Peuterbed vraagjes
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Peuterbed vraagjes
Ik heb het idee dat onze meid zo slecht slaapt doordat haar bedje gewoon te klein aan het worden is. Ik hoor haar snachts regelmatg tegen de spijlen aan bonken. Maar aan de andere kant heb ik ook het idee dat ze daar nog wat te babyachtig voor is (!)
Wanneer hadden jullie het idee dat jullie kindjes toe waren aan een peuterbedje? En hoe ging het met slapen en ook met uit het bedje klimmen? En wat voor bedje hebben jullie genomen? met spijlen enz?
Ik ben zo erg aan het twijfelen wat nou wijsheid is.
Wanneer hadden jullie het idee dat jullie kindjes toe waren aan een peuterbedje? En hoe ging het met slapen en ook met uit het bedje klimmen? En wat voor bedje hebben jullie genomen? met spijlen enz?
Ik ben zo erg aan het twijfelen wat nou wijsheid is.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Peuterbed vraagjes
J.uur is met +- 1,5 in een peuterbed gegaan. Gaat vele malen beter dan een ledikant. De eerste maand bleef ze goed in bed liggen en riep ze ons als ze wakker was. Daarna had ze door dat ze eruit kon en nu komt ze 's ochtends 'mama' roepend naar onze kamer.
Wij hebben een metalen spijlenbedje, een witte meegroei van Ikea. Voordeel daarvan vonden we (naast dat we niet over een paar jaar weer een nieuw bed moeten kopen) dat het aan beide kanten een opstaande sierrand heeft waardoor ze niet zomaar uit bed kan rollen. En dat is maar goed ook want ze ligt regelmatig tegen de zijkant aan.
Wij hebben een metalen spijlenbedje, een witte meegroei van Ikea. Voordeel daarvan vonden we (naast dat we niet over een paar jaar weer een nieuw bed moeten kopen) dat het aan beide kanten een opstaande sierrand heeft waardoor ze niet zomaar uit bed kan rollen. En dat is maar goed ook want ze ligt regelmatig tegen de zijkant aan.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
H. is met 18 maanden over gegaan.
We hadden de babykamer nodig voor A. plus dat ze te groot werd.
De rand kwam tot aan haar borst en ik was bang dat ze zich er overheen zou laten vallen.
We hebben hetzelfde bed als Fiwen maar H. komt er nooit uit.
Ze wacht tot wij de deur open maken en dan stapt ze er meestal zelf uit. Tenminste, als wij nog iets moeten doen als aankleden.
Anders vind mevrouw het wel handig als we haar eruit tillen
We hadden de babykamer nodig voor A. plus dat ze te groot werd.
De rand kwam tot aan haar borst en ik was bang dat ze zich er overheen zou laten vallen.
We hebben hetzelfde bed als Fiwen maar H. komt er nooit uit.
Ze wacht tot wij de deur open maken en dan stapt ze er meestal zelf uit. Tenminste, als wij nog iets moeten doen als aankleden.
Anders vind mevrouw het wel handig als we haar eruit tillen
Gast- Gast
Onze dochter is vlak na haar 2e verjaardag overgegaan. Die was er nog lang niet aan toe maar ze 'moest' omdat haar zusje het ledikantje nodig had. Ik zou het gewoon proberen. Elk kind is anders..
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Ik moey zeggen dat f.elice nooit probeerd om uit haar ledikantje te klimmen. Maar een bed is natuurlijk veel lager, ik vind haar ook echt wel zo'n kindje dat dan nog even lekker gaat spelen (ze heeft ook een hele kast met speelgoed op dr kamer staan) als ze moet slapen.
Ze is niet zo'n goede slaper, bem bang dat ze daarom helemaal niet gaat slapen als ze weet dat ze er makkelijk uit kan klimmen.
Ze is niet zo'n goede slaper, bem bang dat ze daarom helemaal niet gaat slapen als ze weet dat ze er makkelijk uit kan klimmen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ze is overgegaan toen ze 23 maanden was. Ze was eruit het ledikant geklommen/gevallen. Ging gelijk goed. En haar broertje had het ledikant ook nodig.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: