Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heftig..

+4
slaatje
Caro
Tania
Feline
8 plaatsers

Ga naar beneden

Heftig..  Empty Heftig..

Bericht  Feline wo 6 jun 2012 - 21:11

Ik moest onlangs voor m'n werk langs een bedrijf voor een lichamelijk onderzoek. De man die mij toen hielp heeft een sexueel getinte opmerking gemaakt waar ik nogal van schrok (vooral omdat hij voor dat onderzoek aan mijn lichaam zat). Ik sloeg dicht en negeerde het maar op weg naar m'n werk voelde ik me zo smerig.

Op m'n werk vroeg m'n werkgever hoe het was gegaan en ik zei dat ik nogal geschrokken was en vertelde wat er gebeurd was. Werkgever was woest. Blijkbaar hebben ze er melding van gemaakt bij het hoofdkantoor want ik werd net gebeld dat de bewuste man per direct ontslagen is.

Vind 't best wel heftig en voel me schuldig. Maar ik vermoed ook dat dit niet het enige incident is geweest want lijkt me niet dat ze iemand om 1 opmerking direct ontslaan.

Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heftig..  Empty Re: Heftig..

Bericht  Tania wo 6 jun 2012 - 21:13

Die man moet zich schuldig voelen, jij niet hoor! Hij hoort dat gewoon niet te doen en ik vind het echt heel goed van dat bedrijf dat ze hem ontslagen hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caro wo 6 jun 2012 - 21:16

Whoh! Dat is best een kordate actie van zowel jouw bedrijf als dat van hem. Maar was die opmerking dan écht zó fout? Want als die echt echt alle perken te buiten ging, dan hebben ze hem wellicht wel daarom ontslagen. Maar grote kans dat jij echt niet de eerste bent bij wie hij dit doet!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  slaatje wo 6 jun 2012 - 21:16

Tania schreef:Die man moet zich schuldig voelen, jij niet hoor! Hij hoort dat gewoon niet te doen en ik vind het echt heel goed van dat bedrijf dat ze hem ontslagen hebben.

Helemaal mee eens. Kan me wel voorstellen dat je schrikt van het bericht dat hij ontslagen is, maar jij voelde je erg onprettig en dat heb je aangegeven. Vermoedelijk had die man al meer op zijn kerfstok. En al had hij dat niet, dan nog is het zijn eigen schuld.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Feline wo 6 jun 2012 - 21:23

Ik weet niet of er nog meer gebeurd is.. Mijn collega is ook bij hem geweest en zij vond het ook een nare man met vreemde opmerkingen.

Volgens mijn vader was de opmerking wel genoeg om iemand per direct te ontslaan. Ik heb me er in ieder geval een halve ochtend heel vies door gevoeld en ik ben redelijk wat gewend hoor.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Happinaz wo 6 jun 2012 - 21:25

slaatje schreef:
Tania schreef:Die man moet zich schuldig voelen, jij niet hoor! Hij hoort dat gewoon niet te doen en ik vind het echt heel goed van dat bedrijf dat ze hem ontslagen hebben.

Helemaal mee eens. Kan me wel voorstellen dat je schrikt van het bericht dat hij ontslagen is, maar jij voelde je erg onprettig en dat heb je aangegeven. Vermoedelijk had die man al meer op zijn kerfstok. En al had hij dat niet, dan nog is het zijn eigen schuld.

Ik vermoed ook dat dit de spreekwoordelijke druppel is geweest. Anders was er vast ook een intern onderzoek gestart o.i.d. NU was dat onderzoek (of dossiervorming) misschien al lopende en was deze melding de laatste die ze nodig hadden om formele stappen te zetten.
Ik zou mij niet schuldig voelen hoor. Gelukkig heb je het ook aan je baas verteld, anders was je misschien met dat gevoel van 'vies' blijven zitten.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Feline wo 6 jun 2012 - 21:28

Ja, ik denk inderdaad ook dat er meerdere meldingen zijn geweest. Kan me niet voorstellen dat iemand op 1 opmerking direct ontslagen wordt. En dat was ook echt niet m'n bedoeling. Ik was er nog redelijk laconiek onder, mijn werkgever was juist heel erg kwaad. Neem aan dat ze mij dan ook wel even hadden gebeld om te ondervragen en dat is ook niet gebeurd.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ella wo 6 jun 2012 - 21:42

Ik denk dan ook dat er meer meldingen zijn geweest. Anders was het toch wel eerst een waarschuwing geweest.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Marin wo 6 jun 2012 - 21:45

Zo dat is wel heel heftig, maar inderdaad zal je niet de eerste geweest zijn dan. Bovendien deed hij iets wat niet door de beugel kon, jij niet. Niet schuldig voelen, vind het goed van je dat je er wat van hebt gezegd!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Sterre wo 6 jun 2012 - 21:47

Wow, ik kan me ergens wel voorstellen dat je je schuldig voelt maar het is echt niet nodig. Jij hebt alleen eerlijk weergegeven wat hij heeft gezegd, en als dat genoeg was om hem te ontslaan dan is dat niet jouw fout. Grote kans ook dat het niet de eerste klacht was.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven