommige honden ook stinken, toch worden ze als huisdieren gehouden.

Laatst aangepast door Mermaid Forest op di 10 jul 2012 - 7:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover di 10 jul 2012 - 7:11

yvonne schreef:De mevrouw van de dierenamulance wil hem nog niet ophalen.Help..Een fret.. - Pagina 2 878948377 Eerst moet ik wachten op de buren.

Hij is wit.Misschien ook wel tam maar hij heeft mijn vriend net heel hard gebeten.Die moest werken en nu zit ik ermee..

Vind je het gek dat ze hem niet willen halen, dan had je niet moeten zeggen dat die misschien van de buren kan zijn.

Dan nog als die van hun is, snap ik niet waarom die zo buiten loopt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Poubelle di 10 jul 2012 - 7:11

Caribbeanlover schreef:
Mermaid Forest schreef:

Ik vind honden ook stinken, dat zijn toch ook huisdieren.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Raindrop di 10 jul 2012 - 7:14

Ik vind sommige mensen ook stinken Help..Een fret.. - Pagina 2 1578173417 Maar sommige honden vind ik ook wel stinken ja, maar dan nog vind ik het geweldige dieren Very Happy

Edit: Ik doel niet op iemand op het forum wat betreft dat stinken. Maar sommige mensen in de bus bijvoorbeeld...
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Rumble di 10 jul 2012 - 8:39

En zijn je buren al thuis?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 8:41

He looks cute!

Ik zou hem waarschijnlijk uit schrik naar buiten hebben afgevoerd en me vervolgens hebben afgevraagd of ie wellicht van de buren zou zijn... Help..Een fret.. - Pagina 2 394967

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 10 jul 2012 - 8:54

Caribbeanlover schreef:
yvonne schreef:De mevrouw van de dierenamulance wil hem nog niet ophalen.Help..Een fret.. - Pagina 2 878948377 Eerst moet ik wachten op de buren.

Hij is wit.Misschien ook wel tam maar hij heeft mijn vriend net heel hard gebeten.Die moest werken en nu zit ik ermee..

Vind je het gek dat ze hem niet willen halen, dan had je niet moeten zeggen dat die misschien van de buren kan zijn.

Dan nog als die van hun is, snap ik niet waarom die zo buiten loopt.

Die beestjes zijn verrekte handig, klein gaatje en ze kunnen zo ontsnappen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 8:58

Caribbeanlover schreef:Als hij je vriend heeft gebeten kan je vriend beter even een tetanusprik gaan halen..............slimmerd! Straks heeft dat beestje van alles.

Hey nog slimmere slimmerd! Die heeft ie 2 jaar terug al gehad dus dat hoeft niet meer slimmerd!

Hij was inderdaad van de buren. Ze had schijnbaar een briefje in de brievenbus gegooid maar die was onder de kinderwagen terecht gekomen. Er stond netjes op dat ie niks deed en dat ik haar kon bellen. Had ik dat eerder gevonden.Help..Een fret.. - Pagina 2 394967 Hij is volgens haar wel tam.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 9:02

yvonne schreef:
Caribbeanlover schreef:Als hij je vriend heeft gebeten kan je vriend beter even een tetanusprik gaan halen..............slimmerd! Straks heeft dat beestje van alles.

Hey nog slimmere slimmerd! Die heeft ie 2 jaar terug al gehad dus dat hoeft niet meer slimmerd!

Hij was inderdaad van de buren. Ze had schijnbaar een briefje in de brievenbus gegooid maar die was onder de kinderwagen terecht gekomen. Er stond netjes op dat ie niks deed en dat ik haar kon bellen. Had ik dat eerder gevonden.Help..Een fret.. - Pagina 2 394967 Hij is volgens haar wel tam.

Huh. maar wist ze dan dat ie bij jou zat??

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 10 jul 2012 - 9:02

Hij zal ook wel tam zijn, maar ik denk dat het beestje gewoon erg geschrokken is van E en misschien heeft hij hem opgepakt op een manier dat hij niet leuk vond ofzo.
Maar goed, baasje is weer terecht
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 9:04

Ik vond het trouwens wel gek dat ze hem niet kwamen halen. Weten zij veel hoe laat mijn buren thuis zouden komen en of hij uberhaupt van hun was. Ze wisten wel dat ik en mijn zoon bang voor hem waren en ik hem bijna los had gelaten. Ze wilden hem later wel komen halen maar mijn buren waren net op tijd thuis.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 9:05

Shoesdontlie schreef:
yvonne schreef:

Onze balkons grenzen aan elkaar dus ze gokte er op dat ie mijn kant op was gegaan maar ze vertelde dat hij ook al eens naar beneden was gegaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 9:06

Lejow schreef:Hij zal ook wel tam zijn, maar ik denk dat het beestje gewoon erg geschrokken is van E en misschien heeft hij hem opgepakt op een manier dat hij niet leuk vond ofzo.
Maar goed, baasje is weer terecht

Ze schrokken van elkaar want E lag te slapen toen er opeens iets aan zijn teen begon te knagen.Help..Een fret.. - Pagina 2 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 9:07

yvonne schreef:
Shoesdontlie schreef:
yvonne schreef:

Onze balkons grenzen aan elkaar dus ze gokte er op dat ie mijn kant op was gegaan maar ze vertelde dat hij ook al eens naar beneden was gegaan.

Had ze niet aangebeld? sorry, nu ben ik nieuwsgierig Help..Een fret.. - Pagina 2 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 9:11

Jawel maar de bel staat op zacht omdat anders mijn zoon steeds wakker word van de bel. (veel buurkinderen die vaak aanbellen) Heb ook gezegd dat ze dan voortaan ff via het balkon moet roepen en we hebben nu telefoonnummers uitgewisseld. Deze fret heeft ze nog maar 4 dagen dus ik kon niet weten dat ie van haar was.

Hij had wel gepoept in huis zag ik dus dat heeft zij nog opgeruimd.Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 9:12

yvonne schreef:Jawel maar de bel staat op zacht omdat anders mijn zoon steeds wakker word van de bel. (veel buurkinderen die vaak aanbellen) Heb ook gezegd dat ze dan voortaan ff via het balkon moet roepen en we hebben nu telefoonnummers uitgewisseld. Deze fret heeft ze nog maar 4 dagen dus ik kon niet weten dat ie van haar was.

Hij had wel gepoept in huis zag ik dus dat heeft zij nog opgeruimd.Embarassed

Aha! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 9:42

Caribbeanlover schreef:
Mermaid Forest schreef:

Fretten stinken echt hoor, heb een keer een Fret geaaid, en mijn hand stonk helemaal naar dat beestje.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 9:43

Lieve Carrie, laat jouw F. het maar niet horen hoor Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover di 10 jul 2012 - 10:50

yvonne schreef:Ik vond het trouwens wel gek dat ze hem niet kwamen halen. Weten zij veel hoe laat mijn buren thuis zouden komen en of hij uberhaupt van hun was. Ze wisten wel dat ik en mijn zoon bang voor hem waren en ik hem bijna los had gelaten. Ze wilden hem later wel komen halen maar mijn buren waren net op tijd thuis.

Stom zeg dat ze hem later ineens wel wilde halen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover di 10 jul 2012 - 10:51

Raindrop schreef:Ik vind sommige mensen ook stinken Help..Een fret.. - Pagina 2 1578173417 Maar sommige honden vind ik ook wel stinken ja, maar dan nog vind ik het geweldige dieren :D

Edit: Ik doel niet op iemand op het forum wat betreft dat stinken. Maar sommige mensen in de bus bijvoorbeeld...

Onze hond ruikt toevallig naar bloemetjes, dat heeft hij van mij, zo ruik ik ook altijdHelp..Een fret.. - Pagina 2 1578173417

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: