Kraamweek en je man/vriend
+31
M@niek
Muppetje
smooch
Aggi
PapillonRose
MissD
Snoes
Smaragdje
Tiara
Twellie
Printje
Jezzie
Ayla
Muus
PiP
SarahKey
Star007
chipa
moepie
studiebol
Mida4you
Theezakje13
Clapperdie
-Ieniemienie-
Sanne
Happydobby
kwak
Linda
Susan
Pussycat
Puggle
35 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Kraamweek en je man/vriend
Hier zou mijn man vakantie nemen als de kraam hulp na een week weg is.
Maar nu zat ik dus te denken dat hij er dan in de kraamweek overdag en af en toe 's avonds niet is. En ik de dus alleen ben als de hulp weg is. Ook als er dan visite komt is hij er niet bij. Een beter idee dus als hij gelijk vakantie neemt als ik ben bevallen toch?
Hoe hebben jullie de kraamweek aangepakt?
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Re: Kraamweek en je man/vriend
hier krijgt m`n vriend vakantie zodra ik bevallen ben, denk dat ik dat ook het fijnste vind omdat het toch allemaal nieuw is e.d. En dan sta ik er als de kraamhulp wel is niet alleen voor.
M`n schoonzusje toen daar de tweede werd geboren haar vriend heeft toen wel pas een week later vrij gepakt.
M`n schoonzusje toen daar de tweede werd geboren haar vriend heeft toen wel pas een week later vrij gepakt.
Gast- Gast
Mijn vriend is leraar en kon niet zomaar vakantie krijgen.
Hij was de 2 dagen vrij die iedereen krijgt zeg maar. En daarna heeft hij gewoon gewerkt.
De kraamhulp was er 8 dagen lang van half 9 tot half 4 meestal kwam mijn vriend rond 18:00 thuis.
Kraambezoek hebben we niet in de kraamweek gepland.
Hij was de 2 dagen vrij die iedereen krijgt zeg maar. En daarna heeft hij gewoon gewerkt.
De kraamhulp was er 8 dagen lang van half 9 tot half 4 meestal kwam mijn vriend rond 18:00 thuis.
Kraambezoek hebben we niet in de kraamweek gepland.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Dion heeft ook beide keren vrij genomen in de kraamweek, daarna kwam mijn moeder dan een week helpen en dan was Dion er nog een week.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn man was 3 weken vrij nadat ik bevallen was, dat was echt heel fijn.
Nu zal dat er niet meer in zitten helaas.
Nu zal dat er niet meer in zitten helaas.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
hier was mijn man 3 weken vrij na de geboorte. Hij was ook echt wel nodig in de kraamweek, hij heeft die dagen echt af en aan gereden met alles wat we nog extra moesten hebben (tepelhoedjes, kolf, zalf etc etc). De kraamhulp is er trouwens niet de hele dag hè, zeker niet als je al een paar dagen bevallen bent. Hier was ze vaak al rond 14u weg, ik had het heel vervelend gevonden als ik dan tot 5u alleen was geweest.
Gast- Gast
ik hoop dat ik maar weer op woensdag beval net al bij D.
mijn man was dus woensdag en donderdag vrij, heeft vrijdag nog vrij genomen en daarna was hij het weekend nog thuis. Daarna is mijn man weer gaan werken maar kwam eerder thuis. Toen de kraamverzorgster weg was heeft hij nog een week vrij gehad.
Dit keer wordt het wel anders omdat we al een dochter hebben maar ook omdat mijn man thuis werkt. Hij gaat 1x per 2 week naar kantoor, dit kan hij evt dan ook overslaan en thuis blijven.
Ik denk dat hij nu gewoon gaat werken in de kraamweek en bij springt waar nodig.
mijn man was dus woensdag en donderdag vrij, heeft vrijdag nog vrij genomen en daarna was hij het weekend nog thuis. Daarna is mijn man weer gaan werken maar kwam eerder thuis. Toen de kraamverzorgster weg was heeft hij nog een week vrij gehad.
Dit keer wordt het wel anders omdat we al een dochter hebben maar ook omdat mijn man thuis werkt. Hij gaat 1x per 2 week naar kantoor, dit kan hij evt dan ook overslaan en thuis blijven.
Ik denk dat hij nu gewoon gaat werken in de kraamweek en bij springt waar nodig.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Mijn man was vanaf de geboorte twee weken vrij, en dat vonden we beiden toch wel heel erg fijn! De eerste dagen liep ik nog erg moeilijk en was ik wel heel blij dat wanneer de kraamzorg weg was mijn man de luiers e.d. kon doen. Bovendien vonden wij het ook fijn om die tijd te hebben om met zijn drietjes aan elkaar te wennen, aan ons leven als gezin. Bij een tweede zou ik het graag op dezelfde manier willen.
Gast- Gast
Ik zou hem ECHT al wel vrij laten nemen in de kraamweek! Het was hier fijn, maar ook loeizwaar. De kraamhulp was er van acht tot twee/drie, moet er niet aan denken dat ik de rest van de tijd alleen had moeten zijn met X. Hij had van tevoren geregeld met zijn werk dat hij drie weken vrij zou nemen als zijn zoon werd geboren en dat is ons allebei heel goed bevallen.
Gast- Gast
Mijn vriend is anderhalve week vrij geweest. En dat is maar goed ook vanwege de keizersnee. Ik kon de eerste week vrij weinig. Toen hij weer ging werken was ik wel weer aardig op de been.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Hier was mijn vriend er wel tijdens de kraamweek, die week is zo speciaal en je hebt hem dan hard nodig ( ook snachts) Ik zou het echt niet alleen gedaan willen hebben.
Mijn advies is dus ook hem vrij te laten nemen tijdens de kraamweek.
Mijn advies is dus ook hem vrij te laten nemen tijdens de kraamweek.
Gast- Gast
Mijn vriend is alleen de dag van de geboorte en de dag van de geboorteaangifte vrij geweest. Vooral die tweede dag was hij alleen maar bezig met boodschappen doen etc., omdat dan ineens blijkt dat je toch een hele hoop dingen niet in huis hebt. Ik vond het best zwaar om zoveel alleen te zijn met een allereerste kindje.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Bedankt voor de reacties! We gaan regelen dat hij gelijk vakantie heeft als ze geboren word, het lijkt me idd het ideaalst voor allemaal.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Mijn man heeft bijde keren na de kraamweek een weke vrij genomen.
Hij werkt snachts en is om 12u smiddags thuis. Dus in de kraamweek was hij er dan overdag gewoon.
Visite plande we dan ook alleen overdag. Savonds gingen we allemaal heel vroeg slapen.
s'nachts was ik wel alleen. Vond het zo prima geregeld. En vond het fijn dat mn man die week daarna pas vrij was.
De ergste drukte al gehad, en dus nog even met zn 3en en 4en kunnen genieten.
Hij werkt snachts en is om 12u smiddags thuis. Dus in de kraamweek was hij er dan overdag gewoon.
Visite plande we dan ook alleen overdag. Savonds gingen we allemaal heel vroeg slapen.
s'nachts was ik wel alleen. Vond het zo prima geregeld. En vond het fijn dat mn man die week daarna pas vrij was.
De ergste drukte al gehad, en dus nog even met zn 3en en 4en kunnen genieten.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Mijn vriend was 4 weken vrij vanaf de geboorte. Het was fijn dat wij beide uitleg kregen van de kraamzorg. Ook had ik nog krachtverlies in mn been waardoor ik niet zelfstandig kon lopen met T. en opstaan met T. kon ik ook niet vanwege mn stuitje. Ik was blij dat hij thuis was en hij heeft zeker 2 weken de meeste zorg gegeven.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Mijn vriend was meten na de geboorte 3,5 week vrij. Dit vond ik erg fijn. Het was immers voor ons allebei nieuw. Een vind het echt iets van ons samen!
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hebben het als volgt gedaan. Ik was bevallen en toen hadden we de kraamhulp nog een kleine week. Die kleine week ik mijn man gewoon aan het werk gegaan. Toen de kraamweek voorbij was heeft mijn man 2 weken vakantie gehad.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Toen de meiden naar huis mochten, had mijn vriend 4 weken vakantie. Wij vonden dat allebei heel erg prettig, samen een ritme krijgen, samen alles thuis op orde krijgen, en samen het kraambezoek ontvangen. Nu besef ik me wel dat 4 weken vrij best een luxe is.
Ik ben op dinsdagavond bevallen, op maandag is mijn vriend weer gaan werken, eerst een paar dagen op kantoor en toen is hij in die drie en halve week ook al een paar keer naar het buitenland geweest. Maar goed ik hoefde dus geen meiden te verzorgen want die lagen in het ziekenhuis. Maar soms vond ik het best zwaar om steeds alleen naar het ziekenhuis te moeten.
Ik ben op dinsdagavond bevallen, op maandag is mijn vriend weer gaan werken, eerst een paar dagen op kantoor en toen is hij in die drie en halve week ook al een paar keer naar het buitenland geweest. Maar goed ik hoefde dus geen meiden te verzorgen want die lagen in het ziekenhuis. Maar soms vond ik het best zwaar om steeds alleen naar het ziekenhuis te moeten.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Bij onze dochter moest mijn man de derde dag in de kraamweek worden opgenomen in het ziekenhuis. Dus hij kon er niet eens bij zijn.
Ik redde het prima met de kraamhulp, als ze weg ging was ik even een of twee uurtjes alleen en daarna kwam mijn moeder of zus om te helpen (ook met visite)
Dit keer zal mijn man bijv. de eerste twee dagen volledig thuis zijn, daarna wil hij gaan werken maar dan wat kortere dagen maken, hij heeft nog heel veel uren staan en het is dan rustig op het werk. Als de kraamhulp dan weg is neemt hij 2 of 3 weken vrij.
Ik redde het prima met de kraamhulp, als ze weg ging was ik even een of twee uurtjes alleen en daarna kwam mijn moeder of zus om te helpen (ook met visite)
Dit keer zal mijn man bijv. de eerste twee dagen volledig thuis zijn, daarna wil hij gaan werken maar dan wat kortere dagen maken, hij heeft nog heel veel uren staan en het is dan rustig op het werk. Als de kraamhulp dan weg is neemt hij 2 of 3 weken vrij.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben op een dinsdag bevallen en mijn man is die week daarop weer op maandag gaan werken. Visite lieten we alleen in het weekend af en toe komen. Behalve mijn ouders. Die Belde ik ook weleens voor een boodschapje.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Hij had de eerste week vrij, en daarna 3 weken de middag vrij, op kosten van de baas. Ik zou niet weten hoe ik het anders had moeten oplossen met alle visite, kolven en bv geven. Helaas hebben we die eerste weken niet echt samen kunnen genieten, omdat er zoveel mensen wilde komen, en we daar niet 3 maanden mee bezig wilden zijn.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Susan schreef:Dion heeft ook beide keren vrij genomen in de kraamweek, daarna kwam mijn moeder dan een week helpen en dan was Dion er nog een week.
Hier ook zo. Naja was de laatste twee dagen van de kraamweek alleen, donderdag en vrijdag. Weekend was mijn man thuis en 's maandags kwam mijn moeder tot en met vrijdag. En daarna was mijn man al toevallig een week vrij.
Vond het wel belangrijk dat hij er de eerste dagen thuis was. Zo kon hij ook alles leren en de mannen zijn net zo goed van slag en moe. Dus even bijkomen is voor hun ook wel fijn.
Je bent er al uit zie ik, maar hier had mijn man ook meteen vrij.
Ik vond het wel fijn, je krijgt zoveel informatie en ik moest toch regelmatig even op mijn man terugvallen over wat de kraamverzorgster ook alweer had gezegd.
Daarnaast is het ook de vraag of je wel je uren krijgt waar je recht op hebt. Ik had recht op 49 uur dacht ik, maar kreeg in eerste instantie maar de helft, dus alleen de ochtenden ivm de feestdagen... Dit komt ook wel voor in de zomer(vakantie).
En voor de man is het ook best heftig die eerste dagen, je haalt vaak een nacht door + de gebroken nachten die volgen.
Hij neemt 3 of 4 weken op, moet nog even kijken hoeveel uur hij precies heeft en op welke dag ik ga bevallen.
Ik vond het wel fijn, je krijgt zoveel informatie en ik moest toch regelmatig even op mijn man terugvallen over wat de kraamverzorgster ook alweer had gezegd.
Daarnaast is het ook de vraag of je wel je uren krijgt waar je recht op hebt. Ik had recht op 49 uur dacht ik, maar kreeg in eerste instantie maar de helft, dus alleen de ochtenden ivm de feestdagen... Dit komt ook wel voor in de zomer(vakantie).
En voor de man is het ook best heftig die eerste dagen, je haalt vaak een nacht door + de gebroken nachten die volgen.
Hij neemt 3 of 4 weken op, moet nog even kijken hoeveel uur hij precies heeft en op welke dag ik ga bevallen.
Laatst aangepast door PiP op ma 18 jun 2012 - 6:38; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Mijn vriend is straks na de bevalling eerst die 2 dagen vrij. Dan gaat hij werken en als de kraamhulp afgelopen is dan neemt hij 2 weken vrij. In de dagen dat hij werkt ertussen heeft hij als het goed is geregeld dat hij vroege dienst kan draaien en is dan s`middags rond 3 uur thuis.
Gast- Gast
Mijn man neemt ook 2 a 3 weken vrij vanaf de geboorte.
We hebben ook getwijfeld om het te doen nadat de kraamhulp weg is, maar gezien hij alleen middagdiensten werkt lijkt het me fijner dat hij thuis is.
We hebben ook getwijfeld om het te doen nadat de kraamhulp weg is, maar gezien hij alleen middagdiensten werkt lijkt het me fijner dat hij thuis is.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» De kraamweek
» Kraamweek
» Je vriend/man en verloskundige...
» vriend
» Wat is er zo leuk aan je vriend?
» Kraamweek