Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Persoonlijk langsgaan i.p.v brief schrijven?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Persoonlijk langsgaan i.p.v brief schrijven? Empty Persoonlijk langsgaan i.p.v brief schrijven?

Bericht  heartsdale do 21 jun 2012 - 2:57

Mijn contract loopt 15 juli af en word niet verlengd.
Een vriendin van me werkt bij een ander bedrijf in dezelfde branche het is een klein wereldje en iedereen kent elkaar. Iedereen vliegt ook van het ene naar het andere.

Ze zegt dat ik gewoon langs moet gaan om te vragen of ze nog personeel zoeken, dat heeft ze namelijk ook gedaan, een gesprek gehad en meteen aangenomen.
Ik ben zelf meer van een solliciatiebrief sturen en dan is het aan hun om me uit te nodigen of niet.

Maar bij dat bedrijf houden ze ervan dat je persoonlijk langskomt zodat ze kunnen zien wat ze voor zich hebben.
Wat zeggen jullie??
Gewoon langsgaan dan maar?

Ben even wat meningen nodig want ik durf niet zo goed ben nu al zenuwachtig, maar ik heb niks te verliezen.
Hoe denken jullie erover?
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Persoonlijk langsgaan i.p.v brief schrijven? Empty Re: Persoonlijk langsgaan i.p.v brief schrijven?

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 2:58

Bij ons komen er ook vaak mensen langs omdat ze zichzelf willen laten zien, maar ik vind het vervelend, want heb vaak op zo'n moment helemaal geen tijd en dan staat mijn hoofd er helemaal niet naar. Ik laat dus mensen hun gegevens achterlaten bij de receptie, met CV als het even kan, en bel ze dan om een afspraak te maken voor een geschikt tijdstip.

Gast
Gast

Persoonlijk langsgaan i.p.v brief schrijven? Empty Re: Persoonlijk langsgaan i.p.v brief schrijven?

Bericht  heartsdale do 21 jun 2012 - 3:01

Pippa schreef:Bij ons komen er ook vaak mensen langs omdat ze zichzelf willen laten zien, maar ik vind het vervelend, want heb vaak op zo'n moment helemaal geen tijd en dan staat mijn hoofd er helemaal niet naar. Ik laat dus mensen hun gegevens achterlaten bij de receptie, met CV als het even kan, en bel ze dan om een afspraak te maken voor een geschikt tijdstip.

Ja ik wil dus ook niet het gevoel hebben dat ik opdringerig ben ofzo...
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 3:03

Nou het is niet dat je opdringerig overkomt, maar het ligt aan het bedrijf. Ik werk bv. in een hotel, daar komt het gewoon niet uit om op de bonnefooi langs te komen, en je krijgt ook helemaal niet te personen te zien/te spreken die een indruk van je krijgen, omdat je je toch bij de receptie moet melden, dus je kunt net zo goed een e-mail sturen met sollicitatie, die valt bij ons meer op, dan iemand bij de receptie waarvan ik alleen de naam en een telefoonnummer te horen krijg.

Gast
Gast

Bericht  heartsdale do 21 jun 2012 - 3:06

Pippa schreef:Nou het is niet dat je opdringerig overkomt, maar het ligt aan het bedrijf. Ik werk bv. in een hotel, daar komt het gewoon niet uit om op de bonnefooi langs te komen, en je krijgt ook helemaal niet te personen te zien/te spreken die een indruk van je krijgen, omdat je je toch bij de receptie moet melden, dus je kunt net zo goed een e-mail sturen met sollicitatie, die valt bij ons meer op, dan iemand bij de receptie waarvan ik alleen de naam en een telefoonnummer te horen krijg.

Oke dit is in de vervoersbranche dus er is vaak wel iemand aanwezig van P&O die even tijd heeft.
Ik heb zowel schriftelijk als via de mail een brief gestuurd, maar ze krijgen zoveel sollicitaties binnen dat dat even stop is gezet. Je krijgt ook geen afwijzing. Vandaar dat ze zegt dat je het beter persoonlijk kan proberen.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 3:07

Maar je hebt daar al gesolliciteerd dus?

Gast
Gast

Bericht  heartsdale do 21 jun 2012 - 3:09

Pippa schreef:Maar je hebt daar al gesolliciteerd dus?

Ja vorig jaar via een brief, maar toen hadden ze niks nodig.
Maar omdat nu de vakantie eraan komt en veel mensen vrij hebben, dacht ik dat ik het misschien nogmaals kan proberen.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Marin do 21 jun 2012 - 3:10

Als dat bedrijf zelf aangeeft dat ze het prettig vinden als iemand langs komt om even een gezicht te zien, dan zou ik dat dus zeker doen.

Ik werk zelf totaal niet in een branche waar dat zou werken, maar als zij dat aangeven, ja natuurlijk doe je dat dan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  heartsdale do 21 jun 2012 - 3:12

Marin schreef:Als dat bedrijf zelf aangeeft dat ze het prettig vinden als iemand langs komt om even een gezicht te zien, dan zou ik dat dus zeker doen.

Ik werk zelf totaal niet in een branche waar dat zou werken, maar als zij dat aangeven, ja natuurlijk doe je dat dan.

Ja dat hadden ze tegen mn vriendin gezegd toen ze daar zelf op de bonnefooi langs is gegaan. Maar ik ben zo zenuwachtig ben bang dat ik niks meer normaals kan zeggen....
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 3:15

Je kunt het altijd proberen toch? smile

Gast
Gast

Bericht  heartsdale do 21 jun 2012 - 3:16

Dat is ook zo!!

Ik ga er gewoon voor, trek mn beste pak aan en mn mooiste glimlach op! Ik heb niks te verliezen.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 3:17

Heel goed! Neem je CV wel even mee, dan heb je die voor het geval je op gesprek mag komen smile

Gast
Gast

Bericht  heartsdale do 21 jun 2012 - 3:19

Pippa schreef:Heel goed! Neem je CV wel even mee, dan heb je die voor het geval je op gesprek mag komen Persoonlijk langsgaan i.p.v brief schrijven? 561177

Bedankt, ga ik zeker doen!!
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  nijntje4 do 21 jun 2012 - 3:30

Ik heb gister met iemand om tafel gezeten om wat tips te krijgen over solliciteren en het niet perse via een brief altijd maar aan te pakken. Diegene heeft mij ook geadviseerd om te proberen of je geïntroduceerd kan worden. Dus bijvoorbeeld via LinkenIn te kijken wie je uiteindelijk zou moeten hebben, en dan via iemand anders die diegene kent eens een balletje op te gooien. Dus misschien zou je het op die manier kunnen proberen ipv binnenlopen waar nog niemand je kent.

Je kan ook altijd eerst even bellen. Maar idd als een bedrijf zelf al aangeeft dat ze het waarderen dan heb je niets te verliezen!
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  heartsdale do 21 jun 2012 - 3:33

nijntje4 schreef:Ik heb gister met iemand om tafel gezeten om wat tips te krijgen over solliciteren en het niet perse via een brief altijd maar aan te pakken. Diegene heeft mij ook geadviseerd om te proberen of je geïntroduceerd kan worden. Dus bijvoorbeeld via LinkenIn te kijken wie je uiteindelijk zou moeten hebben, en dan via iemand anders die diegene kent eens een balletje op te gooien. Dus misschien zou je het op die manier kunnen proberen ipv binnenlopen waar nog niemand je kent.

Je kan ook altijd eerst even bellen. Maar idd als een bedrijf zelf al aangeeft dat ze het waarderen dan heb je niets te verliezen!

Dankjewel voor de tip.
ik ken er wel mensen, mijn vriendin werkt er en nog wel meer mensen die ik ken. Zoals ik al zei het is een klein wereldje en iedereen kent elkaar. En misschien valt het allemaal nog wel mee, maar ik ben zo ontzettend zenuwachtig nu al haha gezonde spanning laten we het daar maar op houden!
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  nijntje4 do 21 jun 2012 - 3:36

Haha ja gezonde spanning hoort er een beetje bij idd Wink
Maar werkt wel in je voordeel dat je mensen kent daar!
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  heartsdale do 21 jun 2012 - 3:41

nijntje4 schreef:Haha ja gezonde spanning hoort er een beetje bij idd Wink
Maar werkt wel in je voordeel dat je mensen kent daar!

Ja dat klopt, praat een beetje gemakkelijker!
Nou ben wel benieuwd hoor haha.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 0:00

Het ligt denk ik ook heel erg aan de sector waarin je werkt of je beter binnen kunt lopen of een sollicitatiebrief kunt schrijven. In mijn sector hebben ze liever een sollicitatiebrief. Op het moment dat een sollicitant binnen komt lopen hebben we meestal toch geen tijd, dus dan wordt er alsnog gezegd dat je even een mail/brief moet sturen. En als je dan onverzorgd of onzeker bent, geeft dat bij ons alleen maar een slechte indruk en is dat juist een minpunt.

Gast
Gast

Bericht  heartsdale za 23 jun 2012 - 1:08

Ik heb werk.
Gelijk de dag erna!!

Maar wel alleen in de weekenden eerst, dus elke zaterdag en zondag.
Ik vind het niet zo mooi, maar hou ook in mn achterhoofd dat werk werk is, en er toch brood op de plank moet komen.
Dus dan maar eerst een tijdje elk weekend werken, en doordeweek een paar dagen. En alle feestdagen.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: