Hoe werkt een rechtsbijstand verzekering?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe werkt een rechtsbijstand verzekering?
Zoals sommige misschien al gelezen hebben zit ik op dit moment in een probleem met mijn bank verwikkeld. Ruim 6 weken geleden hadden zij een bankgarantie moeten stellen en tot op heden is dit nog niet gebeurd. Het enige wat ik van hen te horen krijg is dat het in behandeling is en dat ik er over terug gebeld wordt. Maar ik wordt niet gebeld, dus elke dag bel ik ze opnieuw maar het heeft geen zin.
Eerlijk gezegd ben ik er nu helemaal klaar mee en weet ik ook niet meer wat ik er nog aan moet doen. Daarom zou ik het liefst een advocaat hier op zetten. Want zelf krijg ik gewoon niks voor elkaar en het moet geregeld worden. Daarnaast wil ik natuurlijk dat zij mij op de een of andere manier tegemoet gaan komen voor het ongemak wat ik nu al 6 weken heb.
Ik heb een rechtsbijstand verzekering, die loopt al ongeveer 3 maanden. Maar hoe werkt dat? Heeft iemand daar enig idee van? Ik kan namelijk geen info vinden op de site, behalve dat je een juridisch geschil moet melden. Maar ja, het is geen juridisch verschil, ik wil gewoon advies van een advocaat wat mijn rechten en mogelijkheden hier zijn.
Eerlijk gezegd ben ik er nu helemaal klaar mee en weet ik ook niet meer wat ik er nog aan moet doen. Daarom zou ik het liefst een advocaat hier op zetten. Want zelf krijg ik gewoon niks voor elkaar en het moet geregeld worden. Daarnaast wil ik natuurlijk dat zij mij op de een of andere manier tegemoet gaan komen voor het ongemak wat ik nu al 6 weken heb.
Ik heb een rechtsbijstand verzekering, die loopt al ongeveer 3 maanden. Maar hoe werkt dat? Heeft iemand daar enig idee van? Ik kan namelijk geen info vinden op de site, behalve dat je een juridisch geschil moet melden. Maar ja, het is geen juridisch verschil, ik wil gewoon advies van een advocaat wat mijn rechten en mogelijkheden hier zijn.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Re: Hoe werkt een rechtsbijstand verzekering?
Je kan ook met je documentatie naar het jurdisch loket. Of het juridisch loket bellen/chatten op de site. Allemaal gratis.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
zegmaar_ schreef:Je kan ook met je documentatie naar het jurdisch loket. Of het juridisch loket bellen/chatten op de site. Allemaal gratis.
Ik heb alleen niet echt documentie. Wel een 2e aanmaning dat het nog steeds niet betaald is
Prosecco- Kletskop
Je kan het allicht proberen. Mocht het zover komen dat je actie moet ondernemen, kan je altijd nog je rechtsbijstand inschakelen.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Gewoon even naar de rechtsbijstand bellen.
Het is wel zo dat de verzekering volgens mij 3 maanden móet lopen voor het ingaat. Maar je kunt iig even bellen voor meer info.
Het is wel zo dat de verzekering volgens mij 3 maanden móet lopen voor het ingaat. Maar je kunt iig even bellen voor meer info.
Gast- Gast
Ik zou ook gewoon even bellen. Misschien kunnen ze je telefonisch al adviseren.
Anders kan je altijd nog naar het Juridisch loket gaan. Als zij je niet kunnen helpen, omdat het te moeilijk is, kunnen ze je een doorverwijzing geven naar een advocaat. Afhankelijk van wat je jaarinkomen in 2009 is geweest, kan je dan een 'advies toevoeging' krijgen. Dat betekent dat je maximaal 3 uur advies krijgt van een advocaat. Je moet dan alleen een eigen bijdrage betalen van maximaal € 80.
Anders kan je altijd nog naar het Juridisch loket gaan. Als zij je niet kunnen helpen, omdat het te moeilijk is, kunnen ze je een doorverwijzing geven naar een advocaat. Afhankelijk van wat je jaarinkomen in 2009 is geweest, kan je dan een 'advies toevoeging' krijgen. Dat betekent dat je maximaal 3 uur advies krijgt van een advocaat. Je moet dan alleen een eigen bijdrage betalen van maximaal € 80.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Inderdaag gewoon naar je rechtsbijstand verzekering bellen en je situatie uitleggen. Je hoeft niet perse een juridisch verschil te hebben om daarvan gebruik te maken. Waarschijnlijk kunnen zij je dus gewoon helpen.
Imperfect- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 66
Inderdaad langs het juridisch loket gaan en waarschijnlijk krijg je dan het advies om een ingebrekestelling te sturen. Maar hoe en wat dat precies met een bank zit weet ik niet.
Gast- Gast
Ok, morgen dus even bellen
Prosecco- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Rechtsbijstand
» Heb jij rechtsbijstand?
» zorg verzekering pma
» Kan ik dit op de verzekering halen?
» Verloskundige, verzekering etc.
» Heb jij rechtsbijstand?