de vrijdag na hemelvaartsdag
+2
Winegum
Gizmo
6 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
de vrijdag na hemelvaartsdag
tekst verwijderd ivm kans op herkenning. Wel erg bedankt voor jullie reacties
Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 3:47; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: de vrijdag na hemelvaartsdag
Isabella schreef:Maar dan neem je die dag toch gewoon vrij?
Precies wat ik ook dacht.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
weg
Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 3:47; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Dan doe je dat toch gewoon alvast?Break Of Day schreef:
Stel dat we wel open zijn, dan heb ik dus officieel gezien geen toestemming gevraagd om die dag vrij te zijn.
Ik vraag me af of ik er (na 5 jaar op die dag dat het kantoor dicht was) vanuit mag gaan dat het kantoor ook dit jaar gesloten is.
Ik weet niet hoe het zit met je laatste vraag..
Wanneer is het hemelvaartsdag? Wil ook wel een lang weekend
Gast- Gast
weg
Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 3:48; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Nooit zomaar ergens van uit gaan.
Maar waarom niet gewoon nu meteen vrij vragen voor die dag? (Voor het geval straks iedereen dat plan krijgt, en je dus te laat bent als het kantoor wel open blijft).
Maar waarom niet gewoon nu meteen vrij vragen voor die dag? (Voor het geval straks iedereen dat plan krijgt, en je dus te laat bent als het kantoor wel open blijft).
Gizmo- Prater
weg
Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 3:48; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Gizmo schreef:Nooit zomaar ergens van uit gaan.
Ja, dat lijkt me een goed idee!
Ik blijf wel van mening dat ik er wel vanuit mocht gaan dat het kantoor dicht zou zijn dit jaar.
Grote kans dat dat ook gebeurd. Veel bedrijfjes doen dat ook elk jaar. Ik werk zelf ook bij een klein bedrijfje. Maar daar wordt dat ook meestal pas de week van te voren besproken. Men denkt vaak in het nu, en niet in de toekomst.
Maar aangezien je het nergens schriftelijk hebt staan, kan en mag je er gewoon niet vanuit gaan. Probeer ook maar eens tegen je baas te zeggen, als het kantoor toch open blijft. Je krijgt echt geen gelijk hoor.
Gizmo- Prater
Ik zou hem dan inderdaad gewoon vrij vragen, dan ben je er zeker van dat je vrij bent. Wij gaan dan ook heerlijk een aantal dagen weg (mijn vriend zit in het onderwijs en is dus donderdag en vrijdag vrij en standaard al op woensdag, dus we gaan lekker van woensdag tot zaterdag weg!)
Gast- Gast
weg
Gast- Gast
Maar waarom zou je in discussie gaan. Of je nou verplicht een vrije dag moet nemen, of vrij vraagt (HET IS PAS IN JUNI!) maakt toch niks uit? Ik kan begrijpen dat je er wellicht vanuit was gegaan, maar blijkbaar is dat niet zo, en heb je nog tijd genoeg om dan maar zelf vrij te nemen.
Gast- Gast
weg
Gast- Gast
Ik ga er niet vanuit dat je er recht op hebt 'omdat je dat de vorige 5 jaren ook had'. Volgens mij is het een keuze van het bedrijf zelf. Een dag zoals Hemelvaart is een feestdag en in de meeste bedrijven zijn deze dagen ook gewoon vrij geroosterd. De dag na Hemelvaart wordt vaak vast vrij gegeven, omdat anders heel veel werknemers zelf vrij nemen vanwege het lange weekend.
Ik zou er ook niet moeilijk over gaan doen, vraag aan je werkgever gewoon vrij en dan is het ook klaar. Of denk je dat hij/zij daar moeilijk over gaat doen?
Ik zou er ook niet moeilijk over gaan doen, vraag aan je werkgever gewoon vrij en dan is het ook klaar. Of denk je dat hij/zij daar moeilijk over gaat doen?
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Dat geloof ik nooit als je het zo ver van te voren aanvraagt (5 maanden), dat je dus moet werken. En of je er vanuit mocht gaan, ik denk het niet, maar begrijp wel dat jij dat wellicht wel deed.
Gast- Gast
weg
Gast- Gast
Je maakt er nu echt zelf een probleem van hoor.
Op welke manier je ook vrij krijgt, het kost je zelf een dag.
Dus vraag vrij, dan ben je vast de eerste, en wordt het vast goed gekeurd. En wees dan blij dat je het op tijd geregeld hebt, voor je eigen gemoedsrust. En wellicht ook tegenover collega's, die te laat zijn met vrij vragen.
Op welke manier je ook vrij krijgt, het kost je zelf een dag.
Dus vraag vrij, dan ben je vast de eerste, en wordt het vast goed gekeurd. En wees dan blij dat je het op tijd geregeld hebt, voor je eigen gemoedsrust. En wellicht ook tegenover collega's, die te laat zijn met vrij vragen.
Gizmo- Prater
weg
Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 3:49; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik lees wel goed.
Jij denkt recht te hebben op die vrije dag, gezien de voorgaande jaren. In mijn eerste post schreef ik al dat je nergens recht op hebt, zolang het niet bijvoorbeeld schriftelijk is vastgelegd.
Vervolgens wordt er door iedereen geschreven dat je gewoon vrij kan vragen, maar daar draal je nogal omheen.
Jij denkt recht te hebben op die vrije dag, gezien de voorgaande jaren. In mijn eerste post schreef ik al dat je nergens recht op hebt, zolang het niet bijvoorbeeld schriftelijk is vastgelegd.
Vervolgens wordt er door iedereen geschreven dat je gewoon vrij kan vragen, maar daar draal je nogal omheen.
Gizmo- Prater
weg
Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 3:49; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Had dan meteen gezegd dat je al vrij hebt gevraagd
Gizmo- Prater
weg
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Gizmo schreef:Had dan meteen gezegd dat je al vrij hebt gevraagd
ik wil gewoon een lang topic
Tssss, je wilt ons gewoon niet geloven
Gizmo- Prater
Ik heb hem ook vrij gevraagd voor een lekker lang weekend! En woensdag is altijd mijn vaste vrije dag!
En volgens mij was ik de 1ste van t team!
En volgens mij was ik de 1ste van t team!
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Ik zie het probleem niet zo, geloof ik. Je vraagt vrij, krijgt hoogstwaarschijnlijk gewoon akkoord, waarom zou je dan de discussie aan moeten gaan? Het kost je sowieso al een dag.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hemelvaartsdag
» Wat doen op Hemelvaartsdag?
» Goedmorgen Hemelvaartsdag!
» Yes! Vrijdag!
» Goedemorgen vrijdag!
» Wat doen op Hemelvaartsdag?
» Goedmorgen Hemelvaartsdag!
» Yes! Vrijdag!
» Goedemorgen vrijdag!