Jongensbroekjes.
+7
holaagirl
Annie24
Annemie
PapillonRose
Susan
Darius
Liadan
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jongensbroekjes.
Bij H. vond ik het al een drama. Ze was (is) zo smal dat er maar weinig goed passende broeken te vinden zijn.
Inmiddels voor haar goede merken gevonden: Esprit, Name It en Retour.
Maar nu zit A. met hetzelfde probleem.
Hij is lang maar niet extreem smal. En toch moet ik alle broeken flink aansnoeren en heb ik soms niet eens genoeg aan het elastiek dat er in zit. De "apartere" broekjes van de Hema zitten wel ok. Die van 12.- of 13.- Maar die hingen er niet meer in zijn maat.
Die van 8.- zijn net hobbezakken. Vandaag 1 bij Prenatal en 1 bij C&A gekocht maar in beide pijpen kan nog een been bij terwijl het elastiek op zijn strakst zit.
Bij de Wieb 2 katoenen broekjes gekocht en die zitten als gegoten maar helaas geen leuke spijkerbroekjes.
Waar kopen jullie de spijkerbroekjes voor jongens?
Inmiddels voor haar goede merken gevonden: Esprit, Name It en Retour.
Maar nu zit A. met hetzelfde probleem.
Hij is lang maar niet extreem smal. En toch moet ik alle broeken flink aansnoeren en heb ik soms niet eens genoeg aan het elastiek dat er in zit. De "apartere" broekjes van de Hema zitten wel ok. Die van 12.- of 13.- Maar die hingen er niet meer in zijn maat.
Die van 8.- zijn net hobbezakken. Vandaag 1 bij Prenatal en 1 bij C&A gekocht maar in beide pijpen kan nog een been bij terwijl het elastiek op zijn strakst zit.
Bij de Wieb 2 katoenen broekjes gekocht en die zitten als gegoten maar helaas geen leuke spijkerbroekjes.
Waar kopen jullie de spijkerbroekjes voor jongens?
Gast- Gast
Re: Jongensbroekjes.
Ik heb een spijkerbroekje van Name-it en 1 van Dirkje, zijn allebei erg leuk. Maar onze zoon is niet echt smal (lengte zit op de bovenlijn, gewicht tussen middenlijn en bovenlijn). Het probleem van het aansnoeren heb ik bij hem nog niet gehad, dus waarschijnlijk heb je hier niet zoveel aan.
(Voor onze dochter heb ik het probleem wel, helemaal nu ze qua lengte naar maat 98 toe gaat, die broeken zijn echt veel te wijd, voor de wijdte heeft ze eigenlijk maat 80 nodig. Maar daar gaat je topic niet over).
(Voor onze dochter heb ik het probleem wel, helemaal nu ze qua lengte naar maat 98 toe gaat, die broeken zijn echt veel te wijd, voor de wijdte heeft ze eigenlijk maat 80 nodig. Maar daar gaat je topic niet over).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Laurens is ook erg smal, en bij hem vond ik een prenatalbroek erg mooi staan. Was eentje met extra smalle pijpen.
Verder schijnt Vingino mooie broeken te hebben.
Verder schijnt Vingino mooie broeken te hebben.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
En van het merk Feetje?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Vingino, Eager Beaver, H&M. Spijkerbroeken van H&M zijn er vanaf de peutermaten sowieso in veel modellen, bijvoorbeeld met extra smalle pijpen, extra smalle taille, of regular. Heb voor Ezra ooit een heel smal broekje gekocht van Levi's, dat was wel een speciaal model.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hier hetzelfde probleem, maar dan bij een meisje. Hier bevallen Vingino en Noppies het beste, maar ik weet niet of de jongensbroekjes daarvan ook smal zijn? Hier draagt ze verder veel jurkjes en rokjes in dit seizoen, zo hoef ik minder broekjes te zoeken. Maar dat kun je een jongetje niet aandoen uiteraard Ik hoop dat je wat kunt vinden!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Van de H&M heb ik voor onze dochter inderdaad een smalle spijkerbroek, maar daarvan zijn eigenlijk alleen de pijpen smal, de bovenkant is wel wat wijd. Is waarschijnlijk zo gemaakt dat er nog een dikke luier bij past (die heeft ze alleen niet meer aan...).
Maar die broeken gaan vanaf maat 86 geloof ik en vallen lang, want Yara past 'm nog in de lengte.
Maar die broeken gaan vanaf maat 86 geloof ik en vallen lang, want Yara past 'm nog in de lengte.
Liadan- Ratel
Darius schreef:En van het merk Feetje?
Volgens mij heb ik van Maia laatst een broekje overgenomen van Feetje, die zit inderdaad goed!
Helemaal vergeten. Vingino vind ik te duur
A. is overigens niet smal of dik maar gewoon normaal.
Met 5mnd 3wk was hij 8 kilo en 71cm. Dus qua verhouding gewoon goed.
@ Liadan: Ja, dat heb ik bij H. ook vaak. Qua lengte heeft ze meer nodig dan in de breedte. Broeken van goedkopere merken zoals Hema zitten echt niet mooi.
@ PR: Hahaha, ja dat doe ik nu bij H. dus ook. Kan ik geen broek vinden? Dan maar een rokje erbij, haha.
Behalve dat ik het A, niet wil aan doen, is het ook geen gezicht... Hij ligt altijd met zijn benen wijd of half in zijn nek
Gast- Gast
TBIB, Kian was met 6 maanden ongeveer hetzelfde, 8,5 kilo en 70 cm. Hier zaten toen de broeken van H&M, C&A en Just Small ook goed.
Liadan- Ratel
Just Small verkopen ze hier in het centrum, dus daar ga ik maandag even naar kijken.
H&M doe ik later van de week even, moet daarvoor naar E.hoven.
Voor de vakantie paste hij de broeken van 68 nog en een week later is ineens alles te kort...
Ik had gehoopt op net zulk mooi weer als op de vakantie, korte broeken in overvloed, maar helaas.
Het is hier echt lange broeken weer.
H&M doe ik later van de week even, moet daarvoor naar E.hoven.
Voor de vakantie paste hij de broeken van 68 nog en een week later is ineens alles te kort...
Ik had gehoopt op net zulk mooi weer als op de vakantie, korte broeken in overvloed, maar helaas.
Het is hier echt lange broeken weer.
Gast- Gast
Liadan schreef:Van de H&M heb ik voor onze dochter inderdaad een smalle spijkerbroek, maar daarvan zijn eigenlijk alleen de pijpen smal, de bovenkant is wel wat wijd. Is waarschijnlijk zo gemaakt dat er nog een dikke luier bij past (die heeft ze alleen niet meer aan...).
Dan moet je kiezen voor een model met een 'narrow seat'.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oke, dank je wel. Ga ik daar eens naar kijken, want de spijkerbroek zelf zit verder vrij goed bij haar.Susan schreef:Liadan schreef:Van de H&M heb ik voor onze dochter inderdaad een smalle spijkerbroek, maar daarvan zijn eigenlijk alleen de pijpen smal, de bovenkant is wel wat wijd. Is waarschijnlijk zo gemaakt dat er nog een dikke luier bij past (die heeft ze alleen niet meer aan...).
Dan moet je kiezen voor een model met een 'narrow seat'.
Liadan- Ratel
Ik koop de broekjes bij de Wibra of Tuunte (just small).
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Y. zijn spijkerbroeken komen standaard bij de H&M vandaan. Hij is niet dun ofzo, eerder wat mollig, maar in zijn middeltje moeten we het elastiek wel een aardig eind aantrekken. Broeken zonder knoopsgatelastiek zakken zo van zijn kont af
Ik heb al diverse merken geprobeerd, maar kom voor hem eigenlijk altijd bij de H&M uit. Kijk nu niet eens meer ergens anders, want die kan ik toch meteen weer retour brengen.
Ik heb al diverse merken geprobeerd, maar kom voor hem eigenlijk altijd bij de H&M uit. Kijk nu niet eens meer ergens anders, want die kan ik toch meteen weer retour brengen.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Hier bevallen, met hetzelfde probleem, noppies en prenatal (skinny/smalle modellen) het beste!
Ik vind andere merken, zoals h&m zo wijd allemaal ! geen gezicht!
Ik vind andere merken, zoals h&m zo wijd allemaal ! geen gezicht!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Hier ook een smal kind, en qua lengte lang.
Noppies bevalt mij juist helemaal niet, zal ook wel aan een bepaald setje liggen. Had 1 setje toen Siem maat 50 had en daar was het broekje wel van goed. Maar heb nu in deze maat een broekje, als ik twee keer met Siem wiebel ligt het broekje op de grond. Dus hij heeft alleen het shirtje aan.
Just Small bevalt hier ook prima en prenatal.
Heb nu op de markt een riem gekocht en op maat geknipt. Heb zoveel leuke broekjes die gewoon veels te wijd zitten en met de riem zit het goed. Al doe ik dat alleen bij broekjes die niet ingenomen kan worden met elastiek.
Henk ten hoor vind ik ook prut qua broeken. Hema bevalt me ook niet, daar is de bovenkant zo wijd. Al schijnt dat bij grotere maten wel anders te vallen heb ik hier eens gelezen.
Noppies bevalt mij juist helemaal niet, zal ook wel aan een bepaald setje liggen. Had 1 setje toen Siem maat 50 had en daar was het broekje wel van goed. Maar heb nu in deze maat een broekje, als ik twee keer met Siem wiebel ligt het broekje op de grond. Dus hij heeft alleen het shirtje aan.
Just Small bevalt hier ook prima en prenatal.
Heb nu op de markt een riem gekocht en op maat geknipt. Heb zoveel leuke broekjes die gewoon veels te wijd zitten en met de riem zit het goed. Al doe ik dat alleen bij broekjes die niet ingenomen kan worden met elastiek.
Henk ten hoor vind ik ook prut qua broeken. Hema bevalt me ook niet, daar is de bovenkant zo wijd. Al schijnt dat bij grotere maten wel anders te vallen heb ik hier eens gelezen.
Hier een kindje van 8,2kg en 74cm. en heb ook het probleem van broekjes. Ik moet echt broeken met elastiek anders zakt het gewoon van zijn smalle kont af. Maat 68 had ik er geen problemen mee maar hij gaat nu over naar 74 en merkt toch dat de broeken dan wat wijder gaan zitten. Heb tot nu toe broeken van Name-it, V&d en de Hema. Maar volgens mij valt Noppies ook erg smal maar vindt ik erg duur. Ik heb hetzelfde probleem met mijn dochter die draagt veel skinny's en heeft nu een broek van de H&M. Wil ook nog naar een broek van Noppies kijken hoe die zitten bij haar.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Inderdaad, Vingino. Die staan en passen mijn zoontje ook het beste. Voor tussendoor heeft hij ook wel eens een spijkerbroek van H&M, maar dan alleen het ''baggy'' model. Als ik een iets smaller model kies, dan staat het aan de bovenkant nogal raar, een beetje gepoft. Daarom draagt hij eigenlijk alleen maar Vingino, die zijn ook gewoon erg mooi, vind ik. Van Retour heeft hij ook 2 mooie/passende jeans, maar niet alle modellen van Retour vallen hetzelfde, geloof ik.
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Hier hetzelfde probleem, M is wel erg lang dus hij heeft de lengte vaak wel nodig, heb nu in maat 80 een smal H&m broekje, Hema van 12 euro, hema van de rommelmarkt. Die zitten wel mooi. Name it zit hier ook mooi en just smal ook.
Gewoon kijken naar het model, ik moet ze ook allemaal insnoeren.
Gewoon kijken naar het model, ik moet ze ook allemaal insnoeren.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: