Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+53
Katjing
spinazietaart
Lumen
mezzoforte
nillis
Pien
Happydobby
liesje
Phileine
Vancity_girl
sanne-84
RioolSpook
Smaragdje
Mom-Of-3
Parel
Jelin
Weegschaal
Mysterious
Amber-
bolus26
tweeling
Julia
kwak
Tummy
Mama Titty
Blue flower
Highway
loesje
Muis
Pussycat
Paper Crown
CCC
Jella
Filoria
Kruidkoek
slaatje
Roos
mzcharlotte
Muppetje
Jasmine
Lindsya
Pinkel
Travelgurly
Printje
Creabea_28
Lejow
Linnie1985
Dikkie Dik
Snoes
Juutjepetuutje
mystery mom
Flip Fluitketel
Flower_L
57 plaatsers

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 28 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  slaatje di 21 aug 2012 - 19:18

Snoes schreef:
Filoria schreef:Weet iemand hoe het met Weegschaal gaat? Paar dagen niks van haar gehoord hier.
Weegschaal is inderdaad op vakantie, ze stelt het daar in ieder heel goed. Ze heeft al wat lichte verschijnselen die voor haar bevestigen dat ze echt wel zwanger is. Voor haar is het afwachten tot 12 september, dan heeft ze haar eerste echo.

Slaatje, met mij gaat het best wel goed! 25 weken nu, gaat snel. Met jou ook alles goed?

Dat is inderdaad zeer fijn om te horen, ik vroeg het met ook al af!

Ja, met mij gaat het ook goed. Gister voor het eerst zwangerschapszwemmen gedaan, was heerlijk en na afloop had ik gewoon zelfs spierpijn. Voor herhaling vatbaar. We hebben ons opgegeven voor een zwangerschapscursus (samen bevallen) maar die kunnen we pas in januari gaan volgen. Verder is mijn schat vandaag jarig en hebben we om 14.15 de afspraak bij de vk, mogen we weer even naar het hartje van ons Venzje luisteren. Voor mijn gevoel ben ik ook echt pas door het 1e trimester heen als we het hartje hebben gehoord.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 28 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Snoes di 21 aug 2012 - 20:16

Jelin, ik snap het. Wel fijn dat ze het zo goed gaan opvolgen dan nu.

Slaatje, ik las inderdaad dat je zwangerschapszwemmen hebt gedaan. Ik ga soms ook wel zwemmen, maar gewoon met mijn vriend haha smile.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jelin di 21 aug 2012 - 20:27

@ snoes.. Jij bent snel. Had net mijn bericht verwijderd omdat ie mijn spelfouten er niet uit wilde halen. Stomme telefoon.

Maar voor de rest dan.. Mijn dochter had een geboortegewicht van 4055 gram. Ze wad dus niet zo heel flink. Maar door haar ligging, sterrenkijker, kwam ze vast te zitten. Heb alles mee gemaakt van werste wee tot persdrang. Maar ze bleef zitten waar ze zat, zelfs na een poging met de vacuumpomp. Nu word ik dus vanaf week 32 weken extra in de gaten gehouden vanwege het gewicht. Bij 36 weken word ik overgedragen naar de gyn.

En de 20 weken echo krijg ik in het ziekenhuis vanwege een aangeboren afwijking van mijn zusje. Ze is geboren met een open. Het is niet erfelijk, maar je weet nooit. Ook word ik getest op zwangerschapssuiker vanwege mijn gewicht. Ik val onder overgewicht, maar zo veel overgewicht heb ik nu ook weer niet. Woog 85 kg voordat ik zwanger werd. dat is 10 kg meer dan mijn vorige startgewicht. Ach ja we zullen het maar doen, maar blij word ik er niet van.

@ Slaatjenn gefeliciteerd en succes bij de vk.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Jelin di 21 aug 2012 - 20:33

Ow ja helemaal vergeten te zeggen. Maar heb gisteren aan mijn baas vertelt dat ik zwanger ben. Hij reageerde erg positief erop en denkt zelfs mee. Ik werk eigenlijk alleen in de avonden en hij stelde voor dat ik misschien 2 dagen overdag kan gaan werken. Maar daar moet ik zelf nog over na denken haha. Ook zei hij dat als het niet goed gaat het aan moet geven. Dus erg fijn en had het niet verwacht eigenlijk. En nu kan ik gewoon zeggen. Ja ik ben zwanger. jullie hebben het goed gezien haha.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  slaatje di 21 aug 2012 - 21:22

Jelin, wat fijn dat je baas zo mee je mee denkt. Mijn leidinggevende is ook erg meelevend wb uren en wanneer beginnen met werken. Geeft mij in ieder geval een erg fijn gevoel.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  sanne-84 di 21 aug 2012 - 22:01

@mom, geen idee of wij een combinatietest doen. Eerst de eerste echo en intake maar afwachten..
Hoe was de echo vandaag?

@mezzoforte, gefeliciteerd en welkom!

@jelin, wel een fijn gevoel dat ze je zo in de gaten houden. En fijn dat je baas zo positief reageerde!

@nilis, 6 sept is al vroeg! Leukleuk! En fijn dat het dan net voor zo'n bijzondere dag is. Wordt een dubbele leuke dag dan. Hoewel de meeste het nu weten ga ik dalik toch ff kijken voor wijdere kleren. Weet nog niet of ik me zwanger of gewoon dik/opgeblazen voel.
Hoe was het bij de ha? Heb je er nu door de zwangerschap niet nog meer problemen mee?

@jasmine, ik heb me gister ook aangemeld voor moeders voor moeders, en ze komen morgen al langs voor een intake. Ben ook erg benieuwd hoehet bevalt. Als ik het nu weg had moeten brengen ofzo weet ik niet of ik het dan wel had gedaan.

Hier steeds meer mensen op de hoogte. Mn verstandelijk gehandicapte oom vond het raar dat ik 'zomaar' langskwam, maar vond et helemaal geweldig! Toen ik wegging hoorde ik hem dat nog een keer zeggen, en heel snel daarna belde hij ons mam+pap haha.
Ook op het werk weten sommige het (wil het pas volgende week zeggen omdat het dan teambespreking is) maar bij 1 kon ik mn mond niet houden, en 2 zijn volende week met vakantie. Mn 'baas' reageerde ook heel leuk. En waarschijnlijk kan ik ook gewoon op dot woonhuis blijven met mn parttime uren.

Verder voel ik me eigenlijk helemaal niet zwanger. Mn drang naar specifiek eten wordt ookw at minder, en het uitslapen lukt oo alweer een half uur meer. Alleen gister een mindere dag, had nog zoveel last van de warmte.. En sporten vandaag was ook wel vermoeiend. Pff dat het maar snel volgende week maandag is!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Mom-Of-3 di 21 aug 2012 - 22:21

Ff kort ik stap nu de auto in heb zo de echo

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  slaatje wo 22 aug 2012 - 0:31

Mom-Of-2 schreef:Ff kort ik stap nu de auto in heb zo de echo

Hoe is het gegaan?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mom-Of-3 wo 22 aug 2012 - 1:02

Het liep ruim een half uur uit, want er was iemand met bloedverlies die er tussendoor moest.
Maar alles is helemaal goed met onze frummel!! Liet zich goed zien en was aan het springen en zwaaien.
Weer twee mooie foto's erbij.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Snoes wo 22 aug 2012 - 1:31

Ah, wat fijn Mom-of-2!!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  mezzoforte wo 22 aug 2012 - 1:55

Ik heb 5 september 1e afspraak met VK, en dan op 10 september de 1e echo. Vind het echt super spannend allemaal. Kan het nog steeds niet echt geloven allemaal, liefst zou ik weer gaan testen, maar ja ik heb al 3 positieve testen :P

Vind het wel lastig nu dat ik nu net druk met sollicitaties bezig ben enzo, hoop echt dat ik snel een nieuwe job heb. Volgende week is m'n laatste weekje.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Jasmine wo 22 aug 2012 - 2:26

Even snel, ga zo voor een paar dagen naar mijn moeder.

Moeders voor Moeders is net al geweest, ze belde vanochtend of ze vanmiddag langs mocht komen. Heb een leuke ketting en een boek gekregen. Altijd leuk. Ze deed ook de welbekende test, knalpositief! De teststreep was voor zover mogelijk nog donkerder dan de controlestreep en verscheen direct. Geeft toch een lekker gevoel. Vanochtend ook alvast een leuk boxpakje gekocht voor beeb, kon het niet laten.

Mezzoforte: ál drie testen? Heb er volgens mij al vijf of zesgedaan (die van vanmiddag niet eens meegeteld angel)
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  sanne-84 wo 22 aug 2012 - 2:49

Hihi jasmine, was ook mijn gedachte van de test van mvm. Toch weer extra bevestiging. Krijg ik morgen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  slaatje wo 22 aug 2012 - 5:45

MO2, wat fijn een goede echo!

Jasmine, heerlijk gevoel he, toch weer even die bevestiging!

wij hebben ook weer een prachtig kloppend hartje gehoord. Volgende afspraak zou over vier weken pas zijn, maar ze vroeg of ik het fijn zou vinden tussendoor ook nog een keer langs te komen. Omdat ik het fijn vind tussendoor het hartje nog even te horen, heb ik gevraagd of dat mogelijk was en dat was goed. Nu dus 5 september weer, dan 6 september in ondertrouw, 18 september de pretecho en 19 september weer controle.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Weegschaal wo 22 aug 2012 - 6:34

@ Smaragdje; Fijn dat de echo goed was!

@ Sanne; Leuk de reacties van de ouders! En toch wel jammer van je vriendin.. Kan me voorstellen dat het bij haar veel losmaakt, maar om dan zo lauw te reageren is dan toch erg jammer.

@ Nillis; Fijn dat je zo'n goede vakantie gehad hebt!

@ Mom-of-2; Fijn dat ook jouw echo goed was!

@ Jasmine; Echt vervelend die reactie van je zus *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 28 699888 En die klachten EN de flink positieve test moeten zeker een goed teken zijn! Ik heb de eerste 2 keren meegedaan aan MvM, maar wil nu wachten tot na de eerste echo.

@ Jelin; En ook jij een goede echo, echt fijn! En super dat je baas zo meedenkt.

@ Mezzoforte; Welkom hier, fijn al die positieve testen!

Ik ben idd op vakantie, maar hebben nu internet. Lief trouwens dat er hier aan me gedacht werd!
Ik voel me zwanger, heb zelfs meer last van misselijkheid dan de vorige keren. Maar durf er pas echt in te geloven na de eerste echo, op mijn goede gevoel durf ik na de vorige keer niet meer te vertrouwen. We hebben de eerste echo 12 sept, de dag nadat we terugkomen van vakantie. En dat is voor ons ook de dag voor onze 5e trouwdag Jasmine, nog meer toeval Wink
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Jasmine wo 22 aug 2012 - 14:01

Even een kort vraagje: wanneer begon bij jullie de misselijkheid?

Ik ben al vanaf het begin licht misselijk, maar niet zo erg dat ik er hinder van heb zeg maar. Maar op het moment kan ik er gewoon niet van slapen.. En dat met vijf weken... Dit ken ik helemaal niet van eerdere zwangerschappen..
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow wo 22 aug 2012 - 17:51

6 weken...
Tot 25 weken :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast wo 22 aug 2012 - 17:58

Hier ook al voor het doen van de test zelfs.. laughcry Daardoor hoefde ik haast niet te testen het was voor mij al zo duidelijk.
Ik ben tot 20 weken ongeveer misselijk geweest.

Gast
Gast

Bericht  Jasmine wo 22 aug 2012 - 19:02

Hmm, het kan dus wel zo vroeg al. Bij J.asm.ijn begon het bij mij pas met 8 weken. Wel tot de 20 weken, dat dan weer wel.

Ach, zolang het resultaat hetzelfde is, heb ik het er graag voor over
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  Mom-Of-3 wo 22 aug 2012 - 19:14

Hier voor de test 2x misselijk in de auto. De dag na de test bedon het, dat ik er echt hinder van had. Heb ook verschillende dagen op bed gelegen dat ik me beroerd voelde. Me lichaam was vaak aan het vechten om het kots binnen te houden en dat kostte zoveel energie dat ik niks meer waard was.
Nu lijkt het weer wat beter te gaan, maar ik wil niet te vroeg juichen want in de 8ste week voelde ik me ook weer wat beter, en toen kwam het weer in alle hevigheid terug. Ik hoop echt dat het heel snel minder is en weggaat.

Hopelijk krijg jij het niet zo

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Blue flower wo 22 aug 2012 - 19:17

Vanaf 6 weken en heb er nu helaas heel veel hinder van.. Voel me zooo ellendig, kan alleen maar huilen ervan. Ik vind het best pittig zo...

Bij mijn zoontje heb ik nooit ergens last van gehad en nu, misselijk extreem moe, futloos, kan lelijk doen tegen mijn man...

Bah ik baal van mezelf...
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  sanne-84 wo 22 aug 2012 - 19:24

De laatste 2 dagen voel ik me ook minder. Niet echt misselijk met t gevoel van overgeven, maar ook niet goed. dacht er eigenlijk goed vanaf te komen, omdat t meestal niet meer zo 'laat' begint (dacht.ik..) Hoop t voor mn man ook niet, want die weet niet hoe te reageren als ik ziek ben haha. En ben bang dat ie dan ook geen 2e wil;)
Vraagje, werken jullie dan nog wel? Waar ligt die grens?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  mezzoforte wo 22 aug 2012 - 19:33

Weegschaal Hopelijk geniet je lekker van je vakantie Very Happy Wat is er eigenlijk allemaal te zien/zeggen n.a.v. de 1e echo? (damn, moet me nu toch echt goed gaan inlezen merk ik, moet over een paar weken al)

Jasmine Ik heb misselijkheidsproblemen gehad lange tijd voordat ik bezig was met zwanger worden en hoop dat ik er nu niet te veel of te lang last van ga krijgen. So far so good.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Mom-Of-3 wo 22 aug 2012 - 19:49

Ik ben wel gewoon gaan werken en ik heb het verborgen kunnen houden want niemand wist het. Maar gelukkig had/ heb ik vakantie toen ik me zo verschrikkelijk voelde.
Volgende week moet ik weer beginnen met werken.
Tja ik heb wel een beetje het gevoel dat ik onze vakantie heb verpest omdat ik wat dagen op bed heb gelegen, of dat ik toch op was maar me te misselijk voelde om iets te gaan doen.
Maar aan de andere kant als ik zo had moeten gaan werken???

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Jelin wo 22 aug 2012 - 20:13

@ Jasmine.. Ik heb bijna geen last gehad van misselijkheid. Heel af en toe heb ik last ervan, maar als ik dan wat eet dan gaat het wel weer.

@ Sanne.. Ik werk gewoon door. Mijn werkgever heeft aangegeven dat als het niet meer gaat, dat ik dat dan moet zeggen zo dat het erop aangepast kan worden. Wel heb ik op het werk een aantal keer de vraag gehad of ik zwanger was. Maar daarop niet in gegaan. wilde eerst zekerheid dmv een echo.

@ Mezzoforte.. Ligt eraan in welke week je een echo krijgt. Heb deze met 11 weken gehad en zag een klein mini babytje. Heb een foto van de baby met zijn armpje en handje erboven. Echt super. Bij de eerste was ik 1 week verder en zag ik vrijwel hetzelfde.

Gisteren heb ik het mijn collega's verteld dat ik zwanger ben. Wordt heel leuk op gereageerd, maar sommige doen nu net of ik helemaal niets meer mag. Dat vind ik niets. zwaar tillen mag niet, maar voor de rest kan ik wel alles. Wel lief hoor.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: