Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het 17 dagen dieet

+42
Novalee
M@niek
Mama_1987
Coco
Antibes
Ringling
Cheesegirl
Gympie
Mida4you
Tiana
Aziraphale
Discordia
Error
xxDila
Marin
litllejoy
Lavendel
VanillaRose
Rose
Takkie
kippiee
Nala
Sayuri
Rouge
lyke
Kowalski
SoGood
Feline
Ariel-le
Pussycat
Poubelle
minoessepoes
Pannetoet
Arwyn
Lenster
Reeza
Atelier Madame
Steep
Ooh La La!
Inge
Sugarfall
Bay
46 plaatsers

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Het 17 dagen dieet - Pagina 5 Empty Re: Het 17 dagen dieet

Bericht  Atelier Madame wo 27 jun 2012 - 20:49

Ik ga vanaf maandag pas echt beginnen hoor! moet eerst nog even wat dingen opeten uit de koelkast, beetje zonde als ik die nu allemaal moet weggooien. En ga morgenavond even wat boodschappen scoren, zoals 3 dozen eieren en veel kwark en yoghurt en fruit Het 17 dagen dieet - Pagina 5 281626781 .. en natuurlijk citroenen en groene thee. Heb gisteravond trouwens het hele eerste stuk van het boekje doorgescand. Vind het wel inspirerend geschreven (los van de 'wordt sexy' statements). Ben alleen benieuwd of dit boekje wel inspirerend is voor oudere mensen. Het is in mijn ogen best wel gericht op jongere mensen. Ben heel erg benieuwd hoor of het principe werkt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Atelier Madame wo 27 jun 2012 - 20:50

Overigens 1 ding waar ik me niet aan ga houden: zwarte koffie krijg ik echt niet weg, maar ik heb wel koffie nodig om op te starten 's ochtends.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Ooh La La! wo 27 jun 2012 - 20:55

Atelier Madame schreef:Overigens 1 ding waar ik me niet aan ga houden: zwarte koffie krijg ik echt niet weg, maar ik heb wel koffie nodig om op te starten 's ochtends.

Een klein beetje melk is geen probleem. Als je maar niet 3 cappuchino's op een dag weg drinkt.
Je kunt bijvoorbeeld ook iets minder probiotica nemen ter compensatie voor de melk in je koffie.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Reeza wo 27 jun 2012 - 20:56

Ik heb vandaag ook weer ontbeten met 2 roereieren en zit nu aan de groene thee. Ik neem altijd de groene thee cranberry van Pickwick, die is ook lekker! Maar heb het ook moeten leren drinken, in het begin vond ik het echt niet lekker.

Dit is het eerste dieet wat ik echt goed vol te houden vind en wat goed resultaat geeft. Ben blij dat ik begonnen ben! Ik denk dat leven volgens het principe 'doordeweeks volgens het boekje en in het weekend niet opletten' ook heel goed werkt. Dus daar werk ik naar toe..

@AM: Ik dronk mn koffie altijd met melk + suiker maar nu al een maand zwart, het went, echt! Maar in het begin is het niet lekker nee..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Atelier Madame wo 27 jun 2012 - 21:23

Ik doe gewoon een klein beetje koffiemelk, maar kan wel eens een poging doen om zwarte koffie te drinken :p.

Overigens bevalt de groene thee mij ook uitstekend! Heb nu gewone nog ergens uit een kerstpakket, maar ga morgen met verschillende smaakjes kopen I love you ..

twee uur na de eerste roereieren en ik zit nog steeds vol Het 17 dagen dieet - Pagina 5 281626781
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Ooh La La! wo 27 jun 2012 - 21:30

Ik heb vanmorgen 120 ml yoghurt + 150 gr fruit (en een lepel lijnzaad "gesmokkeld" omdat m'n darmen een beetje van slag waren) gehad, maar heb nu alweer trek :s

Heb als tussendoortje een portie huttenkase en vanmiddag een glas optimel (moet 2x probiotica als tussendoortje volgens het boek)

Verder 2 koppen zwarte koffie, 2 groene thee en een groot glas water. Kan niet wachten tot ik mag lunchen Wink

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Pussycat wo 27 jun 2012 - 21:42

Nu ben ik toch ergens benieuwd naar...

Ik heb altijd geleerd dat eieren helemaal niet goed voor je zijn. Tenminste niet meer dan 2 per week heb ik geleerd. Vanwege het ''feit'' dat het je cholesterol verhoogd.

Maar ik lees dat jullie zo vaak eieren eten.... is dat dan niet zo dat het je cholesterol verhoogd? Of moet je er dan echt 20 per week eten ofzo? Ik ben namelijk gek op eieren, maar ben er expres om die reden zuinig mee.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Atelier Madame wo 27 jun 2012 - 22:17

Pussycat schreef:Nu ben ik toch ergens benieuwd naar...

Ik heb altijd geleerd dat eieren helemaal niet goed voor je zijn. Tenminste niet meer dan 2 per week heb ik geleerd. Vanwege het ''feit'' dat het je cholesterol verhoogd.

Maar ik lees dat jullie zo vaak eieren eten.... is dat dan niet zo dat het je cholesterol verhoogd? Of moet je er dan echt 20 per week eten ofzo? Ik ben namelijk gek op eieren, maar ben er expres om die reden zuinig mee.

Ja dat is best wel lastig eigenlijk he. Ik lees bijv bij het voedingscentrum dat je maximaal 3 eieren per week mag eten. Maar al die eiwitrijke dieten zeggen juist dat je er veel meer mag. Ik weet het ook niet meer Het 17 dagen dieet - Pagina 5 1270000679
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat wo 27 jun 2012 - 22:21

Haha weten we nog niks Wink
Ja dat is wel een vaag verhaal toch.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Ariel-le wo 27 jun 2012 - 22:22

Atelier Madame schreef:

Ja dat is best wel lastig eigenlijk he. Ik lees bijv bij het voedingscentrum dat je maximaal 3 eieren per week mag eten. Maar al die eiwitrijke dieten zeggen juist dat je er veel meer mag. Ik weet het ook niet meer Het 17 dagen dieet - Pagina 5 1270000679

Het eiwit kan weinig kwaad, met teveel eigeel moet je oppassen. Als ik een roerei maak gebruik ik 1 heel ei en van 2 eieren alleen het eiwit.

Maar het schijnt ook dat ze alleen cholesterol verhogend zijn als je al een te hoog cholesterol hebt.

Ariel-le
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 14
Registratiedatum : 22-06-12

Bericht  Atelier Madame wo 27 jun 2012 - 22:37

In het boek wordt overigens ook aangegeven dat je moet oppassen met eieren als je last hebt van een hoog cholestrol
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Ooh La La! wo 27 jun 2012 - 22:45

Ariel-le schreef:
Atelier Madame schreef:

Het eiwit kan weinig kwaad, met teveel eigeel moet je oppassen. Als ik een roerei maak gebruik ik 1 heel ei en van 2 eieren alleen het eiwit.

Maar het schijnt ook dat ze alleen cholesterol verhogend zijn als je al een te hoog cholesterol hebt.

Dit is denk ik ook het beste. In het boek wordt ook onderscheid gemaakt tussen eieren en eiwitten (vooral in de recepten).

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 23:17

Ik heb het wel eens laten prikken maar bij mij is het gewoon helemaal goed. Dan mag je gewoon zoveel eieren eten als je wilt.

Vooral in de jaren 70 was het een hype om niet teveel eieren te eten omdat dat slecht kon zijn. Voornamelijk mensen die echt zwaar overgewicht hebben en een verhoogd cholesterol moesten opassen. (Deze doelgroep nu nog steeds, maar die moeten bij meer producten uitkijken).

Maar als gezonde jonge vrouw kun je echt wel wat meer eitjes hebben hoor Het 17 dagen dieet - Pagina 5 561177

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 23:20

Ze zeggen het trouwens vooral omdat eigeel vet is. Als je verder gewoon oplet met de hoeveelheid vetten die je binnenkrijgt dan is het echt geen probleem.

Als je naast 3 eieren ook nog vette friet, vet vlees, chips en snoep gaat eten dan wordt het gevaarlijker Het 17 dagen dieet - Pagina 5 253468018

Vind het trouwens weer redelijk vol te houden.

Glas water met halve citroen
2 roereieren
Bakje magere vruchtenkwark
Appel

Zometeen een salade (had gisteren de kip/tomaatjes/paprika gegrild en er sla bij gedaan. Toen luste ik het wel! Jeej. Wie weet lust ik het koud ooit ook haha)

Tussendoor nog een bakje griekse yoghurt

En dan vanavond denk ik brocolli gestoomd met kalkoenfilet Het 17 dagen dieet - Pagina 5 281626781

Vanavond wil ik ook nog even gaan hardlopen. Las een kort onderzoek (weet verder niet hoe wetenschappelijk het was haha) uit Italie waarin naar voren kwam dat vrouwen die 's avonds hardlopen meer cm's verliezen dan vrouwen die 's ochtends hardlopen. Ik ga tijdens deze 17 dagen maar eens proberen 's avonds hard te lopen. Alle kleine puntjes zijn meegenomen Laughing

Laatst aangepast door Punk'd op wo 27 jun 2012 - 23:21; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Bay wo 27 jun 2012 - 23:21

Ik heb vanochtend stiekem op de weegschaal gestaan en er is al een kilo af in vergelijking met maandag.

Heb gister pas mijn eerste echte dag gehad en daarvoor wel opgelet dus ik ben blij Het 17 dagen dieet - Pagina 5 281626781

Weekend wordt wel lastig ben dan bij mijn vriend en we hebben een feestje.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Pussycat wo 27 jun 2012 - 23:29

[quote="Punk'd"]
Als je naast 3 eieren ook nog vette friet, vet vlees, chips en snoep gaat eten dan wordt het gevaarlijker [quote]

Laughing dat klinkt best wel logisch.
Dus als ik al mijn chips, snoep, patat laat staan dan kan ik prima 8 eieren eten in de week bij wijze van?
Het gaat echt puur om het vetgehalte...

Ha toch weer wat wijzer geworden.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 23:47

Ik ben ook begonnen! Moet alleen wat meer fruit in huis halen voor dit dieet, dat eet ik normaal echt te weinig.
Wel lastig dat ik zaterdag op Awakenings ben.. Dat gaat daar natuurlijk nooit lukken;) maar ach, als ik het verder vol houd vind ik het prima!

Drinken jullie trouwens gewoon wrm water uit de kraan 's ochtends? Ik had het gekookt, was niet heel lekker maar zeker niet vies. Alleen er komt wel erg weinig sap ook uit zo'n halve citroen..

Gast
Gast

Bericht  Bay do 28 jun 2012 - 0:04

Elodie schreef:Ik ben ook begonnen! Moet alleen wat meer fruit in huis halen voor dit dieet, dat eet ik normaal echt te weinig.
Wel lastig dat ik zaterdag op Awakenings ben.. Dat gaat daar natuurlijk nooit lukken;) maar ach, als ik het verder vol houd vind ik het prima!

Drinken jullie trouwens gewoon wrm water uit de kraan 's ochtends? Ik had het gekookt, was niet heel lekker maar zeker niet vies. Alleen er komt wel erg weinig sap ook uit zo'n halve citroen..

Ik doe het met gekookt water. Er komt idd niet veel uit een halve citroen maar genoeg om het water naar citroen te laten smaken Very Happy

Awakenings lijkt mij ook lastig!

Voor het fruit gebruik ik diepvries fruit van AH. Dan zit je ook niet zo met de houdbaarheid. At dit meestal al als ontbijt door mn yoghurt dus ik heb nog een voorraadje. Daarnaast heb ik een paar appels,perzikken en grapefruits gekocht.

Laatst aangepast door Zilver* op do 28 jun 2012 - 0:06; in totaal 1 keer bewerkt
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Ooh La La! do 28 jun 2012 - 0:05

Ik was gister bij de Turkse groenteboer bij ons om de hoek.
In m'n mandje had ik oa. 8 citroenen. Kom ik bij de kassa zegt de eigenaar; :shock: Wat ben je toch van plan met al die citroenen die je de laatste weken steeds haalt?! Het zijn er echt heel veel! Laughing

P.s. ik doe gewoon warm water uit de kraan.

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 0:37

Ik pers de halve citroen echt uit met een citruspers. Komt bij mij flink wat sap uit! Zuur Laughing

Gast
Gast

Bericht  Arwyn do 28 jun 2012 - 0:41

Ooh La La! schreef:
Heb ooit eens van een meneer van de watermaatschappij oid gehoord dat dat niet zo goed voor je is. Volgens mij omdat er meer kalk in zit.
Zij wilden niet eens 1 slok water die uit de warmwaterkraan kwam, ook al was die nog koud...
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Atelier Madame do 28 jun 2012 - 0:43

Voor zo'n als Awakings, mag je dan zelf spullen meenemen? Er is anders vast wel een fruitsalade en een gewone salade te koop denk ik toch?

Omg ik probeer vandaag al een beetje te wennen dus he (heb wel gewoon brood gegeten vanmiddag maar ga vanavond geen aardappelen nemen maar alleen vlees en groente). Maar OMG al dat water. Ik heb vanochtend nog geen water met citroen gehad en bij mn ontbijt alleen een kop koffie. Had een halve literthermoskan groene thee mee naar de universiteit. Die heb ik de afgelopen uren opgedronken. Maar daarnaast moet je dus nog 2 liter water drinken. Echt ik weet niet waar ik het moet laten joh Het 17 dagen dieet - Pagina 5 1270000679 .. of telt die groene thee ook mee?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 0:57

Atelier Madame schreef:Voor zo'n als Awakings, mag je dan zelf spullen meenemen? Er is anders vast wel een fruitsalade en een gewone salade te koop denk ik toch?

Omg ik probeer vandaag al een beetje te wennen dus he (heb wel gewoon brood gegeten vanmiddag maar ga vanavond geen aardappelen nemen maar alleen vlees en groente). Maar OMG al dat water. Ik heb vanochtend nog geen water met citroen gehad en bij mn ontbijt alleen een kop koffie. Had een halve literthermoskan groene thee mee naar de universiteit. Die heb ik de afgelopen uren opgedronken. Maar daarnaast moet je dus nog 2 liter water drinken. Echt ik weet niet waar ik het moet laten joh Het 17 dagen dieet - Pagina 5 1270000679 .. of telt die groene thee ook mee?

Nee joh!! haha gek

Je moet 8 glazen van 250 ml vocht. Onder dat vocht valt water en groene thee.

De rest (koffie, gewone thee, frisdranken etc. vallen er niet onder).

Je zou wel heel vaak naar de wc gegaan zijn dan :P

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! do 28 jun 2012 - 1:11

Arwyn schreef:
Ooh La La! schreef:
Heb ooit eens van een meneer van de watermaatschappij oid gehoord dat dat niet zo goed voor je is. Volgens mij omdat er meer kalk in zit.
Zij wilden niet eens 1 slok water die uit de warmwaterkraan kwam, ook al was die nog koud...

Ik heb ook geen warmwaterkraan zoals een qooker ofzo. Maar gewoon warm water uit een "gewone" kraan.
Vind het eigenlijk grote onzin dat dat niet zo goed voor je is. Ik vind water uit flesjes echt overbodige luxe (tenzij je in het buitenland zit).

Drink jij door die water-meneer dan helemaal geen water uit de kraan meer? :O

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 1:22

Heeft het er niet mee te maken dat warm water en tijdje stilstaan in de boiler?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: