Sprongetjes
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sprongetjes
A. loopt vanaf het begin af niet zichtbaar of merkbaar achter met zijn ontwikkeling.. Toen hij ongeveer 5 weken was is hij een paar dagen erg huilerig geweest. Vanaf dat moment kon hij beter kijken en je ook aankijken en gericht lachen. Nu is hij sinds een paar dagen weer vreselijk onrustig, huilerig, wil niet slapen (moeizaam) etc. En hij is morgen 9 weken..
Kan dit gewoon de 8 weken sprong zijn? Hij begon vanmorgen en net wel ineens een beetje geluid te maken soort van eerste brabbeltje. En hij kijkt je aan als je tegen hem praat, volgt je zo veel mogelijk en is ineens een stuk steviger met zijn hoofd omhoog houden. Heel soms lacht hij je zelfs al uit
Zijn ontwikkeling is dus niet van een baby van 2 weken!
Kan dit gewoon de 8 weken sprong zijn? Hij begon vanmorgen en net wel ineens een beetje geluid te maken soort van eerste brabbeltje. En hij kijkt je aan als je tegen hem praat, volgt je zo veel mogelijk en is ineens een stuk steviger met zijn hoofd omhoog houden. Heel soms lacht hij je zelfs al uit
Zijn ontwikkeling is dus niet van een baby van 2 weken!
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Re: Sprongetjes
Wat leuk dat zijn ontwikkeling zo goed gaat . Hoe gaat het nu verder?
En verder geloof ik niet in sprongetjes .
En verder geloof ik niet in sprongetjes .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Wat goed van hem! Zag hem in het fototopic en dacht: ah wat een kleintje nog!
Ik geloof ook niet zo in sprongetjes. Naja niet bij mijn kind. Alleen in het begin heeft hij eens een jengeldag gehad. Maar wat hij nu elke keer leert komt gewoon out of the blue. Zonder jengeldagen etc.
Ik geloof ook niet zo in sprongetjes. Naja niet bij mijn kind. Alleen in het begin heeft hij eens een jengeldag gehad. Maar wat hij nu elke keer leert komt gewoon out of the blue. Zonder jengeldagen etc.
Wat fijn voor je!
Ik geloof zelf ook niet in die sprongetjes trouwens haha
Ik geloof zelf ook niet in die sprongetjes trouwens haha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Hoe zit dat eigenlijk met die sprongetjes?
Wanneer zouden ze die moeten hebben? Ik heb er hier eigenlijk nog nooit wat van gemerkt.
Wanneer zouden ze die moeten hebben? Ik heb er hier eigenlijk nog nooit wat van gemerkt.
Gast- Gast
Lotje schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die sprongetjes?
dat is vanuit oei ik groei. Kinderen zouden rond een x aantal weken huileriger zijn/meer bij mama willen zijn etc. maar bij iedere sprong staat dezelfde onzin hahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
Ow ik heb blijkbaar gevoelige kindjes , want hier merk ik het bij beiden. Ook bij L. toen hij zo klein was. Nu ook al paar dagen drama, dus ik hoop maar dat het alleen door zijn ontwikkeling komt Ik zit er niet geobsedeerd met een boek bij ofzo haha. Maar ik merkte vandaag wat nieuwe dingen op en hij huilde al dagen wat meer.. Tja dan raadpleeg je google
@ Tuinstoel, het gaat aardig. A. blijft alleen erg onrustig. Na de voeding tot hij naar bed gaat ben ik met hem bezig. Vind ik soms wel jammer, dat was de eerste 4 weken niet zo. Hem wegleggen is niet mogelijk. Ook door de reflux en vast heel veel kindjes zullen dat wel hebben, maar toch.
@ Sarahkey, haha het is ook nog een kleintje hoor. Iedereen denkt dat hij net geboren is terwijl hij morgen al 9 weken is. Maarja hij slaapt dan ook altijd in de draagdoek en dan zie je niet hoe goed hij al kijkt of reageert. Hij weegt nu zon 3500 gram
@ Tuinstoel, het gaat aardig. A. blijft alleen erg onrustig. Na de voeding tot hij naar bed gaat ben ik met hem bezig. Vind ik soms wel jammer, dat was de eerste 4 weken niet zo. Hem wegleggen is niet mogelijk. Ook door de reflux en vast heel veel kindjes zullen dat wel hebben, maar toch.
@ Sarahkey, haha het is ook nog een kleintje hoor. Iedereen denkt dat hij net geboren is terwijl hij morgen al 9 weken is. Maarja hij slaapt dan ook altijd in de draagdoek en dan zie je niet hoe goed hij al kijkt of reageert. Hij weegt nu zon 3500 gram
Jazzlyn- Prater
Ja ik wist wel dat het van oei ik groei is. Tja er zullen mensen zijn die het geloven en mensen zijn die het onzin vinden. Ik heb er nog nooit iets van gemerkt dus het zegt mij werkelijk niks.
Ik heb dat programma toen weleens op tv gezien. Maar was wat ik me er van kan herinneren vaak hetzelfde allemaal.
Ik heb dat programma toen weleens op tv gezien. Maar was wat ik me er van kan herinneren vaak hetzelfde allemaal.
Gast- Gast
Ik geloof niet zozeer in het boek. Wel in dat de ontwikkeling in sprongen gaat en dat een kind daar last van kan hebben. Bij L kwamen de eerste sprongen wel overeen, daarna dus echt niet meer. En de omschrijving wat een kind allemaal moet kunnen per sprong is ook onzin. Dat is gewoon echt te veeleisend
Jazzlyn- Prater
Ik heb ook een erg gevoelig mannetje maar heb nooit een link gelegd naar een zogenaamd sprongetje. Ik vond dat een kind ook weleens een dag gewoon niet lekker in zijn velletje kan zitten en koppelde er niet meteen een sprongetje aan vast. Maar goed das idd persoonlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
Lotje schreef:Ja ik wist wel dat het van oei ik groei is. Tja er zullen mensen zijn die het geloven en mensen zijn die het onzin vinden. Ik heb er nog nooit iets van gemerkt dus het zegt mij werkelijk niks.
de sprongetjes uit oei ik groei zijn theoretisch niet voldoende onderlegd.
Ik merk zelf wel bij mijn dochter dat ze zich wel in sprongen ontwikkelde, zeker toen ze nog een stuk jonger was (onder de één). Ze stond regelmatig een paar weken 'stil' in haar ontwikkeling, om zich vervolgens een tijdje heel vervelend te voelen en daarna ineens veel meer te kunnen. De tijdstippen van de sprongetjes klopten alleen niet en ook de ontwikkeling volgens het boek klopte niet.
Gast- Gast
Printje schreef:Ik heb ook een erg gevoelig mannetje maar heb nooit een link gelegd naar een zogenaamd sprongetje. Ik vond dat een kind ook weleens een dag gewoon niet lekker in zijn velletje kan zitten en koppelde er niet meteen een sprongetje aan vast. Maar goed das idd persoonlijk.
Ja, als het een dag is dan is het gewoon pech. Hier is het al een paar dagen, dus probeerde te ontdekken wat het dan is.
Hij lijkt ook weer wat buikpijn te hebben en hij kan dus nieuwe dingen waardoor hij zich wakker houdt omdat hij ineens alles wil zien en volgen
Jazzlyn- Prater
Rejoy. schreef:Lotje schreef:Ja ik wist wel dat het van oei ik groei is. Tja er zullen mensen zijn die het geloven en mensen zijn die het onzin vinden. Ik heb er nog nooit iets van gemerkt dus het zegt mij werkelijk niks.
de sprongetjes uit oei ik groei zijn theoretisch niet voldoende onderlegd.
Ik merk zelf wel bij mijn dochter dat ze zich wel in sprongen ontwikkelde, zeker toen ze nog een stuk jonger was (onder de één). Ze stond regelmatig een paar weken 'stil' in haar ontwikkeling, om zich vervolgens een tijdje heel vervelend te voelen en daarna ineens veel meer te kunnen. De tijdstippen van de sprongetjes klopten alleen niet en ook de ontwikkeling volgens het boek klopte niet.
Hier is het tot nu toe wel dat hij zo ineens wat nieuws kan. Maar het is me eigenlijk nog nooit opgevallen of hij zich daarvoor dan vervelend voelde en het daarna ineens kon. Ik merk nu wel dat hij vaak aan het mopperen is omdat hij nog niet op zijn buik kan draaien, maar volgens mij wel wil. En dat merk ik wel bij andere dingen. Hij wil wel meer als dat hij kan, maar gaat dan mopperen, omdat het niet lukt.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: