Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV: de rol van huisdieren in N'landse maatschappij

+13
Monte
Penny Blossom
Jasmine
Paper Crown
Rush
Discordia
patjuhhh
Blond
Bazinga
Raindrop
Caribbeanlover
SuperGrover
Lousanne
17 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

NAV: de rol van huisdieren in N'landse maatschappij - Pagina 5 Empty Re: NAV: de rol van huisdieren in N'landse maatschappij

Bericht  Bazinga di 3 jul 2012 - 0:04

Iemand die zich weinig aantrekt, van de situaties in ontwikkelingslanden, kan ik eigenlijk nog wel begrijpen, maar dat er mensen zijn, die huisdieren als.. Producten zien, vind ik echt walgelijk. Als je een kat neemt en het heeft een operatie nodig, dan doe je dat, dan betaal je dat. Ik weet dat we in een consumptiemaatschappij wonen en 't een beetje op een IKEA maatschappij begint te lijken (Goedekope producten, makkelijk te vervangen) maar 't maakt me misselijk, dat mensen zo makkelijk over dieren denken. Dan kom je toch in een naar cirkeltje terecht? Mensen nemen dieren; leuk voor de kids. Dieren worden lastig of te duur; asiel. Asiels hebben onderhoud nodig, kost een hoop geld. Mensen die geld doneren aan een asiel, kunnen dat beter aan ontwikkelingslanden doneren en .. Nemen weer dieren omdat 't leuk is?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV: de rol van huisdieren in N'landse maatschappij - Pagina 5 Empty Re: NAV: de rol van huisdieren in N'landse maatschappij

Bericht  Raindrop di 3 jul 2012 - 0:04

Tris schreef:Ik zei toevallig net nog tegen m'n moeder, dat ik eigenlijk meer om m'n kat geef, dan om m'n eigen broer. Da's een lapzwans, Frits is veel leuker..

Wat zei je moeder?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bazinga di 3 jul 2012 - 0:05

Raindrop schreef:
Tris schreef:Ik zei toevallig net nog tegen m'n moeder, dat ik eigenlijk meer om m'n kat geef, dan om m'n eigen broer. Da's een lapzwans, Frits is veel leuker..

Wat zei je moeder?

Begrijpelijk.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop di 3 jul 2012 - 0:06

Tris schreef:
Raindrop schreef:

Wat zei je moeder?

Begrijpelijk.

Haha maarja ik ken je broer niet! En Fritsie wel Very Happy I love you
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Monte di 3 jul 2012 - 0:08

Caribbeanlover schreef:Ik heb meer met dieren, dan met mensen/kinderen laten we het daarbij houden dat weet je wel genoeg lijkt mij.
Dus dan zou jij zelf(of je man, je moeder e.d.) liever mishandeld worden en achtergestelde gezondheidszorg krijgen, dan jouw hond? Ik Kies op dat moment dan echt wel voor de mens(hoe schrijnend en belachelijk ik dierenmishandeling ook vind).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Raindrop di 3 jul 2012 - 0:12

Monte schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik heb meer met dieren, dan met mensen/kinderen laten we het daarbij houden dat weet je wel genoeg lijkt mij.
Dus dan zou jij zelf(of je man, je moeder e.d.) liever mishandeld worden en achtergestelde gezondheidszorg krijgen, dan jouw hond? Ik Kies op dat moment dan echt wel voor de mens(hoe schrijnend en belachelijk ik dierenmishandeling ook vind).

Ik kies dan ook voor de mens. Maar liever kies ik helemaal niet smile En wat betreft goede doelen steunen, ik steun ze dan ook het liefst allebei. Ik vind het allebei heel belangrijk en een keuze maken doe ik liever helemaal niet.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 0:15

Monte schreef:

Dit is toch ook gewoon een rare situatieschets?

Gast
Gast

Bericht  Monte di 3 jul 2012 - 0:17

Luce schreef:
Monte schreef:

Nee hoor, CBL geeft aan meer om dieren te geven dan om mensen. Ze vind het minder erg als een mens ligt te creperen dan een hond, dat zegt ze zelf(lees maar die quote over kindsoldaten)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 0:19

Monte schreef:
Luce schreef:
Monte schreef:

Nee hoor, CBL geeft aan meer om dieren te geven dan om mensen. Ze vind het minder erg als een mens ligt te creperen dan een hond, dat zegt ze zelf(lees maar die quote over kindsoldaten)

Als mens ben je altijd geneigd zelf te vluchten en dus jezelf op nummer 1 te zetten. Dat is gewoon instinct.

Gast
Gast

Bericht  Monte di 3 jul 2012 - 0:20

Raindrop schreef:
Monte schreef:

Ik kies dan ook voor de mens. Maar liever kies ik helemaal niet smile En wat betreft goede doelen steunen, ik steun ze dan ook het liefst allebei. Ik vind het allebei heel belangrijk en een keuze maken doe ik liever helemaal niet.
Nee inderdaad, ik zou ook niet willen kiezen het is allebei vreselijk. Maar Als ik zo'n keuze moet maken als CBL, dan kies ik liever voor een tehuis voor gehandicapte kinderen in Moldavië dan voor een dierenasiel in datzelfde land(ik noem maar wat). Ik maak die keuze omdat CBL ook zo'n keuze maakt, maar ik niet kan begrijpen dat je dieren in elke situatie en ten alle tijden boven mensen verkiest(je ben toch zelf ook mens?)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 0:30

Eerder in dit topic kwamen goede doelen ter sprake.

Waarom geven mensen die veel geld aan kleding uitgeven niet aan goede (dieren) doelen?

Ik ben zelf een type die mijn geld graag uitgeeft aan kleding en een stuk minder met dieren heeft. Ik kan ze heel schattig vinden maar er een band mee hebben? Tja ik heb liever gewoon iemand die terugpraat Wink

Maar waarschijnlijk zijn types zoals ik op dat gebied ook veel minder vrijgevig. Als jij heel veel gevoel hebt voor een beest(je) dan zit zoiets in je. Dan zul je ook wel meer gevoel hebben met mensen. Of gewoon meer gevoel in het algemeen. 'hulpbehoefend' is het woord wat ik zoek.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 3 jul 2012 - 1:08

Ik geef ook niet aan goede doelen.

Ik kan namelijk niet kiezen welk doel en ik heb niet geld genoeg voor alle.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Lavendel di 3 jul 2012 - 1:24

Ik vind de rol van dieren niet te groot en de aandacht ervoor niet te veel. Wel vind ik de aandacht voor andere zaken (bv mensen in derde wereldlanden, kinderarbeid, dak en thuislozen) te weinig. Dieren zijn zacht en fluffy en onschuldig en makkelijk te helpen. Mensen zijn een stuk gecompliceerder en dat maakt het gelijk een stuk lastiger. Het lijkt dan uit verhouding te zijn, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Bazinga di 3 jul 2012 - 1:25

Er Ă­s wel aandacht...

NAV: de rol van huisdieren in N'landse maatschappij - Pagina 5 376969_329263177159568_1363208569_n
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Lousanne di 3 jul 2012 - 1:38

Tris schreef:Er Ă­s wel aandacht...

NAV: de rol van huisdieren in N'landse maatschappij - Pagina 5 376969_329263177159568_1363208569_n

Degenen die dit soort dingen maken (en sorry, ook posten) vind ik echt ziek.. Ik vind dit echt spotten met de ergste ellende op de wereld waar wij verwende mensen echt geen weet van hebben..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Bazinga di 3 jul 2012 - 1:42

Eerlijk? Ik moet er soms om lachen. Maar dan lach ik om de uitdrukking van een kind en hoe de tekst er idd bij past en niet om de schrijnende situaties - uiteraard.

Ik vind 't alleen wel opvallend, dat er zoooveel van dit soort afbeeldingen zijn (En die zijn er) en mensen nog ontkennen dat er armoede/honger etc is laughcry (niet hier perse overigens, doel niet gelijk op 't forum)
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  nijntje4 di 3 jul 2012 - 1:44

Ik denk dat he sowieso onderscheid moet maken tussen een paar dingen.

Ik snap het als mensen dierenleed erger vinden dan mensenleed maar...wat is mensenleed. Heb je het dan over derdewereldlanden waar je verder vanaf staat of over je eigen kinderen. Ik denk dat je dan al snel twee standpunten maakt voor jezelf omdat daar verschil in zit.
Je eigen kat redden staat veel dichterbij je dan iets storten op een rekening voor een goed doel waar je niet direct weet wat ermee gebeurt.

En sowieso, waar trek je de grens qua dierenleed. Hebben we het dan over honden en katten of ook over uitstervende dieren, legbatterijkippen, insecten en weet ik wat smile

Ik vind het zelf trouwens geen goede zaak om bijvoorbeeld honden uit Griekenland en Spanje te halen en hier een leven te geven. Alsof hier de asiels niet bomvol zitten. Dan gaat mijn hart toch eerder uit naar het per land op orde maken, hoe zielig ik zo'n beestje in het buitenland zelf ook vind, maar dan verplaats je het probleem. Er is hier nog genoeg op te lossen, bijvoorbeeld slechte broodfok, de mentaliteit van mensen om maar zonder kennis allerlei nestjes te fokken met welk diersoort dan ook en ze vervolgens weer weg te doen, de onwetendheid van mensen die konijntjes in dierenwinkels kopen... enz.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Lousanne di 3 jul 2012 - 1:46

Tris schreef:Eerlijk? Ik moet er soms om lachen. Maar dan lach ik om de uitdrukking van een kind en hoe de tekst er idd bij past en niet om de schrijnende situaties - uiteraard.

Ik vind 't alleen wel opvallend, dat er zoooveel van dit soort afbeeldingen zijn (En die zijn er) en mensen nog ontkennen dat er armoede/honger etc is NAV: de rol van huisdieren in N'landse maatschappij - Pagina 5 394967 (niet hier perse overigens, doel niet gelijk op 't forum)

Ik moet stiekem een heel klein beetje toegeven dat ik alleen de tekst had gelezen, en na jouw bericht pas naar de gezichtsuitdrukking van het jongetje keek en ik de combinatie met de tekst toch wel een klein beetje grappig vind:oops:
Maar over het algemeen vind ik het wel spotten met idd schrijnende situaties.
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Lavendel di 3 jul 2012 - 2:22

Tris schreef:Eerlijk? Ik moet er soms om lachen. Maar dan lach ik om de uitdrukking van een kind en hoe de tekst er idd bij past en niet om de schrijnende situaties - uiteraard.

Ik vind 't alleen wel opvallend, dat er zoooveel van dit soort afbeeldingen zijn (En die zijn er) en mensen nog ontkennen dat er armoede/honger etc is NAV: de rol van huisdieren in N'landse maatschappij - Pagina 5 394967 (niet hier perse overigens, doel niet gelijk op 't forum)

'Ken' jij serieus mensen die zoiets beweren? :O Triest.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Bazinga di 3 jul 2012 - 2:24

Ontkenners perse niet, maar wel mensen die 't niet nodig achten om daar geld aan te doneren. (Zijn niet m'n vrinden of zo, hoor)
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Rush di 3 jul 2012 - 2:28

Doneren jullie allemaal geld dan?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Polly di 3 jul 2012 - 2:35

Tris schreef:Iemand die zich weinig aantrekt, van de situaties in ontwikkelingslanden, kan ik eigenlijk nog wel begrijpen, maar dat er mensen zijn, die huisdieren als.. Producten zien, vind ik echt walgelijk. Als je een kat neemt en het heeft een operatie nodig, dan doe je dat, dan betaal je dat. Ik weet dat we in een consumptiemaatschappij wonen en 't een beetje op een IKEA maatschappij begint te lijken (Goedekope producten, makkelijk te vervangen) maar 't maakt me misselijk, dat mensen zo makkelijk over dieren denken. Dan kom je toch in een naar cirkeltje terecht? Mensen nemen dieren; leuk voor de kids. Dieren worden lastig of te duur; asiel. Asiels hebben onderhoud nodig, kost een hoop geld. Mensen die geld doneren aan een asiel, kunnen dat beter aan ontwikkelingslanden doneren en .. Nemen weer dieren omdat 't leuk is?

Dat kan ik eigenlijk net zo min begrijpen als een huisdier als 'product' zien. Alleen omdat het een ver-van-je-bed-show is, is het ok om te negeren?

Ik doneer trouwens aan een goed doel dat zich richt op de basisbehoeften van kinderen in derde wereldlanden, omdat ik dat persoonlijk het belangrijkst vind. Ik vind iedereen die hulp behoeft zielig, en ik ben een grote dierenvriend, maar als ik IETS moet kiezen dat ik het ALLERbelangrijkst vind dan is dat gelijke kansen voor ieder kind in de wereld. Maar dat maakt me niet meteen een monster ten opzichte van de kat van de buurvrouw smile
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Lavendel di 3 jul 2012 - 2:53

Polly schreef:
Tris schreef:Iemand die zich weinig aantrekt, van de situaties in ontwikkelingslanden, kan ik eigenlijk nog wel begrijpen, maar dat er mensen zijn, die huisdieren als.. Producten zien, vind ik echt walgelijk. Als je een kat neemt en het heeft een operatie nodig, dan doe je dat, dan betaal je dat. Ik weet dat we in een consumptiemaatschappij wonen en 't een beetje op een IKEA maatschappij begint te lijken (Goedekope producten, makkelijk te vervangen) maar 't maakt me misselijk, dat mensen zo makkelijk over dieren denken. Dan kom je toch in een naar cirkeltje terecht? Mensen nemen dieren; leuk voor de kids. Dieren worden lastig of te duur; asiel. Asiels hebben onderhoud nodig, kost een hoop geld. Mensen die geld doneren aan een asiel, kunnen dat beter aan ontwikkelingslanden doneren en .. Nemen weer dieren omdat 't leuk is?

Dat kan ik eigenlijk net zo min begrijpen als een huisdier als 'product' zien. Alleen omdat het een ver-van-je-bed-show is, is het ok om te negeren?

Ik doneer trouwens aan een goed doel dat zich richt op de basisbehoeften van kinderen in derde wereldlanden, omdat ik dat persoonlijk het belangrijkst vind. Ik vind iedereen die hulp behoeft zielig, en ik ben een grote dierenvriend, maar als ik IETS moet kiezen dat ik het ALLERbelangrijkst vind dan is dat gelijke kansen voor ieder kind in de wereld. Maar dat maakt me niet meteen een monster ten opzichte van de kat van de buurvrouw NAV: de rol van huisdieren in N'landse maatschappij - Pagina 5 561177

+1 Ik begrijp niks van mensen die zich niets aantrekken van bijv. mensen in ontwikkelingslanden EN ik begrijp niets van mensen die dieren waardeloos behandelen. Ik begrijp uberhaupt veel niet van mensen in deze wereld.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Nala di 3 jul 2012 - 3:29

Mij raakt dierenleed meer dan mensenleed. Kan niet staven waarom, het is gewoon een gevoel. En natuurlijk zal mijn eigen gezin altijd voor mijn huisdier komen, maar als ik moet kiezen voor mijn kat of een mens, zal ik voor mijn kat kiezen.
Toen mijn opa enige tijd geleden stierf, deed mij dat wat minder dan toen mijn kat stierf..
Soms vind ik het ook wel een beetje 'cru' van mezelf, maarja, dat is nou eenmaal mijn gevoel.
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: