Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+53
Katjing
spinazietaart
Lumen
mezzoforte
nillis
Pien
Happydobby
liesje
Phileine
Vancity_girl
sanne-84
RioolSpook
Smaragdje
Mom-Of-3
Parel
Jelin
Weegschaal
Mysterious
Amber-
bolus26
tweeling
Julia
kwak
Tummy
Mama Titty
Blue flower
Highway
loesje
Muis
Pussycat
Paper Crown
CCC
Jella
Filoria
Kruidkoek
slaatje
Roos
mzcharlotte
Muppetje
Jasmine
Lindsya
Pinkel
Travelgurly
Printje
Creabea_28
Lejow
Linnie1985
Dikkie Dik
Snoes
Juutjepetuutje
mystery mom
Flip Fluitketel
Flower_L
57 plaatsers

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 32 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Pussycat wo 29 aug 2012 - 8:03

Ooh spinazietaart ik weet wie jij bent, maar ik hou mijn mond hoor *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 32 2474380249

Van katjing weet ik het niet ben wel benieuwd haha.

Welkom dames *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 32 561177 Bijzonder verhaal katjing van je vriendin.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 32 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  spinazietaart wo 29 aug 2012 - 8:09

Pussycat schreef:Ooh spinazietaart ik weet wie jij bent, maar ik hou mijn mond hoor *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 32 2474380249

Van katjing weet ik het niet ben wel benieuwd haha.

Welkom dames *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 32 561177 Bijzonder verhaal katjing van je vriendin.

Ja Wink hihi de foto verraad het heh smile

spinazietaart
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 17
Registratiedatum : 29-08-12

Bericht  Pussycat wo 29 aug 2012 - 8:10

Yep als ik jou was zal ik dat weghalen. Anders is het best makkelijk te achterhalen hoor. Whaha ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Tenminste als je echt geheim wilt houden *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 32 2474380249 maar dit was wel erg makkelijk Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Katjing wo 29 aug 2012 - 8:11

En spinazietaart en PC natuurlijk ook gefeliciteerd!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365

Bericht  Katjing wo 29 aug 2012 - 8:14

Ik ben me trouwens toch ineens assertief, ik heb nu in één week tijd al meerdere keren mezelf verbaasd doen staan door de dingen die ik deed of zei! Ik bijt meer van me af én ik zorg beter voor mezelf. Dus als iemand iets doet wat ik niet prettig vind oid dan zeg ik het gelijk. Ik ben van de week zelfs uit de apotheek weggelopen omdat het beste mens stond te zwetsen. Ik heb doodleuk midden in haar zin gezegd: "hier heb ik dus niets aan, goedendag nog mevrouw" en toen ben ik weggelopen. Toen ik buiten stond dacht ik echt: "Huh? Ik?"
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jasmine wo 29 aug 2012 - 8:57

Katjing schreef:
@Jasmine, ik lees dus al een paar weken mee en ik vind het echt naar voor je dat je zo onzeker bent er over. Het ís ook gewoon spannend om pril zwanger te zijn. Als je daar zorgeloos instaat omdat je nog niets hebt meegemaakt, dán is het al eng, maar als je bagage hebt zoals het jouwe is het helemaal niet raar dat je je er vreselijk druk om maakt, bezorgt bent en niet zo maar op je gevoelens durft te vertrouwen. Want wat is verstand en wat is nou eigenlijk echt gevoel? En wanneer zijn het je hormonen en wanneer is dat iets om op te vertrouwen?

Dat is dus precies wat ik bedoel. Gefeliciteerd trouwens. Ben uiteraard benieuwd wie je bent, maar heb werkelijk geen idee.

Taart: jij ook gefeliciteerd. Naar jou ben ik uiteraard ook benieuwd.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Snoes wo 29 aug 2012 - 18:16

Spinazietaart en Katjing, gefeliciteerd! Ik ben benieuwd wie jullie zijn Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mom-Of-3 wo 29 aug 2012 - 18:38

Nieuwe gefeliciteerd en welkom allebei.

Jasmine, wat vervelend dat je je zo voelt. We duimen voor een goede echo en dat je je daarna wat zekerder voelt.

Hier alweer vroeg dag, de kids al om kwart voor 7 wakker terwijl ik pas om 2 uur vannacht ging slapen. Ik had gister avonddienst en dan ga je ook niet meteen naar bed ( en vooral niet als je de volgende dag vrij bent). Maar ik was zo moe en ik lag op de bank en wilde naar bed maar had gewoon de fut er niet voor, heeft zeker een half uur geduurd haha. En nu ben ik echt nog moe, na 4 dagen werken en een kort nachtje.
De misselijkheid is echt wat minder, heb er vooral
S'morgens nog wel last van, hoop dat dat snel over is.
Morgen 12 weken, jeeeej toch een soort mijlpaal.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Lumen wo 29 aug 2012 - 19:20

Spinazietaart en Katjing, welkom en gefeliciteerd!

Mom-of-2, spannend hoor morgen 12 weken! Dat is zeker weten een mijlpaal!

Hier gaat alles goed. Ik heb gisteren wel veel buikpijn gehad, en merk dat ik soms echt even rustig moet gaan zitten. Ik heb iets minder eetlust (wel trek in lekkere dingen!), en sinds gisteravond hele gevoelige tepels! Eigenlijk dus vooral heel goed! Laughing
Lumen
Lumen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 78
Registratiedatum : 25-04-12

Bericht  Mom-Of-3 wo 29 aug 2012 - 20:28

Lumen, dat is een goed teken hè? Vervelend dat je veel last van je buik hebt.

Aaaaah meiden ik heb zin in kipnuggets van de mc, hoe erg is dat haha.
Ik ga vandaag boven maar eens opruimen in de slaapkamer van de oudste want zijn meubels gaan straks op marktplaats.

En wat gaan jullie doen vandaag?

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Pussycat wo 29 aug 2012 - 20:32

Whaha mom of 2 nu al trek in kip nuggets? Bah als ik eraan denk word ik al misselijk Laughing

All net de verloskundige gebeld... Zegt ze dat ik wel heel erg snel ben met bellen.
Vanaf wanneer bellen jullie dan pas? Vorige belde ik volgens mij ook met zoiets....
Nou ja eerste afspraak is wel gemaakt op 3/10 zooo spannend.

Ik voel echt helemaal niks.... En als ik me laat meeslepen dan word ik zo onzeker, dus dan probeer ik maar afleiding te zoeken. Pff wat ben ik blij als ik die eerste echo gehad heb.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Katjing wo 29 aug 2012 - 20:36

Bah, kipnuggets... Ik heb eigenlijk helemaal nergens trek in en krijg met moeite mijn eten weg, vooral het avondeten. Maar ik heb wel enorme honger.
@Pussycat, ik heb de verloskundige gebeld op de dinsdag na de test (die was op zaterdag), toen was ik dus 4 weken en 3 dagen ongeveer. En bij ons op de site staat ook dat je als je positief getest hebt je kunt aanmelden voor een intake (die pas met 8 weken is dan).

Ik ben zo verschrikkelijk bang dat het mis gaat. Heel stom, ik voel me heel erg zwanger, ik heb er ook heel veel vertrouwen in dat het goed zit. Maar ik ben een piekeraar en haal me van alles in mijn hoofd. Ik durf me gewoon nog niet echt te 'hechten' of echt blij te zijn. Ik zit mezelf ook voortdurend in te tomen, elk blij gevoel onderdruk ik. Ik word een beetje moe van mezelf.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Pussycat wo 29 aug 2012 - 20:39

Herkenbaar katjing *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 32 699888
Echt zo stom eigenlijk hé waarom kunnen we niet gewoon lekker blij zijn hahaha. Maar ja je leest en hoort en ziet ook zoveel miskramen. En ik denk ook wel dat het waar is dat elke vrouw zich daar wel zorgen om maakt.
En doordat zo'n verloskundige ook nog eens aan de telefoon zegt van goh je bent wel vroeg met bellen voor een afspraak krijg ik direct alweer de zenuwen bah bah bah. En dat gefeliciteerd kwam er ook niet heel gemeend uit, maar msischien ligt dat ook wel aan mij ofzo ik weet het niet.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Katjing wo 29 aug 2012 - 20:46

Jammer zeg dat ze zo reageerde! Gek ook dat het bij mijn verloskundige juist de bedoeling is dat je gelijk belt! Ik kreeg juist wel een gemeend gefeliciteerd, ook al zegt ze het twintig keer op een dag waarschijnlijk. Misschien dat het daarom ook minder gemeend klonk hoor! En bedenk gewoon dat het niet aan jou ligt maar aan de praktijk en de assistente!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lumen wo 29 aug 2012 - 20:50

Wat raar pussycat! Ik heb dinsdag gebeld (maandag positief getest) en ze feliciteerde me en deed heel leuk! Ik heb ook 3-10 de eerste afspraak + echo!

Aan het einde van het gesprek drukte ze me op het hart dat ik áltijd kan bellen als er iets is of als ik vragen heb, ook vóór de intake!

IK had er wel een fijn gevoel over!

Misschien vinden jullie deze site ook leuk:

http://www.babytijd.com/index.php/zwangerschap/je-zwangerschap-week-voor-week.html

hier hebben ze het niet alleen over de ontwikkeling van de baby, maar ook over je eigen lichaam!
Lumen
Lumen
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Katjing wo 29 aug 2012 - 21:01

Ik vind deze zwangerschapscalculator wel handig, je kunt er ook mee uitrekenen hoeveel weken je op een bepaalde datum bent!

http://www.tipswerkendeouders.nl/zwanger/zwangerschap-week-tot-week/zwangerschapscalculator-direct-de-uitgerekende-datum-berekenen.html
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lumen wo 29 aug 2012 - 21:05

Katjing schreef:Ik vind deze zwangerschapscalculator wel handig, je kunt er ook mee uitrekenen hoeveel weken je op een bepaalde datum bent!

[url=http://www.tipswerkendeouders.nl/zwanger/zwangerschap-week-tot-week/zwangerschapscalculator-direct-de-uitgerekende-datum-berekenen.html
http://www.tipswerkendeouders.nl/zwanger/zwangerschap-week-tot-week/zwangerschapscalculator-direct-de-uitgerekende-datum-berekenen.html[/quote[/url]]

Dat is inderdaad wel handig! 1 januari ben ik 22 weken zwanger! Laughing
Lumen
Lumen
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Katjing wo 29 aug 2012 - 22:29

Op 1 januari ben ik 23 weken en 4 dagen zwanger ;-)!

Helaas lijkt het er op dat mijn kwalen alleen maar erger worden. Was gisteren eigenlijk de hele dag door misselijk en vandaag weer en ik voel me zo uitgeknepen. Ik was net even op de fiets naar de markt, maar daar aangekomen was ik alweer kotsmisselijk, moest ik gauw wat eten en kon ik met moeite de markt (een kleintje) overlopen en naar de hema. Ik wilde eigenlijk nog verder, maar ik kreeg 't gewoon echt niet voor elkaar, voel me ook gewoon draaierig.
Ik heb trouwens wel een berg fruit gekocht, want daar heb ik steeds wel trek in en ik had een broodje kip-bacon bij de hema en dat ging er goed in! Ik heb sowieso echt al dagen trek in bacon ;-).
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Pussycat wo 29 aug 2012 - 22:52

Pff spannend!! Net moeders voor moeders aan de telefoon en die komen volgende week vrijdag al langs.
Hopelijk is mijn test dan nog steeds positief Laughing
Wel weer spannend allemaal hoor het wordt steeds echter haha

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Katjing wo 29 aug 2012 - 22:55

Ja spannend inderdaad! Dat gaat hard dan ineens he!

Hoe krijg ik trouwens een ticker in mijn onderschrift? Ik heb de code al in mijn onderschrift gekopieerd maar ik zie nog steeds niets!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Katjing wo 29 aug 2012 - 22:55

Ok...ik zeg al niets meer...
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Mom-Of-3 wo 29 aug 2012 - 22:57

Vervelend is dat hè, en vooral als je dan alleen bent en niet thuis. Ikherken het heel goed, ik heb dat ook gehad. Je voelt je zo verschrikkelijk ellendig.
Maar je kan dus wel eten of gaat dat moeizaam?

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Katjing wo 29 aug 2012 - 23:00

Ik kan wel eten, moet ook echt eten, maar heb echt bijna nergens trek in, alles smaakt anders en dingen die ik voorheen lekker vond smaken me nu ineens ook niet echt meer.
Ik vond het inderdaad echt niet grappig, sta je daar op de markt en eigenlijk wil je gewoon neerploffen en dat iemand dan gauw wat eten voor je haalt...maar ja er was geen bankje en ook niemand die eten voor me ging halen... Ik keek in de hema in de spiegel en toen zag ik ook dat ik helemaal bleek was om mijn mond... Dus toen ben ik toch maar gauw eerst dat broodje gaan eten waar ik helemaal geen trek in had...
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jasmine wo 29 aug 2012 - 23:04

Lumen schreef:Wat raar pussycat! Ik heb dinsdag gebeld (maandag positief getest) en ze feliciteerde me en deed heel leuk! Ik heb ook 3-10 de eerste afspraak + echo!

Aan het einde van het gesprek drukte ze me op het hart dat ik áltijd kan bellen als er iets is of als ik vragen heb, ook vóór de intake!

http://www.babytijd.com/index.php/zwangerschap/je-zwangerschap-week-voor-week.html

hier hebben ze het niet alleen over de ontwikkeling van de baby, maar ook over je eigen lichaam!

Ach, toen ik het ziekenhuis belde voor het maken van een afspraak voor een echo, vroegen ze me naar de eerste dag laatste menstruatie. "Klopt dat wel?" wilden ze weten "Dan ben je nog geen 4 weken". Nou, euh, ja, ik houd mijn cyclus keurig bij en heb gewoon een korte cyclus. Waarschijnlijk loop ik wel een paar dagen voor, maar daar houden ze in de officiële berekeningen geen rekening mee. Volgens mijn eigen berekening ben ik nu 6w3d/6w4d. Volgens de officiële berekening 6 weken.

Hm, wou eigenlijk de quote van Pussycat er ook bij inzetten, maar geen zin om aan te passen. Ben lui Yes
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Katjing wo 29 aug 2012 - 23:06

Jasmine schreef:
Lumen schreef:Wat raar pussycat! Ik heb dinsdag gebeld (maandag positief getest) en ze feliciteerde me en deed heel leuk! Ik heb ook 3-10 de eerste afspraak + echo!

Ach, toen ik het ziekenhuis belde voor het maken van een afspraak voor een echo, vroegen ze me naar de eerste dag laatste menstruatie. "Klopt dat wel?" wilden ze weten "Dan ben je nog geen 4 weken". Nou, euh, ja, ik houd mijn cyclus keurig bij en heb gewoon een korte cyclus. Waarschijnlijk loop ik wel een paar dagen voor, maar daar houden ze in de officiële berekeningen geen rekening mee. Volgens mijn eigen berekening ben ik nu 6w3d/6w4d. Volgens de officiële berekening 6 weken.

Houden ze daar geen rekening mee? Bij mij vroeg de assistente (van de verloskundige) hoeveel dagen mijn cyclus was en aan de hand daarvan berekende ze hoever ik was en mijn uitgerekende datum. Overigens heb ik zelf al de hele tijd heel sterk het gevoel dat het iets langer is, het is berekend met een gemiddelde cyclus van 27 dagen, maar ik denk eigenlijk dat dat mijn cyclus 25 dagen was, maar ik weet het niet zeker dus ik wacht even af tot de echo's me er meer over kunnen vertellen.
Op die link die ik op de vorige pagina neer heb gezet kun je het ook berekenen met de lengte van je cyclus.

@Jasmine, wij zijn echt bijna even ver he! Scheelt misschien een paar dagen, grappig! En spannend inderdaad, man wat is het spannend!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: