Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kraamweek en je man/vriend

+31
M@niek
Muppetje
smooch
Aggi
PapillonRose
MissD
Snoes
Smaragdje
Tiara
Twellie
Printje
Jezzie
Ayla
Muus
PiP
SarahKey
Star007
chipa
moepie
studiebol
Mida4you
Theezakje13
Clapperdie
-Ieniemienie-
Sanne
Happydobby
kwak
Linda
Susan
Pussycat
Puggle
35 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kraamweek en je man/vriend - Pagina 2 Empty Re: Kraamweek en je man/vriend

Bericht  Ayla ma 18 jun 2012 - 9:08

Hier was het ook het plan om nadat de kraamzorg weg was nog een week vrij te nemen, maar hij heeft meteen 2 weken vrij genomen toen ze geboren was, en dat was ook wel nodig. Hoewel ik er redelijk ongeschonden vanaf gekomen ben had ik niet alleen voor haar kunnen zorgen, na een kwartiertje staan zakte ik zowat door mijn benen, dan nog bv en kolven erbij, en ik was doodop. Had hem echt wel nodig die eerste week.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 9:12

Ik kon haast niks in die eerste kraamweek, ik had zoveel pijn dat ik amper kon omdraaien in bed. De kraamzorg heeft Dion dus alles geleerd en in de tweede week moest ik hem steeds bellen op zijn werk om te vragen hoe het ook alweer moest.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jezzie ma 18 jun 2012 - 9:21

Mijn vriend wil een week vrij nemen als de kraamhulp weg is, dat vind ik ook veel fijner. En wat betreft visite, die komen dan maar als mijn vriend er ook is. Zit er ook niet op te wachten dat iedereen meteen de eerste week langs komt!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Puggle ma 18 jun 2012 - 9:44

Jezzie89 schreef:Mijn vriend wil een week vrij nemen als de kraamhulp weg is, dat vind ik ook veel fijner. En wat betreft visite, die komen dan maar als mijn vriend er ook is. Zit er ook niet op te wachten dat iedereen meteen de eerste week langs komt!

Zo dacht ik dus ook, maar wat als het zo loopt al hoe Susan het zegt dan ben je echt wel blij dat je man er is.

We hebben toch besloten dat mijn man 1 of 2 weken neemt gelijk als ze geboren is.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Printje ma 18 jun 2012 - 9:50

Dat was hier het voordeel van een zieke man thuis, we zijn maanden samen thuis geweest. Mijn verlof was zelfs eerder afgelopen dan dat hij weer aan het werk was...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Twellie ma 18 jun 2012 - 9:56

Eerste keer had mijn vriend vanaf de geboorte een week of twee (?) vrij, de tweede keer had ik eerst ander halve week of zo kraamhulp en als die wegging was mijn vriend er weer. Daarna had mijn vriend ruim twee weken vrij. Ik was pas na een maand een keer alleen met beide kinderen, ideaal!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Tiara ma 18 jun 2012 - 9:57

Mijn man had ook met alles 4 weken vrij. Ik vond het echt heerlijk om zo te genieten met z'n drieën.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Smaragdje ma 18 jun 2012 - 21:41

Mijn man had pas na de kraamweek vrij. Hij werkt in de horeca, maar zou de avonden vrij krijgen. Dit ging plots niet door, dus zat toen zat ik vanaf twee dagen na de bevalling 's avonds al alleen thuis. Ik vond het jammer maar wel te doen. Het scheelt dat mijn ouders maar een paar minuten hier vandaan wonen. Als er iets was zouden ze er zo zijn en ze kwamen af en toe gewoon nog een uurtje op bezoek.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 21:45

Mijn man heeft tijdens de kwaamweek vrij en de week erna nog. Ik vind het wel handig als hij erbij is en ook alles uitgelegd krijgt, hij krijgt namelijk elke week zijn papadag en dan moet hij het ook leren.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 21:55

Mijn vriend is beide keren ruim 6 weken thuis geweest, dit was mogelijk omdat het in de winterperiode bij hem toch rustig is op het werk.
Mijn broertje heeft 3 weken vrij genomen toen mijn schoonzusje is bevallen, ik kan het wel aanraden als het mogelijk is, om zeker 2 weken met elkaar door te brengen.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 18 jun 2012 - 22:01

Wij hebben nu besloten dat wanneer de kraamhulp er is manlief gaat werken en daarna naar huis komt. Hij gaat dan dus halve dagen werken en wanneer de kraamhulp weer weg is neemt hij nog enkele weken vakantie.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Snoes ma 18 jun 2012 - 23:26

Mijn vriend heeft de laatste week van december en de eerste week van januari collectief vakantie op zijn werk. Hij heeft hier in België als papa recht op 10 dagen vaderschapsverlof en hij heeft (na zijn vakantie in de zomer) ook nog zeker een week vakantiedagen staan. Dus wij zullen na de geboorte sowieso 5 weken samen vrij zijn, dat vind ik zelf wel fijn.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  MissD ma 18 jun 2012 - 23:29

T. is in R. zijn vakantie geboren op donderdag. De maandag moest hij weer gaan werken... maar werd hij ziek. Toen is hij 1 dag gaan werken en was hij weer ziek. Daarna is hij zo'n 2 weken thuis geweest dus al met al hebben we 3 en halve week samen gehad. Tijdens mijn verlof heeft hij nog ergens een weekje vakantie opgenomen dus we hebbe veel tijd met elkaar door kunnen brengen. We hadden eigenlijk afgesproken dat als de kraamzorg er zou zijn hij aan het werk zou zijn en hij de weken erna vrij zou nemen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  PapillonRose ma 18 jun 2012 - 23:42

Hier was de situatie anders, maar kan toch even vertellen wat ik handig vond. Omdat de vader van A. er niet was, heb ik het anders opgelost. Overdag was de kraamzorg er, en soms ook nog wel familie (bijvoorbeeld mijn moeder). Verder kwam de hele eerste week mijn broertje uit zijn werk naar mij toe en bleef ook slapen. Ik vond het persoonlijk erg fijn om het zo geregeld te hebben dat ik niet alleen thuis was met A. en ik altijd hulp had als het nodig was. Nu kon ik vrij snel weer alles, maar ik vond het toch fijn om niet zelf voor alle visite te hoeven zorgen enzo. Ik was namelijk nog wel te slap om de eerste dagen meteen weer hele dagen op de been te zijn. Als ik uit bed was, besteedde ik mijn tijd dan ook liever aan A. en de visite zorgde iemand anders dan voor (drinken maken, beschuitjes smeren).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Jezzie di 19 jun 2012 - 1:29

Puggle schreef:
Jezzie89 schreef:Mijn vriend wil een week vrij nemen als de kraamhulp weg is, dat vind ik ook veel fijner. En wat betreft visite, die komen dan maar als mijn vriend er ook is. Zit er ook niet op te wachten dat iedereen meteen de eerste week langs komt!

Zo dacht ik dus ook, maar wat als het zo loopt al hoe Susan het zegt dan ben je echt wel blij dat je man er is.

We hebben toch besloten dat mijn man 1 of 2 weken neemt gelijk als ze geboren is.

Dat is waar, maar mijn vriend heeft vroege of late diensten. Dus dan is hij of pas om 14.00 weg, of hij is om 15.00 al weer thuis. Afhankelijk van zijn rooster op dat moment. En anders heb ik altijd nog mijn moeder en schoonmoeder die kunnen bijspringen als dat echt nodig is. Maar wie weet dat we het uiteindelijk toch net zo doen als jij!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Bericht  Aggi di 19 jun 2012 - 2:00

Mijn vriend kreeg vanaf dat R geboren was (In Augustus) 3 weken vakantie. Dit heb ik als prettig ervaren.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Ayla di 19 jun 2012 - 2:13

Jezzie dat was hier ook, hij was altijd vroeg thuis, maar was toch heel blij dat hij er de eerste week gewoon was hoor. Straks kun je je bed nog niet eens uit, lig je dan, lijkt me niet prettig. Je moet doen wat je zelf wil hoor, maar ik zou het bij een eerste kindje zo niet doen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jezzie di 19 jun 2012 - 2:26

Ayla schreef:Jezzie dat was hier ook, hij was altijd vroeg thuis, maar was toch heel blij dat hij er de eerste week gewoon was hoor. Straks kun je je bed nog niet eens uit, lig je dan, lijkt me niet prettig. Je moet doen wat je zelf wil hoor, maar ik zou het bij een eerste kindje zo niet doen.

Ja dat is ook wel weer zo. Zal het er nog eens over hebben met mijn vriend!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla di 19 jun 2012 - 2:40

Ik denk wel dat wij het bij een tweede doen zoals we bij dochter nu hadden afgesproken, hij 2 dagen vrij voor geboorte/aangifte, daarna een week werken en daarna 2 weken vrij. Nu weten we allebei al hoe en wat, en mocht ik onverhoopt toch het bed niet uitkomen kan hij dan altijd nog wel vrij nemen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 3:33

Ik (en mijn man zelf ook) vond het erg fijn dat hij er was in de kraamweek. Ik kon toen zelf bij H. helemaal niks!
Nu wist hij dus alles en toen de hulp weg was had hij nog 1 week vrij.

Bij A. heeft hij ook de week dat de hulp er was vrij gehad omdat we er maar vanuit gingen dat ik weer niks zou kunnen.
Dit was niet het geval maar omdat er al 1 rondliep was het wel heel handig, zeker omdat de kraamhulp deze keer echt een naar mens was. Daarna was hij nog 3 weken vrij.

Gast
Gast

Bericht  smooch di 19 jun 2012 - 3:43

Mijn vriend neemt 2 weken vrij als de baby is geboren.
Mijn moeder werkt halve dagen en die zal de eerste week veel bij ons thuis zijn om te helpen.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Muppetje di 19 jun 2012 - 4:21

Mijn man neemt na de bevalling vijf weken vrij (hij heeft nog niets opgenomen dit jaar, naja twee dagen). De kraamweek en vier weken erna. Dan heeft hij nog net genoeg voor de dagen tussen kerst en oud en nieuw, die moet hij opnemen, dan is de universiteit gesloten.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  smooch di 19 jun 2012 - 4:27

Muppetje schreef:Mijn man neemt na de bevalling vijf weken vrij (hij heeft nog niets opgenomen dit jaar, naja twee dagen). De kraamweek en vier weken erna. Dan heeft hij nog net genoeg voor de dagen tussen kerst en oud en nieuw, die moet hij opnemen, dan is de universiteit gesloten.

Zoo 5 weken, lekker hoor!

Mijn vriend mag maar max. 3 weken vakantie achter elkaar opnemen.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  M@niek di 19 jun 2012 - 4:30

Man had 1 week vrij bij de geboorte heeft toen 1 week gewerkt en toen had ie nog 2 weken vrij.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Puggle di 19 jun 2012 - 6:06

Dat is zeker lekker muppet smile
Puggle