Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ene borst drinkt beter als de andere? herkenbaar?

+3
kletskousje
Liadan
duckie
7 plaatsers

Ga naar beneden

ene borst drinkt beter als de andere? herkenbaar? Empty ene borst drinkt beter als de andere? herkenbaar?

Bericht  duckie zo 23 jan 2011 - 8:25

mijn dochter wil aan de ene borst beter drinken als aan de andere
vanavond had ik haar eerst de ene borst aangeboden en daar heeft ze wel even aan gedronken maar daarna niet meer,ik wel proberen maar niets wou, helemaal huilen tot overstuur. geen boertje dwars of iets maar nog wel honger dus de andere kant aangeboden en daar wou ze wel uit drinken toen ze die even los liet heb ik toch weer geprobeerd de andere kant maar daar wou ze echt niet drinken. nu heeft ze wel eens vaker dat ze aan die kant moeilijker doet met drinken....
wie herkent dit ?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ene borst drinkt beter als de andere? herkenbaar? Empty Re: ene borst drinkt beter als de andere? herkenbaar?

Bericht  Liadan zo 23 jan 2011 - 8:28

Mijn dochter dronk rechts altijd beter dan links. Ik kolfde uit rechts ook altijd een stuk meer dan uit links. Met kolven kwamen er rechts ook meer stralen dan links en de toeschietreflex kwam sneller, misschien is dat bij jou ook en wil je dochter daarom liever aan de ene kant drinken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

ene borst drinkt beter als de andere? herkenbaar? Empty Re: ene borst drinkt beter als de andere? herkenbaar?

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 8:33

Liadan schreef:Mijn dochter dronk rechts altijd beter dan links. Ik kolfde uit rechts ook altijd een stuk meer dan uit links. Met kolven kwamen er rechts ook meer stralen dan links en de toeschietreflex kwam sneller, misschien is dat bij jou ook en wil je dochter daarom liever aan de ene kant drinken.

Hier precies hetzelfde alleen dan met kolven. Ze heeft nooit aan de borst gedronken. Als ik kolf dat heb ik rechts veel meer melfproductie dan links, dan kan echt de helft verschil maken. Mischien heb jij dat dus ook en drinkt je dochter daarom aan de ene borst beter.

Gast
Gast

Bericht  duckie zo 23 jan 2011 - 8:36

mijn dochter drinkt rechts ook beter dan links
terwijl ik wel genoeg melk heb want de linker kant lekt ook heel vaak door de zoogkompressen heen dat mn shirt gewoon nat is en als ik kolf (nog maar 3x gedaan) dan komen er uit de linker kant ook meerdere stralen dan aan de rechterkant. de melk loopt er ook al vaak uit voor dat ze aan de borst ligt. laatste keer met kolfen had ik wel moeite inderdaad om uit de linker kant melk te krijgen. terwijl het met drinken niet altijd niet wil lukken het gaat ook wel eens wel goed dus dat vind ik zo raar want het is dus niet altijd zo dat het niet wil lukken
vanavond wou ze dus na een paar minuten niet meer uit de linker kant drinken en rechts dus wel maar aan de linker kant was dus het zoogkompres wel helemaal doorweekt dus zou het dan kunnen zijn dat het al "op" is? lijkt me ook stug....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 8:37

Hier wordt uit de ene borst ook beter gedronken dan uit de andere. Maar het vreemde is dat ik uit de 'slechte' borst vaak juist meer kolf. Vreemd scratch

Gast
Gast

Bericht  duckie zo 23 jan 2011 - 8:50

hadden jullie ook wel dat het door het zoogkompres heen lekte?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  kletskousje zo 23 jan 2011 - 8:53

Mijn dochter drinkt rechts ook beter dan links.
Vanavond ook helemaal niet links gedronken (bv loopt ook erg terug)

In het begin lekte ik ook wel eens door e kompressen heen ja.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 8:55

duckie schreef:hadden jullie ook wel dat het door het zoogkompres heen lekte?

Haha, ja de eerste weken/maanden wel ja.

Gast
Gast

Bericht  duckie zo 23 jan 2011 - 8:57

vind dat echt vreselijk Embarassed maar ja
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  xxjojootjexx zo 23 jan 2011 - 9:00

Hier was/is dat ook zo.. Tristan dronk heel slecht aan de linker kant.. Bleek dat zijn nekje vast zat.. De chiropractor heeft dat verholpen en toen dronk hij ook links stukken beter..
Wel is mijn productie rechts beter als links, dit was bij Kirsten ook al zo, maar dat maakt nu qua drinken niet meer uit.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Flip Fluitketel zo 23 jan 2011 - 11:19

Ik kolf dan wel alle voedingen, maar ik merk dat uit de li-borst ook minder melkproductie komt dan uit de re-borst. Is vanaf de bevalling altijd zo geweest. Gelukkig komt er genoeg melk uit de andere re-borst. Mijn zoogcompressen lekken zelden door, alleen af en toe s'nachts.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Teddyaapje zo 23 jan 2011 - 21:46

Wat typisch! Ik heb ook meer melk rechts!

T. drinkt aan beide kanten opzich wel goed alleen verslikt ie zich vaker als ie rechts drinkt omdat daar de melk echt hard uitkomt. Als hij dan ook nog eens erge honger heeft en gulzig begint te drinken gaat het nog wel eens fout.

In het begin lekte ik ook telkens door de zoogkompressen heen, nu niet meer gelukkig. Ik vind de zoogkompressen van de kruitvat trouwens erg fijn...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 21:55

Rechts maak ik ook meer melk aan dan links, dat drinkt dus ook gemakkelijker.
Misschien kan je de slechte borst wat vaker kolven zodat die wat meer gaat produceren.

Ik lekte nooit door de zoog kompressen heen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:02

Teddyaapje schreef:Wat typisch! Ik heb ook meer melk rechts!

T. drinkt aan beide kanten opzich wel goed alleen verslikt ie zich vaker als ie rechts drinkt omdat daar de melk echt hard uitkomt. Als hij dan ook nog eens erge honger heeft en gulzig begint te drinken gaat het nog wel eens fout.

In het begin lekte ik ook telkens door de zoogkompressen heen, nu niet meer gelukkig. Ik vind de zoogkompressen van de kruitvat trouwens erg fijn...

Dat vind ik ook de fijnste! Die van de etos vind ik echt kansloos, die van de Hema gaan wel.

Bij mij wordt er trouwens juist beter uit links gedronken dan rechts. Al is mijn productie op dit moment echt prut Cry . Misschien dat ik ga proberen Domperidon te gebruiken, het schijnt dat je productie daarmee kan verbeteren.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:07

En venkel thee helpt ook goed!

Gast
Gast

Bericht  duckie ma 24 jan 2011 - 3:09

Minneke schreef:
Teddyaapje schreef:Wat typisch! Ik heb ook meer melk rechts!

Dat vind ik ook de fijnste! Die van de etos vind ik echt kansloos, die van de Hema gaan wel.

Bij mij wordt er trouwens juist beter uit links gedronken dan rechts. Al is mijn productie op dit moment echt prut Cry . Misschien dat ik ga proberen Domperidon te gebruiken, het schijnt dat je productie daarmee kan verbeteren.

oh dus de kompressen van de etos zijn dus niet zo aan te raden? heb nog 5 dozen boven staan... zo gauw die op zijn (en zie vliegen er door) dan maar eens die van het kruidvat proberen dus....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  duckie ma 24 jan 2011 - 3:10

ik heb vanmorgen de ene borst waar ze niet uit wou drinken maar helemaal leeg gekolft en daarna haar weer 2x voeding gegeven en nu drinkt ze al wel weer elke keer wat langer aan die kant dus ik hoop dat we de goeie kant op gaan....

duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  duckie ma 24 jan 2011 - 9:07

k moet het ook niet te hard roepen.... vanavond was het weer wat mosteren... net of ze beide kanten nu moeilijker wil Cry kan het zijn dat mn voeding terug loopt? hoe merk ik dat en wat kan ik er evt aan doen? nu kwam ze na 2 uur al weer en nu blijft ze een beetje huilerig net of ze honger blijft houden... ik wil juist zo graag nog borstvoeding blijven geven...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 10:19

duckie schreef:k moet het ook niet te hard roepen.... vanavond was het weer wat mosteren... net of ze beide kanten nu moeilijker wil Cry kan het zijn dat mn voeding terug loopt? hoe merk ik dat en wat kan ik er evt aan doen? nu kwam ze na 2 uur al weer en nu blijft ze een beetje huilerig net of ze honger blijft houden... ik wil juist zo graag nog borstvoeding blijven geven...

Misschien is ze aan het clusteren? Doen ze vaak 's avonds! En vooral blijven aanleggen; das juist goed voor de productie. Mijn zoon drinkt trouwens nog steeds meestal om de twee uur (zeker 's nachts), dus das niks geks hoor. Lekker op verzoek voeden en als je het echt niet vertrouwt; lactatiekundige raadplegen!

Succes!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 20:58

Ohja dat clusteren deed mijn zoontje ook, hij hing de hele avond bij me aan de borst haha..
Ik ging dat lekker op bed liggen, drinken erbij.

Gast
Gast

Bericht  duckie di 25 jan 2011 - 0:06

hoelang duurt dat clusteren dan? is het specifiek iets voor savonds of ook wel de hele dag door? de ene voeding drinkt ze namelijk wel goed en de andere weer minder goed... en dan komt ze ook sneller weer voor de voeding.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  xxjojootjexx di 25 jan 2011 - 7:50

Tristan leefde de eerste 1,5 maand bijna constant aan mijn borst.. naja hij dronk om de 1,5 uur zeker. 's avonds tussen 18 en 21 lag hij de hele tijd bij mijn borsten.. Dan dronk hij weer even, dan 5 minuten niet, dan weer paar minuten drinken en zo de hele tijd door..
Nu drinkt hij nog om de 2 uur, terwijl mijn dochter met 5 maanden nog maar 5x per dag bij mij dronk.
Als je dochter smakt, of andere hongersignalen afgeeft, gewoon aanleggen. ook al is het voor je gevoel misschien snel, ook al zegt iemand anders tegen je "nu al weer", gewoon aanleggen! Dat is het beste wat er is, voor je kleine baby en voor je eigen productie.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 19:41

Ik had precies hetzelfde.

Als je rechtshandig bent heb je daar meer melk en bij linkshandig links meer melk. Tenminste dat is mij zo uitgelegd.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat di 25 jan 2011 - 20:27

Mijn rechterborst is altijd al groter geweest dan mijn linker borst...
Dat schijnt normaal te zijn, omdat links ook je hart etc.. allemaal nog eronder zit dus minder ruimte voor vet en spierweefsel.
En of je links of rechts bent wil inderdaad ook meehelpen.

Maar goed volgens mij geef ik ongeveer evenveel melk uit beide kanten?
Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, want heb nog nooit gekolft smile zal het eens poberen Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: